תחזיקו חזק: זה הנתון שיעסיק את הסוחרים היום - הבורסות יגיבו בעוצמה?

מפלס הלחץ בשוק עולה בהדרגה לקראת השעה 15:30 (שעון ישראל) - זה הנתון שיחזיר את המומנטום לשוק?
 |  (40)
נשר אמריקני, צילום: Getty images Israel
שבוע המסחר הסוער בוול סטריט מגיע היום לסופו, אבל לא לפני שנתוני התעסוקה יתפרסמו ויוסיפו עוד קצת עניין ותעסוקה לסוחרים. בשעה 15:30 יפורסם בארה"ב דו"ח התעסוקה הרשמי לחודש ינואר והדריכות בשוק גבוהה מאוד. בינתיים, כמה שעות לפני, החוזים העתידיים מגיבים בירידות קלות של עד 0.2%.

אז מה צפוי לנו? על פי נתוני בלומברג, הכלכלנים מצפים לתוספת של 190 אלף משרות בחודש ינואר, כאשר אם התחזיות יתממשו יהיה מדובר בנתון החלש ביותר מזה ארבעה חודשים.במקביל, התחזית היא לעלייה של 0.3% בשכר הממוצע לשעת עבודה. כל זה בזמן ששיעור האבטלה צפוי להשאר על כנו ברמה של 5%.

רק נזכיר כי בחודש שעבר שוק התעסוקה האמריקני ניפץ את התחזיות עם דו"ח תעסוקה חזק במיוחד. הכלכלה האמריקנית הוסיפה 292 אלף משרות בחודש דצמבר.

מי שנראים עוד פחות אופטימיים בכל הנוגע לדוח התעסוקה היום הם הכלכלנים בגולדמן סאקס. על פי התחזית של בנק ההשקעות, דו"ח התעסוקה ירשום תוספת פושרת של 170 אלף משרות בלבד. הסיבות לחולשה על פי גולדמן סאקס נעוצות בגל הקור האחרון שפקד את ארה"ב (הסערה ג'ונאס) וזאת יחד עם ממוצע התביעות לדמי אבטלה בארבעת השבועות האחרונים שטיפס לרמה של 285 אלף תביעות בינואר מול רמה של 271 אלף בינואר.

עוד נוסיף כי חודש ינואר ידוע כחודש חלש בשוק העבודה האמריקני, הרבה בגלל העובדה כי עובדים רבים שהועסקו בסוף השנה בשל תקופת החגים, מפוטרים בד"כ כבר בחודש ינואר. למעשה, על פי חברת ההשמה Challenger, Gray & Christmas שיעור הפיטורין בארה"ב זינק ב-218% בחודש ינואר. מרמה של 24,000 לרמה של 75,114 עובדים מפוטרים. במקביל, מדובר בשיעור פיטורין הגבוה ב-40% מהתקופה המקבילה אשתקד.

תהיה השפעה על העלאת הריבית?

מה שעוד יהיה מעניין לראות זה כיצד הנתונים שיפורסמו (טובים או רעים) ישפיעו על הסבירות להעלאת ריבית בארה"ב. בשבועות האחרונים ראינו מספר נתוני מאקרו חלשים במיוחד שהתפרסמו בכלכלה הגדולה בעולם ונראה כי העלאת הריבית הבאה מצד הפד' מתרחקת בצעדי ענק. אם עד לפני מספר שבועות דיברו על לא פחות מ-4 העלאות ריבית בארה"ב, היום הסוחרים מעריכים סיכוי של 31% בלבד להעלאת ריבית בפברואר 2017.
תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    יום א הפוטים קורעים את הקולים ,תוך שתי דקות של מתח 300
    המכשף 05/02/2016 22:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחוזים
    סגור
  • 24.
    הדולר מקבל חיזוק וכך גם האירו ,שטר 500ש"ח חדש אינפלציה
    ניסבונסקי 05/02/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק הנדל"ן הישראלי יקרוס
    סגור
  • 23.
    שוק המניות עומד לפני עליות חזקות
    נדב 05/02/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    5 6
    צריך לבחור ענפים ומניות איכותיות ובעוד רבעון לראות 12% עד 15% רווח בתיק. נדמע מצחיק?חכו ותראו כבר בקרוב.
    סגור
  • 22.
    אל תדאגו, מחר כבר ישכחו מזה... פשוט בית משוגעים.. (ל"ת)
    מטורף, מטורף העולם.. 05/02/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מהבורסה?
    ישכחו ממה? 05/02/2016 14:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יכול להיות. לא יהיה מסחר כי הכל יהיה ברשימת שימור.
    סגור
  • 21.
    תחזיקו גם בניר חדרה שמצב קשה ומלגזנים לקחים 46000שח לחו
    sus 05/02/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תראו אך מנצלים את מפעלי ניר חדרה שכבר בעלי התפוס קונים ניר בחול והמפעל מפסיד כסף והפעלים מנצלים את המצב כמו סעיד מלגזן להובלת בלות פסלת לקח כמו 5 מלגזנים חדשים יותר טובים ממנו והוא מכלכל אותם
    סגור
  • 20.
    זה מטורף! בלתי ניתפס אוי הגרף בשם אלוהים
    קליפ 05/02/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגרף מתפוצץ מתרסק. מטורף כבר אמרתי???
    סגור
  • 19.
    היום
    מקיטוס ביי 05/02/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    במשך המסחר בוול הס.פ יפגוש בין שלוש לחמש פעמים בשער 1857.98.
    סגור
  • אפשרות סבירה לסיום ב 1799.95. זאת לא טעות. (ל"ת)
    מקיטוס ביי 05/02/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    מי צריך להגיד שלום ראשון?
    גורנישט 05/02/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה שעולה עם הסלים. או זאת שיורדת עם הפח?
    סגור
  • טען עוד
  • בלי מעלית
    מיסכנים 05/02/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 6
    תחליפו בית יותר חשוב מהבורסה ליימך
    סגור
  • זאת הייתה הירידה מהלובי לחדר הכושר בבניין
    לגולם 05/02/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפני הכניסה לבאר של הבניין . אז מה יש להחליף. מעלית? יש 8 מעליות בגלל 42 קומות. ליימך אמרת? מחפשים שוער לבניין מתוך 3 שוערים במשמרת. הבעיה שאף אחד לא מוכן לעבוד עבודה זאת של 8 שעות חמש פעמים בשבוע תמורת 17.000 שקל נטו.
    סגור
  • 17.
    מפגרים מעל 1907 נטוס ל 1940 בסנופי
    סוחר אורגינל 05/02/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 7
    היום תחזיקו חזק היום קופצים 1.5% בארהב.תבדקו אותי ב 22:55 ותראו.מחכה לראות נר מעל 1907 וקונה הרבה לונג להיום בהצלחה לכולם שבת שלום וביום א תא ל 1460
    סגור
  • מה? נר נשמה? (ל"ת)
    לחוכר הורגי 05/02/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • התכוונת 1470? (ל"ת)
    מוטי 05/02/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 16.
    אש אש
    פפה 05/02/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הכנתי מסיכת אבך ואני מחזיק חזק את הביצים של גורביץ
    סגור
  • 15.
    מפולת או קריסה אמרנו?
    גורנישט 05/02/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לא. אז נגיד: מפולת וקריסה. וזה יוסיף עוד קצת עניין ותעסוקה לסוחרות.
    סגור
  • 14.
    תחזיקו חזק ויגיבו בעוצמה והדריכות גבוהה מאד ובלא בלא
    גורנישט 05/02/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ובקול דממה דקה בהמשך: הנתונים יתפרסמו ויוסיפו עוד קצת עניין ותעסוקה. התגשמות ההבלים והבולשיט אמרנו. כן אמרנו. עד מתי?
    סגור
  • הצהובון כאן עם כותרות בומבסטיות
    נתי 05/02/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבדרך כלל הן כלפי מעלה.
