וול מארט מתכננת להשקיע כמיליארד דולר במטרה לחדור לשוק ההודי

וולמארט, צילום: Getty images Israel
על פי דיווחים בתקשורת, ענקית הקמעונאות וולמארט (סימול: WMT) נמצאת במגעים להשקעה בגובה של עד מיליארד דולר בחברת Flipkart, חברת המסחר האינטרנטי המובילה בהודו, שוק אליו וולטמארט מנסה לחדור מזה זמן מה ללא הצלחה.
למרות ששתי החברות סירבו למסור תגובה רשמית בנוגע למשא ומתן, הרציונל מאחורי עסקה שכזו משכנע במיוחד. וולמארט תזכה בגישה לכ-1.3 מיליארד לקוחות בשוק שבמצב הנוכחי כמעט ואינה פועלת בו. לעומתה, פליפקארט תגייס את ההון שהיא צריכה על מנת להדוף את היריבים בתחרות ההולכת וגוברת במדינה ובעולם בכלל.
יועץ קמעונאות של חברת Ramms בהודו אמר כי "וולמארט תצטרך ללמוד על הרגלי הקניה של הצרכן ההודי, מכיוון שההרגלים שונים מאוד מאלו של הצרכנים בשווקים המפותחים". עוד הוא הוסיף כי "פליפקארט יודעת איך הדברים מתנהלים כאן" וכי שותף מקומי עשוי להיות בדיוק מה שוולמארט צריכה.
רשת הקמעונאות חפצו במשך שנים לפתוח סניפים משל עצמה בתוך הודו, אך החוקים הנוקשים של המדינה בנוגע להשקעות זרות הפכו את הדבר לבלתי אפשרי. ניסיון נוסף של וולמארט להשיג דריסת רגל בשוק ההודי היה מיזם משותף עם חברת בהרטי, שגם ניסיון זה לא הצליח לתפוס תאוצה עד אשר ננטש בשנת 2013. מאז, וול מארט נדחקה להפעלת 21 אאוטלטים להפצה סיטונאית ברחבי המדינה, כאשר חל עליה איסור למכור באופן ישיר לצרכנים. אך שיתוף הפעולה עם חברת המסחר האינטרנטי מהווה הזדמנות חדשה. פליפקארט, שהוערכה בכ-15 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה, מהווה כוח משמעותי בשוק שבו פועלת גם יריבתה של וולמארט, אמאזון.
אמאזון ביצעה השקעות משמעותיות בהודו, כאשר המייסד ג'ף בזוס הזרים לאחרונה 3 מיליארד דולר לתוך הפעילות העסקית של החברה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה