לאור דו"ח התעסוקה, השוק חותך את התחזית להעלאת ריבית בספטמבר בארה"ב

ג'נט יילן, צילום: גטי אימג'ס ישראל
דו"ח התעסוקה בארה"ב סיפק תוצאה חלשה של תוספת בת 151 אלף משרות בלבד, לעומת צפי של 180 אלף משרות. בתוך כך שיעור האבטלה עלה לכדי 4.9%, העלייה הראשונה מזה חודשיים, לאחר שבחודשי יוני-יולי נרשמה תוספת משרות גבוהה של מעל לחצי מיליון (בצוותא).
הדו"ח הוריד את צפי השוק להעלאת ריבית בחודש ספטמבר. על פי שוק החוזים של שיקגו הסיכוי לכך שהפגישה הבאה של הבנק המרכזי בארה"ב (22/23 ספט') תסתיים בהחלטה להעלות את הריבית - עומד כרגע על שיעור של 18% בלבד. טרם פרסום דו"ח התעסוקה, השוק העניק סיכוי גבוה יותר בשיעור של 24% לאותו התרחיש. 
נציין כי פרט לדו"ח התעסוקה החלש, מדד ה-ISM למגזר הייצור הציג אתמול רמה הנמוכה מ-50 נקודות. כלומר תוצאה אשר מצביעה על קיטון בפעילות העסקית בסקטור. כך שגם מדד זה וודאי יילקח בחשבון על ידי הפד' ובתורו מחליש את הסיכוי להעלאת ריבית.
למרות הנאמר בפסקה הקודמת, ראש הבנק המרכזי, ג'נט יילן, כבר טענה לא אחת בעבר כי הפד' מסתכל על מכלול של נתונים. גם נתונים חשובים כמו אבטלה וייצור נתפסים אצלו כתהליך מתמשך והוא נמנע מלהסתמך על דיווח נקודתי. כך שלא כדי לסתום את הגולל על שינויי ריבית החודש בארה"ב. 
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    משחק פסיכולוגי של הפד - כאילו הולכים לעלות ..אבל האמת
    יעקב 03/09/2016 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא טיפשים .. הם לא יעלו לא השנה ולא בשנה הבא ..זה משחק בשביל השוק .. .
    סגור
  • 9.
    אילנה תפטרי את הפנסיונר !!!
    הנצ 02/09/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילנה אשה חכמה אך משום מקום מינו לה את הפנסיונר של בנק ישראל לסגן !! הפנסיונר כשל בכל אשר עשה בישראל ולראיה אנחנו תקועים עם 90 מילארד דולר למה? ככה החליט הכשרון הזה ויתרה מינה כפילה להשיך לתחזק את המדיניות השגויה והכושלת שלו אומרים טיפש זורק אבן אלף חכמים לא יועילו !!! אילנ אתה מספיקה נבונה תפטרי אותו !!! תקנו אותי אם אני טועה שבת שלום
    סגור
  • 8.
    יתכן הפתאה
    אמיר 02/09/2016 20:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפד יש סיבה לעלות ריבית בקרוב והיא פסיכולוגית- הוא מאבד אמינותו בשווקים ומתחיל להיראות כמו ליצן , לכן פד יכול להפתיא בישיבה הקרובה גם בגלל יוקרתו וגם נתון תעסוקה , שלא היה כל כך גרוע .
    סגור
  • כן הפתאה גדולה (ל"ת)
    אלי 03/09/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הפד כבר מזמן ליצן. תהיה העלאה 1 לפני הבחירות
    מני 03/09/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כתבתי כבר אתמול בבוקר שיהיה דו"ח חלש, בגלל שהפד דיבר חזק על העלאת ריבית, ועכשיו יש להם סיבה למה לא להעלות ריבית. בזמנים חלשים,כמו חודש הברקסיט,היה נתון חזק. הפד הולך להעלות את הריבית פעם האחת בסמוך לבחירות מ2 סיבות 1) כדי לתמוך במועמדת הדמוקרטית ולהציג כאילו הכל הולך במסלול כצפוי בתוואי העלאות הריבית, והכלכלה בסדר. 2) כי הם פוחדים מטרמפ ורוצים להישאר בפד גם אם הוא יבחר. הם יודעים שהוא לא ישאיר אותם בפד אם אין העלאה
    סגור
  • הפתעה (ל"ת)
    ג 03/09/2016 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עבאית
    תלמד 02/09/2016 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה שאלו המשקיעים שלנו...
    סגור
  • 7.
    רבית 18%
    סרגיו 02/09/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה ריבית 18% או 24% על מה ? זה הרבה או קצת ? מישהוא יכול להסביר על מה מה מדובר .
    סגור
  • 18% 24% זו לא ריבית אלא הסתברות. (ל"ת)
    שמטןב 03/09/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • סיכוי להעלאה (ל"ת)
    ג 03/09/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ממשיכים לעלות (ל"ת)
    איציק הבבון 02/09/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מי שחלם על עליית ריבית זה לא יקרה בזמן הקרוב (ל"ת)
    רמי 02/09/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    ירידות - קיבלת עליות לפנים
    מי שרצה 02/09/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מתי אנשים חובבנים ילמדו לא ללכת נגד השוק.
    סגור
  • 3.
    לכו עם הנגידים זה קל, הבורסה שייכת להם. רק למעלה (ל"ת)
    אמנון 02/09/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 2.
    בולשיט
    משקיע 02/09/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    השוק התכונן לעליות בהוראת ממשל אובמה ותמיכתו בהדפסת טרליוני דולרים והצפת השוק כי ירידות בבורסה = ירידת קולות לקלינטון כך שעד הבחירות שום דבר לא יגרום לירידות . חברים היום המניות מנופחות והחברות לא שוות חצי משוויין בבורסה זאת נגלה בדצמבר . צאו בחוץ והמתינו שהאמת תצא לאור
    סגור
  • אתה לא משקיע אמיתי אלא דביל
    מוקי 02/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    3 4
    משקיע אמיתי לא מוכר את תיק המניות שלו. זה רק מראה אתה כמה אתה שקרן ודביל.
    סגור
  • נראה מי יהיה הדביל בסוף השנה. (ל"ת)
    אחד 02/09/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • אתה תמיד תישאר דביל
    שתיים 02/09/2016 23:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר לסוף שנה.
    סגור
  • משקיע - אתה שקרן
    אתה לא 02/09/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אתה המשקיע לא מעניין כל החדשות השטויות האלה , משקיע נמצא לטווח ארוך ולא ימכור את התיק שלו , משמע אתה לא משקיע אלא שקרן.
    סגור
  • 1.
    לא יעלו את הריבית בזמן הקרוב (ל"ת)
    סוני 02/09/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור