ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

בג'י. פי. מורגן מזהירים - אלו הנפגעים ממהפכת הרכב החשמלי

סוחר, צילום: Getty images Israel
בג'יי. פי. מורגן מתכוננים לעולם החדש. על פי בנק ההשקעות, בשנים הקרובות שוק הרכבים יעבור מהפכה של ממש, כאשר רוכשי רכבים יצטרכו להכריע בין רכישה של רכב המונע על בסיס דלק או גז, לבין רכב המונע על חשמל.
ב-JP מניחים כי התהליך ימשך מספר שנים לפחות ומצריך תנאי סף של ירידה נוספת במחירי המכוניות החשמליות. אם כי למין הרגע שתנאי זה יתממש, התחרות בין הרכבים הרגלים לחשמלים תואץ והיא עשויה לקבור תחתיה כמה חברות ענק שלמדנו להכיר ולהוקיר במאה שנות ייצור רכבים סטנדרטים.
נציין כי בשנתיים האחרונות, מחירי המכוניות החשמליות רשמו ירידות חדות לאור הוזלת עלויות הסוללה וטסלה (סימול: TSLA) כבר היום מוכרת מכוניות חשמליות מדגם 3 של החברה בסך של 35 אלף דולר. לחברה יש מעל חצי מיליון הזמנות.
בתוך כך, ההערכתו של הבנק JP היא כי מכוניות חשמליות יהוו 35% מהשוק העולמי ב-2025 ושיעור של 48% בשנת 2030.
המפסידים של השינוי
על פי ג'י פי מורגן, ראשית, אימוץ של כלי רכב חשמליים פירושו עלויות תחזוקה נמוכות בהרבה. כך ששוק המוסכים ויצרני חלקי החילוף צפויים להיפגע. בדו"ח שפרסם הבנק למשקיעים נטען כי בעוד רכב המונע על ידי דלק או גז בנוי מכ-2,000, רכב חשמלי בנוי בסך הכל מלא יותר מ-20 חלקים. מתוך כך, העלויות השוטפות של רכב חשמלי קטנות ב-10% מרכב המונע מדלק. על פי JP, "אנחנו דואגים לעתיד סוכניות הרכב שמסתמכות על שירותים מתמשכים לרוכשים לאחר קנייה".
פרט לעלויות הנמוכות יותר, גם כמות תחלופת המכוניות תרד. לכן לאורך זמן, שוק המכוניות עצמו אמור להצטמצם. ייצור המכוניות החשמליות הינו פשוט יותר ותהליך זה עשוי לדחוף לסגירת מפעלים וצמצום עובדים. 
נפגעים נוספים הם תומכי שוק הרכבים במעטפת השנייה שלו. כלומר סוכנויות האשראי לרכישת רכבים צפויות לחטוף מכה קשה עם הירידות בביקוש לאור הירידה בכמויות הרכישה. הנפט הנפט צפוי להיות קורבן נוסף של הטכנולוגיה החדשה וציין כי שוק כלי הרכב מהווה 20% מסך הביקוש העולמי הנפט.
ההערכה היא כי הביקוש לנפט עלול לרדת בכ -15 אחוזים עד 2035 אם אכן שיעור המכוניות החשמליות ישתווה לכמות הרכבים הרגילים בשנת 2025. כמובן שירידה במחיר הנפט תביא לירדה כוללת בפעילות הסקטור הכולל חיפושים והפקות. נציין כי בשנתיים האחרונות נרשמת ירידה חדה בהשקעות של חברות הנפט ממילא, לאור הירידה במחיר הנפט עד לכדי כ-50 דולר לחבית. 
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למועד..החשמל מופק מגז (ל"ת)
    עוד חזון 22/08/2017 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יעילות מנוע חשמלי קרובה ל 100% ושל מנוע בעירה פנימית
    חשמלאי 23/08/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בין 10% ל 20%.
    סגור
  • 1.
    אולי סוף סוף נשתחרר מרמאות של מכנאי רכב!!!! (ל"ת)
    Sdsd 22/08/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • מעניין רמאי באיזה תחום אתה (ל"ת)
    יעקב 22/08/2017 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הוא מייבא רשיונות ייבוא
    צ'רלי 23/08/2017 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושה רושם שהוא מבין בעסקים
    סגור