שגעון הגדלות של תשובה מפחיד את המשקיעים: דלק צנחה 15% מאז הדיווח על עסקת שברון

ההימור של דלק על איתקה היה מסוכן מלכתחילה, אבל עסקת שברון שבה איתקה משקיעה 2 מיליארד דולר בנכסי נפט בים הצפוני, הופכים את דלק לאופציה מאוד מאוד ממונפת על הנפט - המשקיעים בורחים; המניה צונחת כעת 5%
|
(43)
תשובה, צילום: יחצ
מניית דלק קבוצה +1.97% דלק קבוצה 44,950 +1.97% דלק קבוצה בסיס:44,080 פתיחה:44,080 גבוה:45,050 נמוך:43,790 תמורה:5,835,551 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צונחת גם היום במסחר בתל אביב ומאבדת כעת כ-5% מערכה במחזור גבוה של כ-16 מיליון שקל, זאת לאחר שאתמול צנחה המניה ב-5.7% כאשר ברקע, מה שמסתמן כהנפקה בעייתית מאד של אג"ח החברה הבת איתקה, אשר נועדה לממן חלק מעסקת שברון.
 
התפתחות מחיר מניית דלק קבוצה - צניחה של כ-18% בשלושה חודשים
בחברת איתקה, שבבעלות קבוצת דלק ניסו אתמול בבוקר עדיין לשדר עסקים כרגיל, כאשר דיווחו על סגירת המימון הדרוש לביצוע עסקת שברון, שהשלמתה צפויה בחודש ספטמבר ובמסגרתה רוכשת איתקה את הפעילות של קבוצת שברון בים הצפוני הכוללת עשרה נכסי נפט וגז מפיקים, תשתית של אסדות וצנרות הולכה, וצוות הנהלה ועובדים מקצועיים, בתמורה לסכום מוערך כולל של כ-1.65 מיליארד דולר (נטו).
שימו לב - קבוצת דלק עם הון של 1.5 מיליארד דולר, שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר, והיא רוכשת נכסי נפט ב-2 מיליארד דולר. זה לא הכל - היקף המאזן של דלק (בנטרול אחזקתה בהפניקס) מסתכם ב-12 מיליארד דולר - זה שיגעון גדלות, זה יכול להצליח. אבל כשההון מממן בקושי 12% מהפעילות (היתר זה חוב), והפעילות רובה ככולה מושתת על קידוחים, ובמילים אחרות תלויה במחירי הנפט והגז, אז מקבלים אופציה מאוד ממונפת על הנפט.
השוק אמר עד כאן - והעסקה האחרונה שמגדילה משמעותית את המינוף (היקף הנכסים וההתחייבויות יגדל בכ-2 מיליארד דולר) כבר לא עוברת חלק בגרון. מניית דלק בנפילה חופשית, והאג"ח הארוכות שלה יורדות בימים האחרונים לתשואה של כ-5%.    
המשקיעים זורקים את דלק - הסיכון גדול עליהם
מעבר לכך, הנפקת האג"ח בהיקף של 700 מיליון דולר (במקור) אשר נועד לממן חלק מהעסקה, לא התנהלה בהתאם לציפיות. המשקיעים הזרימו ביקושים במחירים נמוכים, מה שהוביל את החברה להקטין את היקף הגיוס ל-500 מיליון דולר, כאשר על פי דיווח ברשת בלומברג, האינדיקציה לגבי שיעור הריבית על האג"ח מצביעה כרגע על ריבית של 9.5% נומינלי, מחיר חוב גבוה יחסית אשר יקטין את התשואה מהעסקה למשקיעים.
במחיר חוב כזה, מי צריך את הסיכון שבמניה. הרי ככל שהסיכון של החברה גדל, עדיף להעביר את ההשקעה מהמניה לאג"ח (כפוף כמובן לשינויים במחיר). אז נכון - איתקה מגייסת אג"ח בריבית של 9.5% ולא דלק, אבל זה די קרוב מבחינת הסיכון במיוחד שמדובר בחברה שנהפכה לפרטית (היתה נסחרת ודלק רכשה 100% ממנה ומחקה אותה מהמסחר).
עם הסתבכות העסקה, המשקיעים אף חוששים מפני הורדת דירוג החוב של קבוצת דלק, אשר סדרות האג"ח שלה דורגו בשבוע שעבר על ידי חברת דירוג האשראי מידרוג ב-A2 תחת בחינה (Credit Review) עם השלכות שליליות. במידרוג ציינו כי הצבת הדירוג בבחינה הינה בעקבות הודעת החברה על חתימתה של החברה הבת איתקה על הסכם לרכישת נכסי שברון

דלק קב אג לג -0.11% דלק קב אג לג 93.9 -0.11% דלק קב אג לג סגירה:94 פתיחה:94.5 גבוה:94.5 נמוך:93.7 מחזור:682,114 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא:    דלק קב אגח לד +0.59% דלק קב אגח לד 90.22 +0.59% דלק קב אגח לד סגירה:89.69 פתיחה:89.52 גבוה:90.3 נמוך:89.52 מחזור:882,348 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא:   דלק קב אגח לא +0.41% דלק קב אגח לא 92.38 +0.41% דלק קב אגח לא סגירה:92 פתיחה:91.8 גבוה:92.7 נמוך:91.61 מחזור:7,030,218 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא:
"הכנסת הדירוג לבחינה מצביעה על הערכתנו בדבר אפשרות להשפעה שלילית של העסקה על אופק הדירוג של החברה או על דירוג החברה בטווח הקצר, וככל שהעסקה תצא אל הפועל, מידרוג תבחן השפעה זו. הרכישה מהווה שלב נוסף בהפיכתה של החברה לשחקנית אנרגיה בינ"ל בתחום הקידוחים וההפקה (E&P) ואנו נבחן בהקשר זה גם את הצורך בהתאמת המתודולוגיה לסוג הפעילות של החברה, המדורגת כיום כחברת החזקות הממוקדת בתחום האנרגיה", ציינו כלכלני מידרוג.
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    התספורת של תשובה
    ישראלי 25/07/2019 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גזל ממני ומעוד אלפי אזרחים 11 אלף שח מקופת הגמל עקב חובות שצבר מאחל לנפילתו
    סגור
  • 29.
    נפגעי תשובה
    ישראלי 25/07/2019 23:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קופות גמל-תספורת
    סגור
  • 28.
    תשובה מנסה לנשל קשישות מנכסיהן במלכת שבא באילת.,זה האדם
    רונן מאילת 20/07/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יבחל בכל דרך ביריונית ושיטת עבודה שלמד בשוק... לברוח!!!
    סגור
  • 27.
    ביומיים האחרונים הגדלתי את השקעתי ב50% (ל"ת)
    הקודח בים 20/07/2019 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממתין לירידה נוספת (ל"ת)
    אבג 24/07/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הלואי ותגדיל אותו ב-1000%. פעם אחת תפסיד בגדול, ויהיה
    א 24/07/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקט ממך.
    סגור
  • העלית מ10 שקלים ל 15?? (ל"ת)
    אלוף 20/07/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    תמיד נזכור את דלק נדל"ן
    תשובה הספר 19/07/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקסימום יגלח את בעלי האגח וציבור מחזירי המניות.
    סגור
  • 25.
    שיילוק של שייקספיר
    לרון 19/07/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלא כן? לא נמצא ראש הממשלה אלק "בן גוריון" ואני לא סמול,שיפעיל רגולציה מתאימה למשאבי המדינה השייכים לעם? כיל,בזן,גז נפט!
    סגור
  • 24.
    לכתב, למה לא כתבת כך כשאנרג'יאן קנו את אדיסון?? (ל"ת)
    Yaronsng 19/07/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    את המחיר ישלמו כרגיל הציבור ומשקיעים הקטנים
    רון 19/07/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה חזק בתספורות צריך להשיב בכלא את כל המוסריים שהלוו לתשובה כסף כסף של הציבור והמבוטחים.
    סגור
  • 22.
    מקסימום תספורת
    מקסימום תספורת 19/07/2019 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש לו להפסיד?! הוא היה בסרט הזה....
    סגור
  • 21.