    סגור
  • 13.
    איך שהתעוררתי
    איציק 05/02/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מחזיק אותו חזק, כבר נתפסו לי השרירים
    סגור
  • אצלנו כל המשפחה בממ"ד עוד מאתמול (ל"ת)
    ארבינקא 05/02/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    ממש מפחיד (ל"ת)
    בבר 05/02/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    זה בטח גורביץ כתב את הכותרת ,הוא גם מנהל שם וגם חוסך
    בא 05/02/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעלויות , הוא הרי כול כך מוצלח שיכול למלא כמה תפקידים באתר .
    סגור
  • 10.
    כמו שעון מקולקל שצודק פעמיים ביממה
    ותיק בשוק 05/02/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך גם הכותרות שלכם שחוזרות על עצמן שנים
    סגור
  • 9.
    רעידת אדמה
    אורי 05/02/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין , לא היה, לא יהיה ציניקן שיצליח להתחרות עם נותני הכותרות שלכם. למי שביקר בוול סטריט יודע שהיחיד שיכול להרעיד מישהו שם זה האיש האפרו-אמריקאי שמחוץ לבניין שיש לו קשר ישיר לשוכן במרומים....
    סגור
  • 8.
    או שיהיה בסדר או שלא אני כבר אדיש
    מנחש 05/02/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתחילת השנה התיק בהפסד כבר נהייתי אדיש לא מתרגש.
    סגור
  • למה לא מכרתי את התיק עד היום ? למה חיכית ?
    שבי 05/02/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה כנראה לא עברת מפולת ולא ראית את התיק יורד כל יום 4-8 אחוז עד שנשאר 20% מהקרן. שנת 2016 הולכת להיות שנת ירידות . בראלי הבא צא בחוץ ומהר.
    סגור
  • אם התיק שלך יריד והגיע ל 20 אחוז מהקרן ....
    יוסף פותר החלומות 05/02/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סימן שאתה לא מקצה נכסים בצורה מושכלת הוא היה בנוי ממניות ספקולטביות ולא היה מבוזר מספיק . אם התיק שלך היה מורכב ברובו ממדדים וחלקו הקטן במניות לא היתה מגיע למצב כזה גם במפולת של 2008-2007 . כלל הראשון בהשקעה מושכלת להפסיד כמה שפחות במפולות לכן הסטטיית תקן של התיק צרכה להיות בהתאם .והתיק שלך צריך להיות מורכב לפחות מ מעל ל 30 - 50 נירות ערך (תלוי בסכום המצרפי של התיק ועם יש לך השקעות גם בחו"ל בתיק נפרד ) שהרוב הגדול במדדים גאוגרפיים מבוזרים בכמה מדינות עם הקצעה סקטוראילים אפשר גם להוסיף לו אותו 5-10 אחוז מניות שמכילות סכומים קטנים ביחס לערך המצרפי של התיק . תמיד אתה צריך לקחת בחשבון מפולות לכן תמיד שהיה לך לפחות 10 אחוז מהתיק באפיק סולידי כדאי להכנס נגד המגמה בירידות ולממש חלק מהרווחים בעליות .
    סגור
  • תמשיך לעשות מה שכולם עושים ,בונים תיק וכאלה ,ונראה מה
    בא 05/02/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרוויח אדון מנחש .
    סגור
  • 7.
    שום דבר כבר לא מרעיד מרטיט או מרטיב (ל"ת)
    דודו 05/02/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    כותרת
    דן 05/02/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביזפורטל אוהב כותרות מפוצצות לפני הפיצוץ שלא יהיה
    סגור
  • 5.
    נמאס כבר מהכותרות האלה
    גון 05/02/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ירעיד.יטלטל.יזעזע.יפיל.יהמם. תגוונו
    סגור
  • 4.
    עליות
    משקיע מתוכם 05/02/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    4 12
    היום השורים ישתוללו זהירות מהקרנים
    סגור
  • אם כבר קרנות בקרן בעיטה ישירה מסובבת זה גווול (ל"ת)
    למה קרנים 05/02/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    למה ירעיד,ינענעעעעעעעעעעעעעעע!!!!!!! (ל"ת)
    יובל 05/02/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    כל שני וחמישי יש אירועים שצריך להתכונן אליהם
    לב מפרפר 05/02/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    14 0
    משהו שמזעזע את אמות הסיפים של הכלכלה. הלב שלי כבר מפרפר באופן קבוע 24 שעות ביממה אירועים כלכליים אירועים בטחוניים ועוד. רק אירוע מוחי חסר לי
    סגור
  • לב מפרפר
    ישראלה מימון 05/02/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אהבתי
    סגור
  • ממש נכון.
    שלום 05/02/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצחיק
    סגור
  • חזק
    מנשה 05/02/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קורע
    סגור
  • 1.
    לא משנה מה ידווח קריסה כל המלל מיותר (ל"ת)
    קשקוש 05/02/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור