נורסטאר בוחנת מכירת נתח משמעותי ממניות ג'י סיטי למשקיע אסטרטגי, כך שהחזקתה תרד מתחת ל-25%; המהלך אמור להפחית מינוף ולפתוח אפשרות להצפת ערך באמצעות הנפקת פעילות נדל"ן מקומית או חברות בנות נוספות
ג’י סיטי הגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב
של החברה
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ג'י סיטי רכשה מניות סיטיקון בפרמיה של 35.8% על מחיר השוק, ועולה להחזקה של 57.4% בסיטיקון; בעקבות הדין הפיני החברה תגיש הצעת רכש למניות המיעוט במחיר של 4 אירו למניה
שיעור התפוסה עלה ב-0.7% ועומד על 95.9%; ג'י סיטי מפרסמת תחזית NOI שנתית ומצפה לעמוד בטווח של 1,590-1,630 מיליון שקל; המייסד והמנכ"ל חיים כצמן - "במהלך הרבעון שוערך מרבית תיק הנכסים שלנו על ידי מעריכי שווי חיצוניים ורשמנו עליית ערך נדל"ן להשקעה בהיקף
של כ-350 מיליון ש"ח"
ראיון עם ההנהלה על שינוי המיקוד שעוברת ג'י סיטי – תפוסה של 96%, עלייה של 7.1% ב-NOI, מימוש נכסים בהיקף של מיליארדים וכניסה לתחום הבנייה למכירה. לצד הרחבת הפעילות בפולין ובפלורידה, הם טוענים שגם בישראל יש פוטנציאל צמיחה לא ממומש. ג'י סיטי עברה מהישרדות
לצמיחה, אבל השוק - לדבריהם - עדיין שופט לפי העבר.
חיים כצמן מממש נכסים, מצמצם חוב ומכנס את פעילות הקבוצה ורואים את התוצאות: ה-NOI זינק בכ-21% לשיא של כ646 מיליון שקל וה-FFO הרבעוני עלה ב-15%; ג'י סיטי נסחרת לפי 2.6 מיליארד רחוקה מהמתחרות אבל המגמה שלה מעודדת
חברת הנדל"ן סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה קלה של 3% בהכנסות שעמדו על 637 מיליון שקל; במהלך השנה החולפת, קטן החוב בכ-3 מיליארד שקל ועמד על כ-13.3 מיליארד שקל
ג'י סיטי תמכור מרכז מסחרי בפראג בתמורה ל-232 מיליון אירו (884 מיליון שקל) - בדומה לשווי בספרים; חיים כצמן, מנכ"ל החברה: "ממשיכים למקד את הפעילות של ג'י סיטי אירופה בפולין"
ג'י סיטי עלתה ב-24% בשנה האחרונה על רקע המשך תכנית מימוש הנכסים של החברה, ובלידר אופטימיים לעתיד: "לאור ההצלחה של ההנהלה בשנתיים האחרונות להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית, אנו אופטימיים בנוגע ליכולתה להגיע ליעדים שהציבה"
חברת הנדל"ן המניב קיבלה מהמוסדיים התחייבויות לרכישת מניות ואופציות, אחרי שאתמול הודיעה כי היא בוחנת אפשרות לגייס הון באמצעות הנפקה, הודעה ששלחה את המניה לירידות שערים