
"יש משרדים שעושים 'הצגה' למכרז - מנצחים, והלקוח נתקע עם עבודה מביכה"
במסדרונות מקאן אריקסון זה מוגדר כ'דיסיפלינה החמישית'. תורת המכרזים הסדורה שנבנתה לאורך השנים כדי להגדיל את הסיכויים של המשרד לנצח בהתמודדות על תקציבים שיוצאים למכרז. זה אולי נשמע כמו תכנית חירום למתקפה כוללת אבל למעשה מדובר על אותה התכונה, כמעט בדרגת אומנות, שכולם מחפשים - הדרך הטובה ביותר להתמודד, לנצח במכרז מול משרדים אחרים וללכת הביתה עם התקציב.
חצי השנה האחרונה בענף הפרסום, בה תקציבים עתירי מיליונים עפים מצד לצד ללא מנוח הפכה את אותו קילר אינסטינקט למצרך מבוקש במיוחד. יגאל שמיר, סמנכ"ל הקריאייטיב ושותף בגליקמן נטלר סמסונוב אומר: "קודם כל זה תחום מעניין. למכרז יש חוקים משלו ומה שקורה שם לא דומה בהכרח למה שקורה בפועל. אתה צריך להרשים ולרגש, הרבה יותר מלמשל בפרזנטציה בפעילות השוטפת, בה אתה צריך לשכנע את הלקוח שלך שאתה עושה את הדבר הנכון".
- 17.יוסי 23/02/2012 11:57הגב לתגובה זולקוח חכם יכול לנתח את עבודת המשרד בשוטף ולקבל החלטה
- 16.שילוח 23/02/2012 09:01הגב לתגובה זומקאן עשו פרזנטציה מטורפת לביטוח ישיר, ואח"כ כולם גילו שאין שם אסטרטגיה בכלל, הקריאייטיב בהתאמה היה מביך, והלקוח מהר מאוד הבין שטעה וחזר לשלמור...
- 15.בירנבך 22/02/2012 21:08הגב לתגובה זוהקף את עצמך כמו כל הפרסומאים המנופחים בכתבה בעשרות מלצריות ומלצרים שיגישו את מנת הבינוניות המשעממת שלהם בכל שעות היממה. הצג הסכמי מדיה שמשתווים ליוניברסל מקאן אחר כך שלח את בעל הבית לקשת להתמחר איתם איך תרוויחו מזה וגם אם לא, תמיד תוכל להגיד שעשית הכל למען המטרה. סע לפסטיבל קאן עם הלקוח אליו אתה חותר, כמו בספורט מה שחשוב זה ההשתתפות. חבקו יחדיו עבודות נפלאות מהעולם זה תמיד נראה טוב. שחזר פרזנטציה שאתה זוכר כמתכון מנצח ושלח את הקריאטיב מוקדם הביתה, הם יעריכו אותך אולי.
- 14.יואל 22/02/2012 18:03הגב לתגובה זוהנה אמת עצובה שכולנו מבינים היטב- מכרזים נלקחים בפוזה ובפוליטיקה. יוסי לקח את טורדנו וישרכארט -אלה שני ההשגים הגדולים באמת שלו עד כה ובשניהם מה יש על המסך? תוצר מופלא של פרזנטורים ופרסומות אינפו. בחייאת! אחד הוא לקח כי הבעלים סגר דיל יפה והשני הוא לקח כי חברת המדיה שלו מתפשרת בשביל היקפים. גם באומן גם מקאן גם אדלר גם גיתם גם גליקמן גלר יהושע - כל המשרדים המובילים בענף מרימים הפקות מביכות וכל הלקוחות מתרשמים מהפקות המביכות האלה. מי שלא רוצה הפקה יודע טוב מאוד מה לעשות כדי לא לקבל אותה- לשכור חדר ישיבות במלון ולהגדיר מה הוא רוצה בבריף. כל השאר רוצים לראות עד כמה מוכן המשרד שמוללם להתאבד- בווילות בקישוטים ובשטיפת רכבים. לגבי התוצרים- עוד קישקוש. אפשר לחשוב שאי אפשר לשנות את התוצר אחרי המכרז. אני מוכן לחתום שהסרט המביך של ברקו לא היה הכיוון שבגללו זכו באומן במכרז ישרא'. התחסדות מביכה של כל המראויינים פה. צר לי.
- אח של דריקס 22/02/2012 20:22הגב לתגובה זובאומן גם לקחו בחודשים האחרונים את ביטוח ישיר ואת פריגת וקרלסברג אבל כנראה שהקנאה והתסכול מנצחים אצלך....קשה להיות לוזר ?
- יואל 22/02/2012 21:05משהו ממה שכתבתי לא נכון? אכן ביטוח ישיר. דיברתי על המסך לא על מה שעוד לא ראינו. האחרים לא במכרז והכתבה על מכרזים. אני כבר לא בענף לשמחתי הרבה כך שאין לי תחרות עם האיש. עצמאי שמח ומאושר בלי לקוחות על הראש ועם חיוך על הפנים. אהבתי ואוהב את הענף אחרי 17 שנה שהייתי בו. אבל אין מה לעשות. שום התחסדות לא תעזור. זה לא ענף שמושתת על מקצוענות. בוא נדמיין תרחיש- יורם באומן עוזב את המשרד... כמה חודשים אח"כ יחייה המשרד?
- 13.מ' שיווק 22/02/2012 15:07הגב לתגובה זוכמי שערך לא מעט מכרזים בין משרדי פרסום ניסיתי למזער למינימום את אלמנט הדאווין ,ראשית הסינון הראשוני היה על סמך פגישות עם מנהלי המשרדים .שנית הפרזנטציות נערכו תמיד במשרדי החברה (הצנועים מאוד) על מנת לא להגיע לכל מיני מצבים מביכים של הצגות ארוחות וכד'. עם זאת אני יודע שיש כאלה שההצגות האלה עובדות עליהן
- 12.שטויות 22/02/2012 15:05הגב לתגובה זוטורנדו, ישרוטל, סימילאק, מע"צ ועוד ועוד ועוד.
- 11.עובדי ענף הפרסום חייבים להתאגד!!! (ל"ת)רק כך! 22/02/2012 15:03הגב לתגובה זו
- 10.גיא 22/02/2012 14:24הגב לתגובה זובענף הפרסום יש המון אנשים נהדרים - חכמים, מוכשרים, יצירתיים, נלהבים. אבל הענף עצמו פשוט מביך - קשרים, פוליטיקות, קומבינות, הצגות ללא תוכן, בעלים תאווי בצע שלא באמת מתעניינים בשום דבר פרט לשתי השורות התחתונות - שורת הכסף ושורת הדירוג ביפעת (כי זה מראה למי יש יותר גדול)
- 9.פוליטיקאים 22/02/2012 14:17הגב לתגובה זושנדפקים מכל תופעת המכרזים המטורפת הזו. אנשי הקריאייטיב, פלנינג והתקציבאים הזוטרים בכל אותם משרדים שמבקשים מהעובדים להישאר סופי שבוע ולילות כדי לנצח במכרז שיקנה לבעלים עוד ווילה וישאיר להם את האוטו הקטן מהליסינג
- 8.יוסי לובטון 22/02/2012 14:17הגב לתגובה זוהרבה יותר מזל משכל יש לך. הרי עד פרישתו של עמיחי, לא קרה הרבה בבאומן. קצת צניעות לא תזיק לך
- יואל 22/02/2012 18:10הגב לתגובה זולבאומן הרבה הרבה מזל. עד לעזיבה של גדעון הם כבר ראו את העסק מתפורר. טיפה שכל יש שם אבל בכל מה שקשור לצמיחה- פשוט נהנו נקודתית ממשרד שהתרסק כפי שלא היה אף פעם.
- 7.יגאל שמיר 22/02/2012 14:11הגב לתגובה זוגליקמן הוא אולי המשרד הכי פוליטי בענף שיוצר עבודות סופר פשטניות ומתהדר לו בנוצות אסטרטגיות ובעיקר בקראיטיב ישראלי אסלי. עד מתי ההצגה הזאת תמשך?
- אמצע 24/02/2012 15:47הגב לתגובה זוגם גליקמן נטלר סמסונוב - ירדו
- ואוו 26/02/2012 11:14שאפו על הטמטום :)
- עודד לביא 22/02/2012 14:31הגב לתגובה זווההצגה הזו תמשך, כל עוד העבודות "הפשטניות" האלו (לדברייך), ימשיכו להביא תוצאות ללקוחות. והן מביאות... אתה יכול להיות בטוח בזה
- עודד לביא 22/02/2012 14:27הגב לתגובה זולא נמאס לך להסתתר מאחורי שמות בדויים? יש לך מה לומר, תגיד ותעמוד מאחוריו, בשם המלא שלך. ממה אתה מתבייש? חבל שאנשים בעולם הזה לא יודעים לפרגן, אלא רק מסתכלים מצרות עין
- 6."הרכב האנשים במשרד" 22/02/2012 14:11הגב לתגובה זוהאם זו הפעם הראשונה שנשמעת בענבר מרחב אנחת רווחה גדולה על עזיבת ספי? ככה זה נשמע גם אם זה נוסח בצורה דיפולמטית
- אם כבר מדברים 22/02/2012 14:30הגב לתגובה זובהרבה יותר מכרזים ממה שזכו בשנה שעברה. מה שנקרא בתורת המכרזים - אפקט ספי
- 5.עודד 22/02/2012 14:11הגב לתגובה זולא יודע מה אם כל האחרים כאן ומה תפקידם בחברות, אני איש קריאטיב דיגיטל ואישית אני נהנה מהעבודה על מכרזים. יש אפשרות להראות דברים מעניינים יותר, לחשוב בצורה גדולה יותר, מחוץ לפרסום הרגיל שנעשה ביום-יום, ואם זוכים במכרז, זה בכלל כיף, בייחוד אם הלקוח מעוניין לעשות את מה שהוא ראה.
- 4.העובד הקטן 22/02/2012 13:24הגב לתגובה זוללקוחות יש את הכסף, בעלי המשרדים רוצים אותו ובסוף מי שאוכל אותה וקורע את התחת בלי לראות בית, כולל סופשים זה העובדים הפשוטים שעובדים שבועות על מכרזים שבסוף מוכרעים על קשרים ופוליטיקה ביזיון
- מי שלחץ אנלייק לתגובה הוא חזיר שאני מפרנס (ל"ת)העובד הקטנטן 22/02/2012 18:06הגב לתגובה זו
- 3.לובטון כזה תמים 22/02/2012 13:12הגב לתגובה זויוסי, הכוונה ב - "הלקוח נתקע עם עבודה מביכה" זה כמו בישראכרט? זכיתם שם על קשרים אישיים מכאן ועד הודעה חדשה ואכן הלקוח נתקע עם עבודה מביכה.
- 2.נכון. רעות חולות 22/02/2012 13:04הגב לתגובה זומה אכפת למשרד להצטיין בפרזנטציה יש לו עובדים בחינם, הוא יכול להעביד אותם כל היום וכל הלילה שיללקו ויוסיפו מאות פריימים מושקעים, זה לא עולה לו אגורה
- מי שלחץ אנילייק לתגובה הוא חזיר (ל"ת)רני 22/02/2012 18:06הגב לתגובה זו
- 1.נכון לובטון 22/02/2012 13:02הגב לתגובה זווהעבירה על החוק תשלום שעות נוספות באופן יום יומי