חשש בשווקים: האם אפל יכולה לשכנע את הלקוחות לרכוש אייפון במחיר של 1,000?

טים קוק בהשקת האייפון 6, צילום: Getty images Israel
אפל תערוך את כנס החידושים שלה בשבוע הבא בו היא צפויה לחשוף את החידושים הטכנולוגיים שלה ובראשם האייפון 8. מדובר באייפון החדיש ביותר של החברה וכזה שאמור להגדיל מחדש את סעיף ההכנסות שלה. מניית אפל APPLE +0.02% APPLE 177.04 +0.02% APPLE סגירה:0 פתיחה:177.3 גבוה:179.44 נמוך:176.82 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה היום בשיעור קל של 0.3% ומתקרבת לכדי 164 דולר למניה. 
נזכיר כי האייפון 8 שיושק ככל הנראה כבר בספטמבר הקרוב אמור לכלול מאפיינים חדשים לחלוטין שלא הופיעו בדגמים הקודמים. לשם דוגמא, באייפון החדיש יעשה שימוש במסכים המבוססים על טכנולוגיית OLED לעומת מסכי ה-LCD בהם נעשה שימוש עד כה. שימוש בטכנולגיה החדישה אמור להגדיל את הבהירות של המסך. כמו כן הדגם יכלול טעינה אלחוטית. יוקרתו והעליונות הטכנולוגית של האייפון 8 גם כרוכה בעלייה משמעותית במחיר שצפוי לעלות עד 1,000 דולר. מדובר בשינוי מגמה משמעותי לאור ירידת המחיר שמאפיינת את שוק הסלולאר בשלוש השנים האחרונות.

בברקליס ניסו לענות לאחרונה על השאלה, כיצד תוכל אפל להתגבר על הקפצת המחירים של האייפון. האנליסטים בבנק מאמינים כי כי יצרנית הטלפון החכם יכולה להתגבר על המכשול על ידי הוספת מנוי לשנה אחת לשירותים פופולריים של אפל, כגון אחסון מוזיקה וגישה ל-iCloud.
בברקליס הגדילו לעשות וביצעו שסקר שמראה יריה בשיעור של 18% ברצון לקנות את האייפון החדש במידה ומחירו יעלה ל-1,000 דולר מ-800. על פי הבנק "בהתחשב ברגישות הצרכנים לפער המחירים, אנו בוחנים כיצד אפל יכולה להציע לקוני האייפון 8 חבילת מנויים ללא תשלום בת שנה אחת של אפל מוזיק ושנה אחת של אחסון בסך 200GB ב-ICloud".
נראה שבחודש האחרון החלו להיווצר פערים באמונה של יכולת האייפון 8 לשבור את כמות המכירות של אפל. אחד מהמובילים להורדת הציפיות בנוגע למכשיר הוא הבנק האירופי דויטשה בנק. 
אחת התיאוריות המקובלות בשוק הסמארטפונים היא שהמכירות נעשות בצורה מחזורית. כלומר אחת לכמה שנים נרשם שיא במכירות האייפונים ולאחר מכן מתחילה ירידה מתמדדת בכמות המכירות שנה על פני שנה - עד לדגם חדש שיוצר שיא משל עצמו וחוזר חלילה. בתוך כך, בבנקים של קרדיט סוויס וסיטי כבר התייחסו לכך שהאייפון 8 הוא בעל מחזור על (supercycle), כלומר כזה שיציג את הכניסה למעגל מכירות חדש ברמה הגבוהה ביותר אי פעם. אך בדויטשה בנק לא מתרשמים וטוענים כי הסופרסייקל התרחש בכלל בשנת 2015 עם השקתו של האייפון 6 שרשם שיא מכירות של 231 מיליון. כמו כן בדויטשה חוזים מחזור מכירות סטנדרטי עם מכירות של 230 מיליון יחידות, לעומת הערכות השוק נכון להיום בסך של 244 מיליון. 
למה בדויטשה מסברים להתלהב? לטענתם "השוק הפך אופטימי מדי על המכירות הפוטנציאליות של האייפון לקראת ההשקה הקרובה של דגמי האייפון בסתיו הזה, והוא מתעלם ההאתגרים הבסיסיים של אפל בשוק הטלפונים החכמים, הכוללים רוויה בשווקים בוגרים, התארכות מחזורי השדרוגים, ירידה במלאים בתוספת והתחרות הגוברת בסין". כמו כן סיום הסקירה נעשה בציניות מסוימת בה נטען על ידי נציגי הבנק כי הם "נאבקים להבין מאיפה יגיעו הקונים החדשים".
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה מתחיל התרסקות של חברה (ל"ת)
    nirvaxal 01/09/2017 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור