שוק הפרסום: האם פייסבוק תגרום להתמוטטותה של טוויטר?

 | 
מארק צוקרברג, צילום: Getty images Israel
המלחמה על מפרסמים היא אינה המצאה של השנים האחרונות, אם כי ככל שיותר כסף זורם אל הרשתות החברתיות, נראה כי התחרות הופכת עזה יותר מאי פעם. בתוך כך הנהלת פייסבוק הודיעה אתמול כי בתוך חצי שנה בלבד הצליחה להכפיל את כמות הפרסום בחברת הבת שלה Instagram. 
אינסטגרם, היא אפליקציית תמונת השיתוף הפופולרית שעושה שימוש בטכנולוגית המודעות של פייסבוק כדי לכוון לקהלי היעד ספציפיים מאוד. לאפליקציה יש יותר מ-500 מיליון משתמשים, לצד 1.5 מיליון בתי עסקים שעושים בה שימוש שיווקי. האופציה לשימוש שיווקי מוסדר קיימת רק בחודשים האחרונים.
התכנית מאפשרת לעסקים לקדם הודעות וליצור פרופילים מותאמים אישית למשתמשי אינסטגרם ומאפשרת לבתי העסקים לפנות ללקוחות פוטנצייאלים. בתוך כך פייסבוק צפויה לגזור הכנסות של 1.5 מיליארד דולר השנה מהאפליקצייה. נזכיר כי ענקית הרשת החברתית רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר בשנת 2012. 
בד בבד עם הודעת פייסבוק, מניות טוויטר ירדו אתמול לאחר שהבנק RBC טענו כי הם חוזים אכזבה מהכנסות הפרסום של החברה. בבנק שאלו יותר מ-1,100 אנשי פרסום שיצביעו על תחושתם כלפי אפשרויות הפרסום והפלטפורמה שהרשת מספקת והציונים היו נמוכים מאד.
טוויטר דורגה מאחורי גוגל, פייסבוק, יאהו ולינקדאין. אחד מכל שלושה נסקרים טען כי אינו מתכוון לפרסם בטוויטר. תוצאת הסקר הקודם של RBC הראו כי בתחילת השנה רק 1 מתוך ארבעה נסקרים לא החשיב את טוויטר בתקציבו.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה