השמחה היתה מוקדמת מדי: יום שישי השחור האחרון לא מספק את התוצאות

הצרכנים זונחים את התורים ועוברים לאינטרנט. יום שישי השחור כבר לא מרגש את האמריקנים
 |  (1)
black friday, צילום: Getty images Israel
האם יום שישי השחור, היום שסימל את תאוותו של הצרכן האמריקני למבצעים מאבד מכוחו? תוצאות הסקר האחרון מצביעות כי אנו בדרך לשינוי משמעותי.

ביום שישי האחרון צוין בארה"ב "יום שישי השחור" שבו נפתחת רשמית עונת החגים והינו מאופיין בעיקר במבצעים והוזלות ברשתות הגדולות. עוד ביום שישי, מנהלי רשתות השיווק מיהרו להודיע על הצלחת היום מעבר למשוער. טרגט, מייסיז וול מארט, היו בראש השמחות והמניות שלהן טיפסו בהתאם. עם זאת, הכרזות לחוד ותוצאות לחוד. בסקר שערך איגוד הצרכנים במדינה (National Retail Federation), התברר כי בעקבות הצמיחה בקניות ברשת, כמות הצרכנים שאכן הגיעה לרכוש ברשתות היתה נמוכה מהשנה שעברה.

הסקר הראה כי 133.7 מיליון אנשים ביצעו רכישה און ליין, לאורך הסופ"ש הארוך שהיה מורכב מ-4 ימים בשל החג, ירידה של 5.2% מבשנה שעברה. סך ההכנסות של החברות מיום שישי השחור האחרון ירד ב-11%, לכדי 50.9 מיליארד דולרים, לעומת ההערכות על 57.4 מיליארד בשנה שעברה.

בעקבות הסקר, מניות רשתות הקמעונאות רושמות ירידות שערים. מניית וול מארט (סימול: WMT ) יורדת 1.2%, טרגט יורדת 2.3%.

המעבר לאינטרנט

נציין כי לא כולם משוכנעים באמיתות הסקר ובהערכות שלו. ג'ראלד סטורץ'(Gerald Storch), מנכ"ל חברת ההשקעות סטורץ' אדוויזורס (Storch Advisors) טען מוקדם יותר בפני רשת החדשות CNBC כי הוא לא מאמין שהקניות ביום שישי האחרון ירדו במספר חד של ב-11%. "תוצאות המדד שקריות, כאשר חלקן מסתמכות על הערכות וחלקן על ציפיות של הצרכנים עצמם, לשאלה כיצד יתנהגו בהמשך. אני מאמין כי השנה היה שינוי קטן בסך הקניות כלפי מעלה מהשנה שעברה".

סטורץ' הוסיף כי הוא מאמין שהצרכנים דחו את הקניות שלהם לחג המולד הקרוב. "אחד מהטרנדים הנוספים שגורמות הרכישות און ליין הוא הדחייה של הצרכנים את הקניות לחג המולד אל עבר הסופ"ש הקרוב". הראשון הוסיף שתמיכה נוספת ברכישות תגיעה מהירידה בעלויות הגז בארה"ב שיאפשרו לאמריקנים לרכוש יותר לקראת החג.

בישראל

בשנים האחרונות יום שישי השחור עובר תהליך של "גלובליזציה" וחברות און ליין רבות מנצלות אותו בכדי להוריד מחירים ולמשוך את הרוכשים. על פי דיווחי איביי, בישראל מספר הרוכשים השנה עלה ב-126%. סך המוצרים שנרכשו און ליין בחברה היה 90 אלף. נציין את מכירות הסמארטפונים שנמכרו ב-300% לעומת שנה שעברה ומצלמות האקסטרים שמכירתם עלתה ב-2,500% מהשנה שעברה.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה אתה טיפש אלמוג עזר
    רמי 01/12/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לך תחפש לךה עבודה יותר מענינת אתה כול כך שקוף שכשאתה אומר משהו זה כמו שגורביץ מדבר אבל אתה מניאק כי זה עובד על אחרים ואתה צשאר מניאק
    סגור