משאבי אנוש
צילום: PIXABAY

ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת

למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש

תוכן בחסות |

איך מגיעים לתפקיד?

ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.

 

מה עושים?

העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.

 

יש ביקוש?

הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.

 

כיצד מתחלק גיוס העובדים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Freepikצילום: Freepik

כיסוי מורחב בביטוח צד ג׳ - הדרך החכמה לביטוח משתלם

ביטוח צד ג' עם שילוב נכון של הרחבות, יכול להעניק שקט נפשי דומה מאוד לביטוח מקיף, במיוחד לבעלי רכבים ישנים, נהגים זהירים או משפחות שמבקשות לחסוך בעלויות

נושאים בכתבה ביטוח רכב

בעשור האחרון השתנה שוק הביטוח לרכב בישראל מקצה לקצה.
אם בעבר ביטוח צד ג׳ נחשב לאפשרות בסיסית ומצומצמת, הרי שכיום מדובר במוצר ביטוחי גמיש במיוחד - כזה שמאפשר לבעלי רכבים לבחור בדיוק אילו כיסויים הם רוצים, ולשלם רק על מה שהם באמת צריכים.

המגמה הזו הגיעה מתוך צורך: לא כל נהג צריך ביטוח מקיף, ולא כל רכב מצדיק פרמיה של אלפי שקלים בשנה.
אבל אף אחד גם לא רוצה למצוא את עצמו חסר הגנה במקרה של תאונה או תקלה.
הפתרון שנמצא באמצע הוא ביטוח צד ג׳ עם הרחבות - ביטוח בהתאמה אישית ,שצובר תאוצה בישראל ב 2025.

למה יותר נהגים בוחרים בביטוח צד ג׳?

נהגי ישראל משלמים על ביטוח רכב בממוצע בין 2,000 ל 5,000 ₪ לשנה, תלוי בגיל, סוג הרכב והעבר הביטוחי.
כשמדובר ברכב ישן או משומש ששוויו נמוך מ 30 אלף ₪ ההוצאה הזו נראית לעיתים מיותרת.
ביטוח מקיף נועד להגן גם על הרכב שלך במקרה של תאונה, גניבה או שריפה - אבל אם עלות התיקון קרובה לשווי הרכב, ייתכן שפשוט לא כדאי לבטח אותו בצורה מקיפה.

במקום זאת, יותר נהגים עוברים לביטוח צד ג׳ שמכסה נזק שגרמת לרכב אחר, ומוסיפים אליו הרחבות חכמות שנותנות תחושת ביטחון כמעט כמו מקיף - בעלות הרבה יותר נמוכה.
כך אפשר ליהנות מהגנה אמיתית בלי לשלם על סעיפים מיותרים.

ההרחבות שהופכות צד ג׳ לביטוח כמעט מקיף  

חברות הביטוח בישראל מציעות כיום מגוון תוספות שהופכות את ביטוח צד ג׳ למוצר מותאם אישית. הנה כמה מהבולטות שבהן: