מתווה הגז עלה שלב: הלילה אישרה ועדת הכלכלה את החוק לחיבור מפעלים לגז

 | 
(19)
נובל, צילום: אלבטרוס
ועדת הכלכלה אישרה בדיון לילי אמש את החוק להסדרת החיבור של מפעלי התעשייה לגז הטבעי. החוק עבר בתהליך מקוצר דרך חוק ההסדרים, מה שיביא לידי קיצור של 90 עד ל-130 יום את תהליכי הבירוקרטייה שמתמשכים מזה כמה שנים. 
החוק מהווה תיקון לחוק משק הגז הטבעי וחוק תכנון ובנייה שמאפשר התרת חסמים המעכבים את החיבור של המפעלים המבקשים לעשות את זה כבר בימים הקרובים. מטרת  העל של החוק היא העלאת הפריון והתחרותיות בתחום.
היום מחוברים כעשרה מפעלים בלבד לגז הטבעי. יעד הממשלה הוא חיבור של 450 מפעלים לגז הטבעי עד 2020. אישור החוק מהווה צעד נוסף ומשמעותי אל עבר אישור מתווה הגז הקיים - סעיף 52. 
במוצש הקרוב מתוכננות הפגנות של ארגונים חברתיים אשר מתנגדים למתווה הגז בהסדר הקיים, על פי המארגנים צפויים להגיע חמשת אלפים איש, מה שמסמן את ההפגנה למחאה הגדולה ביותר מאז המחאה החברתית של שנת 2011. 

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    הפוך גוטה!
    אפי 07/11/2015 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את הכשל הקולוסאלי של חיבור הגז למפעלים היו צריכים לפתור לפני 12 שנה! אין לזה שום קשר למתווה, להפך: על פי המתווה המפעלים לא יזכו לקבל גז כי לא יונח צינור שני מתמא לא יפתחו עוד בארות בתמר ופיתוח ליוויתן יחכה - המשמעות - אישור המתווה ירחיק את הגז מהמפעלים שימשיכו לשרוף מזוט וסולר יקרים ומזהמים. תשובבה אדלסון ונובל חוגגים על הבורות שלכם!
    סגור
  • 14.
    רציו המלכה
    המאמינה 07/11/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעזרת השם בשורות טובות!!! אם ירצה השם ממחר רק עליות כי יהיו חוזים וכו׳ ועצת השם היא תקום!!! שבוע טוב לכל המשקיעים שחיכו לרגע הזה ולכל עם ישראל!!!!!!!!!
    סגור
  • טיפשה כמוך אי אפשר להמציא אפילו
    ee 08/11/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו המניה הכי גרועה מכל הגזיות והיא מרוסקת והיא תמשיך לרדת גם אחרי המתווה
    סגור
  • 13.
    אבנר יהש מלכת מניות הגז תעלה חזק מאוד ****
    יוסי כ 07/11/2015 19:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מניות הגז לקראת עליות חדות מאוד בימים הקרובים .....
    סגור
  • 12.
    כל מניות הגז יזנקו בימים הקרובים *****
    אורי כ 07/11/2015 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבנר . רציו . ישראמקו דלק קידוחים לקראת עליות חדות מאוד בימים הקרובים .....
    סגור
  • 11.
    אבנר יהש מלכת מניות הגז !!!
    מוטי כ 06/11/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מניות הגז לקראת. זינוקים חדים למעלה !!!!
    סגור
  • 10.
    רציו לרציונל חממו מנועים ליום ראשון ט"נ (ל"ת)
    רציו 06/11/2015 19:24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • רוצה להתערב שרציו תסיים את ראשון באדום? (ל"ת)
    ee 08/11/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שמאל הזוי
    אלי 06/11/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    משועממים אין לכם כבר על מה להפגין.?
    סגור
  • 8.
    רציו
    גיא 06/11/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 2
    טוב למדינה , למשק מתווה הגז יעבור ויכניסו עוד מיליוני ש"ח תמלוגים..צופה שרציו תטוס למעלה..
    סגור
  • 7.
    אמן ירד גשם זלעפות אמן!!!! (ל"ת)
    tr 06/11/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 6.
    בואו להפגנה מחר בערב 7/11/15
    שלמה כהן 06/11/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 7
    https://www.facebook.com/j14live/photos/a.283402828354309.84294.274242409270351/1177069778987605/?type=3&theater
    סגור
  • 5.
    רציו עד סוף שנה 50 (ל"ת)
    רציונל כי רציו ל 44 06/11/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • אחרי העברת הסמכויות ירדה רציו 3 אחוז אחרי החתימה עוד 3
    ee 08/11/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה כנראה קבורה. הכי גרועה מכל האפשרויות
    סגור
  • 4.
    הפגנת ההזויים.
    jouca 06/11/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מתווה הגז יעשה רק טוב למפעלים הזקוקים , כמו אוויר לנשימה, במיוחד בתקופה של האטה כלכלית. ויכניס לאוצר כסף רב , שחסר בקופה. אז על מה אתם מלינים?, העיקר שחס וחלילה יהיה טוב למדינה בתקופת ביבי. אז לכו תגייסו את נוער עובד שילכו להפגין, כי אף אדם שפוי לא יגיע. ואתה לא מתבייש לכתוב המחאה הגדולה ביותר?, בושה .
    סגור
  • 3.
    מיותרת כעת וגם לא הועילה בעבר
    הפגנה 06/11/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    היחמוביץ נכשל ובגדול גם שישנסקי הרסני אם כבר צריך להפגין אז להפגין נגד שטייני ץ ושישנסקי
    סגור
  • יחימוביץ יש שורש ח. מ, ו , ץ, לכן יש לה פרצוף חמוץ (ל"ת)
    לכל המעונינים 07/11/2015 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    אין גז בזול וגם שישנסקי .
    שישנסקי 06/11/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין שישנסקי בכיל ותעסוקה לנגב. שטייניץ אוכל מה שהוא בישל מתחנן שיחפשו פה גז ואחכ יתחננו שמישהו יקנה את כיל וישקיע תאוות הבצע של האוצר בעוכריו המתווה גרוע אבל לתקוע את הגז זה יותר גרוע צריך לבטל את שישנסקי ולהעיף את שטייניץ
    סגור
  • 1.
    יאללה כבל... נענע את שלי