ב-11 בפברואר בשיא הפאניקה רכש יו"ר ג'י.פי מורגן ממניות הבנק בחשבונו הפרטי בסכום ענק - ומה עשתה המניה מאז?

זוכרים את יו"ר ג'י.פי מורגן שרכש ממניות הבנק בשיא הפאניקה בשווקים - אז הנה ביצועי המניה מאז הרכישה
ג'ימי דיימון, צילום: Getty images Israel
זה קרה ב-11 בפברואר. השווקים הפיננסים היו במהלך סחרור רציני סביב החשש מנחיתה קשה בכלכלה הסינית. ה-S&P500 צלל 13% עד לאותו היום תוך חודשיים ולראשונה מזה שנים רשם תיקון של מעל 10%, הדאקס התרסק 23% באותו הזמן.  בשווקים החלו לדבר ברצינות על אפשרות של שינוי מגמה ארוך טווח, ואז הגיע ג'ימי דיימון, והשאר היסטוריה.

דיימון שמשמש יו"ר ומנכ"ל ג'י פי מורגן מאז 2004 ונחשב לאחד האנשים החזקים בוול סטריט, קפץ למים הסוערים ובשיא הפאניקה בשווקים רכש 500 אלף ממניות הבנק שבראשו הוא עומד בסכום של 26.6 מיליון דולר (פחות או יותר שכר של שנה שלמה של דיימון). יום לפני הפרסומים על הרכישה מצד דיימון מניית ג'יפי מורגן צללה עוד 4% וה-S&P500 נפל 1.2% לשפל של שנתיים!

דיימון ביצע האת העסקה לפי שער ממוצע של 53.2 דולר למניה. אתמול המניה סגרה כבר במחיר של 67.7 דולר לשיא שנתי, כלומר מהלך עליות של מעל 25%. דיימון סופר רווח של מעל 7 מיליון דולר על ההשקעה. וזה עוד מבלי להזכיר את המסר שהעבירה העסקה שלו לשווקים, מסר שתרם רבות להרגעת המצב. בבלומברג הגדירו את המהלך של דיימון כאחת העסקאות המוצלחות של השנה. נראה לנו שגם הם יתקשרו למצוא עסקה מוצלחת מזו. אגב, מיד לאחר הרכישה הסביר דיימון כי הוא ביצע אותה כי חשב שמחיר המניה הפך לזול בעקבות גל הירידות שפקד אותה. 

ואם אתם חושבים שזה סתם מזל מצידו של דיימון, אז הנה כתבה על 2 הרכישות הקודמות שביצע דיימון ממניות הבנק - שחובה לקרוא.

ככה זה נראה על גבי הגרף, האמת שמדהים! 


תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    פרגנו פרגנו
    חנני 08/10/2016 05:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חכמולוג המשמיץ כאן, ושעוסק במניות,בחול היה יכול לקנות בכמות הכסף שיש לו ,נניח 10000 שח ולעשות קופה של כ2500 שח לפני מס,תראו בגרף תחתית כפולה סימן ניתוח טכני מובהק כי למה לא,,,,פחדנו !!! רעדנו !!!! או גרוע מכך, לא נגישים לכלים הסורקים ומזהים הזדמניות כאלו. מספיק עם התירוצים!!! ידיעת עובדות ושיפורם זו התשובה,חג שמח לכולםםםםםם,,,
    סגור
  • 13.
    הלכתי בעיקבותיו
    עידן, חיפה 07/10/2016 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהוא קנה את המניה, אני קניתי את כתבי האופציה שלה. מורווח 60 אחוז. לצערי, לא עשיתי את זה עם 26.6 מיליון, ואפילו לא עם שכר של שנה שלמה.
    סגור
  • 12.
    מה לא ברור כל פקיד נאלץ לשדל את הלקוחות של הבנק לרכוש
    הכי ותיק 38 07/10/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פקיד השקעות שלא עמד ביעדים של שידול לקוחות פריירים לרכוש מניות הבנק בטוח סולק חשוב לציין ש זו לא תופעה יוצאת דופן בכל חברת השקעות גדולה בספר הוראות לעובד מצויין במפורש****טובת העסק קודמת ל לקוח***
    סגור
  • 11.
    100 מיליון שח משכורת זה בוטנים מסריחים!!!
    קליפ 07/10/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מגיע לו שכר של טריליון יורו לדקה!!!! זה מטורף. מגיע לבנקאים לאסוף את כל הכסף של האנושות. בלתי ניתפס!! אלהי השטן צוהלים!!!!!!! צפו בגרף!!!!!!
    סגור
  • 10.
    חכם על חלשים
    משה 07/10/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה סיכון הוא לוקח?מידע הכי זמין,גם אם היתה מפולת היה מפסיד חלק מהבונוס,נראה אותו לוקח סיכונים אם היה מרוויח מליון דולר בשנה ולא 30 מליון דולר.
    סגור
  • 9.
    עאלק תותח. מפוצץ במידע פנים! (ל"ת)
    חחחחח 06/10/2016 23:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    גם הפרופסור עשה אותו עסקה והרוויח מיליונים
    איתן 06/10/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא גם מחכה לנפילה בשביל לקנות
    סגור
  • פרופסורים לבלבולי שכל
    שאול 06/10/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אלה רק מפסידים ותמיד יפסידו
    סגור
  • 7.
    רק שכחתם-כנסו
    יואב 06/10/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שכחו שהבנק רכש מניות אחריו. את זה הוא ידע לפני. גיבור-צריך לעצור אותו.
    סגור
  • 6.
    נוכלים בריויירה
    משה 06/10/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק עכשיו כותבים שרכש לעצמו מחשבונו הפרטי הרי זה ברור כשמש שעושה פה מכה אז כל אחד היה רץ גם הוא להשקיע חכמים אחרי מעשה
    סגור
  • 5.
    להזכיר לכותב הכתבה שכסף סופרים במדרגות
    יאיר 06/10/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא דקה לפני.
    סגור
  • גם אם יגור רק חמי מהתיק הוא לא מופסד וישאיר חצי
    עים רווח כזה 06/10/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני במקומו מוכר חצי מהתיק החזרתי את כספי והשאר רווח נטו שיתפוצץ העולם לא כך
    סגור
  • 4.
    בארץ הרשות לנ"ע היו חוקרים אותו (ל"ת)
    אמיר 06/10/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    ידעו ,,כאשר יש פאניקה רק חכמים ירוויחו מהירידות
    יריב 06/10/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הציבור הפשוט הוא תמיד יפסיד,,כי הוא עובד מהבטן ולא מהשכל
    סגור
  • 2.
    כשהציבור מוכר כמו עדר
    משקיע וותיק 06/10/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בעלי העניין קונים. זו הסיבה מדוע צריך להשקיע לטווח ארוך ולרכוש בירידות ולא למכור מניות של חברות טובות. מי שפעל כך במשך השנים הרוויח הרבה כסף.
    סגור
  • לוותיק
    משקיע חדש דנדש 06/10/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ספר זאת ליפנים שקנו מניות איכות לפני 20 שנה וגם לאמריקאים שקנו נאסדק ב5048 לפני 16 שנה. ואפ תירצה תקבל עוד מאות דוגמיות.
    סגור
  • אף אחד לא מפזר את התיק שלו על נכס אחד
    משקיע וותיק 06/10/2016 18:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קונים מס' נכסים , חלק יביאו ביצועים טובים וחלק לא בסה"כ הכללי מי שמפזר את התיק שלו על נכסים טובים ומשקיע לטווח ארוך מרוויח. שנית , סביר להניח שאף אדם לא נשאר במשך כל אותם שנים במדד היפני וחלק מכרו ועברו לנכסים אחרים , שלישית אתה בחרת לבחור מדד שהציג ביצועים גרועים בגלל הכלכלה של יפן והתעלמת משאר כלכלות העולם. מי שבוחר להסתכל על חצי הכוס הריקה תמיד ימצא אותה ריקה וגם אף פעם לא יצליח להרוויח כסף , אני מדבר מנסיון של שנים והתיק שלי גם מוכיח את זה בפועל. שיהיה לך בהצלחה.
    סגור
  • נסדק לפני 16 שנים
    איזו 07/10/2016 05:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו היתה בועה ולא מניות איכות. הוותיק צודק.
    סגור
  • 1.
    ידוע שהוא תותח רק חבל שלא קניתי איתו (ל"ת)
    חי 06/10/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור