דיווח בעניין 'צו איסור הנסיעה' מכה גלים במדד הנאסד"ק

דונלד טראמפ, צילום: גטי אימג'ס ישראל
הבוקר החוזים בוול סטריט אותתו על צפי לעליות שערים וזאת בהמשך לפרסום מבחני הלחץ של הפד' לבנקים האמריקנים, אבל לבסוף הנאסד"ק פתח בירידות של 1.1%. הסיבה לשינוי בסנטימנט היא ככל הנראה דיווח ברשתות NBC ו-CNN על כך שגרסה מתוקנת של איסור הנסיעה של הנשיא טראמפ תיכנס לתוקף כבר היום ב-8:00 בערב, שעון ארה"ב.

כזכור, ביום שני האחרון העניק בית המשפט ניצחון חלקי לממשל טראמפ בנוגע לאיסור הכניסה לארצות הברית מ-6 מדינות בעלות רוב מוסלמי. ע"פ הגרסה המתוקנת של הצו, תיחסם כניסתם של אזרחים מ-6 מדינות אלו לארצות הברית לתקופה של 90 למעט מקרים של "יחסי אמת" עם אמריקנים, מינוח שניתן לפרשנות רחבה.

נזכיר כי, עבור חברות הטכנולוגיה הגדולות, צו זה של טראמפ עלול להוביל לכאוס, כאשר עובדים רבים בסקטור מגיעים ממדינות זרות אלו. "עד צו ההנהלה, לא היה לנו ממש אכפת מי זה או מאיזו דת הם לא שאלנו, אבל כל הדברים האלה היו הסחת דעת ודאגה", אמר חוסיין קסאי, מנכ"ל ומייסד של סטארט אפ בלונדון בראיון לרשת CNBC.

אמנם הצו שנכס היום לתוקפו איננו פוגע ישירות בחברות הטכנולוגיה הגדולות, אך חשש המשקיעים כי איסור הנסיעה של טראמפ יתקבל במלואו בסופו של דבר.

נציין כי באירופה מדדי המניות עברו לירידות שערים וזאת למרות העליות במניות הבנקים ובעיקר בגלל ההתחזקות המשמעותית של האירו לשיא של שנה. 


תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הייטקיסטים פקיסטנים....???? (ל"ת)
    שיט!איך נחיה בלי 29/06/2017 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    סתם שטויות (ל"ת)
    גיא 29/06/2017 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שטויות... (ל"ת)
    ב 29/06/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    בלי סומלים, סודנים, סורים, תימנים, עיראקים ואיראנים
    חחח 29/06/2017 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמק הסיליקון תקרוס. LOL
    סגור
  • 3.
    עוד ניסיון להסביר פאניקה
    רוב 29/06/2017 17:39
    הגב לתגובה זו
    4 4
    משהו קורה בשווקים ואני חושש שאנחנו בראשית חזרה למצב שהיה ב-2008
    סגור
  • פאניקה חבל על הזמן, המדד רחוק אחוז משיא כל הזמנים..חחח (ל"ת)
    ב 29/06/2017 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    השקרים והטמטום
    יואב 29/06/2017 17:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי שמספיק אדיוט להאמין שהעליות אתמול נבעו ממבחני הלחץ המטופשים יהיה גם מספיק אדיוט להאמין שהירידות היום בגלל הצו של טראמפ. יש פה מלחמת סוחרים במאמץ לצאת מהשוק תוך כדיי נסיון להכניס מפגרים במקומם.
    סגור
  • צודק
    אהרון 29/06/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סימני הירידות ניכרים בשוק כבר כמה שבועות .שומר נפשו ירחק
    סגור
  • 1.
    "עובדים רבים בסקטור מגיעים ממדינות זרות אלו "
    Fake news 29/06/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    30 0
    ביזפורטל אני מתפלא עליכם, לא חשבתי למצוא כתבות פייק ניוז עם ניחוח שמאלני מובהק מלאות בפרשנות מוטה, בשביל זה יש את כלכליסט.אתם באמת מצפים מהקורא האינטליגנטי להאמין ש"עובדים רבים מהסקטור" של ההייטק בארצות הברית מגיעים מסודן, תימן, איראן וסוריה?ממש פגיעה קטסטרופלית בתעשיית ההייטק בארה"ב, אני לא מבין איך הם יתאוששו מהצו הזה הרי כל עמק הסיליקון זה פליטים סורים...
    סגור
  • מצטרף אליך
    ארבל 29/06/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    איזה שטויות!
    סגור
  • הרבה עובדי היי טק מפקיסטאן ואיראן (ל"ת)
    פקיסטני 29/06/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • פקיסטן לא קשורה. היא לא אחת מ-6 המדינות (ל"ת)
    סטני 29/06/2017 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • התקשורת בארץ משקרת אותנו מקום המדינה (ל"ת)
    יעקב 29/06/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור