מנתח טכני בכיר: "50 שנה אני מסתכל על הגרפים ולא ראיתי דבר כזה"

 |  (24)
אייל גורביץ', צילום: Getty images Israel
מדדי המניות בוול סטריט הולכים הצידה כבר כמעט חודשיים ונסחרים בצמוד לשיא כל הזמנים. השאלה הגדולה היא כמובן לגבי המהלך הבא שללא ספק יגיע, לאיזה כיוון הוא יהיה ובאיזו עוצמה. בראיון ל-CNBC אמר המנתח הטכני הוותיק ראלף אקמפורה כך: אני חושב שאם מסתכלים כעת על ה- S&P 500 -0.04% S&P 500 2,767.78 -0.04% S&P 500 סגירה:2,768.78 פתיחה:2,775.66 גבוה:2,797.77 נמוך:2,760.27 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: ומניחים עליו את רצועות בולינגר, המצב נהייה מאוד צר". וזה לא מפתיע, המדד האמריקני נסחר בתנודתיות נמוכה מאוד כבר חודשיים ולמעשה מאז ה-7 ביולי לא ביצע תנודה של מעל 1% מעלה או מטה (הרצף הארוך ביותר ללא תנודה שכזו מאז 2014).

לדבריו, "זה כמו לנער בקבוק מוגז, המשמעות היא שהתנועה שתבוא תהיה דרמטית, למעלה או למטה - ואני מעריך שהתנודה תהיה מעלה, בעיקר בשל ההובלה של סקטורים הטכנולוגיה והפיננסים". אבל מעבר לתנודה הבא, המנתח הטכני אומר ל-CNBC כי "מה שבאמת מרשים ואני כבר 50 שנה מסתכל על הגרפים ולא ראיתי דבר כזה - זה שבזמן דה-S&P500 והדאו ג'ונס שוברים שיאים, זה קורה בצורה רוחבית. כלומר מרבית המניות מראות עוצמה ואפילו ביצועים טובים משל אלו הגדולות. אני חושב שמעולם לא ראיתי מצב שכזה. בעניין זה נציין כי מדד הראסל 3000 שמכיל את המניות הקטנות יותר בוול סטריט עלה 7.2% מתחילת השנה בעוד הדאו ג'ונס עלה 5.2% בלבד וה-S&P500 עלה 5.8%. להערכתו של המנתח הטכני, העובדה שמניות השורה השניה והשלישית רושמות תשואת יתר על המדדים המובילים זה חדשות טובות והדבר מבשר צפי לשיאים נוספים. "אני שורי לטווח הארוך".

לגבי המצב המשתקף מרצועות בולינגר, נסביר כי רצועות בולינגר הן רצועות הנמתחות מעל ומתחת לממוצע נע פשוט החובק את פעילות המחירים. למעשה, מדובר בסטיות תקן נעות החובקות את השוק. מבט על הכלי יגלה שמדובר בשתי סטיות תקן מעל לממוצע הנע ושתי סטיות תקן מתחתיו - דבר המעיד שמרבית פעילותו של השוק נכללת בתחומי הרצועות ומקצתו מחוצה להן. פעילות השוק בקרבת הרצועות או מחוץ להן, היא זו המעניינת את הטכנאי שכן ביכולתה להתריע מבעוד מועד על התרחשויות עתידיות.

לפי מנתח בסיקינג אלפא, רוחב הרצועות כיום הוא הצר ביותר מאז 1982, וזה לדעתו אומר שתנועה גדולה הולכת ומתקרבת.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    50 שנה שאני עושה ניתוח טכני ועדיין לא עשיתי כסף (ל"ת)
    אדםאדום 20/09/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    מדד ראסל הינו אידיקציה חזקה ליציבות השוק (ל"ת)
    חיים 14/09/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    קשקשן בכיר (ל"ת)
    יעקב 12/09/2016 05:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 20.
    תעשו אופציות קול ופוט במודל פרפר. תנודה גדולה. הכי בטוח (ל"ת)
    לוזר 11/09/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 19.
    ואני מעריך שהתנודה תהיה מעלה,הדביל כתב (ל"ת)
    קינביר 10/09/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    ל13 תגובה
    הנתלמיד 10/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא מימוש,השורטיסטים חגגו את הפרנויה של המשקיעים לאחר ניאומו של סגן הפ''ד.
    סגור
  • 17.
    50 שנה מסתכל ולא מבין מה רואה?
    50 שנה 10/09/2016 02:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהמר עם עינים קשורות
    סגור
  • 16.
    המגמה הראשית עדיין למעלה
    אורי 10/09/2016 01:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמיד יש ירידות לא צריך להתרגש יחזור לשיאים חדשים , כך היה וכך יהיה.
    סגור
  • 15.
    הבחור לא מדבר שטויות !!! (ל"ת)
    הנצ 09/09/2016 23:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    רצועות באספמיה הכל הולך למטה (ל"ת)
    אורן 09/09/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    לאחר כל עליה יש מימוש
    שימי 09/09/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חלק מהמשחק
    סגור
  • 12.
    כן בטח, הנה קיבלת ירידות חדות היום
    מבין ברצועות 09/09/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אז מה תגיד עכשיו!!!
    סגור
  • 11.
    הודעות טובות לברוח .הודעות רעות לקנות מנתח לא בכיר (ל"ת)
    אריק / 09/09/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 10.
    הפוך גוטה, הפוך!
    חיים מחדרה 09/09/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הירידות הגיעו.
    סגור
  • 9.
    נו בסדר
    דבוש 09/09/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היום המדד יורד ב-1.2 אחוז.
    סגור
  • 8.
    טכנאי ביכיר עלום שם ?
    יוני 09/09/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כרגיל חרטוט של ביזפורטל
    סגור
  • 7.
    מבחן גם לו וגם לאייל נראה אם הטכני
    רפי 09/09/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה אם הטכני שווה משהוjQuery203006029208524137064_1473436113861??? או שבאמת זה סתם זבל....ימים יגידוווווווו
    סגור
  • 6.
    זמן טוב לקנות במימוש (ל"ת)
    איציק 09/09/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    אפסים-נביאי ההמשכיות
    שני 09/09/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הם לא יודעים ולא יכולים לדעת כלום. כשעולה הם אומרים -ימשיך לעלות. כשיתחיל לרדת הם יתחילו לומר - שכך ימשיך להיות ושכולם לברוח.... מי שמשווה את הכתבות האלו לתוצאות רואה שבדרך כלל הם לא שוים אפילו קריאה.
    סגור
  • אם לא שווה קריאה למה נכנסת לקרוא@?
    fcc 09/09/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ועוד להגיב?! פפחחחח
    סגור
  • 4.
    נכון אין ברירה למדד חוץ למלעלות למעלה
    דוד 09/09/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ריבית נמוכה ואין אלטרנטיבות אחרות
    סגור
  • 3.
    השוק לפני טיסה למעלה (ל"ת)
    אבי 09/09/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 2.
    ביזפורטל השחלות בעמ הגיע הזמן לברוח (ל"ת)
    הבורר 09/09/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 1.
    נו. אם הוא וגורביץ תמימי דעים אז א=נו מסודרים (ל"ת)
    שמיל 09/09/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור