משאבי אנוש
צילום: PIXABAY

ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת

למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש

תוכן בחסות |

איך מגיעים לתפקיד?

ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.

 

מה עושים?

העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.

 

יש ביקוש?

הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.

 

כיצד מתחלק גיוס העובדים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

שטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?

אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף



נושאים בכתבה רואה חשבון

סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.

אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?

רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח

הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:

זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.

רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.

תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.