    התקשורת והציבור בעליהום על תשובה
    שנאת טייקונים 19/07/2019 09:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מאיפה הרעל והשנאה??אם דלק תרויח כסף אז המחזיקים בקרנות הפנסיה והגמל גם ירויחו
    סגור
  • כמו דלק נדלן ששרד את החברה והשאיר אדמה חרוכה
    תום 19/07/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על איזה רווחים אתה מדבר כסף ציבורי ומושקע כמו בקזינו ואם מפסיד עושה לנו תספורת של מליארדים וטוען שהוא בכלל משקיע נוסף בחברה ולא בעל החברה.
    סגור
  • הרעל מגיע משמאלנים אשכנזים שכואב להם הלב שתשובה לא לבן (ל"ת)
    יעקב 19/07/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לא נכון כלל וכלל. אני מזרחי, ואני אומר לך שהוא מסכן
    אני 24/07/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כספי ציבור. בדלק נדלן אכחו אותה המון משקיעים בגללו. מדוע הוא נכנס עתה למינופים, לעזאזל?תישאר במה שיש לך, ויש לך הרבה. האיש הוא גמבלר מוד. מדוע קבות דלק עלה ב-12 שנה ב-10%!!!!!!!!!!!!!!!!!!! בלבד, כשיש לה את תמר וליויתן, מדוע? מה הקשר לאשכנזים ושמאלנים? תראה את המציאות , טמבל. גורלו של תשובה היה יכול להיות כגורלו של דנקנר, ובגלל שהיה לו את ישראמקו, הוא ניצל. יותר מזל משכל. האיש מהמר נוסח פישמן. לא מתקרב בחיים למיות שלו, בחיים. מה זה המינופים הארורים האלה?יש לו עיניים גדולות, והוא איכזב אותי בגדול גדול.
    סגור
  • טען עוד
  • שונאים אותו בגלל דלק נדלן, ועכשיו בגלל קבוצת דלק. האיש
    אנשים ניכוו ממנו 19/07/2019 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לומד לקח, עד שייכנס לבית סוהר. לדעתו כולם טיפשים והוא חכם. הגז של ישראמקו הציל ברגע האחרון את תשובה, והעסקה עם שברון תקבור אותו סופית. הוא יהיה סוס מת בקרוב מאד.שונאים אותו בגלל שגרם נזק גדול למשקיעים ומסרב שלשפר את דרכיו. הוא לא חכם בכלל.
    סגור
  • 20.
    הכתבות כאן נהיו מקצועיות
    כל הכבוד 19/07/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאתר שטחי נהיה אתר פיננסי רציני עם כתבות ברמה גבוהה שבאמת מוסיפות ערך תמשיכו כך
    סגור
  • 19.
    פועל ל2 הצדדים
    הימור 19/07/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המניה יכולה להפיל את עצמה .או לדשדש
    סגור
  • 18.
    מקומו של תשובה רק גיהנום עושה רע לעם שלו
    האמת היחידה 18/07/2019 22:25
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לא תורם שקל רק גוזל כספי פנסיה בתחבולות שעוד תלמדו בעתיד! מיסים הצחקתם אותו. חבר של ביבי וזה כבר אומר הכל!
    סגור
  • 17.
    תשובה מרעיל את עם ישראל ומנצל את המדינה בלי לשלם מיסים! (ל"ת)
    האמת היחידה 18/07/2019 22:20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 16.
    תזכרו מה שאני אומר
    אריאל 18/07/2019 21:58
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הרווחים שלו. ההפסדים על חשבון הציבור. אף אחד לא יראה שקל מלהשקיע אצל תשובה היינו בשיעור של דלק נדלן. הייתי תלמיד מצטיין.
    סגור
  • 15.
    עלי הוא כבר עשה תספורת , והפסדתי הכל. שנית לא יחזור (ל"ת)
    יוסף 18/07/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 14.
    ומה עם ליוויתן (או לחילופין התספורת מתקרבת)
    י 18/07/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההשקעה בשלב שלוש כולה ממונת מאג"ח שנמכרו לחברות הפנסיה. הריווחיות של ליוויתן תלויה ביציבות היחסים עם ירדן ומצריים ב10 שנים הקרובות .
    סגור
  • 13.
    הזדמנות נדירה להשקעה
    משקיע חדש במניה 18/07/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברים תשובה לא ילד וכל פרשן בשקל נותן פרשנות , עוד מעט יזרום גז מלוויתן והמנייה תתחיל לעוף , שברון תונפק בבורס והכסף יכסה חלק מהאג"ח , הכל מחושב , תשובה לא ילד , ניפגש עוד 4 חודשים ונראה מה יהייה
    סגור
  • אולי אתה צודק
    ואולי לא 19/07/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבעיה עם תשובה שהוא מוריד מחירים של הניירות שלו , לפעמים בכוונה, כדי להוציא הצעות רכש ולמחוק בזול את המניה בדיוק לפני הזינוק כדי שרק הוא יהנה ממנו להזכירך דלק נדלן , עשה הסדר חוב מחק מעל 2 מיליארד שח חוב ו"קנה" תמורת החזר חלקי של החוב את כל נכסי דלק נדלן בגרושים שנה וחצי אחרי מכר את אותם נכסים בדיוק במיליארדים ככה הוא עובד
    סגור
  • 12.
    משקיע שעומד לפשוט רגל
    חי מת 18/07/2019 16:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היכן אחריות מנהלי הבורסה? להגן על ציבור המשקיעים התממים !.לארגן נציגות המשקיעים ולדרוש ממר תשובה להסביר הרעיון הכלכלי בהשקעה במינוף כזה גבוה כל כלכלן מתחיל יודע מה הסכנות במינוף גבוה .
    סגור
  • 11.
    מרמה ציבור המשקיעים
    יוסי 18/07/2019 15:45
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ציבור המשקיעים צריכים לארגן נציגים שידרשו לפתוח כל השיקולים לרכישות חברת אתיקה ושברון. היכן האחריות לכספי המשקיעים
    סגור
  • 10.
    הכתב משקר אתכם תשובה גידר את מחיר הנפט לכן העסקה בטוחה (ל"ת)
    יעקב 18/07/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • גידר רק חלק (ל"ת)
    גדעון 18/07/2019 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מי שמבין בהשקעות יודע שגידור חלק מבטיח את העסקה (ל"ת)
    יעקב 19/07/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    אוי רוני רון זה סופו של כל בלון!!! (ל"ת)
    רון 18/07/2019 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • צרות עין גורמת למחלות (ל"ת)
    יעקב 18/07/2019 15:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    לבדוק את עסקי תשובה
    הגיג הזמן 18/07/2019 15:07
    הגב לתגובה זו
    7 5
    וקשרי ההון שלטון שלו. אם התקשורת בישראל היתה עושה מלאכתה אין ספק שלהב 433 היה מוצא בה המון בשר
    סגור
  • אתה נופל בחקירה קלה יא גמל מטומטם (ל"ת)
    יעקב 18/07/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    יצחק לבנק
    אנונימי 18/07/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    13 2
    עסקת שברון מצויינת , אולי קצת יקרה כרגע אולם לאחר שהעסקה תיסגר תשובה ינפיק את אתיקה בחו"ל וגיוס הכסף לאחר ההנפקה יביא להורדה משמעותית של החוב עבור המימון של העסקה . תשובה רואה רחוק ואני חושב שגם הפעם הוא לא טועה
    סגור
  • 6.
    בשידור חוזר. אני בורח. (ל"ת)
    דלק נדלן 18/07/2019 13:36
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 5.
    אז שירד מזה (ל"ת)
    רני 18/07/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    פרק ב'
    ג'ק 18/07/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    6 4
    פרק א' - דלק נדל"ן .
    סגור
  • 3.
    תשובה
    ש 18/07/2019 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מתי תבוא הצעת הרכש כמו לפני שנה
    סגור
  • 2.
    חסר אחריות
    יוסי 18/07/2019 12:41
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אדון תשובה הפכתה למהמר בכספי המשקיעים לא למדתה לקח סופך יהיה דומה לדנקנר שנים בכלא !בדלק קבוצה תשואה לחמש שנים מינוס 50% .המשקיעים לא יסלחו לך !
    סגור
  • 1.
    תעשה שיעורי בית!! דלק גידרה את מחיר הנפט (ל"ת)
    חובבן 18/07/2019 12:22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • גידרה חלק קטן - תעשה אתה שיעורי בית (ל"ת)
    מירב 18/07/2019 15:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות