21:03 סגירה יציבה בוול סטריט: המשקיעים מחכים להתפתחויות בסין, נטפליקס איב... >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טירטס לוו רודמ

מדור וול סטריט

מדור וול סטריט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

זוכה פרס נובל לכלכלה: "זה הרגע המסוכן ביותר בחיינו, ושוקי המניות אדישים"

לאחר שהוכיח כי אנשים אינם פועלים רציונלית כפי שטוענות התיאוריות הכלכליות, מזהיר חתן פרס נובל הטרי מהשאננות בשווקים
 |  34
לא רציונאלי
Share
כאשר המדדים בוול סטריט ממשיכים לשבור שיאים תוך תנודתיות נמוכה, נראה כי הקולות המזהירים מפני התנהגות לא רציונאלית בשווקים רק מתגברים. מי שמצטרף היום לשורת המזהירים הוא לא אחר מריצ'ארד תיילר, זוכה פרס נובל הטרי לכלכלה שהוכיח במחקריו  כיצד אנשים אינם פועלים רציונלית כפי שחוזות התיאוריות כלכליות. בראיון טלפוני לרשת החדשות בלומברג טען תיילר כי "נדמה שאנחנו חיים ברגע הכי מסוכן של חיינו, ולמרות זאת שוק המניות נראה מנומנם",והוסיף "אני מודה שאני לא מבין את זה".

מאז שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נבחר לתפקידו המדדים בעולם לא מפסיקים לעלות: מדד הדאו ג'ונס (הוותיק מבין המדדים בוול סטריט) הוסיף 28% מתחילת נובמבר, מדד הנאסד"ק המרכז את מניות הטכנולוגיה הגדולות זינק גם הוא ב-32%. המיוחד בגל העליות הנוכחי הוא שהשווקים ביצעו זאת ללא תיקון כלל (כאשר כל ירידה מובילה לקנייה של משקיעים/בנקים מרכזיים), ונראה שזה מדאיג את חתן הפרס הטרי.

 מדד ה-S&P500 רושם  ב-2017 את הירידה המאקסימלית הנמוכה ביותר בכל ההיסטוריה- האם השווקים כעת במצב לא רציונאלי?

"אני לא יודע מה איתך, אבל אני חרד, ונדמה שכאשר המשקיעים עצבניים, קל להם יותר להיבהל", טען תיילר. תיילר הוסיף כי אם העליות בשווקים הם בגלל רפורמת המיסים אז "הוא אינו מבין מאיפה כולם שואבים את הבטחון שלהם" כי הרפורמה במס אכן תתרחש".

"מנהיגות במפלגה הרפובליקאית לא נראית מעוניינת בכל תהליך דו-מפלגתי, והם צריכים להגיע לאחדות דעים בתוך שורותיהם, דבר שהם לא מצליחים לעשות מזה תקופה", אמר תיילר.

תיילר, יליד ניו ג'רזי בן 72, וחבר סגל בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת שיקאגו, זכה בתחילת השבוע בפרס נובל לכלכלה לאור מחקריו בנושא כלכלה התנהגותית. ועדת הפרס כתבה על ממצאיו כי: "ריצ'רד תיילר שילב הנחות פסיכולוגיות ריאליסטיות עם ניתוחים של קבלת החלטות כלכליות, באמצעות בחינת ההשלכות של רציונליות מוגבלת, העדפות חברתיות והיעדר שליטה עצמית, הוא הראה כיצד התכונות האנושיות האלה משפיעות באופן סיסטמטי על החלטות אינדווידואליות כמו גם על תוצאות בשווקים"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

