מארק צוקרברג קורא לך: האם זה הזמן לרכוש את מניית פייסבוק?

זו בדיוק השאלה שנשאלים היום מנהלים כספים, לנוכח הירידה החדה בשווי המניה והדוח השנוי במחלוקת
משרדי פייסבוק, צילום: Getty images Israel
הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB ) פרסמה אתמול (ג') את הדוחות הפיננסיים לרבעון השלישי לשנת 2014. החברה ריכזה עניין עצום לנוכח חשיבותה בתחום והירידות האחרונות בשווי מניית הרשת החברתית טוויטר. החברה דיווחה על הכנסות של 3.2 מיליארד דולרים, עלייה של 58.4% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן החברה פרסמה רווחים רבעוניים של 0.43 דולר למניה.

לפייסבוק יש עבר מוצלח בפרסום דוחות פיננסיים: החברה הכתה את תחזיות הרווחים במשך ששת הרבעונים האחרונים ברציפות. ממוצע ההפרש בין התחזיות לבין התוצאות בתקופה זו, היה עד כה כ-137 מיליון דולרים. הפעם הרווחים חצו את התחזית ב-80 מיליון דולרים "בלבד". הווה אומר, שהתוצאות הנוכחיות שהציגה פייסבוק, לא הרשימו את המשקיעים מדי. מכאן ועד לכך שהמנייה תרד בפתיחת המסחר היום (ד') הדרך הייתה קצרה.

האם מניית פייסבוק היא הזדמנות קנייה?

זו בדיוק השאלה שמנהלי השקעות גדולים ניסו לענות היום, בזמן שהירידות במנייה הפכו לחדות. בשעות אלו מניית החברה יורדת ב-5.6% אל מחיר של 76.2 דולרים.

מאט קראנץ (Matt Krantz), הפרשן הכלכלי של USA today, ממליץ לקוראים שלו להמתין. לטענת קראנץ:" יש הרבה סיבות לאהוב את חברת פייסבוק. היא אחת היחידות שפיענחה את הדרך להרוויח מעולם הסמארטפונים. החברה הצליחה להציג בן 806 מיליון דולרים, עלייה של 89% מהתקופה המקבילה אשתקד. הכל נכון, הבעיה שכל הטוב הזה כבר תומחר במחיר המניה הקודם אתמול. כאשר החברה הודיעה שהיא חצתה ב-5% את תחזית הרווח למניה של וול סטריט, המשקיעים ציפו לכך ואף קיוו ליותר.
האנליסטים הציבו של 88.26 דולר למניה בעוד שנה וחצי (מרחק של כ-9% מהמחיר הקיים). תחת יעד שכזה, מניית החברה כבר אינה נחשבת כזולה. מי שחשב לקנות את המנייה, יצטרך להמתין להמשך ירידות".

לעומת קראנץ, פרשן Cnbc ג'ון נג'יריאן (Jon Najarian), טוען שאם החזקתם את מניית פייסבוק ומכרתם לאחר פרסום הדוחות אתמול, עליכם צריך לשקול מחדש את האסטרטגיה שלך. לטענתו:" פייסבוק כמו טוויטר, מצליחה להגדיל את הרווחים שלה מענף הסלולאר באופן מרשים. כמעט חצי מיליארד מהאנשים בודקים את הפייסבוק שלהם רק דרך הסלולאר. פייסבוק הצליחה להגדיל את הרווחים שלה ביותר מ-50% ברציפות במשך שישה רבעונים רצופים".

נג'יריאן הוסיף ש:"פייסבוק גם קיצצה בתכולת הפרסום שלה ויצרה גדילה בדרישה. הדוחות מראים שברבעון האחרון פייסבוק הציגה כמות מועטה ב- 56% של הודעות. את מחירי פרסום ההודעות באותו הזמן היא כמעט שילשה."

הפרשן טוען כי מתחת למחיר 74 דולרים, המניה הופכת להזדמנות נהדרת לרכישה.


תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה