גם בדקה ה-90, במוצ"ש שוב הפגנות - "גם אם המתווה יעבור לא ניסוג"

דרעי התפטר, ביבי הבהיר שהוא יחתום על סעיף 52 והכל נראה חתום וגמור, שוחחנו עם מארגני המאבק
 |  (128)
מחאה חברתית, צילום: Bizportal
נראה היה כי מתווה הגז הוא נושא חתום וגמור אך בקרב הציבור עדיין יש כאלו שמנסים לעצור אותו. במוצאי שבת הקרובה תתקיימנה מספר הפגנות בתל-אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, בקריאה לעצור את ''שוד הגז'' ובמחאה על "התרגיל המסריח 2015" שנועד להעברת מתווה הגז. לפי המארגנים, לפחות 5,000 אזרחים כבר הודיעו שיצטרפו להפגנות בתל-אביב. את ההפגנות מרכז, בין היתר, ארגון "צדק חברתי-חדר מצב", שמאז המחאה החברתית בקיץ 2011 מתעסק רבות, בין היתר בעמוד הפייסבוק שלו, בנושאים כלכליים וחברתיים, וזוכה לתהודה רבה.
Bizportal שוחח עם יוסי דורפמן, ממארגני המאבק, וניסה להבין מדוע יוצאת ההפגנה לדרך דווקא כשנראה שמתווה הגז בדרך הבטוחה להיות עובדה מוגמרת:
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
"הרגשנו לחץ מהשטח לערוך הפגנות ברחבי הארץ, ואכן מיד עם ההודעה על קיום ההפגנות, הצטרפו אליהן אזרחים רבים. בעקבות הקריאות מהשטח, נפתחו הפגנות בערים שונות ברחבי הארץ. אזרחי ישראל יוצאים לרחובות כי הם לא מוכנים להמשך השחיתות השלטונית והתרגילים הפוליטיים שנועדו להעביר נכסי מדינה לידי מונופול הגז הנשלט בידי קומץ טייקונים".
שחיתות?
"כדי לקדם את מתווה מונופול הגז, בוצע תרגיל פוליטי מושחת שכלל העברות תקציבים ותפקידים במטרה לחתום על סעיף 52. חשוב להבין שמעולם לא נעשה שימוש בסעיף זה, ומדובר בנושא תקדימי, כי העילה היחידה לסעיף זה צריכה להיות מדינית-בטחונית. מאחר שמצרים מצאה גז בשטחה בהיקף עצום, גם השקר על העילה הבטחונית נחשף. הציבור בישראל רואה את התרגילים, רואה את הקומבינות, ומבין שמדובר במתווה לא ראוי, שמועבר בדרכים נכלוליות ובשחיתות".
את מי בעצם אתם מייצגים, מטעם מי אתם פועלים?
מדובר בשורה של ארגונים, חלקם גם ארגוני ימין, כך שלא מדובר במחאה "שמלאנית": 'הפורום המשפטי למען ארץ ישראל', 'ירוק עכשיו' (ארגון הפועל פועל בשטחים במטרה לשמור על ישראל ירוקה), 'מגמה ירוקה', 'הפורום הישראלי לאנרגיה', 'ישראל 2050', 'התנועה לאיכות השלטון', 'ישראל יקרה לנו', 'אנו', 'הפורום המשפטי למען ישראל', 'העמותה לכלכלה בת קיימא', התנועה לאיכות השלטון, ישראל יקרה לנו ועוד. אנשים מנסים לשייך את המאבק הזה לשמאל, כחלק מהתעמולה נגדנו, אבל אין שיוך פוליטי או מפלגתי למאבק, יש בינינו ארגוני ימין ושמאל.
על מה אתם מלינים? היו הצבעות בכנסת, החלטות ממשלה, ככה מתנהל המשחק הפוליטי אלו נציגי העם.
"ההצבעה בכנסת לא הייתה חלק מהתהליך, ראש הממשלה לא העביר הצבעה על המתווה. הממונה על ההגבלים לא הסכים לחתום על המתווה, כי הוא מקבע כאן מונופול. גם דרעי לא הסכים לחתום על סעיף 52, אף אחד לא מוכן לחתום עליו כי הם פוחדים מוועדת החקירה שתהיה".
ראש הממשלה דווקא כן מוכן לחתום עליו...
"זו באמת השאלה הגדולה מה ההתעקשות הגדולה כ"כ , באופן חפוז, כשכל ההליך היה לא ראוי: עד היום לא ידוע איך התקבלה ההחלטה, כי אין פרוטוקולים! אנחנו נשאלים הרבה 'למה', ואין לי תשובה על זה. אני מניח שעוד כמה שנים נגלה את התשובה. עוד כמה שנים נגלה למה טייקוני הגז קיבלו מה שרצו".
דורפמן, שלוקח חלק במאבק כבר שנתיים בהתנדבות, סירב להניח הנחות לגבי הסיבות לנחישותו יוצאת הדופן של ראש הממשלה ("כשאני רוצה משהו אני משיג אותו") וחזר שוב ושוב במהלך השיחה על כך שמבחינה כלכלית, לדעתו, המתווה הנוכחי פשוט לא טוב למדינה: "המתווה הזה מסוכן לישראל. ישראל פועלת עם צינור אחד בלבד שמגיע ממאגר 'תמר'. ב-2013 החליטו לייצא את הגז. לפיד,סילבן שלום ונתניהו החליטו אז שניתן לייצא את הגז מ'לוויתן', ומ'תמר' לייצא רק למדינות שכנות, כביכול כדי שיישאר כמאגר אסטרטגי. החברות היו אמורות להניח צינור שני מ'תמר' לישראל, אך הן קיבלו היתר שלא לעשות את זה, ועכשיו כל ארגון טרור יוכל לפגוע ב-60 אחוז מהאנרגיה של ישראל. מה נעשה במקרה כזה? מה יקרה אם מדינה זרה תשתלט על נובל אנרג'י? ישראל לא תוכל לשנות את המתווה במשך שנים - יש כאן הפקעה של הריבונות".
אבל היו בחירות לא מזמן, מתווה הגז כבר היה קונפליקט שנדון ברמה הפוליטית: תוצאות הבחירות הביאו לממשלה הזו. הפגנות זה לגיטימי ואפילו חשוב, אבל אולי זה רצון הציבור?
"מונופול הגז מעולם לא הובא לציבור. מעטים הישראלים שמתעמקים בזה. אזרחי ישראל נשאלו בסקר שעשינו, ו-85% מהם אמרו שהם לא מכירים את המתווה. אלו דברים שלא נדונו מול האזרחים, כי מישהו נתן הוראה שלא יהיו פרוטוקלים בדיונים".
לטענה כי עיכוב נוסף במתווה, שנמשך בשנים האחרונות ובכך עצר את הוצאת הגז מהאדמה, וכך עלה למדינה בהפסדים כספיים, ענה דורפמן כי "זה פשוט לא נכון. דווקא מתווה המונופול הוא שעולה לנו כסף. הוא יקבע מחירים מונופוליסטיים. גם כאשר מחירי האנרגיה בעולם ימשיכו לצנוח, המחירים שלנו ימשיכו לעלות. דווקא המתווה הזה הוא זה שמעכב את הוצאת הגז מהאדמה: המתווה נותן פטור לחברות מפיתוח 'לוויתן' עד שנת 2021, אין שום סנקציה שלוקחת מהם את המאגרים. המתווה הוא זה שמשאיר את הגז באדמה!"
מה בעצם אתם מציעים מבחינה פרקטית?
" אנחנו יוצאים להפגין מול הסרחון של התרגילים הפוליטיים האחרונים, שהעלו את הצחנה הפוליטית. אנחנו רוצים להראות שאזרחים לא מעוניינים להפקיר את משאבי הטבע. אחת הדרישות היא לפחות לפקח על המונופול אם לא לפרק אותו. דבר שני, פריסה מיידית של צינור מ'תמר': אם חברות הגז לא רוצות לבצע, שהמדינה תבצע את זה, ותתקזז מול החברות. בנוסף, אנחנו דורשים ועדה שתשאל לכמה אנרגיה באמת המדינה זקוקה - מעולם לא בדקו כמה המשק יצטרך באמת. זה יכול לטפל ביוקר המחיה, אבל במקום זה מוכרים את המשאב הזה לטייקונים".
אתם לא מתעוררים מאוחר מדי?
"גם אם יחתמו על כך, אין דבר כזה סוף הסיפור. אי אפשר להפקיד ריבונות מדינה, אי אפשר שמונופול פרטי יחזיק מדינה בצוואר. גם אם יחתמו, לא ניסוג. אזרחי ישראל לא יישבו בשקט על המונופול הפרטי. המאבק הוא על התודעה של אזרחי ישראל, חשוב שהאזרחים ידעו כיצד מנוהל משק האנרגיה, הכלכלה והמדינה - כיצד הטייקונים הם אלו שמכתיבים את המדיניות כאן במשך שנים. בנושא הזה, ככל שיעבור הזמן האזרחים יראו שהמתווה הזה גובש על רגליים עקומות, ופשוט יקרוס. 'לוויתן' לא יפותח, יעשו אקזיט, ובסוף אולי ימכרו את הזכויות עליו".
מה תגיד למשקיעים במניות הגז שדווקא רוצים לראות את המתווה עובר סוף סוף?
"אנחנו רוצים שחברות הגז ירוויחו, אפילו הרבה, אבל לא באופן חזירי. אנחנו רוצים צמיחה במשק הגז - ומה שמפריע זה המונופול! יש טענות שמשקיעים אחרים לא יבואו לכאן- משקיעים לא באים דווקא בגלל המונופול. הים כבר נסגר לפיתוח מאגרים, לאן יבואו חברות חדשות? אנחנו רוצים שהמשק יפותח בהגיון. לא דרך אקזיטים. מה יקרה אם יפגעו בצינור היחיד מ'תמר'? זה חמור בהרבה."
דורפמן מסכם ואומר כי "ההפגנה היא לא רק על הכסף, זה גם על האנרגיה של המדינה. היינו רצים שהמדינה תפותח אנרגטית, ובמקום זה - מוכרים את הגז. כל מי שירד לעומק הפרטים, ואין לו אינטרס כבר לא יכול לשתוק יותר".
תגובות לכתבה(128):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 77.
    פוסטע מייסעס
    גולדה מאירסון 13/11/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מדינה והיא דמוקרטית , לדאבון ליבם של כל הנהנתנים התל אביבים והשמאלנים וידידיהם , נתניהו נבחר לראש ממשלת ישראל באופן חוקי יותר מבן גוריון והוא אמור לפעול לפי שיקול דעתו ורצונו. אתם יכולים להמשיך לקפוץ או לעשן נרגילות .
    סגור
  • 76.
    מפגינים סידרתיים אנטי כל דבר בכל הזמן
    PAN 12/11/2015 20:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפגינים נגד הסכם ברור שלא מבינים על מה מדברים הם נולדו להיות אנטי הכל וכל הזמן קומץ של גז-לנים שרוצים לגנוב זכויות ורכוש של תגליתני גז אם באמת רוצים גז יותר זול, למה לא דורשים הקטנת מיסים? משקיעי גז 40 שנה הפסידו ברציפות מיליארדים ועכשיו אוכלי חינם אלה באים באלימות רחוב לגנוב הישיג יחדיד שלהם טוב שנובל עומד לתבוע מדינה על הפרת הסכם במיליארדים וגברת חחמווי'ץ שתילך קודם כל ללמוד להכין חביתה במקום להיתעסק ולהיתערב בעיניינים עסקיים של חברות התגלית ולא לשכח שבתגלית תמר מושקעים עשרות אלפי תושבי המדינה
    סגור
  • 75.
    שלטון מחליפים רק בקלפי
    סוקרטס 12/11/2015 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שהשמאל יפנים את המציאות ולא ינסה לייצר ספינים בעידוד התקשורת כדי ליצור משבר מלאכותי.
    סגור
  • 74.
    על כלבים וגז
    עזור 08/11/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכלבים השמאלנים נובחים ....והגז זרום יזרום למען אזרחי ישראל
    סגור
  • 73.
    5000 מהשמאל הפגינו - SO WHAT!
    דני 08/11/2015 07:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ג.נ. אני מהשמאל וחושב שבזה הם טועים ועושים נזק למדינה.
    סגור
  • 72.
    קומץ שמאלנים שרוצים בהרס הכלכלה
    מבין 100 07/11/2015 22:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ראוי להתעלמות
    סגור
  • 71.
    מתווה הגז
    כל הקמצנים 07/11/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הקמצנים שלא משקיעים צועקים הכי חזק הכל שלהם.
    סגור
  • 70.
    בעבור מה אתם מפגינים ? הרי, העבודה הולכת
    גד 07/11/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להטרף לממשלת ביבי והיחימוביצ׳ים יהיו שרי אנרגיה ואוצר ?!
    סגור
  • 69.
    בנק ישראל קבע שהמתווה טוב
    גד 07/11/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    והאנרכיסטים בשלהם
    סגור
  • 68.
    זו קבוצה קטנה שמתלוננת על כל נושא (ל"ת)
    די לקומניזם 07/11/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 67.
    למה אין הפגנת נגד?? (ל"ת)
    trabelsi 06/11/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 66.
    מתווה הגז
    בן 06/11/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שלי יחימוביץ ואיתן כבל זה לא יעזור לכם המתווה יעבור כל הכבוד לביבי ראש ממשלתינו שדואג לעם ישראל בקידום ואישור המתווה עלה והצלח.
    סגור
  • 65.
    דורפמן
    אוריאל 06/11/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מי אתה דורפמן מה אתה מבין אתה רק מבלבל את המוח בדקת מה חשוב לאזרחים ולמדינה כרגע
    סגור
  • 64.
    בואו להפגנה במוצ"ש
    יהודי רוח 06/11/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    3 7
    1. הממונה על ההגבלים העסקיים מחליט לפרק את מונופול הגז 2. נתניהו מקים את "צוות קנדל" לעקיפת הממונה - צוות נטול סמכות חוקית 3. הצוות דן בחשאי חצי שנה עם חברות הגז ללא תיעוד הפגישות ומגבש איתן את "מתווה הגז" 4. המתווה לא מפורסם לציבור 5. רגולטורים מועפים, הממונה על ההגבלים מתפטר: "אין תחרות במתווה" 6. שרים מצביעים בקבינט על מתווה שלא ראו 7. הצעה בנושא המתווה מונחת על שולחן הכנסת מבלי שח"כים ראו אותו 8. המתווה מפורסם לאחר לחץ ציבורי 9. לציבור ניתן זמן קצר ומגוחך לכאילו "שימוע" 10. חצי מהדוברים ב"שימוע" היו מטעם חברות הגז 11. הממשלה מאשרת מתווה שמנציח מונופול, מנציח מחירים מופקעים, פוגע בביטחון האנרגטי ובריבונות המדינה מול חברות הגז 12. מתגלה מאגר גז ענק במצרים שמבטל את הטיעון מדיני-ביטחוני שעליו מבוסס המתווה 13. אף אחד בממשלה לא מנהל דיון מקצועי על משמעות התגלית ועל משמעות המשך צניחת מחירי הגז בעולם 14. דרעי נוטש את משרד הכלכלה כדי להעביר את התיק לנתניהו (שכבר מחזיק ב-3 תיקים) 15. בזמן גל טרור נתניהו עומד לחתום על מתווה שנתון במחלוקת ציבורית קשה, תוך עקיפת הממונה על ההגבלים העסקי
    סגור
  • על מה ההפגנה
    מאיר 10/11/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלף תירוצים לא להפעיל את מיתווה הגאז, בגלל שהימין בשלטון.
    סגור
  • 63.
    הם יודעים על מה הם מפגינים בכלל?
    ככ 06/11/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    8 5
    כיל גונבת את המדינה כבר 50 שנה ובוכים על גז שהמדינה ממסה 60% מהחברה ועוד 25 אחוז מהבורסה
    סגור
  • טען עוד
  • 62.
    שונאי ישראל מפגינים , מפחדים שנתניהו יצליח בכלכלה (ל"ת)
    אהרון 06/11/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 61.
    כסף איראני רוסי חדש מוזרם לאנארכיסטים השמאלנים
    פוטין טוב בלוחמה פסי 06/11/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אין על הרוסים. בכל מה שקשור לשימוש במערביים מסוממים חסרי כיוון וידע בחיים
    סגור
  • 60.
    אמן מחר יהיה מבול ותבעו בשטויות שלכם (ל"ת)
    ככ 06/11/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 59.
    אחריי שקריהם של פוליטקאים שרק עכשיו הפילו חוק למען ילדי
    אר 06/11/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אחריי שקריהם של פוליטקאים שרק עכשיו הפילו חוק למען ילדים חוק חשוב אבל היה להם יותר חשוב פוליטית להפילו
    סגור
  • 58.
    לכו להפגין ביוקר המחייה ובמה שאתם מבינים ולא ללכת סומא
    אר 06/11/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אחריי שקריהם של פוליטקאים שרק עכשיו הפילו חוק למען ילדים חוק חשוב אבל היה להם יותר חשוב פוליטית להפילו
    סגור
  • 57.
    לכו להפגין על יוקר המחייה על מכירת גולן לסלקום על חברת
    אר 06/11/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    החשמל ומעללייה ועוד
    סגור
  • 56.
    אין היגיון כלכלי וביטחוני במונופול פרטי על משאב אנרגיה
    מדינה מתפרקת 06/11/2015 09:17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    היחידים שקראו את המתווה ותומכים במונופול הפרטי של תשובה ונובל הם בעלי אינטרס כספי בנושא.
    סגור
  • אתה רוצה לקבל משהו חינם-זה לא אינטרס כלכלי? (ל"ת)
    RR 06/11/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 55.
    מדובר בעבריינית שרוצה להיות ח"כ
    ד"ר גולן 06/11/2015 07:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עולה טראמפ על נושא עס שתבחר..
    סגור
  • 54.
    אוסף של דבילים תלאביבים הזויים עם שכל של בוזי פפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/11/2015 07:27
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 53.
    דרומפמן קשקשן ללא הפסקה
    אלי 06/11/2015 06:17
    הגב לתגובה זו
    4 6
    ללא מנהיג כמו ביבי הגז היה ממשיך להיות תקוע לדורות דרמפמן וחסרי הבנה שכומותו לטובת העם רד לנו מהגב חפש עבודה אחרת
    סגור
  • 52.
    מתווה הגז בחסות השקר של כחלון
    cleareye 06/11/2015 03:31
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מתווה הגז היה על השולחן בבחירות האחרונות והוא הסיבה להצלחה של מפלגת כולנו בראשות כחלון. כחלון טען לפני הבחירות שהוא לא יאפשר את מונופול הגז.
    סגור
  • 51.
    כל שבוע חזרה על אותו דבר. ממש כמו במחאה ישבו שנתיים
    המתנגדים למתווה 06/11/2015 02:43
    הגב לתגובה זו
    8 7
    באוהלים וכלום לא עזר להם . המתווה גרוע וזה בגלל שישינסקי מי שחשב שהחברות יסכנו את כספם ויפסידו ובסוף יתרמו את כספם טועה . שישנסקי זה על חשבון האזרחים ולכן המתווה יקר אין גם שישנסקי וגם גז זול. ואת זה הגאונים של השמאל צריכים כבר להבין. כנל לגבי כיל אין גם שישנסקי גם קציר מלח וגם תעסוקה מלאה זה על חשבון העובדים והמשקיעים . בכל מקרה הממשלה תרויח ובעלי החברות ירויחו ולא יעזור לכם הסתה נגד תשובה ונגד עידן עופר. צריך רק שהעם הטיפש יבין סוף סוף את הקשר בין שישנסקי למיסים ולתיק ההשקעות שלו
    סגור
  • כמה נכון אין שכל אין דאגות (ל"ת)
    ff 06/11/2015 09:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 50.
    דרופמן
    פפה 05/11/2015 23:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דרופמן תן גז אתה לא לבד כל הכבוד לך ! מנגד מדיניות הממשלה והעוולות שלה כלפי אזרחיה היא מכוונת כדי למנוע מאנשים לצאת להפגין כי פשוט אין להם זמן וכוחות הלחץ הכלכלי הורג אותם תוסיף לזה שגנב נשאר גנב פורש מתפקידו תמורת כסף והרבה מאוד כסף ושרים וחכים פ ח ד נ. י ם בסוף גם יגיע פיצוץ...
    סגור
  • 49.
    חבורת מרעי ישראל קומץ מזובל של חבלנים מפלגים ואנרכיסטים
    רוי האדום 05/11/2015 22:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתם אויבי העם
    סגור
  • 48.
    להפגין נגד מונופול החשמל
    גג 05/11/2015 22:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דחוף יותר.
    סגור
  • 47.
    מתווה נוראי (ל"ת)
    ניצן מתן 05/11/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
    15 8
    סגור
  • בטח אין לך מושג מה כתוב שם (ל"ת)
    ff 06/11/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • כי ביבי עלה בבחירות והוא חכם וגם ילמד עורכי דין וטוב
    מדוע ומדוע התשובה ! 05/11/2015 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל המקטרים כשיחזרו יעשו מה שנראה להם. כל הכבוד לביבי יודע א לעקוף את כל המכשולים בצורה חוקית למה שהגז ישאר בקרקעית בסוף מתקן תשאב אותו כי הגז תצמיד נמצא באותו קו עורק בים התיכון תבדקו ועוד חסר רק שלבנון גם תקבל ותיקח מה אתם מקנים בביבי לכו לעזה
    סגור
  • 46.
    בנק ישראל קבע שהמתווה טוב
    ירון 05/11/2015 21:21
    הגב לתגובה זו
    9 9
    חבורת אנרכיסטים שמאלנים שיהרסו את המדינה ובלבד שנתניהו לא ישיג שום הישג.
    סגור
  • בנק ישראל לא מבין בעסקים. מבין מקסימום בהעברות כסף (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2015 08:38
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 45.
    לא נופתע אם המתווה כמו שהוא ייפול והמניות יתרסקו.
    ארז 05/11/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כי יש גבול לשחיתות
    סגור
  • 44.
    בולשביקים - היום מתווה גז מחר יקחו לך את הדירה
    פרופגנדה טהורה 05/11/2015 20:52
    הגב לתגובה זו
    8 8
    תשלחו אותם הביתה עם שוקולד הלאמות שיעשו אצלם בבית
    סגור
  • 43.
    מדובר בחבורה הזויה שמפגינה נגד כל דבר שהימין עושה (ל"ת)
    יעקב 05/11/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    10 17
    סגור
  • אני ימנית..ואמא שלי ממיסדיביתר! מה הקשר? ואני במאבק כי (ל"ת)
    חיפאית 05/11/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • ליצנית...זה מאבק זה!? 5 עבריינים
    משה 06/11/2015 07:37
    הגב לתגובה זו
    3 4
    זה הכל
    סגור
  • לא השלמת את המשפט:אני במאבק כי אני מטומטמת/דבילית (ל"ת)
    יאיר 06/11/2015 05:58
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • בסדר, אז אתם מגיבים בתשלום. כולו צריכים לחיות ממשהו אבל
    מופתע 06/11/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש כאן מלא תגובות אוהדות לבעלי ההון אבל תראו את ההצבעות- כולם מצביעים נגדם! איך זה? פשוט ברור לכל מי שעיניים בראשו שמדובר כאן בגזל מושחת וחסר מעצורים. העובדה שיש כאן אולי 80% תגובות בעד המונופול ומלא מלא הצבעות נגד מובילה למסקנה הפשוטה שמדובר כאן במגיבים בתשלום. עד כאן הכל סבבה- כל אחד צריך לחיות ממשהו (לא בדיוק הג'וב הכי מוסרי אבל ניחא). השאלה היא, אם כ"כ ברור שאתם מגיבים בתשלום אז אתם די עושים שירות דב לבוס שלכם, א' בגלל התת רמה של התגובות שלכם (קללות, עקיצות סרות טעם וכו) וב' כי אתם נמנעים לחלוטין מתגובות ענייניות לנושא... יש לכם הסבר לחוסר השקיפות? לשימוש המופרך בנימוקים בטחוניים? לחששות מהשתלטות על משק האנרגיה בישראל? לפחות נסו לשכנע אותנו שאתם צודקים במקום לספר לנו שדורפמן שמאלני (למי אכפת?!?) ולא מבין כלום. הוא בניגוד אליכם התייחס עניינית לנושא...
    סגור
  • 42.
    מתוה מצוין לכולנו
    סיון 05/11/2015 20:18
    הגב לתגובה זו
    14 15
    מתי תבינו שהמתוה טוב לכולנו . די עם הפופוליזם
    סגור
  • 41.
    מתווה הגז הנוכחי הוא אסון כלכלי למדינת ישראל
    דני 05/11/2015 19:33
    הגב לתגובה זו
    18 12
    לא ברור איך מתווה הזוי כזה יכול לקבל אישור של ממשלה במדינה דמוקרטית. המתווה הזה משמר מחיר גז גבוה פי 2 ויותר ממחיר הגז הנסחר בעולם. עם הצמדה למדד יוקר המחיה בארה"ב שמבטיח עליה מתמדת במחיר הגז ובלי קשר למחיר הגז בעולם. אין מנגנון פיקוח על מחיר הגז. מונופול הגז מובטח לשנים רבות קדימה. בנוסף לכך ההוצאות על אבטחת מתקני הגז נופלות רק על המדינה. ומכסת הגז הגבוהה ליצוא תותיר את המדינה תוך מספר שנים ללא ביטחון אנרגטי. מדוע לא ניתן להגיע להסדר שבו גם חברות הגז ירוויחו וגם תושבי המדינה ירוויחו מאוצר הטבע הזה? אין לי תשובה לכך הדבר נפלא מבינתי.
    סגור
  • אבל אין גז בזול וגם שישנסקי . אין גם וגם (ל"ת)
    צודק 06/11/2015 02:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 40.
    זה אותם אנשים שזורקים אבנים על צהל
    שזורקי 05/11/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
    10 17
    זה אותם אנשים שזורקים אבנים על צהל
    סגור
  • אני חייל פעיל במילואים
    איתן 05/11/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מצדד בשום צד ובעד לגשר בין הימין לשמאל למען מימוש הזכות שלנו לחיות ולהתפרנס בכבוד.
    סגור
  • 39.
    הם רוצים לשנות ולהפגין בדקה ה 90 זה כבר חומר
    בדקה ה 90 05/11/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
    10 12
    לעוס ניסו הכל כולל פניה לבג"ץ הברחת וודסייד ועוד ניסים ונפלאות הם שכחו שביבי מומחה בלפעול בדקה ה 99 כך שאין להם סיכוי לשנות משהו
    סגור
  • דואגים לסלק את ביבי בבחירות הקרובות, צריך לנהל תעמולה
    שמטוב 06/11/2015 08:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שנתיים שלוש לפני הבחירות אחרת אנשים לא יבינו איזה אסון כלכלי הוא ביבי. לאנשים קשה לקלוט שביבי אחראי להתרוששות האזרחים בישראל והעברת כל כספם לטייקונים. כל הכסף בישראל זורם לכיסי הטייקונים כאשר אנשים עובדים קשה ועסקים קטנים נחנקים.
    סגור
  • 38.
    מגלים אחריות חברתית על העתיד שלנו
    הדס 05/11/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    15 7
    מגלים אחריות חברתית על העתיד הכלכלי והחברתי שלנו ובמוצש יוצאים להפגין!!! זה אנחנו או תשובה . נצחון שלנו האזרחים הוא נצחון החברה שלנו על הטייקונים. לא ניתן יד למונופולים לרסק את עתידם החברתי והכלכליים של אזרחי ישראל.! די לטמטום וכניעה לא ובמה!
