ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

המספרים בחוץ: אלו ההכנסות של גוגל ופייסבוק מפרסום ל-2017

הנפקת פייסבוק. ג'נרל מוטורס מצננת את האווירה סביב הרשת החברתית (צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
ענקיות הטכנולוגיה והפרסום פייסבוק ו-Google אמורות להמשיך ולשלוט ביד רמה בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי גם לאורך השנה הנוכחית - זאת כאשר ההכנסה מהתחום צפויה אף לגדול. על פי מחקר של מכון השיווק eMarketer גוגל צפויה להכניס 72.69 מיליארד דולר מהודעות בשנת 2017. פייסבוק באותו הזמן תכניס 33.76 מיליארד דולר. 
ב-eMarketer מציינים כי העלייה בהכנסות מפרסום במובייל ומהצגת סירטונים שיווקים תמשך גם אל תוך שנת 2017. האנליסטית של החברה, שלין שום, הסבירה כי " השנה, פייסבוק וגוגל ימשיכו להיות החברות המובילות מסביב לעולם בתחום הפרסום הדיגיטלי ואף ייגייסו כמעט ממחצית ההון שיושקע בפרסום הדיגיטלי. שתי החברות ינצלו את הכח שהצברו בשוק בכדי להזרים הון אל שוק פרסום המובייל והווידאו". 
נציין כי על פי דו"חות גוגל ופייסבוק, ההכנסות מתחום המובייל הפכו דומיננטיים ומשמעותיים באופן ניכר בשנה החולפת. שתי החברות הללו הכניסו מחצית מהכנסות הפרסום הדיגיטלי בתחום המובייל. 
בד בבד, הנתונים מגיעים בתקופה אתגרית משהו מבחינת שתי הענקיות. זאת כאשר גוגל מתנצלת (וכנראה תפצה) חברות שהמוצעות שלהן פורסמו ביוטיוב בצמוד לתוכן פוגעני. בד בבד, פייסבוק מתמודדת עם תופעת הפייקניוז שמפורסמת ברשת. מדובר כידוע באייטמים שקריים שגורמים לדיסאינפורמציה ומורידים מיוקרת הרשת החברתית.
באותו עניין, גלובס פרסמו היום כי רשות המסים בוחנת את פעילות פייסבוק וגוגל בישראל במטרה לבדוק ולגבש המלצות אם יש לחייב אותן לשלם מסים בארץ. זאת לאור הצלחתן של אלו להתמע כראוי בשוק הפרסום המקומי. למרות פעילות זו, שתי החברות אינן משלמות מס, כאשר הן נחשבות חברות זרות ומחזיקות בישראל רק אנשי מכירות ויועצים.
 
נתון נוסף מעניין שמפרסם המחקר של eMarketer הוא כי הרשת החברתית החדשה שהונפקה בחודש שעבר Snapchat אמורה להגדיל את הכנסותיה מפרסום השנה. סנאפצ'ט תכניס כ-900 מיליון דולר בשנת 2017, זינוק אדיר בשיעור של 163% אל מול שנת 2016.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה