וול סטריט: המדדים ננעלו במגמה מעורבת לאחר יום תנודתי באדיבות הפד'

הנאסד"ק שבר רצף של שמונה שבועות של עליות שערים, ג'נט יילן וסטנלי פישר הציתו תנודות במדדים

הבורסה לניירות ערך, צילום: Getty images Israel
יום המסחר בוול סטריט  התנהל בתנודתיות רבה בעקבות הנאומים בג'קסון הול (פרטים בהמשך), כשלבסוף המדדים ננעלו במגמה מעורבת. אמש ננעלו המדדים בירידות של עד 0.18%. בתוך כך, הנאסד"ק, שסיים בעליה של 0.13% את יום המסחר, שבר רצף של שמונה שבועות רצופים של עליות שערים.
ברקע למסחר, המשקיעים מרחבי העולם ניסו לאתר רמזים בנוגע למועד העלאת הריבית האמריקנית מנאומה של נגידת הפד', ג'נט יילן בג'קסון הול, שם אמרה כי "הסיכויים להעלאת ריבית גדלו בחודשים האחרונים" אך לא התייחסה לתזמון ההעלאה האפשרית. מדובר באירוע שבו באופן מסורתי הפד' נוטה לשחרר הצהרות משמעותיות בנוגע למדיניות העתידית, וכאשר השווקים נותנים סבירות של כ-50% להעלאת ריבית השנה (כלומר אי ודאות מוחלטת). לכתבה המלאה לחץ כאן.
בהמשך לדבריה של יילן, סגן יו"ר הפד', סטנלי פישר, התראיין ל-CNBC שם אמר כי החלטת הריבית צריכה להתקבל על סמך ראיה עתידית, ולא על סמך נתוני עבר, וכי לנתוני התעסוקה הקרובים יהיה משמעות גדולה להחלטה (לכתבה המלאה, לחץ כאן). מיד לאחר דבריו המדדים, שזינקו מעלה בעקבות נאומה של יילן, ביצעו סיבוב פרסה ונסחרים כעת בטריטוריה אדומה.
S&P 500 +0.55% S&P 500 2,651.5 +0.55% S&P 500 סגירה:2,636.98 פתיחה:2,646.21 גבוה:2,651.65 נמוך:2,644.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
נאסד"ק +0.4% נאסד"ק 6,840.08 +0.4% נאסד"ק סגירה:6,812.84 פתיחה:6,859.95 גבוה:6,870.48 נמוך:6,831.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
דאו ג'ונס +0.49% דאו ג'ונס 24,329.16 +0.49% דאו ג'ונס סגירה:24,211.48 פתיחה:24,263.26 גבוה:24,330.12 נמוך:24,225.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
בנוסף לנאומה הדרמטי של יילן, בשעה 15:30 התפרסם נתון התמ"ג הרבעוני של ארה"ב ורשם קריאה של 1.1% לעומת צפי הכלכלנים שעמד על 1.2%. לכתבה המלאה לחץ כאן.
סקטור התרופות נמצא תחת לחץ בימים האחרונים, זאת לאור הביקורת שפרסמה המועמדת של המפלגה הדמוקרטית, הילארי קלינטון, כלפי חברות התרופות שמייקרות תרופות מצליות חיים ומנצלות את מצוקת החולים. בהמשך לכך, הלחץ הציבורי וההד התקשורתי שיצרה מיילן כאשר הזניקה את מחיר האפיפן עשוי להועיל לענקית התרופות הישראלית ובגדול. על פי הערכות בשוק, טבע (סימול: TEVA) עשויה לייצר תרופה גנרית לאפיפן בעידוד ה-FDA האמריקני כבר בשנה הבאה. את הבקשה המחודשת והמלאה לייצור התרופה גנרית תגיש טבע ככל הנראה כבר השנה. לכתבה המלאה לחץ כאן. המניה הוסיפה 0.68% בוול סטריט.
מניות בכותרות
הרבלייף (סימול: HLF) - מנהל קרן הגידור, ביל אקמן, אמר לאתר CNBC כי מחברת ג'פריס פנו אליו במטרה לרכוש נתח מהרבלייף. הדברים באים לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי קרל אייקן, מנהל קרן גידור מוכר נוסף, ככל הנראה צפוי למכור את נתחו בחברה לטובת קבוצה הכוללת בתוכה את אקמן. המניה איבדה 2.31% בוול סטריט.
טסלה (סימול: TSLA) - טסלה זכתה לאישור מהרשות להגבלים עסקיים לרכישת חברת האנרגיה הסולרית, SolarCity, מה שמקרב את טסלה לעבר מטרתה להקמת חברת תעבורה ונטולת פחמן. מניית טסלה איבדה 0.44% במסחר בוול סטריט, ואילו סולרסיטי איבדה 1.4%.
אפל (סימול: AAPL) - החברה שחררה עדכון אבטחה למכשיר האייפון לאחר שחוקרים גילו כי הופעלה תוכנת ריגול (המיוחסת לחברת NSO הישראלית) על מכשירו של פעיל זכויות האדם אחמד מנסור. מניית אפל השילה 0.6%.
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    כמה סתומים
    איציק הבבון 27/08/2016 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום דבר לא יעצור את וול סטריט
    סגור
  • 27.
    תשמעו הכלכלות חולות נקודה
    רפי ב 27/08/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נכון קשה לשמוע זאת אבל זאת האמת ריביות אפסיות שנים כולל הדפסת כספים בלי סוף...ועוד מיני תרגילים חשבוניים...בנוסף נוצרו המון בועות שיתפוצצו בעתיד.....
    סגור
  • 26.
    מה שראיתם אתמול זה ניקרא רמאות.
    רק למעלה 27/08/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקבלים מראש נתונים .אומרים מה שצריך להגיד בשביל להרוויח כסך. ואחרי זה אומרים עוד דבר בשביל להרוויח כפול. היושבים בראש רמאים .אבל בשביל להרוויח בדור הזה צריך ללכת אחרי הרמאים לצערנו.
    סגור
  • 25.
    מפולת ברמה היסטורית בפתח (ל"ת)
    רועי 27/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 24.
    שום דבר לא יזיז לבורסה האמריקאית
    אנונימי 27/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בורסה ממש חזקה
    סגור
  • שאתה
    נכון 27/08/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעל גיל 86?
    סגור
  • 23.
    0% או -0.1%
    גדעון רום 26/08/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Zero rate 'euphoria' has triggered a bond shock indicator
    סגור
  • 22.
    זה אפילו לא מימושון, זה עוד יום של עליות (ל"ת)
    נסדק 26/08/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 21.
    לא לשכוח כל ירידה למטרת עליה!!!!!
    יוסף 26/08/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לא לשכוח
    סגור
  • 20.
    Teva
    גדעון רום 26/08/2016 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הקשר ל״טבע״ Teva החברה לא תוכל להיתר את Epipen עד לתאריך סוף2017, זה גם קשור בפטנט של המזרק של התרופה . יש לצין של "MYLAN" יש זכויות על המזרק.ולכן ״טבע ״ צריכה לשנות את המזרק .יש גם לציון שFDA מתנגד לתחרות של ״טבע״ ,בגלל שהם קיבלו כסף מתחת לשולחן ,אבל כנראה שרוב הסנטורים ,רוצים לראות את ״טבע״. ‏מייצרת את EipPen ,גדי לכדוריד את המחיר לצרכן.( מחיר כיום הוא$608.00
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    הנדנדה של ‏דן ג׳ון
    גדעון רום 26/08/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלן עוזרת להילרי קלינטון לפני הבחירות לפני חודשים היה 20% לעלית הריבית , היום זה 30% לעלית הריבית ,לפי דעתי אחרי הבחרות ,יכול להיות סיכון של מגמה שלילית %,כמו ביפן . המגמה עלתה 100 נקודות,אחרי הנאום ירד 100 נקודות , יום שישי נרא מה קורא עם מגמת השוק לעבודה , אני רואה 180,000 עליה. לא לשכוח, בנובמבר הבחירות . ‏כדאי ליברוח מהשוק עד לאחר הבחירות,
    סגור
  • 18.
    סתם עובדים עלינו
    אמנון 26/08/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה סתם כאילו יורד. רק עליות של 79 אחוזים לפנינו יא סתומים.
    סגור
  • 17.
    לא מדייקים
    אהרון 26/08/2016 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנאום היה בשעה 17 ולא ב1530 כפי שמופיע בכתבה . תתחילו לדייק חבל פוגע באמינות של האתר
    סגור
  • 16.
    לכל הסתומים
    אדיר 26/08/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שמקטרים על פישר. אס הוא מבכירי הכלכלנים והמבינים בעולם. זה שהוא " עושה לכם נזקים" היום הוא לא אשם. אתם פשוט סתומים שלא מכירים את העבודה בבורסה. אס אל תאשימו אחרים וקחו אחריות יא פוחלצים.
    סגור
  • 15.
    הזהרתי לאחרונה מירידות בפתח.שבוע הבא יהיה מכוער
    ביו 26/08/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הפד מדבר עכשיו על 2 העלאות ריבית עוד השנה, במקום אחת.
    סגור
  • 14.
    נדחף לכל חור
    סטנלי 26/08/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 7
    גם בארץ דיבר לא במקום והיה נגיד בינוני מאוד. מה הוא רץ להתראיין , רוצה להחליף את הנגישה עצמה בטח
    סגור
  • 13.
    גמר לי את החסכונות
    יובל המבולבל 26/08/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי נתן לו רשות לדבר ? מי ? ביבי ? לפטר את פישר !
    סגור
  • 12.
    פישר האידיוט צריך להיות מזמן בבית אבות (ל"ת)
    פסיכוגריאטרי...... 26/08/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 11.
    מה הוא אמר? מה הוא אמר? (ל"ת)
    שאלתיאל מנוח 26/08/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    כלב נובח לא נושך לא תעלה (ל"ת)
    יויו 26/08/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    הכשלון מישראל רוצה להרוס לUSA -"טיפש זורק אבן אלף.....
    הנצ 26/08/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האיש כשל בגדול בישראל בתאוריה קיבל 10 במעשה אפס - ישראל תקועה עם 90 מילארד דולר באפס ריבית ובכדי לכפר על טעויותיו מינה את הכפילה שלו אלהים יציל את אמריקה ואת ישראל שבת שלום ותקנו אותי אם אני טועה
    סגור
  • 8.
    כמו שהבטחתי רק למעלה
    איתן/אמנוון/חתול 26/08/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תיראו את הטיסות כמו שהבטחתי. הנגידים תומכים בשווקים אין מה לעשות רק למעלה יא לוזרים
    סגור
  • 7.
    ההעכברים בורחים למחילות
    אמנון 26/08/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    החתולים יתפסו אותם ויוכלו אותם תישמעו מה החתול אומר לכם ואחר כך אל תבואו לבככות דרישת שלון מאיתן הגיבור
    סגור
  • 6.
    אני לא פוחד
    דמהאיו 26/08/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 9
    נרמז מהגדולים שלא יעצרו תל אביב לפני 1750 לפחות שהיה בשיא אז מה לדאוג?
    סגור
  • 5.
    הנגידים רמזו רק למעלה
    בירניק 26/08/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לדעתח התכוונו שיש עוד בשר ל 30 40 אחוז לפני מימושון של שלוש ארבע אחוז אז מה לדאוג. אני ממשיך כי טוב וצירון וכן פייט ואופקו ומגדל ואינסוליין
    סגור
  • 4.
    אמנון/איתן/החתול
    מריאטה היפה. 26/08/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עשה לי ילד מאמי. יש לך זמן היום עד כניסת השבת?
    סגור
  • 3.
    מה אני?
    מי אני? 26/08/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סך הכל קראתי ושמעתי את הדברים שהגברת הזקנה ציינה..ואניח באוזניים ועיינים שלי שמעתי וראיתי שהיא התכוונה: בירחו מהר טמבלים.
    סגור
  • 2.
    טורף את כל החתולים. (ל"ת)
    עכבר 26/08/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 1.
    America?
    אפולונצ'יק 26/08/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    9 2
    !!!!!!! ................................Fuck off פתחו בסערה למעלה..נו שויין...שיהיה...No more
    סגור
  • נכון שאתה איציק הפרופסור
    רמי התותח 26/08/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אז טעית חביבי הכל למעלה מאמי
    סגור
  • לרמי התותח
    פרופ' איציק 100 26/08/2016 21:20
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אני כמעט סגור על זה שאפולונצ'יק זה אני..בעצם אני צריך לוודא זאת סופית. בעצם ניזכרתי..כן זה אני. למה רשמתי זאת אתה בטח שואל.אז אני עונה לך יא תותח: ככה..ככה בא לי וקיוותי שאהיה צודק אחי התותח..אז הסברתי ועכשיו אני משוחרר. בסדר יא תותח?
    סגור