לא לעולם חוסן: הדולר ישנה את הכיוון, זה יתפוס את המשקיעים לא מוכנים

שוק האנרגיה לווה בשנים האחרונות כ-1.6 טריליון דולרים והוא מהווה חלק ארי בשוק האג"ח בארה"ה, הפד יהיה חייב לפעול
ירידות במט"ח, צילום: Getty images Israel

"הדולר נמצא בשיא חוזקות מזה תשע שנים, אך הוא בדרך לרדת בכוחו. השינוי בכיוון יופיע כהפתעה בעיני המשקיעים והוא גם יכול לשנות את המומנטום השלילי של מחיר הנפט ושוק המניות של השווקים המתעוררים. אם אתם רוצים להרוויח מכך, עלכם להשקיע נגד הדולר" זהו רוח הדברים של
כך מפרסם היום לורנס מקדונלד (Lawrence G. McDonald), שבעל עבר מרשים בחיזוי חולשות בשווקים.

היום, בעקבות נתוני מאקרו אמריקניים חזקים, הדולר עולה מול שאר המטבעות ב-0.3%.

לורנס פרסם בספרו הכלכלי "התמוטטות ההגיון הבריא" (A Colossal Failure of Common Sense) שהפך לרב מכר בעשור הקודם, אזהרה למשקיעי הבנק ליהאמן ברודרס. לורנס גם הצביע על שוק הסאבפריים וההשפעה שאמור היהי להיות לאחרון על השווקים ועל הבנק.

"כי ככה הם רוצים"

לטענתו של לורנס, הדולר ייחלש מסיבה פשוטה, משום שהבנק המרכזי בארה"ב (ה"פד"), רוצה בכך. הדולר החזק מתחיל ליצור בעיות שונות של החוב הדולרי שמקשה על הצמיחה האמריקנית. הדולר התחזק אל מול היורו ב-14%.

לדברי לורנס "הבעיה של הכלכלה לא נפתרה והיא עדיין קיימת מתחת לפני השטח. שש שנים של "כסף זול" בעקבות שיטת הריבית האפסית של הפד, הניחה יותר מדי חוב אמריקני בידי הידיים הלא נכונות. כאשר אתה נוהג במדיניות מרחיבה לאורך כל כך הרבה זמן, יש לכך מחיר והיום אנחנו המשקיעים משלמים את המחיר".

לורנס הוסיף, "הדולר החזק מגדיל את שווי החוב של הלווים ורבים מהם מתקרבים לתחום החדלות הפרעון. סחף של חדלות פרעונות בכלכלה האמריקנית יכול לפגום בכלכלה ולגרום למשקיעים להיות זהירים באופן ממשי. הפד מודע לכך והוא לא יישב על הקווים לאורך יותר מדי זמן".

"מחיר חבית נפט נסחר סביב מחיר של 100 דולרים לאורך זמן רב. הנתון הזה גרם לחברות אנרגיה רבות להלוות הון, בהתאם לתחזית הרווחים העתידית שלהן. חברות האנרגיה לוו 1.6 טריליון דולרים, עם הירידה במחיר הנפט והתחזקות הדולר, החברות הללו נפגעות באופן כפול. אם חברות אלו ידרדרו לחדלות פרעון, העניין ייצא משליטה" כך כתב לורנס בסקירתו.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    18 חדש 5.3 (ל"ת)
    ירמיהו 13/01/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לא לעולם חוקן(ממשלתי,בנקאי)!!!! (ל"ת)
    זיביבי 13/01/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    ללכת למקור ולהבין את הניקרא , ולא ליצור תחזית מגמתית...
    זיביבי 13/01/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצרות יתחילו 1/4 אחוז הראשון שהאמריקאים יעלו, אז שום כתבה מסוג זה , (אם מגמתית או אי הבנת הניקרא) תעזור! ביביהו המתיימר שהכניס אותנו לבוץ עמוק ויודע זאת!!? הכניס שר אוצר כאלבי!!!! ובני ישראל הפריירים(בטוחים שלא) ינקו את האסון בין 10 ל 20 שנה!!!!
    סגור
  • 10.
    שכולם מהללים זה הזמן למכור דולר לא לעולם חוסן
    הברבור הירוק 09/01/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ללא ספק צודק כשכולם מספידים את היורו מתחיל תהליך הבשלה הוא ירד מידי גם שאר המטבעות אבל המטוטלת עובדת לשני הכונים והדולר הגבוה מתחיל להכביד על אמריקה .זה יקח חודשים ארוכים אבל זה בא יבוא 10% ירידה שך הדולר מתבקשת
    סגור
  • 9.
    חידה
    kuzari 08/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הדולר מתחזק יותר בעולם - ובישראל פחות? מי מהנדס שקל חזק? הרי שקל חזק מכרסם בכושר התחרות של ישראל
    סגור
  • 8.
    בדקתם שעון החוב?חצה 18000000000$!איפה הנחש עם הבחורות?
    אנונימי 08/01/2015 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קיים במציאות.... אובמה\אוסמה הומו!!!בניגוד לרצון הבורא וגרר איתו כל האנושות.... אובמה מקומו שמור למטה ליבת כדור הארץ גהנום... בשמיים לא אוהבים הומואים בלשון המעטה.... בשמיים רוצים שנחש יהיה מלך הסקס עם נשים... אבל במציאות? האיש בתול מסתתר! $0000000 רק שאלה של זמן.... אני כבר זקן...עם כאבים נוראים...אין בי כוח...מצטער...
    סגור
  • 7.
    הגיון
    אנחל 08/01/2015 05:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נתת תחזית ולא קלעת, אף אחד לא יזכור. יש מלא תחזיות שפורחות באויר ופורחות מהזכרון. נתת תחזית וקלעת, קנית את עולמך. מעתה תעיז לגורו. תכתוב ספרים ותיאוריות ותעשה מליונים. זה ההגיון.
    סגור
  • 6.
    מסכן - נתפס בשורט
    kuzari 08/01/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדולר יורו ישתוו מציע לבנק ישראל ללת לשקל להחלש גם כן - אחרת הכלכלה ישראלית תכנס להאטה - גם כך רוב העם בצרות
    סגור
  • USD=0000 שונא USA ....... god (ל"ת)
    אנונימי 08/01/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לורנס לא למד שהתוצאה של השתנה נגד הרוח היא
    מכנסיים רטובות ... 07/01/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולעיתים גם מסריחות מאוד....
    סגור
  • 4.
    עוד לא נולד זה שיצליח לנחש כיוון של מטבע לטווח (ל"ת)
    של יותר מכמה ימים 07/01/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אני חוזה
    אני 07/01/2015 22:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שקל דולר עולה ל 4.15 תוך 3 חודשים
    סגור
  • 3.
    אז למה כשהנפט היה 100$ לחבית תקופה ארוכה דבר לא נעשה (ל"ת)
    לעצור את זה ? 07/01/2015 20:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    "התמוטטות ההגיון הבריא" = כשלון מהדהד של ההגיון הבריא
    רוני 07/01/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה התרגום הנכון, הן מילולית והן עניינית.
    סגור
  • 1.
    כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת .אמריקה מתחזקת מעבר
    החייט 07/01/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לתחזיות ומעבר למצופה וכיאה למעצמה הדולר בהתאם
    סגור