פוקס תרכוש את סקיי, המתנגדים מפרסמים תיאורית קונספירציה

אולפני Sky news, צילום: Sky news
ענקית הבידור 21 סנטורי פוקס (סימול: FOXA) פרסמה היום (ה') כי הסכימה לרכוש את חברת שידורי הטלוויזיה בתשלום הבריטית Sky תמורת 14.6 מיליארד דולר. בתוך כך תעמוד בהצעת הרכישה שלה מלפני שבועיים וזאת למרות שחלק ממשקיעי החברה התנגדו לעסקה.  
העסקה עדיין תלויה בכך ש-75% מבעלי המניות של סקיי יצביעו בעד העסקה שמעריכה את חברת הכבלים באופן כולל בשווי של 18.5 מיליארד פאונד. בחתימה על העסקה, רופרט מרדוק בעל חברת פוקס יעמיק את אחיזתו בבריטניה כאשר מחזיק הוא כבר היום בשני עיתונים במדינה ובעל חברות תקשורת באוסטרליה ובארה"ב. 

שתי החברות המעורבות בעסקה טענו היום כי כבר חתמו על מסמך מקדים. נציין כי מחיר החברה מייצג פרמייה של 40% במחיר על מניות סקיי.

כבר כיום, פוקס מחזיקה 39% בסקיי. שמועות בבריטניה טוענות כי פוקס עודדה את אזרחי בריטניה להצביע בעד יציאה מהאיחוד האירופי (ה"ברקזיט") ובתוך כך לגרום לצניחה של 15% בפאונד הבריטי אל מול הדולר. הצניחה בפאונד אפשרה את הרכישה הנוכחית של 61% הנותרים בחברת סקיי.

מורדוק ביקש לרכוש את סקיי כבר לפני חמש שנים אך לא צלח בכך (כאשר ברקע פורסמה שערוריה של האזנות לא חוקיות של אחד מהמגזינים שלו). בשנים שחלפו מאז איל התקשורת פיצל את החברה שלו לשתי חברות שונות, פוקס וניוזקורפ. האחרונה כוללת את המגזין הסאן ואת הטיימס הלונדוני. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה