משאבי אנוש
צילום: PIXABAY

ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת

למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש

תוכן בחסות |

איך מגיעים לתפקיד?

ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.

 

מה עושים?

העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.

 

יש ביקוש?

הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.

 

כיצד מתחלק גיוס העובדים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן. צילום: יח"צ

אביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות

אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה

נושאים בכתבה איחוד האמירויות

אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).

פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת

על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.

הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.

AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית

העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.

גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.