פיצול השנה במזון המהיר יוצא לדרך - אבל עתידו לוט בערפל

 | 
התמונה של הפיצה שפורסמה היום ביתד נאמן (צילום מהעיתון), צילום מהעיתון)
לאחר המתנה של חודשיים, חברת YUM CHINA תתחיל להיסחר היום (ג') כחברה נפרדת תחת הסימול "YUMC" בבורסה בניו יורק. מדובר בחברה אשר מתפצלת מחברת האם  הידועה YUM BRANDS ותעסוק בניהול והפצה של רשתות מזון מהיר תוך התמקדות בשווקים האסייתים בכלל ובשוק הסיני בפרט. 
יאם ברנדס  מחזיקה את המותגים המפורסמים "קנטאקי פרייד צ'יקן", "פיצה האט" ו-"טאקו בל". הרעיון מאחורי הפיצול הוא כי לחברה המתמחה בפעילות האסייתית יהיה ערך רב יותר כחברה נפרדת מאשר עוד ענף בחברת האם. נציין כי ההחלטה על העמקת פעילות בשוק הסיני אינה עניין טריוויאלי, כפי שהיה לדוגמא בתחילת העשור הנוכחי.
הספין-אוף של החברה הוכרע בעקבות הצטרפותו של מנהל קרן גידור קית מייסטר, למועצת המנהלים של יאם בשנה שעברה. למן הרגע שמייסטר הפך למשקיע אקטיבי הוא הפך לאחד מהמנועים העיקרים להחלטה. מניות החברה נסחרות היום במחיר של כ-24.2 דולר. בתוך כך שווי שוק של החברה הינו כמעט 238 מיליון דולר. 
בשנה שעברה, יאם בראנדס הייתה אחראית על 23.8% משוק המזון המהיר של סין. מדובר בירידה משמעותית מהשיא של 40% שנרשם בשנת 2012 וה- 30% משוק רשת המזון המהיר של סין בשנת 2015. נתונים נוספים מצביעים על כך שהמכירות של הרשת בסין ירדו בשיעור של 1% אל מול המכירות בשנה שעברה. זאת ברקע לקריאות מחאה של חדירת מותגים זרים אל השוק הסיני. 
חברות אמריקניות נוספות ידועות סובלות מהמצב בסין. חברת נטפליקס NETFLIX -0.94% NETFLIX 329.54 -0.94% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:333.1 גבוה:335.8 נמוך:320.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  למשל הודיע עם פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון כי היא משהה את מצמציה לחדור אל השוק לאור התלאות הרגולטוריות שעברה. עם נטפליקס אפשר גם להזכיר את מקדונלד'ס אשר מחפשת מזה זמן קונים לפעילותה באסיה עם התמקדות בפסיפיק. 
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה