מנהל קרן הגידור מהגדולות בוול סטריט העביר מייל ללקוחות - "תתכוננו לנפילות"

מנהל קרן הגידור בעלת נכסים בהיקף של 12.4 מיליארד דולר שלח מייל ללקוחות - עם תחזית והסבר פשוט
ירידות, צילום: Getty images Israel
בזמן שוול סטריט מדדי המניות נוגעים בשיאים חדשים סביב עדכון הריבית האחרון שהראה כי הפד' צופה העלאות ריבית איטיות מאוד, יש מי שחושב שהכיוון בטווח הבינוני-קצר הוא דווקא נפילות.

רוברט סיטרון שמנהל את קרן הגידור Discovery Capital Management שהינה מקרנות הגידור המוכרות והגדולות ביותר (סך נכסים של 12.4 מיליארד דולר) בוול סטריט העביר השבוע מייל למשקיעים בקרן בו שנחשף ע"י בלומברג הוא כותב - "הרגע לו חיכינו נמצא במרחק נגיעה".

וסיטרון למעשה מתכוון לתיקון הגדול בשווקים. באותו מייל למשקיעים צופה סיטרון כי בקרוב מאוד יחל התיקון הגדול ביותר שראו השווקים מאז 2008, וזה יימשך 3-4 חודשים. הקרן של סיטרון שידועה ככזו שלוקחת הימור מאקרו על כיוון השווקים, וסיטרון במייל ששלח טוען כי התיקון המתקרב יהיה למעשה מהלך בריא של התאמת מחירים שכן השוק קרן מתומחר ביתר וזאת לדבריו בראש ובראשונה בשל המדיניות המוניטארית המרחיבה.

דבריו של סיטרון באים ימים ספורים לאחר ראיון שנתן פול סינגר שאף הוא מנהל קרן גידור מהמפורסמים והמוערכים בוול סטריט ובו הוא טוען כי "התקופה הנוכחית היא מסוכנת מאוד לכלכלה הגלובאלית ולשווקים הפיננסים". גם סינגר סבור שהסיכון נובע מ-8 שנים רצופות של ריבית אפסית. הנה הראיון איתו ב-CNBC:

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    הברווז
    צוקר דוד שמואל 24/09/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הוא הולך כמו ברווז אם הוא מדבר כמו ברווז אז זה בווז.
    סגור
  • 27.
    כך זה שאתה מחוץ לשוק !!! (ל"ת)
    הנצ 23/09/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אין יודע בעירו
    אבי 23/09/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחכים לתיקון כבר כמה שנים....והשוק עולה.... צריך להיות מאוד זהירים - זאת ההמלצה שלי מהניסיון שלי : יגיע ארוע בלתי צפוי ואז יתכן מימושים בשוק מאוד הגיוני מימושים אחרי 8 שנים של שוק עולה - מתי ?? - אין יודע בעירו
    סגור
  • 25.
    שרואים שאין סיבה לירידות אז חופרים (ל"ת)
    יויו 23/09/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 24.
    אני קובע . חד משמעית לפני כולם היום זה מתחיל תמתינו עד
    משקיע מתמיד 23/09/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סוף יום זה יהיה מפחיד
    סגור
  • אני קובע שאתה צריך פסיכיאטר דחוף ויפה שעה אחת קודם. (ל"ת)
    צחי 23/09/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • הפסיכיאטר צריך להיות יפה? (ל"ת)
    לשם מה 23/09/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    די עם השטיפת מוח לגבי הירידות. 8 שנים רק שוברים
    ארנון 23/09/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שיאים, וכל שבועיים אותו כתבה . מספיק עם זה
    סגור
  • 22.
    תישאלו את הלקוחות של כל " החכמים " שכבר 4 שנים צועקים .
    דוד הגנן 23/09/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפילות והיתמוטטות השווקים כמה כסף היפסידו בגלל שהיקשיבו להם ואז תבינו כמה הם יותר "חכמים" מקוף שבוחר סתם 10 מניות ?? :) :)
    סגור
  • 21.
    יושבים על מצוק
    בר 23/09/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברור מאליו שכאשר השווקים נמצאים בשיאם והפד עושה כל שביכולתו לדחוף את השווקים למעלה מתוך מחשבה שכך יציל את הכלכלה הקורסת מה שצריך הוא טריגר שיפיל אותם מתי זה יקרה איש אינו יודע
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אני הייתי מפטר אותו , לא ארצה מנהל לכסךף שלי או בחברה ש (ל"ת)
    Lavironen 23/09/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 19.
    תקראו בגוגל - ״זה מה שאמר האדם החכם...״
    שולי 23/09/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נחיה ונראה
    סגור
  • 18.
    עוד נביא של שקל
    אלי 23/09/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש לנו הרבה כאלה שלא מסתדר להם שהשוק הולך למעלה , בניגוד למשאלות ליבם ולכן אומר את מה שאומר מתוך אינטרס אישי.
    סגור
  • 17.
    הבנקים האיטלקים בדרך לנפילה טוטלית
    עוקב אחרי הזקן חכם 23/09/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ושלא תגידו שלא הזהירו אתכם..כבר באוגוסט
    סגור
  • 16.
    אל תשקיעו לא בזהב-זה בלוף - ולא בשורטים סורוס הפסיד הון
    יועץ סתרים 23/09/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    5 6
    כל הגדולים אשר הרוויחו בעבר מיליארדים רבים בשווקים הפיננסיים לאחרונה המזל בוגד בהם..רבים מהם לא מוכנים להשלים עם העובדה שהם כבר לא רלוונטיים בשוק מווסת על ידי הפד וקרנות גידור של הגדולים מדי בשביל ליפול..הכל נעשה סינטטי- מלאכותי- זה שוק מזויף ומווסת נגמרה החגיגה של משקיעים מזדמנים וחכמים.. העולם מתקרב למצב של עצירה בכל ושמירה על הקיים סוג של ניוון חברתי כלכלי כמו שהדבר קיים כבר שנים ביפן...
    סגור
  • 15.
    בקיצור זה אומר שתתכוננו עולים למעלה, עובדים עלינו
    אזרח 23/09/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כרגיל, כל שבועיים יוצאים כתבות כאלה במשך 8 שנים ואנחנו רק שוברים שיאים, בקיצור לא מאמין לנוכלים האלה
    סגור
  • 14.
    זהירות מהכתבות האלה!!! הפסדתי את כל כספי מהכתבות
    אזרח 23/09/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    10 3
    שבאות כל הזמן שניכנס למצב של מכירה , ונפסיד את כספנו
    סגור
  • הפסדתי כל כספי מהכתבות!!??!!?? (ל"ת)
    רוז 23/09/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 13.
    אני אומר רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 23/09/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • 12.
    בוודאי שזה יקרה
    עינת 23/09/2016 09:35
    הגב לתגובה זו
    9 6
    כל מה שעולה גם יורד ,ראיתם בורסה שרק עולה .לכן אנחנו צריכים להיות מוכנים עם חלק מזומן בצד וכשהיא תיפול זו גם ההזדמנות שלנו .
    סגור
  • את צודק - הבורסה תעלה ואז תרד ואז תעלה וחוזר חלילה
    משקיע וותיק 23/09/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק בחודשיים האחרונים חטפנו שניים שלוש מיני מימושים, כולל הברקזיט שנתפס כסוף העולם. ברור שיש מימוש גדול בדרך אבל מי שייחזה אותו שווה מיליארדים. זה יכול לקחת ימים ויכול לקחת שנים. בורסה אינה מקום לידיים חלשות.
    סגור
  • 11.
    שאלה של זמן
    אמיר 23/09/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    10 4
    יש הגיון בדבריו - מחירי מניות גבוהים , מועמדים לנשיאות חזוים , בנקים באירופה . שוק בשל למימוש ( נפילה ) , חסר ״ פוש ״ שידחוף אותו לשם וזה בטח יבוא בזמן הכי לא צפוי ( כמו רעם ביום בהיר ) .
    סגור
  • כרגע אין תחליף לבורסה ואין טעם להחזיק ערימות מזומן בעוש (ל"ת)
    יעקב 23/09/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    השווקים
    כאשר 23/09/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עולים על בלוף הרחבה מוניטרית מה נקבל? הוא לא מחדש מאומה היינו בסרט הזה ב2008 הנפילה תגיע בגלל האשראי הרב שניתן וכאמור אשראי צריך להחזיר אשראי שניתן בחובבנות לכל מי שרוצה כאמור יגמר ברע תשאלו את הבנקאים יודעים טוב טוב מה זה אשראי רע שלא יוחזר לעולם.סאב פריים לדוגמא אשראי פרוע כעת
    סגור
  • 9.
    עוד נביא שקר.....
    יוסי 23/09/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כבר שנתיים אני שומע כל שבוע אחד כזה.
    סגור
  • 8.
    יתכן שיהיה מימוש אבל זה לא " הרגע שחיכינו לו"...
    גד 23/09/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מימוש של 3% אינו מפולת וכדאי לשמור על פרופורציות.
    סגור
  • 7.
    מושקע...חזק....בשורט.... (ל"ת)
    אז-אמר 23/09/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 6.
    לא לשכוח שמדובר באינטרסנט שקרן הגידור שלו מושקעת בציפיה
    אבי טל 23/09/2016 07:50
    הגב לתגובה זו
    9 2
    שהבורסות יפלו.
    סגור
  • האמת
    כאשר 23/09/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בפרצוף לא למדת מ2008???
    סגור
  • ואתה מה למדת ? שאתה מזבל את המח...על 2008 קשקשן (ל"ת)
    לך חפש. .מי ש.. 23/09/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    לא יודע מה יהיה, אבל בטוח שהוא יושב על הרבה מזומן
    יושב על מזומן 23/09/2016 07:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ומת שיהיו נפילות כדי שיוכל להכנס בזול ואם זה לא יקרה, ברבעון הבא הלקוחות שלו יאכלו אותו בלי מלח
    סגור
  • 4.
    אז הוא אמר ..ונשאר בחיים ! אז מה ? הוא בסך הכל מנהל סכ
    משקיע . (לשם האיזון 23/09/2016 06:45
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הקרן מנהלת נכסים ב - 12.4 מיליארד דולר . לא כזה גדול וקריטי לבזבז עליו התפרצות בומבסטית בכותרת מדאיגה .( אם כי זה אופייני לאתר ביזפורטל ) מולו ישנם קרנות שמנהלות נכסים בסכום אדיר וענק 230 טריליון דולר !!!!!!! וייתכן והבנתם ותפיסת שונה לחלוטין והפוכה ממנו ומהמיילים שהוא שלח לעמיתים . שכן מנהל גידור טוב אינו צריך לעשות הרבה ולהדאיג את העמיתים . עליו למכור ולפתוח פוזיציה לשוק יורד הוא יגרוף רווח של עוד 12.4 מיליארד דולר . בלי לקשקש ולבלבל את השכל . הוא מנהל גרוע בסך הכל !
    סגור
  • למשקיע
    רוז 23/09/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תוכל לתת לנו שם של קרו שמנהלת סכום אדיר וענק בסך 230 טריליון דולר. או אפילו רק 5 טריליון דולר ואף הרבה פחות. מחכה להבהרה.
    סגור
  • סורי. הכוונה 23 טריליון לכלל הקרנות בעולם . לא אחת ! (ל"ת)
    לרוז ממשקיע 23/09/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • . מדוע ? לא פותח שורט מכירה בחסר כנסו
    המשך מלמעלה 23/09/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    5 2
    צריך ללכת עם עובדות וכוחות שוק . לא להאמין לאף אחד יכול להיות שהקרן נמצאת תקופה ארוכה בשורט ומכירות בחסר ובכדי להתכסות חזרה לא מצליחה כי השוק בורח למעלה וכל עליה גורם להפסד גדול והסתבכות . אז על חשבון משקיעי הקרן כמובן . זו הדרך לנסות לירידה גם 4 אחוז ירידה מצטברת תציל את המצב מהסתבכות . מי שמצפה 15 אחוז ומעלה ירידה מצטברת בוננזה כפי שהוא היה רוצה שיישכח מזה .. פשוט צריך ללכת עם עובדות לציר הזמן . כרגע בטווח קצר בינוני השוק בעליה וזו עובדה . אגב גם כשמפזרים תחזית אופטימית יתרה ע"י גופים שונים מתוך אינטרס מובהק להתפטר מהנכסים ולמכור גם אז לא רצוי .הכל נובע מאינטרסים של הגופים ותלוי בפוזיציה שלהם !! אם לא ידעתם ומנסיון אישי בגוף השקעה ככה זה עובד מאחורי הקלעים . אל תאמינו לאף אחד . תפעלו לפי עובדות וניחוח אישי שלכם בלבד ומי שמאמין ומשקיע לטווח ארוך מאוד אין לו מה לחשוש בכלל ולא צריך המלצות ועצות השקעה בשוק ההון משיגה תשואה עודפת וטובה
    סגור
  • 3.
    צודק. (ל"ת)
    שולי 23/09/2016 05:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    תוםס צד
    יובל 23/09/2016 05:11
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אולי תפסיקו כבר ? מה דעתכם ? אתם באתר הזה רק מנבאים שחורות על הבורסה .ואתם יודעים טוב מאוד שאין נביאים ואף אחד בעולם לא יודע ולא יכול לחזות מה יהיה בבורסה לא מחר בבוקר גם היום גם בעוד שעה . וכל מי שמנבא הוא טיפש חמור כל דבר
    סגור
  • להזהיר
    כאשר 23/09/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה טוב מה הבעיה להזהיר אסור??
    סגור
  • הבעיה- אם מזהירים כל הזמן, מהכל ובהגזמה
    גוגו 23/09/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז אין לכך כל ערך.
    סגור
  • 1.
    הלוואי שיתמוטט כבררר!! אני רוצה כבר להיות מיליונר.. (ל"ת)
    עידו 23/09/2016 01:13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור