ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת
למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש
איך מגיעים לתפקיד?
ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.
מה עושים?
העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.
יש ביקוש?
הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.
כיצד מתחלק גיוס העובדים?
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
