משאבי אנוש
צילום: PIXABAY

ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת

למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש

תוכן בחסות |

איך מגיעים לתפקיד?

ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.

 

מה עושים?

העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.

 

יש ביקוש?

הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.

 

כיצד מתחלק גיוס העובדים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

ביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexelsביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexels

איך להתכונן לנסיעת עבודה בצורה יעילה ובטוחה

נסיעות עבודה יעילות דורשות זרימה רציפה של אירועים, התחייבויות ולוחות זמנים, כך שהבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל המדויק עבורכם תספק לכם את השקט הנפשי הדרוש להשגת המטרה

נושאים בכתבה ביטוח נסיעות

נסיעות עבודה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעולמם של עצמאים, מנהלים, אנשי פיתוח, שיווק ומכירות. לוחות הזמנים בדרך כלל צפופים, הפגישות מתוכננות לעיתים בדקה התשעים והצלחתה של הנסיעה תלויה לא פעם בהיערכות מוקדמת מדויקת עד כמה שניתן. בין אם מדובר בכנס בינלאומי, פגישת משקיעים, הדרכה מקצועית או סגירת חוזה, תכנון נכון ומדויק מראש של כל המסמכים הנדרשים, הציוד שיש צורך בו וכמובן, דאגה לכל שדורשת הבטיחות אישית בטיסה לחו"ל, מהווים את ההבדל בין נסיעת עבודה מוצלחת לבין אחת כזו שלא פעם עלולה להסב עוגנת נפש. לכן, בין כלל ההכנות הנדרשות לקראת טיסת עבודה בחול ולא משנה באיזה יעד, יש לדאוג לבחור ביטוח נסיעות לחול.  

ביטוח נסיעות לחול מהווה חלק בלתי נפרד מההתארגנות העסקית הרלוונטית לנסיעת עבודה תקינה. 

מסמכי עבודה - לוודא שהכול מסודר וזמין

לפני שממריאים, מומלץ להכין תיק מסמכים מסודר שיכלול:

חוזים, הסכמים ומסמכי רקע לפגישות.

כרטיסי עלייה למטוס, הזמנות מלון וקבלות רלוונטיות.

פרטי קשר של שותפים עסקיים, לקוחות וספקים.

עותקים דיגיטליים של כל מסמך חשוב סרוקים ומאוחסנים בענן.

חשוב לבצע שמירה כפולה מקסימלית של כל המסמכים הנדרשים, גם פיזית וגם דיגיטלית כך שבכל מקרה של אובדן תיק שבו מאוחסנים המסמכים הפיזיים או לחילופין תקלה במחשב, עיכוב בטיסה או כל דבר אחר, תהיה אפשרות להמשיך בעבודה בצורה רציפה ותקינה.

ציוד טכנולוגי

עבור רבים, שימוש בציוד הטכנולוגי הוא חלק אינטגרלי משגרת העבודה ובהתאם לכך גם חלק אינטגרלי של נסיעת העבודה ולכן, חשוב מראש להיערך לטיסת עבודה עם מחשב קטן וקומפקטי שאיננו תופס מקום רב מדי ואיננו מכביד על עבודה מכל מקום ובכל זמן. כמובן שהמחשב צריך להכיל את כל התוכנות הנדרשות לעבודה. ניתן לקחת גם טאבלט או מחשב גיבוי קל לתנועה, מטענים, מתאמי חשמל וציוד תקשורת רלוונטי למדינת היעד, אוזניות איכותיות לשיחות וירטואליות וכן כונן חיצוני או דיסק־און־קי עם קבצים חיוניים.

ציוד טוב מונע תקלות אך חשוב לזכור כי לא פעם מדובר על ציוד יקר ובכדי להגן עליו מפני אובדן או גניבות, כדאי מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למכשירים מסוג זה. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל אפשרות להרחבות שונות כמו כיסוי למחשב נייד, לטאבלט ולגניבה של מכשיר סלולרי והוא קריטי במיוחד לאנשי עסקים שנושאים איתם לא פעם ציוד טכנולוגי מתקדם שמשמש אותם באופן שוטף בנסיעת עבודה.