באפט מהמר על התקדמות הכלכלה האמריקנית: רוכש חלק מחברת תחנות הדלק הגדולה בצפון אמריקה

וורן באפט מהמר בגדול על תחום התחבורה בארה"ב. רוכש 38.6% מחברת תחנות הדלק הגדולה בצפון אמריקה
וורן באפט, צילום: Getty images Israel
וורן באפט עושה זאת שוב. בעוד משקיעים רבים תוהים לגבי ההתקדמות של הכלכלה האמריקנית בעשורים הבאים, וורן באפט, אולי המשקיע המפורסם בעולם נוקט עמדה חד משמעית. חברת האחזקות ברקשייר האת'ווי שבשליטת באפט הודיעה הערב כי היא רכשה 38.6% מחברת Pilot Travel Center, חברת תחנות הדלק הגדולה בצפון אמריקה, וכי בתוך 6 שנים היא שואפת לקחת את השליטה על החברה.
ההשקעה הנוכחית של באפט מצטרפת למגמה של השקעה בסקטור ההובלה והתשתיות בארה"ב.  באפט מחזיק סכומים גדולים בחברות התעופה בארה"ב ובחברת Burlington Nothern Senta', חברת הרכבות הגדולה בארה"ב.
חברת Pilot Travel Center איננה חברה בורסאית, וממוקמת נכון לשנה האחרונה במקום ה-15 בגודלה מבין החברות הפרטיות בארה"ב. החברה הינה המפעילה הגדולה ביותר של תחנות דלק בצפון אמריקה עם 750 תחנות ברחבי ארה"ב וקנדה. החברה מעסיקה קרוב ל-27,000 עובדים, והכנסותיה בשנה האחרונה מסתכמות ב-20 מיליארד דולר.
ההימור של באפט על התקדמות הכלכלה האמריקנית איננו חדש, לפני כשבועיים טען האורקל מאומהה כי "בכל פעם שאני שומע אנשים שמדברים בצורה פסימית על ארה"ב, אני פשוט חושב שהם יצאו מדעתם. להיות שורט על אמריקה זו תמיד הייתה פוזיציה הפסדית ואני צופה שזה גם מה שיהיה בהמשך" (לכתבה המלאה).

מניית ברקשייר האת'ווי (סימול:BRK.A)  מטפסת הערב 0.4% לשיא כל הזמנים חדש, ומשלימה מהלך עלייה של 300% מהשפל של 2008. לשם השוואה מדד ה-S&P500 השלים השבוע 275% עלייה משנת 2008.
הגרף של ברקשייר האת'ווי בשנתיים האחרונות:
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    לא הייתי קורה לזה הימור
    עמוס 17/10/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו מה קרה למחירי הנפט בזמן המשבר הקודם. טיפסו מעל 100$. באפט יודע שהמשבר קרוב. אני הייתי משקיע בחוזים על נפט.
    סגור
  • 9.
    שוב תרגום לקוי
    אהרון 14/10/2017 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר ויותר מידי פעמים עמית טל לא יודע אם גבר או גברת . אבל פשוט בושה שלא מדייקים בתרגום . כי אילו אינם תחנות דלק כי אם פונדקי דרכים שמוכרים גם דלק
    סגור
  • 8.
    הוא לא מחפש יורש?
    YOSI 12/10/2017 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני פנוי.
    סגור
  • 7.
    1 מניה=1 מיליון שח (ל"ת)
    מאיר 04/10/2017 09:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    זו לא בדיוק חברת תחנות דלק אלא מרכזי דרכים...אם היה
    כ 04/10/2017 01:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר רק בתחנות דלק אני בספק אם היה רוכש.
    סגור
  • ביוגרפיה של באפט
    אתה צודק 08/10/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתחילת הדרך (כשהיה בשנות העשרים לחייו) רכש באפט תחנת דלק ביחד עם שותף, כתוצאה מתקופת הצנע וההגבלות על הדלק וכן העובדה כי השותף רימה אותו. הוא הפסיד (גם לו זה קורה) והחליט שלא להשקיע בתחנות דלק יותר לעולם. הרשת הזו היא יותר רשת חנויות מוצרי צריכה בדרכים ודלק הוא רק אחד המוצרים שנמכרים ברשת (ולא מרכיב ההכנסה העיקרי) בנוסף חלק גדול מהחנויות הן בזיכיון כאשר הרשת מחזיקה את הנדלן (בדומה למקדונלדס)
    סגור
  • 5.
    ארקו החזקות יותר גדולה ממנה
    יוסי כהן 04/10/2017 00:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש להם מעל 1000 תחנות בכל מזרח ארהב
    סגור
  • 4.
    בעוד שש שנים באבט יהיה בן 93 . הוא אופטימי מאוד (ל"ת)
    שמטוב 03/10/2017 21:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    הוא חושב שיחיה לנצח...
    גלי גילגולי 03/10/2017 19:52
    הגב לתגובה זו
    6 7
    אמנם הוא רוכש ופעיל אבל לא הגיע הזמן לצאת לפנסיה ולהנות מהמשפחה הרבה יותר ומהכסף? לא מבין אותו... בגיל 87 צריך לעשות דברים אחרים גם. לא כל החיים זה כסף. החיים עלולים להיגמר לך בבת-אחת באפט וחבל...עצה של אחד שכבר עבר כמה גילגולים...
    סגור
  • הוא נהנה תאמין לי
    מעריץ באפט 04/10/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה מה שעושה עושה לו את הכיף הגדול חיו.. למה לא להמשיך עד סוף החיים? הרי ברגע שהוא ייצא לפנסיה הנסיעות הבאות שלו יהיו לרופאים ולבתי חולים.. תמשיך וורן באפט
    סגור
  • אתה אדם עם ראיה צרה ושיפוטית מידי
    צורי צדוק 04/10/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וורן באפט עושה מה שהוא הכי אוהב. יותר טוב מזה אדם לא יכול לבקש
    סגור
  • 87 אני במקומו הייתי סוגר את הבסטה והולך ללמוד תורה
    ש.א 03/10/2017 22:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מאחל לו עד 120 זה עוד 33 שנים זה בהחלט הרבה זמן.
    סגור
  • הפוך גוטה
    מוטי 03/10/2017 21:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה מה שנותן לו חיים .בלי זה הוא היה מת
    סגור
  • וגם אם יש-אולי לא שמים עליו... (ל"ת)
    מי אמר שיש לו נכדים 03/10/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אתה מצחיק
    רן 03/10/2017 20:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וורן עושה את מה שהוא הכי אוהב.
    סגור
  • 2.
    לא מבין כלום זה. שלי יחימוביץ צריכה ללמד אותו כלכלה (ל"ת)
    סוציאל-בבוניסט 03/10/2017 18:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 1.
    מניית BRK-B היא המעניינת ושווה לכל דיכפין
    שלומי 03/10/2017 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שערה 186.40$ במגמת עלייה ממושכת. מחזיק וממליץ.
    סגור