פוחדים להיכנס לבורסה (מחשש למפולת)? הנה תחזית שאתם פשוט חייבים לקרוא

השוק השורי בוול סטריט נכנס לאחרונה לשנה שישית, ולאסטרטג של ריימונד ג'יימס יש מה להגיד בעניין
ריימונד ג'יימס, צילום: Getty images Israel

לא מעט משקיעים חוששים מאוד להיכנס לשוק המניות בשלב הנוכחי, בעיקר בשל העובדה שהמהלך השורי בארה"ב נמשך כבר 6 שנים וסוף הסייקל עלול להיות מעבר לפינה. אף אחד לא רוצה להיות האחרון שסוגר את האור. אז שימו לב מה אמר ג'פרי סאוט (66), האסטרטג הראשי הוותיק של חברת היעוץ הכלכלי ריימונד ג'יימס.

בראיון למגזין בארונס, אמר סאוט שכבר ראה דבר או שניים בתחום ההשקעות (החל את דרכו ב-1971) - שמדד ה-S&P500 האמריקני צפוי להגיע לרמה של 4,300 נקודות תוך 9 שנים מהיום. עשינו את החישוב, זה אומר 104% אם אתם נכנסים היום.  לדבריו של סאוט, השוק נמצא כעת במצב של "שוק שורי מתמשך. כלומר שוק שורי של שנים ארוכות, אם לא עשורים. אין כיום הרבה שראו את השוק השורי המתמשך של 1982-200, אבל אני הייתי שם וראיתי את זה קורה. שוק שורי מתמשך בדר"כ נמשך 14-15 שנים, ומתנהל בצורה של עלייה שנתית דו-ספרתית".
כך מגיע סאוט למחיר יעד של 4,300 נק' ב-S&P500 תוך 9 שנים. "אם אנחנו 6 שנים בתוך השוק השורי המתמשך, זה אומר שנותרו עוד 8-9 שנים, בקצב שנתי דו-ספרתי, אתה מגיע לאזור ה-4,300 נקודות בשנים 2,023-2,024".
סאוט מסביר כי המשבר הפיננסי ב-2008-2009 היה כ"כ חמור שהוא מגדיל את מהלך תקופת ההתאוששות. "במצב נורמאלי, היינו אמורים להיות עכשיו סביב סיום המהלך השורי,  אבל בגלל שהמשבר ב-2008-2009 היה כל כך חמור ועד כה ההתאוששות הייתה איטית מאוד, משך הסייקל התארך". לדבריו של סאוט, "הכלכלה האמריקנית חזקה יותר ממה שמשתקף בנתוני המאקרו, ואני צופה שיפור משמעותי בנתונים במהלך הרבעונים השלישי והרביעי של השנה - אבל השנה הזו תתאפיין בתנודתיות בשוק המניות".  
נזכיר כי לא במקרה המשקיעים חוששים להיכנס כעת לשוק המניות. מדד ה-S&P500 החל את דרכו מעלה במארס 2009 ומאז ביצע מהלך עליות של כ-190%. מדובר במהלך עליות אגרסיבי בהרבה ממהלך העליות בגל השורי של 2003-2008 שאפילו לא הגיע ל-100.
לגבי מהלך העליות בשנים 1982-2000 שאותו מציין סאוט, לחצו כאן לצפיה בגרף  
גרף חודשי של מדד ה- S&P 500 +0.9% S&P 500 2,675.81 +0.9% S&P 500 סגירה:2,652.01 פתיחה:2,660.63 גבוה:2,679.63 נמוך:2,659.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: מאז שנת 2000:

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    וכל הצוציקים פה לא שמו לב?
    42 שנה בבורסה 01/06/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הוא מדבר על "שוק שורי מתמשך 1982-2000". כן. בטח. הצוציקים בטח לא יודעים מה קרה בארץ ב 1983 האמא של כל המפולות שנמשכה הכי הרבה זמן עד 1990. כל אחד שיחליט לעצמו. אני בחוץ כבר כמה חודשים.
    סגור
  • 42 ,הייתי במילואים ביריחו והמניות שלי התאיידו אז. (ל"ת)
    מי צוציק :) 01/06/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    כבר חודש שמפחידים אותנו כל המומחים
    ירון 01/06/2015 17:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    היום מכרתי הכל בארהב והשארתי רק את ת-א. ועכשיו הוא קופץ... אחכה חודש ואחליט שוב.
    סגור
  • 12.
    וכל הצוציקים פה לא שמו לב?
    42 שנה בבורסה 01/06/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הוא מדבר על "שוק שורי מתמשך 1982-2000". כן. בטח. הצוציקים בטח לא יודעים מה קרה בארץ ב 1983 האמא של כל המפולות שנמשכה הכי הרבה זמן עד 1990. כל אחד שיחליט לעצמו. אני בחוץ כבר כמה חודשים.
    סגור
  • 11.
    בורסה מורסה
    אורי 01/06/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עכשיו קראתי את הגאון התורן.וואוו אני אומר לעצמי. מחר אני לוקח את כל החסכונות שלי ונכנס לביצה. יש לי יומיים להנות מהתחזית של הגאון הנ"ל ואז יוון מוכרזת חדלת פרעון.. בום. כשרפה בשדה קוצים מתפשטת הקטסטרופה בעולם . בשבוע אני מאבד מחצית מההשקעה שלי ואז כדי להחזיר את מה שהפסדתי יש לי עוד 8-9 שנים כפי שצפה הגאון התורן. תודה. לא אני.
    סגור
  • אכן. וההפתעה עלולה להגיע גם מסין.
    שולץ האיום 01/06/2015 17:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש פה כמה מגיבים שיאכלו אותה חזק כשזה יגיע, ואנו נשמח לאידם. יען כי הם סבורים שהם חכמים.
    סגור
  • בורסה מורסה
    אורי 01/06/2015 19:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הייתי מאשים אותםב"חוכמת יתר" אלא בהיגררות אחרי שרלטנים למיניהם. על כל גורו דוגמת הנ"ל יש גורו שטוען ההפך. וחלושי דעת נוטים להיגרר אחרי זה או אחר..
    סגור
  • 10.
    מי שקורא ביזפורטל לא ניכנס לשוק כבר 6 שנים
    מאיר 01/06/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    העיתונאים משאירים כל הזמן את הכסף למוסדיים. ואנחנו הציבור מפחד להיכנס בגלל שמפחידים אותנו כבר 6 שנים. וכל6 השנים האלה זה רק עולה . רק בגלל ההפחדות של העיתונות שלא מבינה מהומה בכלכלה
    סגור
  • תגובתך תעורר מהומה במפולת
    42 שנה בבורסה 01/06/2015 17:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מהומה בכלכלה...
    סגור
  • 9.
    דביל מי שנכנס עכשיו לבורסה
    גבסו 01/06/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    16 4
    העליות החלו במרץ 2009. עברו יותר מ- 6 שנים של עליות. כל המדדים שברו שיאים עשרות פעמים. המניות יקרות להחריד ולא נראה שנשאר להם לאן עוד לעלות. מי שלא נכנס עד עכשיו אז רצוי שיוותר על כמה אחוזים בודדים שהשוק אולי יעלה . מי שנכנס עכשיו לשוק חמור בן חמור.
    סגור
  • טען עוד
  • דביל מי שלא בבורסה. אתם לא מבינים שזה חד כיוון רק למעלה
    לגבסו 01/06/2015 16:39
    הגב לתגובה זו
    4 8
    וכל הזמן אנשים מפחידים לא להיכנס . יש לי חברים שעשו בתים וביניינים מהבורסה . ואתה אומר לא להיכנס. דביל
    סגור
  • צריך להיות בפנים, אבל
    אני 01/06/2015 20:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא ב100% מהכסף, שיהיה מה להכניס בנפילות אם הם ייקרות או זולות, תלוי איך אתה עושה הערכת שווי, מכפילים פחות אמינים אם הs&p500 מגיע ל2200 בלי שיפור בכלכלה האמריקאית הייתי דואג, אבל לבנתיים, יש מציאות, מומלץ בשוק כזה לשלב מדדים רחבים ביחד עם השקעות ערך במניות טובות וזולות להיזהר ממקומות שמתנהגים בצורה שבה ככל שהמחיר עולה הביקוש עולה מהפחד לפספס הזדמנות או מקומות שבהם ממציאים חוקי כלכלה חדשים זה התנהגות של בועה כרגע בסדר הייתי נותן משקל לתל אביב יתר ונאסדאק שווקים מתפתחים, אגח קונצרני בדירוג גבוה ארהב, ומדד משולב של סחורות בקטנה
    סגור
  • 8.
    מי יזכור את התחזית שלו
    blond101 01/06/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    16 2
    בעוד 9 שנים אנחנו רוצים תחזית לעכשיו רבעון 3-4 השנה, זה הכי קריטי בעוד 9 שנים הגלגל יכול להתהפך כמה פעמים ולחזור. לדעתי מי שנותן תחזית כזו ארוכה לא יודע מה יקרה עכשיו.
    סגור
  • השקעה ארוכת טווח
    השקעה ארוכת טווח 01/06/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בדיוק , האסטרטג הנו סוחר לטווח ארוך ולא סוחר לטווח קצר ...
    סגור
  • 7.
    בונוס וננו שולטות במניות (ל"ת)
    רק שני מניות טובות 01/06/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • צודק!עושה הון בזכותן (ל"ת)
    צודק 01/06/2015 17:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    ניתוח בגרוש
    ניתוח בגרוש 01/06/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ניתוח בגרוש
    סגור
  • 5.
    עוד אחד שמת למצוא פריירים שיקנו את הסחורה שלו SHORT !!
    שלומי 01/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    8 8
    הנסדק הולך ליפול 10-20%
    סגור
  • גם אמרו את זה לפני שנתיים ושלוש ורק עלה (ל"ת)
    דיי כבר עם ההפחדות 01/06/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 4.
    הכי טוב דירה אין מסים ואפשר להעלות שכר דירה מתי שרוצים (ל"ת)
    gg 01/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 17
    סגור
  • מה קרה ? יש לך איזה חירבה (ל"ת)
    למכירה? 01/06/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    אין אופציה אחרת לכסף,מניות שיניבו רווחים טובים הם:
    אנליסט מגדל 01/06/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 19
    מניות שיניבו לכם רווחים טובים: בונוס ביוגרפ, ננו דיימנשיין ואלגומייזר... שלושתם, ייתנו לכם מענה
    סגור
  • אל תריץ
    דני 01/06/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מניות פח דלות סחירות. עלולות ליפול כמו אבנים. תזהרו ממריצי מניות יצא איזוטריות!!
    סגור
  • 2.
    עם תחזית של 10,000 נקודות לs (ל"ת)
    עוד מעט יגיע מישהו 01/06/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    פוחדים להיכנס לדירה מחשש לרעידת אדמה