ניהול משאבי אנוש – עובדות שחשוב לדעת
למנהלי משאבי אנוש יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, ייעול ותפקוד החברה. הם מאתרים ומגייסים עובדים לפרנסתם, ומצליחים לאבחן מי מתאים לקבל את המשרה ומי לא. השאלה היא איך ניתן לדעת האם ניהול משאבי אנוש מתאים לי? איך בכלל מגיעים לתפקיד? ומה התפקיד כולל בתוכו? אם שאלות אלו מעניינות אתכם, הנה מספר עובדות שחשוב לדעת על ניהול משאבי אנוש
איך מגיעים לתפקיד?
ניהול משאבי אנוש הוא תחום בחירה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול, ותחום קריירה אפשרי לבוגרים. ברוב מקומות העבודה, תפקיד ניהולי במשאבי אנוש הינו כזה שמפתחי הדרכה, רכזי גיוס ועובדים במדורי שכר, מתקדמים אליו לאחר שצברו ניסיון. גם בתוך עולם משאבי האנוש קיים לרוב סולם דרגות, אם כי בארגונים קטנים ניתן למצוא מנהלי משאבי אנוש שלא צמחו מתפקיד אחר, וזהו למעשה תפקידם הראשון.
מה עושים?
העבודה העיקרית של מנהל משאבי אנוש הינה איתור, אבחון וגיוס עובדים לחברה, בעיקר באמצעות ראיונות היכרות. מנהל משאבי האנוש גם מייעץ ומלווה מנהלים אחרים, ולעיתים אף אחראי לפעילויות הדרכה מסוימות. היקף העבודה וכמות העובדים תחת כל מנהל תלויים ומשתנים בבכירות המנהל ובאופי וגודל הארגון, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר אליה יכול מנהל בתחום משאבי אנוש להתקדם היא סמנכ"ל משאבי אנוש.
יש ביקוש?
הביקוש לעובדים ומנהלי במשאבי אנוש נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. עם זאת, במרבית המקרים הביקוש הוא לבעלי ניסיון. לכן, מי שמבקש להגיע לתפקיד, סביר שייאלץ לעסוק קודם לכן כרכז גיוס או מפתח הדרכה, ואז להתקדם בסולם ההנהלה עם הזמן. חשוב לזכור שמנהל טוב ובעל ניסיון הינו מנהל שמכיר את השטח, סביבת העבודה ואילוצי העבודה. לכן, ניתן לראות בעיסוק בתפקיד לא מנהלי במשאבי אנוש, לפני מעבר להנהלה, דווקא כיתרון. זה יכול להקנות לכם הבנה טובה יותר של התפקיד ולעזור לכם להצטיין בו כשתקודמו אליו בבוא העת.
כיצד מתחלק גיוס העובדים?
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