    סגור
  • מספיק לטמטם את הציבור . האמת היא שהממשלה מרויחה
    קשקשנית 06/11/2015 02:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם משישנסקי וגם ממחיר הגז. רציתם שישנסקי וזה אומר שהחברות יגלגלו את זה על הציבור ולכן הגז יקר. כנל לגבי כיל רציתם קציר מלח רציתם שישנסקי ולכן המניה מתרסקת ואין השקעות יותר וגם העובדים יפוטרו . אי אפשר לנצל את בעלי ההון להיות קבלני בצוע של הממשלה . זה כמו גביית דמי חסות ועד שלא תבינו את הקשר בין שישנסקי למחירים אז תהיו בבעיה
    סגור
  • 37.
    המפגינים הם סייענים דה-פקטו של ה-BDS (ל"ת)
    שמאל הזוי 05/11/2015 18:57
    הגב לתגובה זו
    16 16
    סגור
  • 36.
    מפיצי סירחון
    ip 05/11/2015 18:54
    הגב לתגובה זו
    18 17
    יוצאים להפגין נגד סירחון. שיבושם להם. זה שממן את הארגונים האלה הוא כנראה מרוויח מעיכוב פיתוח לויתן. באמת דרושה שקיפות וחשיפת מקורותיהם הכספיים
    סגור
  • פיתוח לוויתן נדחה בגלל המתווה. תתיחס לעניין (ל"ת)
    מופתע 06/11/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 35.
    היכן השכונות וערי הפיתוח
    בני השכונות 05/11/2015 18:44
    הגב לתגובה זו
    11 2
    הם הדפוקים מכל האזרחים צריכים להרין קול, אוצרות המדינה לקיבוצים, מושבים, בעלי ההון ולמונופולים וקולם של החלשים לא נשמע כלל....
    סגור
  • 34.
    יוסי דורסמן אם אתה כזה לוחם צדק חברתי למה
    אלק לוחם צדק 05/11/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    13 12
    אתה לא מארגן הפגנות נגד חברת חשמל ? הם לא מונופול? הם לא גונבים את הציבור כבר שנים? אתה פשוט אדם צבוע שחי באשליה שהוא מבין משהו, רק נזק אתה גורם למדינה! כל הכבוד לביבי שמבין קצת יותר ממך מה טוב למדינה, מנהיג אמיתי וראש הממשלה שלך! המתווה יעבור ואתה תמיד תיהיה ממורמר אם לא על המתווה אז על משהו אחר, תמיד יש אנשים שיסתכלו על חצי הכוס הריקה
    סגור
  • אתה לא צריך להתבייש בבורות שלך, אבל גם אין מה להפיץ אות
    מופתע 06/11/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בסדר לא להבין כלום בנושא, זה מורכב ומעיק ולא מאד מעניין. אבל אם אתה לא מבין בזה כלום עדיף לא להפיץ את הבורות שלך, גם אם אתה מאד רוצה להגן על ביבי. אם אתה לא מבין כלום ומגיב מהבטן, רק כדי להגן על "קבוצת הכדורגל שלך" (הליכוד, ביבי) אתה הופך להיות כלי בידיים שלהם. מתי תבינו אנשים שאתם לא צריכים לתת אמון עיוור במנהיגים שלכם? מתי תבינו שאתם לא מעניינים אותם? כמה אולמרטים ופואדים וקירשנבאומים וקצבים והרשימה לא נגמרת (מכל קצוות הקשת הפוליטית) צריכים להכנס לכלא לפני שתתחילו להפעיל קצת ביקורת על ה"מנהיגים" שלכם? אתם עד כדי כך פוחדים וחסרי אונים שתאמרו אמן על כל מה שהם מוציאים מהפה???? גם אם מדובר בעסקה של 250 מיליארד דולר??? איפה קיימת עסקה בסדר גודל כזה שלא נגועה בשחיתות?? תתחילו לבדוק בציציות אנשים.
    סגור
  • ביבי מבין רק בנאומים, במיחוד בנאומים על זה שהוא כלכלן
    שמטוב 06/11/2015 08:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ביבי לא מבין בכלכלה חוץ מלקיחת מיסים מכל דבר שזז ומתן מתנות לעשירים שעושקים אותנו ןמייבשים את הפיתוח של המדינה. התוצר הגולמי שלנו יורד ל 2 אחוז לאחר שמצצו לנו את כל היכולת לפתח ערוצי כלכלה חדשים.
    סגור
  • 33.
    חבל שהם לא יודעים חשבון ורק רוצים פירסום מסכני
    שליק 05/11/2015 18:35
    הגב לתגובה זו
    7 11
    נגד ישראל
    סגור
  • כן, הכל קשור לשנאת ישראל. כמה פשוט
    מופתע 06/11/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו לפקוח עיניים אנשים פחדנים וחסרי אונים. לשלטון שלכם לא אכפת מכם. זו לא שנאת ישראל, זו שנאת השחיתות והבריונות של שלטון ההון
    סגור
  • 32.
    אנרכיסטים הם נגד המדינה ונגד חיזוק החברה (ל"ת)
    חי 05/11/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    11 12
    סגור
  • 31.
    מדובר בעבריינים שהם נגד החלשים ובעד אינטרס פירסום (ל"ת)
    מלם 05/11/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 30.
    קצת היסטוריה
    האמת 05/11/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    11 11
    להזכיר לכולם שמדינת ישראל חיפשה ולא מצאה כלום! התחננה לחברות בינלאומיות שיבואו לחפש כאן ואף אחד לא היה מוכן בגלל שכל שוק הנפט נשלט ע״י מדינות ערב, המדינה ובצדק על מנת למשוך משקיעים חילקה רשיונות בחינם ורק נובל הסכימה לחפש, תשובה הצטרף והם השקיעו מיליונים בקידוחים שיצאו יבשים ועד שסוף סוף גילו גז פתאום שינו את כל ההסכמים, זה נראה לכם הוגן? מי ירצה להשקיע פה אם מדינה לא יודעת לכבד הסכמים? מי שנגד המתווה גרם כבר לנזק של מיליארדים למדינה ורוצה להמשיך לגרום נזק וכן נובל ודלק צריכים להרוויח מיליארדים, נובל השקיעה מכספה וכל הכבוד שהיא מצאה, הצדק נעשה ומי שנגד המתווה זה אנשים צרי עין סוציאליסטים שאין להם מושג בכלכלה ! ולהזכיר לכם שהפנסיה שלכם כולל הפנסיה של יחימוביץ מושקעת במניות הגז כך שכל אזרחי ישראל בעצם ירוויחו ישירות שהמתווה יעבור, ומי שנגד כל מה שנשאר לו זה לאכול תלב ! כל הכבוד לנובל ולתשובה על היוזמה ועל הביצים להשקיע ומבחינתי שתשובה יהיה שייח סעודי מגיע לו! חלאס עם הצרות עין המדינה גם ככה לוקחת 60 אחוז, מתנגדים נמאסתם! לכו לעבוד ותפסיקו להיות ממורמרים תדעו לפרגן למי שהשקיע והצליח!
    סגור
  • שכחת רק שתשובה השקיע את כספי הפנסיה שלנו ב0 סיכון...
    מופתע 06/11/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם הוא לא היה מוצא היה עושה עוד תספורת. אין לא בעיה וכבר ראינו את זה קורה. רק ברפובליקת הבבנות שלנו נותנים לבןאדם כזה שוב גישה לכסף ציבורי
    סגור
  • קיבלו את מאגר תמר במתנה נו באמת (ל"ת)
    חיפאית 05/11/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 29.
    חבורת מטומטים המשקרים לציבור
    דלי גופמן 05/11/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    8 12
    כל מתנגדי מתווה הגז השקרנים והמטומטמים, איפה קולכם מול עיסקת הרכישה של טלקום על ידי סלקום. שם באמת צריך לפעול..............איפה הייתם כאשר תנובה העושקת מספר אחד של מדינת ישראל כמו גם חברת החשמל העושקת מספר שתיים במדינת ישראל....איפה אתם על מנת למחות נגדם???????????אלא שבמדינת ישראל יש אינטרסנטים המוכרים לוקשים לציבור הרחב שלא מבין באמת את משמעות מתווה הגז.....איפה אתם ךגבי העסקאות האלה??????????
    סגור
  • 28.
    אנטי ציונים ואנטי ממלכתים נובחים בכל רם והשיירה עוברת (ל"ת)
    ביבי זרז את סעיף 52 05/11/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    8 12
    סגור
  • 27.
    רוב המגיבים בעד המתווה הם מטעם
    אהרון 05/11/2015 17:56
    הגב לתגובה זו
    17 14
    רוב המגיבים הם מטעמו של כחלון ביבי תשובה ומחזיקי מניות הגז תתבישו לכם על הסגנון העלוב והכפשות של אלה שמנסים להציל את השוד הגדול ולעצור את השחיתות הידד לקרן נויבך לעיתון הארץ לשלי יחימוביץ לירון זליכה כולנו מפגינים במוצש בתל אביב . כותב שורות אלה אינו נמנה עם אזובי הקיר הפרוטה מצויה בכיסו וחרד לעתיד נכדיו לא שמאל ולא ימין כולם חייבים להבין שיש פה מהלך מאוד
    סגור
  • אני רואה שאתה מפא"ניק - אתם הייתם המורים הכי טובים
    לקחתם הכל הכל 05/11/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אדמות נכסים מה שאתה רוצה. וכשמישהוא אחר מרוויח אתם בזעקת הקוזאק הנגזל ושתבין אף אחד לא ישכח - שלטון לא תראו
    סגור
  • שלטון מפא"י היה טוב יותר משלטון ביבי. בימי מפאי הממשלה
    שמטוב 06/11/2015 08:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנתה קורת גגג חשכבות החלשות והטיפול הרפואי הציבורי היה טוב, האוכל היה זול, החיים היו זולים. היום עש מס על אויר שנושמים ואין אפשרות לחסוך כסף, כי הממשלה שולחת אתנו לבורסה שהיא בעצם רק קזינו שההמונים יפסידו בו.
    סגור
  • אני לא נימנית עם בעלי האינטרס בגז
    דלי גופמן 05/11/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    8 7
    אני לא נימנית עם בעלי האינטרס בחברות הגז..אך בכל זאת אני בעד המתווה כי מכירת הגז יכניס למדינת ישראל הרבה מאד כספי מיסים שאותם אפשר לנצל לצרכים אחרים..........בסופו של דבר אם לא נאשר את מתווה הגז אזי למדינת ישראל יהיה גז באדמה בלבד........בעוד מספר שנים כידאיות ההפקה של הגז מהאדמה לא תיהיה שווה כי מדינות אחרות ימצאו גז בשטח שלהם (ראו מצריים) והפקתו תיהיה זולה יותר כך שיהיה כדאי לנו לקנות מהם ולא להפיק את מה שיש בשטח שלנו. ........... הציבור הרחב קונה את מה שמוכרים לו האיטנטרסנטים כמו שלי יחימוביץ, וחבריה....אילו הפקת הגז היתה מאושרת לפני 4 שנים אז כיום היו לנו חוזים עם מחיר ספוט גבוה יותר ממה שאפשר להשיג היום. אילו הממשלה חתמה על מתווה הגז לפני 4 שנים ועיסקת וודסאיד הייתה יוצאת לדרך, אז, ממכירת הגז משדה לוויתן כבר היו הכנסות ממיסים כבר בשנת 2016...........תחשבו על זה מטומטמים..........
    סגור
  • אין למי למכור. הכנעסו לך לראש את הבלוף שאפשר לייצא את
    שמטוב 06/11/2015 08:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היום העולם מוצף בעודף דלק ומוצרי הנפט נופלים ונופלים. עוד 10 שנים תהיה עוד נפילה ענקית כי תימכר אנרגיה בהיתוך קר, זה לא מספרים לנו כי אילי הנפט מנסים להסתיר מאיתנו שתהיה אנרגיה חילופית לאנרגיית הנפט. השיווק ההתחלתי של כורי היתוך קר יתחיל כבר בשנה הבאה ועוד 10 שנים כל העולם יכיר בכך למרות העלמת המידע. בינתיים בעשר עשרים השנים הבאות נעקנה גז במחיר כפול ומשולש מחירו בעולם. זו המטרה של מתווה הגז הסיפורים על יצוא הם קישקוש.
    סגור
  • אין למי למכור-קשקוש אחד גדול (ל"ת)
    מאיר 10/11/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין הכנסות
    חיפאית 05/11/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ונישאר גם בלי הגז . המתווה מאפשר יצוא כל הגז. .בין השאר.
    סגור
  • 26.
    רובם לא יודעים על מה הם הולכים להפגין.
    עדר טיפשים 05/11/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    12 10
    כמה אנשים באמת ירדו לפרטים של ההסכם? פופליזם זול.
    סגור
  • אתה לא מבין
    הדס 05/11/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אדוני לא מבין על מה מלין!!!!. קראת , התעמקתי, למדת???? זו חובה אזרחית. קדימה לך תלמד קצת ואחכ תגיב
    סגור
  • מגיב טיפש
    טיפש 05/11/2015 18:14
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הזלזול הזה בעם לא יתקבל יותר.
    סגור
  • 25.
    מי מפחד שאירן תשלט על נובל?
    תירוצים 05/11/2015 17:51
    הגב לתגובה זו
    9 10
    ואם היא תשתלט מה היא תעשה? תמיד אפשר לחתוך להם את הצינור . די כבר להפחדות . המיתווה לא הכי טוב אבל שהגז ישאר בים זה רע כולל תביעה של נובל .
    סגור
  • 24.
    אני אוהב את הראיונות של גיא ארז
    יובל 05/11/2015 17:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מצליח להוציא דברים מעניינים, וזה ככה כמעט בכל ראיון
    סגור
  • 23.
    האנרכיסטים ה"חברתיים" רוצים להרוס את המשק בשיקריהם (ל"ת)
    תיאוריית הקונספרציה 05/11/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    14 11
    סגור
  • 22.
    להפגין ללא מורא ופחד
    אהרון 05/11/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    12 10
    כולם להגיע להפגנה להראות נחישות ואכפתיות בעד צדק מתבקש ונגד גונבי הדעת כולנו להפגנה נגד הגזל ונגד כחלון גם יחד
    סגור
  • אין גבול לטיפשות האדם
    דלי גופמן 05/11/2015 18:33
    הגב לתגובה זו
    10 7
    אתם פשוט לא מבינים שאתם מפגינים נגד הרווחה שלכם.....זה עצוב כל כך
    סגור
  • 21.
    השאלה לגבי השתלטות מדינה כמו איראן על נובל מאוד חשובה!
    איך לא דיברו על זה?? 05/11/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    15 2
    איך זה שאף פעם לא דיווחו על העניין הזה?? מה באמת יקרה למאגרים אם איראן תשתלט על נובל?
    סגור
  • 20.
    זו הפגנה שמאורגנת ע"י השמאל הישראלי
    אנונימי 05/11/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    15 16
    רק טיפש לא יראה זאת.
    סגור
  • ארגון "הפורום המשפטי למען א"י" הוא בכלל ארגון ימין
    למה לכתוב שקרים? 05/11/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    13 5
    הפורו המשפטי למען א"י הוא אפילו ימין מאוד חזק. גם ארגון "ירוק עכשיו" של הבת של אורי אריאל הוא ארגון ימין מההתיישבות ביו"ש. מי שמנסה להפריד בין ימין לשמאל זה מי שרוצה לגנוב את כולנו.
    סגור
  • הם נגד חיזוק ישראל (ל"ת)
    שליק 05/11/2015 18:36
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 19.
    הסכמים יש לכבד!! מזל ששלי נגד המתווה כי
    יחיאל 05/11/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    11 10
    יוצרת רק אנטי,רק בגלל שהיא נגד אני בעד ומי שהולך להפגין נגד המתווה זה אותם אנשים שזורקים אבנים על צהל
    סגור
  • איפה שלי יחימוביץ
    דלי גופמן 05/11/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    8 3
    איפה שלי יחימוביץ ווחבריה ????. למה הם לא יוצאים להפגין נגד מכירת טלקום לסלקום.........למה לא יוצאים להפגין נגד תעלולי חברת החשמל?????????? החובות שלבמיליאדים של חברת החשמל ישולו מכספי המיסים שאנו הציבור משלמים. איפה במקרים אלה...איפה הטיפשה הזאת וחבריה היו כאשר תנובה נמכרה לסינים (לידיעתכם תנובה מונופול הכי גדול במגינה והיא שולטת על כל מוצרי הצריכה שהם חלב גבינות בשר ביצים ואפילו ירקות בגללם החקלאים והחקלאות במדינה ניראים כל כך עלובים) למה לא אירגנה הפגנת מחאה נגד מכירת תנובה לסינים ???????????? מטומטמים.....עיוורים.......
    סגור
  • שלי וחבריה לא יכולים להשפיע על מכירת תנובה
    מכירת תנובה 05/11/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שהיא חברה פרטית . לא היה עוזר שום הפגנות אבל היתה מחאת הקוטג' המטופשת שלא השיגה כלום. שלי וחבריה לא אמרו מילה על בועת הנדלן הם חכמים רק על הגז וכיל וכל הפתרונות שלהם מראים לעם שהם בעצם לא יודעים מה הם רוצים חוץ מלהרוס הכל. ושיהיה יותר רע. מה קרה לרווחים מהגז לאן הם נעלמו? כנ"ל לגבי התמלוגים מכיל לצבור לא יהיה מזה כלום
    סגור
  • אם הסכמים יש לכבד, מדוע לא פרסו את הצינור השני מתמר??
    למה לכתוב שקרים? 05/11/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    13 5
    ואיך זה שבנו מונופול פרטי בניגוד לחוק?
    סגור
  • מתמר לא ניתן להוציא עוד צינור לישראל
    שליק 05/11/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כי יש אסדת ניקוי אחת
    סגור
  • סיפורי סבתא-תשובה לילדים מפגרים (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2015 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    צריך לארגן הפגנה בעד המתווה, מי שנגד פשוט הזויי קומוניס (ל"ת)
    מני 05/11/2015 17:35
    הגב לתגובה זו
    9 15
    סגור
  • להפגנה בעד המתווה יגיעו בכרך 2.5 אנשים
    אזרח 05/11/2015 17:56
    הגב לתגובה זו
    12 5
    אותם אלה שמתקבקים פה עבור תשובה
    סגור
  • 6000 איש כבר אישרו הגעה
    טיפש 05/11/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תתחבר לפייסבוק
    סגור
  • הם יגיעו רק לעמודים של פייסבוק, הם חיים רק שם. (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הפגנה בעד מונופול זו תהיה הפגנה של קומוניסטים (ל"ת)
    מגוחך 05/11/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 17.
    מי שנגד המתווה זה אותם אזרחים שנגד צהל (ל"ת)
    מרים 05/11/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
    8 10
    סגור
  • יצחק תשובה יפטר אותך, ניכשלת בתפקיד טוקבקיסט (ל"ת)
    שמטוב 06/11/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה טיעון מגוחך (ל"ת)
    למה לכתוב שקרים? 05/11/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 16.
    המתווההזה לא הגיוני. בעוד כמה שנים השחיתות תתגלה
    בסוף השחיתות תתגלה 05/11/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    13 8
    נקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי, אחרי שכבר קרתה כאן תקלה או פיגוע בצינור היחיד מתמר ואחרי שנישאר כשמאגר לוויתן בכלל לא מפותח.
    סגור
  • 15.
    דווקא ככלכלן ברור לי שהמתווה הזה גרוע למשק
    אמיר 05/11/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    17 8
    אבל גם ברור לי שכל מי שטוען שנכון לאשר מונופול גז פרטי על משק האנרגיה שלנו, הוא בעל אינטרס בגז. כל מי שקצת מבין בכלכלה, מבין שאין היגיון כלכלי בקיבוע מונופול פרטי עם מחירים מופקעים וללא פיקוח. זה א'-ב' של כלכלה.
    סגור
  • למה לעוות את העובדות. (ל"ת)
    מאיר 10/11/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מתווה הגז
    נעמן 05/11/2015 21:06
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אתה קלקלן ולא כלכלן !אינך מבין בכלכלה לפי דבריך צריך להשאיר את הגז באדמה ובעוד שנה גם אף אחד לא יקנה ! ואז אתה ושלי תבכו על מר גורלנו וכמובן לא יהיו השקעות זרות בארץ! מי יהיה מוכן להשקיע בארץ שמבטלת הסכמים חתומים!
    סגור
  • אתה אולי אנרכיסט מובטל (ל"ת)
    לחאל 05/11/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 14.
    מדוע המתווה לא טוב?
    עודד 05/11/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    20 9
    המתווה מניח בראש ובראשונה שללא יצוא אי אפשר לפתח את לוויתן. מתוך ההנחה הזו (שהיא לא נכונה בכלל) מתחילים לבנות תילי תילים של מגדלים פורחים באויר. למשל עיסקאות יצוא לאירופה במסווה של מכירה למצרים. המל"ל ידע שבמצרים שוק גז אדיר עם גילויים חדשים ועדיין הוציא דוח שקרי. שטייניץ ידע ושיקר וביבי אצה לו הדרך לסייע לנובל אנרג'י על חשבוננו. שורה תחתונה - אף בנק לא יתן מימון ללוויתן על סמך חוזים עם מצרים שלא יתקיימו בכלל מעבר לחמש השנים הקרובות. עם מה נישאר? עם אישור יצוא מתמר, כשלא מובטח למשק רזרבה של גז והמאגר היחיד מרוקן לצורכי יצוא. התומאה המסוכנת עלולה להיות הפסקות חשמל ארוכות, מחירים גבוהים עוד יותר מאשר כיום, יבוא דלק יקר ומזהם מחו"ל ועוד. המתווה מוסר לידי חברות זרות את כל מקורות האנרגיה של ישראל, כאשר נובל אנרג'י, המפעילה ובעלת 40% מהבעלות על זכיונות הקידוח נמצאת במצב פיננסי קשה מאוד. המתווה לא כולל ביטוח בעת תקלה וזיהום וזה אומר שמהכיס שלנו יגיע הכסף לתיקון התקלות וניקוי הים והחופים במיקרים של זיהום יחד עם הנזק למסחר.
    סגור
  • אתה משייט בהזיות שלך. המכירות ליצוא דרך מצריים ומתקן
    מאיר 10/11/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנזלה שיש שם ,וכמעט לא עובד.
    סגור
  • 13.
    תבואו להפגין, חייבים לעצור את המתווה
    אזרח מודאג 05/11/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
    20 13
    הוא מסוכן לישראל
    סגור
  • 12.
    המתווה רע לישראל (ל"ת)
    יצחק 05/11/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    20 14
    סגור
  • צה אתה מבין על מתווה הגז?
    דלי גופמן 05/11/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מר יצחק מה אתה מבין על מתווה הגז????????. מה אתה יודע על זה חוץ ממה שמאכילים אותך??????????
    סגור
  • 11.
    מה באמת יעשו אם איראן תשתלט על נובל אנרג׳י??
    זה לא מופיע במתווה?? 05/11/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    20 8
    זה משהו שאף פעם לא דיברו עליו באמת.
    סגור
  • 10.
    הציבור הישראלי כדאי שילמד כלכלה ומימשל לפני כן ומעניין
    גד 05/11/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    7 17
    כמה כסף קיבלתם מהיריבים הפוליטיים של ביבי
    סגור
  • טיפש
    אהרון 05/11/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תלמד דעת בור ועם הארץ
    סגור
  • 9.
    כל טמבל הזוי מביא "נימוקים" מין היקב ומין הגורן
    יאיר 05/11/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    14 20
    כאילו הוא מבין משהו בנושא הגז.אחרי שהמליארדים יתחילו לזרום לאוצר המדינה,כבר לא יהיה צורך להסביר את חשיבות אישור המתווה,ומה הנזק שהמתנגדים הצליחו לגרום בעיכוב של 4 שנים.
    סגור
  • בדיוק כך (ל"ת)
    dd 05/11/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סגור
  • 8.
    מי שאין לו אינטרס כספי יודע שהמתווה הזה נורא
    מוכרים את הציבור 05/11/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    22 16
    היחידים שנלחמים בעד המתוה זה כאלה שמעורבים בו כספית. הבעיה היא שרוב האזרחים מפסידים. גם משלימם מחיר יקר, גם מאשרים בצורה לא מובנת מונופול פרטי על המשק. יש גם סכנות ביטחוניות בגלל הצינור היחיד מתמר והסכנה שמדינה עוינת תשתלט על נובל אנרג'י. יש פה שחיתות גדולה שעוד תוביל לבעיה גדולה.
    סגור
  • 7.
    אוסף של עגלונים שרוצים לחזור לתקופת האבן (ל"ת)
    הזויים 05/11/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    11 18
    סגור
  • 6.
    לא נמאס לדמאל לארגן הפגנות דיייייייי
    רציו 05/11/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    10 17
    שונאי מדינת ישראל לא ישפיעו ולא יפריעו לאזרחים להנות מכסף שיגיע אליהם מהגז ,יותר כסף לבריאות חינוך ספורט .....
    סגור
  • 5.
    משעמם להם
    צביקה 05/11/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    9 18
    אנשים משועממים תקעתם את הכלכלה כאן שנים נגד טיקונים אפשר לחשוב שאתם תוציאו את הגז מהאדמה איך בדיוק? אני לא מבין מעבר לזה זה רק קומץ
    סגור
  • 4.
    מי שמך מה אתם מבינים בכלכלה אם בכלל
    כלכלן בכיר 05/11/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    12 21
    כל טמבל פה החליט שמשעמם לו והוא מייצג את העם בשביל זה יש ממשלה כדי שלא כל אידיוט יקבע מה טוב ומה לא
    סגור
  • 3.
    5000 איש מפגינים לעומת כמה מליונים שלא רוצים את הגז
    ביבי נחוש 05/11/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    16 22
    קבור באדמה. לא רוצים שנובל תתבע את המדינה. לא רוצים שם רע למדינה כרפובליקת בננות שמפרה הסכמים. הגז הקבור לא יועיל לאף אחד במקום זה שילכו להפגין נגד חברת החשמל, הנמלים, ומקורות . נגד מע"מ על מים. שיפריטו את חברת החשמל. מספיק עם הנזקים. הפופוליזים כבר הרס את כיל והחוכמולוגים רוצים שבכספי התמלוגים מכיל תוקם קרן כמו בגז להשקעה בנגב. אף אחד לא שאל את העובדים אם הם רוצים לעזוב את העבודה בכיל ולחכות שהשמאל ההזוי יפתח מפעל לקופסאות קרטון, או מפעל לסריגת גרביים מחוטי ברזל. שיסגר או יועבר להודו תוך 5 שנים. ואיך בדיוק זה יעזור לכל עם ישראל איך זה יגיע לרווחה לחינוך ובריאות אם רוצים להשקיע בנגב ? הם רוצים לגרום נזקים לעם כדי שיהיה לו רע ויצביע לשמאל ההזוי בהנהגת יחימוביץ רוזנטל והרצוג הנסחף. או 2 מקבלי הג'ובים ממחאת הטיפשים. סתיו ושמולי. העם בסוף יבין מה הם רוצים באמת. ביבי לא יתן לכם הוא נחוש.
    סגור
  • המתווה משאיר את הגז קבור באדמה- אין חובה לפתח את לויתן
    חבל לדבר בסיסמאות 05/11/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    23 8
    מי שמכיר את המתוה יודע עד כמה מה שכתבת זו ססמא
    סגור
  • ההיפך (ל"ת)
    לחאל 05/11/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    מי שמך מה אתם מבינים בכלכלה אם בכלל
    כלכלן בכיר 05/11/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    10 23
    כל טמבל פה החליט שמשעמם לו והוא מייצג את העם בשביל זה יש ממשלה כדי שלא כל אידיוט יקבע מה טוב ומה לא
    סגור
  • 1.
    מי שמסוכן כאן זה אתם עם שכל הציפור שלכם (ל"ת)
    ff 05/11/2015 16:37
    הגב לתגובה זו
    9 22
    סגור