מניית טבע צללה הלילה לשפל של למעלה מעשור

 |  (23)
מניית טבע יורדת, צילום: Getty images Israel
עוד יום אדום למשקיעי טבע. ענקית התרופות הישראלית שצללה אתמול 3.6%, איבדה היום עוד 1% וסגרה בשפל של למעלה מעשור. מתחילת השנה איבדה טבע כבר 15% לשווי שוק של 30.7 מיליארד דולר בלבד. מאז השיא באוגוסט 2015 איבדה מניית טבע בוול סטריט לא פחות מ-56%.
הסיבות המרכזיות למפולת במניית טבע מאז אותו שיא הן שחיקה במחירי התרופות הגנריות, רכישת ענק (החטיבה הגנרית של אלרגן) בתיזמון בעייתי מאוד, איבוד הפטנט על הקופקסון וגם משבר בצמרת ניהול החברה שכלל התפטרות של מנהל תחום הגנריקה וסיום דרכו של המנכ"ל.
באופן ספציפי, הסיבה העיקרית ללחץ הכבד על טבע השבוע (וגם על יתר מניות סקטור הגנריקה) קשורה בעיקר לתחזיות שפרסמה מפיצת התרופות האמריקנית קארדינל הלת'.
קארדינל פרסמה אתמול דו"חות והציגה תחזית שנתית חלשה, כאשר הסיבה המרכזית היא המשך שחיקה במחירי התרופות הגנריות. מהדו"ח עולה כי ברבעון הראשון של 2017 נרשמה שחיקת מחירים של 7.1% בתחום הגנריקה. אמנם לגבי הרבעון הנוכחי (שהינו האחרון בשנה הפיסקאלית של החברה) מציינת קארדינל כי שחיקת המחירים תתמתן לחד ספרתית נמוכה (לעומת תחזית קודמת שלה שדיברה של שחיקת מחירים חריפה יותר) אבל גם ל-2018 מספקת קארדניל תחזית חלשה מאוד ושוב בשל שחיקת מחירים לאור הצפי להתגבות התחרות, בין היתר כיוון שהרגולטור בארה"ב מאשר תרופות בקצב מהיר יותר.
בשורה התחתונה, אם בשוק ציפו לראות התייצבות מתקרבת בשחיקת מחירי התרופות הגנריות, התחזיות שהציגה קארדניל מהווות בשורה שלילית. התייצבות שכזו (שכנראה תגיע בסופו של דבר), לא צפויה להתרחש בתקופה הקרובה שכן התחזית של קארדינל מדברת על שחיקת מחירים (גם אם נמוכה באופן יחסי) גם ב-2018 ומכאן הלחץ על מניות סקטור הגנריקה.  
מניית טבע מאז 2004 בוול סטריט, צללה לשפל של למעלה מעשור
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    תירגעו-היא החברה הגנרית הגדולה בעולם.
    כל השוק ירד עם ארה״ב 21/04/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שרק גדלה מבחינת סל תרופות ושווקים. אנשים ימשיכו לקנות תרופות. סבלנות.
    סגור
  • 17.
    או מנית העם (ל"ת)
    מניה עמה 20/04/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מי מחזיק במניית כיטוב?
    ארז 20/04/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הודעה חשובה למחזיקים במניית כיטוב: לאור החקירה שמתנהלת בעניין כיטוב ולאור הנזקים שנגרמו, מבוקשים בעלי המניות המחזיקים במניה, לצורך הגנה על זכויות בעלי המניות. לפרטים נוספים נא לפנות למייל : DOR123DORIֲ@WALLA.COM
    סגור
  • 15.
    נראה שאנשים לא מבינים את המשחק בשוק ההון..
    רועי לוי 20/04/2017 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל מחזורי . לפני שנה מחירי השבבים היו למטה וכל מניות השבבים (mu wdc stx... וכו.. ) ירדו בצורה מטורפת בלי מעצורים, מאז המניות האלה עשו מאה פלוס אחוז ואם קנית אותן אז אתה מקבל דיבידנד שמן עליהן. אותו הדבר עם מניות חברות התרופות כרגע במיוחד הגנריות. אם טבע או חברה אחרת תעלה או לא בשנה הקרובה? זה קשה להגיד ,מתי התחתית ? אין לי מושג.. אבל בנתיים אתם קונים חברה טובה עם דיבדנד של 4+% , וברגע שיהיה תיקון היא תעלה חזרה ואז אנשים יעשו עליה 50%+ זה המשחק. קנו את הדיבידנד ותשארו בשביל הפוטנציאל ..
    סגור
  • 14.
    אוי טבע זה מה שקורה עם האוכל בא התיאבון
    rjnho 20/04/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי זה יכול ליקרות רק לחברות ישראליות היהירות והשתן עולה להם לראש חושבים שהם על גג העולם הם צריכים דחוף לפטר את כל ההנהלה ולהקים הנהלה חדשה עם מנכל חדש בלי תיאבון גדול שיוביל אותם על דרך המלך למרות שאין סיכוי גדול אבל כדאי לנסות מקסימום שימכרו את טבע .
    סגור
  • 13.
    לצערי חוזה ירידת טבע לשער 22 שח
    הרצל 20/04/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לאחר ניתוח עמוק שלי
    סגור
  • אתה צריך ניתוח מוח עמוק (ל"ת)
    שי 20/04/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחח נכון גם כשכתבתי שתגיע למאה שקל מניה הגבת כך (ל"ת)
    הרצל 20/04/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    פח זבל
    rjnho 20/04/2017 08:58
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לצערי קניתי אותה בשער 25000 אלף ב- 300.000 ש"ח לצערי כימעט לא נישאר לי כלום היתה מניית העם ועכשיו היא מניית עמא. זה יכול ליקרות רק אצל הישראלים כי יש להם תיאבון גדול לא מסתפקים במועט רוצים לאכול את כל העולם.
    סגור
  • 11.
    אוספים וממתינים בסבלות. (ל"ת)
    ש.א 20/04/2017 08:32
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    טבע לא פעם נגעה בפלוס מינוס
    נועםדבורה 20/04/2017 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שער 11 אלף ומשם עלתה ותיקנה בחזרה למעלה הרבה כסף קבור שם במשך הרבה שנים אנשים מתים בה אני רק מקווה שגם הפעם בשבילם היא תחזור לעלות אני בשלי ממשיך הלך הקופקסון הלך הלכה טבע
    סגור
  • נועם דבורה, אתה תבין מה אתה כותב ?
    אזרח פשוט 20/04/2017 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "אני רק מקווה שגם הפעם בשבילם היא תחזור לעלות " מה יש לקוות? אמרת שהכסף קבור כי אנשים מתו במניה הזאת!!!!
    סגור
  • 9.
    טבע
    rjnho 20/04/2017 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסוף של טבע יהיה כמו הסוף של אינסוליין . אפוסנס. הכשרה. גבעות. גלוב. בבילון. אפריקה. מידיוי.
    סגור
  • אוי ואבוי אם זה יהיה כך .אני יותר אופטימי שער 22 שקל
    הרצל 20/04/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    וגם זה הרבה
    סגור
  • 8.
    טבע
    דור 20/04/2017 08:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אוי אוי טבע מה נהיה מהחברה הזאת אלוהים ישמור מה שקורה שם נוסיף לזה את הזבל האמריקאי שזורק שם סחורה ללא הבחנה
    סגור
  • 7.
    תם עידן טבע
    rjnho 20/04/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תפנימו חברים לטבע אין כלום ולא היה בה כלום ולא יהיה בה כלום זו חברה שמעתיקה מוצרים של חברות אחרות וגונבת פטנטים ככה זה אצל הישראלים ויגודמן הרים אותה תוך שנתיים והפיל אותה תוך חודש ולקח 20 מיליון דולר מענק פרישה.
    סגור
  • 6.
    גורביץ אמר שהיא סימנה תחתית ב 12000
    אחד 20/04/2017 08:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מדוע היא ממשיכה לצלול??
    סגור
  • אז אמר, וגם טעה.... (ל"ת)
    הרצל 20/04/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    טבע
    אפי 20/04/2017 07:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האנליסטים הישראלים יכולים לרשום לזכותם סוף סוף נצחון הצלחתם להפיל מניה בסדר גוגל עולמי
    סגור
  • 4.
    מה יהייה הסוף עם טבע?!
    הפרופסור 20/04/2017 00:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בור בלי תחתית. בסוף היא תרכש
    סגור
  • 3.
    שיגעון הגדלות של ויגודמן רצח אותי. מי שיער שזה יקרה? (ל"ת)
    יוסי 20/04/2017 00:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 2.
    טבע הפכה למניית זבל (ל"ת)
    דש 20/04/2017 00:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    יקח עוד זמן לתקן את נזקי ויגודמן