34 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 שומיגגו 12/10/2017 21:56 רוצה לזרוק מליונים (ל"ת)
26 שומיגגו 12/10/2017 21:54 רוצה לזרוק מליונים (ל"ת)
25 יוסי 12/10/2017 15:14 פרס נובל להזוי (ל"ת)
מרקו 12/10/2017 17:47 ליוסי
אתה חזוי והזוי ומקשקש עצמך לאבדון מבלי להבין בכלל מה אתה מקשקש.
24 איש אחד 12/10/2017 13:03 השוק לא עולה
הכסף שווה פחות. זה כל הסיפור. הדולר ירד. מדד המחירים לצרכן לא מספר את הסיפור האמיתי. לאחר הדפסה של טריליוני דולרים בשנים האחרונות הדולר פשוט שווה פחות. זה הכל.
23 אבשלום 12/10/2017 11:57 מימוש? הצחקתם אותי! לא בדורנו חברים....!
מי שיעצום עיניים ויתמיד ויוסיף כל חודש מני מזומני לתיק יראה ברכה עושר ואהבת בצע כסף לרוב. אני זוכר שגם 1928 הזהירו ולא קרה כלום
22 המרגיע הלאומי 12/10/2017 05:52 צפירת הרגעה...
לדברי וורן באפט, מתוך אמונה שהשוק עומד לפני משבר, הוא צבר מיליארד שקל במזומן ומצפה להזדמנויות השקעה. לכן הוא ינצל כל ירידה צפויה שתביא עלינו נחיתה רכה....
21 התוהה ובוהה 12/10/2017 05:39 ואני שאלה: האם אלה שמפחידים אותנו אין להם אג'נדה...?
אולי הם מצפים שהציבור ייכנס לפאניקה ויפיל את השוק והם, האורבים בפתח (כמו זוכה פרס נובל שפתאום יש לו 1.3 מיליון דולר במזומן ביד) יוכלו לרכוש סחורה ובזול ולעשות רווחים על הכסף הטיפש.....?
מרקו 12/10/2017 17:48 ל 21
אתה פסיכי.
20 הצלף 12/10/2017 04:43 לא יעזור
ברגע שההיסטריה תתחיל תקבל גאפ דאון של 10% במניה , רק אם אתה מורווח יותר מזה אולי תהיה מוגן
19 לישון בשקט.... 11/10/2017 22:39 פקודת סטופ .......
כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט...לשים פקודת סטופ לכל מניה .שקונים...או קיימת ברווח....כל אחד לפי הסכום שהוא מוכן להפסיד.....וככה תישנו בשקט...
18 קרן פלולה 11/10/2017 18:39 מוכרים היום
159 מליון דולר של 3M. הרגשה לא טובה עם החברה. מקווים שלא טועים.
17 פרופסור בוזגלו 11/10/2017 17:58 סותר את עצמו
לאחר שזכה בפרס נובל על התיאוריה שלו שאומרת שהצרכנים בעצם לא מתנהגים בהכרח בצוה רצינולית ובתחום קבלת החלטות במישור הכלכלי הוא כבר חוטא בהכוונה פסיכולוגית של ציבור המשקיעים זורע פניקה וסופו שיקצו סופה רק כדי לבא ולארמ לכולם אחרי-אמרתי לכם??? למה...למה..לפעמים השתיקה שוה זהב
גיא 12/10/2017 01:00 ובגלל זה צריך לקנות זהב... (ל"ת)
16 וקנין 11/10/2017 17:19 תיראו יא שפנים
באיזה טיסות התחיל אסאנדיפו באמריקה ותיזכרו בסוף לבדוק שהשווקים באמריקה ירימו היום שתיים וחתי אחוז
15 ישראלי 11/10/2017 16:58 הכל נכון
השוק צופה את העתיד וכל החכמים נשארים בחוץ וגם הרבה נכנסים יוצאים אבל מי שנשאר בסופו של דבר מתקדם
14 ד"ר אברטון ברקלי. 11/10/2017 16:55 לחברי איציק. אבירם. ניר. מה שרואים מכאן לא רואים משם.
אך בכל זאת כדאי להציץ בהארץ העיתון "השנוי במחלוקת"מהיום ..אך נקרא פה על ידי רוב הישראלים או ישראלים לשעבר ובו כתוב היום שעברו תשעה חודשים מאז פגע טורנדו דונלד טראמפ בוושינגטון. ומוסיף העיתון הדונלד מסכן את העולם..ועוד מוסיף על דרמות יומיות וציוצי מחץ על בכירים מתפטרים או מפוטרים..ועוד כהנה וכהנה. לפי ידיעתי 80 אחוז ממש לא מרוצים מהנשיא המכהן ומאמינים שזאת פארסה חולפת..
דר טיכו 12/10/2017 08:42 מעניין את הישבן
אי אהדת הנדיא מענינת כמו קליפת השום. הכלכלה עובדת? אנשים יושבים בבתי קפה? הפייסבוק חוגג? הואטסטפ לוהט? מי שלא מרוצה שיעבור לארץ אחרת. הכל דבש. טראמפ לא מעניין
13 מישהו 11/10/2017 16:47 נו באמת.. פרס נובל ומדבר לא לעניין (ל"ת)
12 100 11/10/2017 16:29 לחברי ניר ואבירם.
הבחור שאתם מהללים ומשבחים הוא פרופסור לכלכלה התנהגותית ובאמת מהווה חוד ושפיץ יחיד בדורו עם הידע והמסרים שהוא יודע באמת יותר טוב מכולם. למעשה כל עמיתיו מגדירים אותו ככזה ואני שלא באתי מתחום השכלתכם גם שמעתי רבות על האיש.
11 Dartony 11/10/2017 16:24 השוק יעלה עוד שנים רבות
ו כאשר יבואו הנפילות העולם יתגעגייע לשפל של 1929 איש את רעהו חיים ייבלע
10 שימי נונימי 11/10/2017 16:00 תשמעו ותאמינו
טבע הולכת לטוס ל25.500 בארץ או ל 73 דולר באמריקה זה על בטוח נככון שזה פע 5 לעלות אבל איכות החברה הטובה בעולם למוצרי תרופות והנהלה פנטסטית יעשו את מה שנראה לא יתכן אני מציעה בכייף שתיכנסו יש מספיק ריווחי ענק לכולם
שימי דבילי 11/10/2017 22:21 שימי מטעה
שימי דבילי, כנראה מופסד המון ומחפש שותפים לנפילה.
9 תואר שני 11/10/2017 15:53 הכל עולה ויעלה כי אובמה ופישר הדפיסו 3.5 טריליון ולא וא
ואם לא נוצר פיחות ממשי בדולר אז יש עודף כסף בשוק . אילו נתנו ל3 הבנקים הבלתי אחראיים למשבר ליפול וקונים חלק גדול מהנכסים שיצרו את הסכנה בסאבפריים הכל היה שונה וגם לא היו גדלות ההתחייבויות של הממשל . כך גם היו יכולים לעצור איום כלכלי מצד סין שאין ברצוני להרחיב כאן
8 ד"ר ניר(איצ100) 11/10/2017 15:05 אנו ניצבים עם בורסות ארצות הברית
בפני הפלופ הגדול מאז ומעולם. העולם יתקל בכח הרס אדיר שיגיע מצד ארצות הברית ההזויה ..שידחוף מטה בעוצמות שטרם חווינו את העולם שנמצא כבר מזמן בתוך מצב זה.רק אזכיר את בורסת פריז ה CAC שעומדת במחיר זהה לזה שעמדה לפני 17 שנים.
7 שלמה 11/10/2017 14:59 לביז
מהיכן אתם מביאים את כל המומחים אעלק שרק אוצמרים פיצוץ בועה ומפולת ולא מבינים מהחיים שלהם עם שלל התוארים עם שמות מפוצצים ואני אומר לכם כאחד שאפילו לא השלים תיכון שהכל למעלה ואני אומר לכם שאמריקה תעלה עוד איזה 35 אחוז בריצה לפני שיבוא מימוש קטן של חמש אחוז שמשם ימשיכו להפציץ מעלה אני הולך למכור הבית ואשיג איזה כמעט מליון שקל וזורק הכל לתוך הבורסה למניות הכי ספקולנטיות ואני בטוח שאצא עם ארבע חמש מליון ואקנה דירת פנטהאאוס במרכז או צפון תל אביב היוקרתי או מגדלי רוטשילד או משהוא כזה תיזכרו מה שלמה המכונה מומו הגדול מנסה לעזור לכם להתעשר
6 פרופ' אבירם(איצ100) 11/10/2017 14:45 איני זוכר את התואר שנושא החבר ריצ'ארד
אם פרופ' או דוקטור או אולי פחות. אולם...נחשב לפנומן בתחומו וכן בית מידרשו אוניברסיטת שיקאגו היוקרתית. יצא לי להכירו בעבר וכבר אז נחשב לעילוי בתחומים בם התעסק..אתאכזב מאד אם גם לגביו יהיה עליהום על ה"שטויות" שהוא מדבר שמגיעים מכל שדרות העם מן הכותב התמים וחסר נסיון ועד לבכירים בארץ בעיקר שקוטלים כל אחד שלא מתאים לדעתם ובעולם נחשבים כמובילים..לצערי לאחרונה קראתי כאן על לפחות 10 מומחים בינלאומיים שניטחנו עד דק על ידי כוחות ישראלים חכמים או שלא. אני/אנו מצטרפים לקול הקורא גם על נשיא פרובלמטי בארצות הברית ועד כלכלה חולה מאד ברחבי העולם שלא משפיעה על שוק המניות בארצות הברית שיגיע לדעתנו לשיא התהומות. בורסות רבות בעולם כולל שלנו בישראל עושות את הדרך מטה כבר תקופה ארוכה..יציאת האוויר או התפוצצות הבלוף האמריקאי תהיה קשה ואכזרית..חג טוב.
5 יויו 11/10/2017 14:10 אם הדאו ג'ונס יגיע לשלושים אלף הוא יחזיר את הפרס (ל"ת)
4 חוני המעגל 11/10/2017 13:43 בבורסה או בלאס ווגאס לא מהמרים לפי פרופסורים לכלכלה
חמש פעמים מאז 1929 קרסו הבורסות בעולם . הפעם האחרונה לפני 10 שנים . כל פעם זה היה בהפתעה רבתי למשקיעים ולאנליסטים ושאר המומחים שלא היו מסוגלים לחזות מראש את המועד המדויק ואת הטריגרים שגרמו למפולות . הרבה אנשים הפסידו תמיד המון כסף . כך זה יקרה גם הפעם במוקדם או במאוחר . יחד עם זאת כולם יודעים שכל מה שנופל עולה בסוף מחדש וחוזר לנקודת האפס ויותר , כמובן אחרי 10 או 15 שנה כפי שקרה עד היום . למי שיש עצבים ורוק מספיק ללקק את הפצעים במקרה שייתפס עם המכנסיים למטה , שלא ידאג מדי וימשיך להמר .
3 משקיע 11/10/2017 13:38 הפד מנפח בועה
השווקים נשארים למעלה כי הפד קונה שיש ירידות יש לא כמות לא מוגבלת של דולרים. אם הפד ימשיך להתערב לא יהיה אף פעם שוק דובי. אבל בסוף הדולר לא יהיה שווה כלום
2 ט 11/10/2017 13:05 לא צריך להיות חכם גדול השוק עולה כתוצאה מרפורמת המס usa (ל"ת)
1 Fisherking 11/10/2017 12:53 התיקון יבוא רק למשך שעתיים שלאחר מכה גרעינית מפה או מפה
אם העולם ישרוד יחזרו העליות לצערי.
A 11/10/2017 13:13 לא צריך אירוע דרמטי כ"כ, העצבנות תגרום למפולת על אירוע
הרבה יותר חלש.
B 11/10/2017 15:49 צודק בהחלט A (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש