22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ניתוח מיוחד: גורביץ' על השבוע השחור בבורסות - הזדמנות או סכין נופלת?

המדדים בוול סטריט צללו עד 4.2% השבוע, ורשמו בכך את השבוע הגרוע מזה שנתיים וחצי. 4 נקודות, ושורה תחתונה
 |  42
בתוך הנפילות
Share
השבוע החולף בוול סטריט היה הגרוע מזה כמעט שנתיים וחצי. מדד ה- S&P 500 (+0.06%) S&P 500 2,502.22 +0.06% 23:41 22/09/2017 הוסף לתיק האישי S&P 500 סגירה:2,500.6 פתיחה:2,497.26 גבוה:2,503.47 נמוך:2,496.54 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים צלל 3.1% והשלים נפילה של 5.2% תוך 3 שבועות. נוכח מהלך הירידות האגרסיבי, ביקשנו את התייחסותו של אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal לאירועים האחרונים בוול סטריט.


לדבריו של גורביץ', "מזה פרק זמן ארוך גורסת הנחת העבודה שכל ירידה בשוק המניות האמריקאי תהיה לצורך עלייה ואכן כך היה. כמעט ולא הייתה פעם אחת בה עמדה הנחת עבודה זו למבחן השינוי. אלא שהפעם, לאחר שהערכתי בניתוח האחרון שהתיקון מטה תם (ובמבט לאחור הייתי סבור כך פעם נוספת) לא עמד לו כוחו של השוק האמריקאי וגל הירידות התחדש."

גורביץ' מעריך כי "הגם שההשפעה על הטווח הארוך זניחה, הרי שהאופן שבו נעל מדד ה-S&P את השבוע מעוררת דאגה. שבירת רמת תמיכה, מחזור גבוה ועוד מספר נקודות בהן אגע. השורה התחתונה היא ששיאים חדשים אינם עומדים עוד על הפרק בטווח של השבועות הקרובים, רמת הסיכון עולה מדרגה ויש להתכונן לאפשרות לתיקון משמעותי וממושך."

גורביץ' מסתכל על הגרף השבועי (מצורף) ומציין מספר דברים:

1. המגמה בטווח הזמן הבינוני אינה עוד מגמת עלייה. 2. קודות השיא והשפל כבר אינן מסודרות במבנה עולה. 3. הנר השני מהסוף הוא "נר של קונים". נר המתאפיין בגוף קטן המצוי בחלקו העליון וצללית תחתונה הארוכה לפחות פי שניים מהגוף. נר זה כאשר הוא מופיע לאחר גל ירידות מסמן על תחתית. אלא שהנר שנעל את השבוע היה מפתיע, למרות איתות העוצמה של השבוע שקדם לו נרשם נר אדום ללא צללית תחתונה ומחזור מסחר גבוה, דבר המעיד על לחץ משמעותי מטה.

4. הרצף בגרף השבועי יורד, המגמה אינה מגמת עלייה, מחזורי המסחר מתרחבים כלפי מטה ולפיכך עולה הסבירות כי שיאים חדשים לא יכבשו בטווח של השבועות הקרובים ואף עולה הסבירות להמשך השחיקה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 ליצן חצר 13/10/2014 09:02 עדיף להשקיע בלוטו מאשר בעצות של הנל
במעקב ארוך אחר המלצותיו של הנל.קשקשן גדול,לא פוגע עדיף למלא לוטו ,טוטו,.אותו סיכוי לרוח .תנוח קצת חג עכשיו.
32 רמי 12/10/2014 19:28 מי מקשיב לגורביץ? מה נראה לכם הוא רוצה שתצליחו?
חחחחחח התם חיים בסרט תצאו מזה
31 רמי 12/10/2014 19:25 לא סכין נופלת לקראת סוף השנה זה ישתנה (ל"ת)
30 מסתכל למעלה 12/10/2014 18:05 הפוך
כל פעם שאני עושה הפוך ממה שגורבץ אומר .. מדהים זה מצליח. תמיד הוא אומר מה נכון היה לעשות, בדיעבד... (חכם על אחרים)
29 הכתום 12/10/2014 17:05 אפס כבר אמרנו (ל"ת)
28 מעופניק 12/10/2014 16:14 גורביץ' = מקצוען
אבל חבל שהוא נגרר לדרישת המערכת לתת כל יום תחזית על השווקים זה ממש אבסורד כנראה שהואה נכנע לנותני לחמו ואז נאלץ לדבר את עצמו לדעת .
27 מעופניק 12/10/2014 16:05 שהגורו יאמר מה לא לעשות
אם יאמרו לנו מה לא לעשות , דיינו
26 עוף החול 12/10/2014 15:10 סכין נופלת (ל"ת)
25 א.מ 12/10/2014 13:29 מה עם מדד 75 ב"מגמת עליה ארוכה""? (ל"ת)
24 אחת שמבינה א 12/10/2014 12:23 העובדה שהשוק נמצא כיוןם בשיא כל הזמנים
זה לא בהכרח שהמפולת בפתח, יתכן וזה רק תיקון זמני של כמה אחוזים וזה מאוד בריא לשוק וגם זה נותן הזדמנות למשקיעים קטנים להכנס לשוק המניות. מה שאני לא אוהבת בניתוח של גורביץ שהוא לא יודע לזהות תחתית של מניות וגם שהוא נסחף כשיש ריאלי חזק . הוא לא יודע לעצור לרגע ולהזהיר את המשקיעים מפני ירידות חדות עוד לפני שתבואנה הירידות תמיד מדבר בביטחון מלא ואף פעם הוא לא מתנצל על הטעויות שלו.
פפפ 12/10/2014 18:13 מה שאת אומרת תמיד הפוך במציאות . (ל"ת)
צביקה 12/10/2014 14:59 למבינה
לא תמיד הוא טועה אבל הוא המליץ על קונצרני ועל מניות בכללי אז הכל טוב שיש עליות אבל בעקרון הוא טוען בעקביות שכל ירידה היא לצורך עליה אז לאורך הזמן זה בעקרון נכון לטווח של שנה אבל אם אין לך סבלנות אז לגבייך זה לא עובד חג שמח וכל טוב
23 ליצן 12/10/2014 12:15 שחקן גדול הולך יוצא מהשוק -רואים בגרף
יש כעת שתי אפשרוית אחת שתיווצר תחתית כפולה ב 1900 והשניה שינוי מגמה אפשר להמר על שתהן באותה רמת סיכון
22 זאב 12/10/2014 12:13 לזכותו של גורביץ' ייאמר
שהוא מנתח טכני בלבד וכך הוא מציג את עצמו.
21 שמוליק מארי 12/10/2014 11:45 הזדמנות קנייה
ישנן מספר נקודות אור חיוביות שעשויות להעיד על הזדמנות קנייה :ראשית סביבת ריבית אפס בכול העולם וגם אצלנו ומעבר לכך ישנה אפשרות של הפחתת ריבית נוספת של הגברת פלוג.מעבר לכך מדד הויקס (הפחד ) למרות שעלה בחדות עדיין מצוי ברמות שפל באופן יחסי בהשוואה לרמות של הנפילות ב 2008,היבט נוסף היינו שוק האג"ח אשר מפגין חוסן ואינו מתפרק כפי שראינו בנפילות קודמות ,המימוש היינו מימוש בריא אשר נובע בין היתר מרמות מחירים גבוהות באופן יחסי ומסנטימנט המשקיעים אשר מושפע בעיקר מהתקשורת ,מעבר לכך אנו רואים גם שיפור בנתוני מקרו בארה"ב . (האמור היינו בגדר דעה אישית בלבד ואינו מהווה ייעוץ מכול סוג שהוא ).חג שמח.
20 שלומי 12/10/2014 11:35 זה לא אשמתו- עדיין לא הודיעו לו שהניתוח הטכני מת
במתכונתו הנוכחית, כל הממוצעים למינהם זה טוב לספרים ולכיתות לימוד, היום זה כבר לא עובד אם כל זאת היום סימנים מקדימים לבואה של הירידה, חבל שמר גורוביץ' לא משכיל לתת משקל למצב הכללי בעולם ורק מסתכל על הגרפים בלבד
19 חברים יקרים 12/10/2014 11:10 נא לא להתלהם ולהתנפל
איילוש עושה כמיטב הבנתו .אנו חיים במציאות משתנה מאד קשה. טעות היא בטבע האדם ובגנום האנושי..לפי מעקב אחרי אייל..הוא בטריטוריה של 51% מתוך 100 בהשקעות..וזה המון ויציב אצלו. גם אני מכסח..אבל. יש דרך..שבוע טוב מפראייבורג במינוס 5 מעלות..והחורף רק בתחילתו..נישמועמוק..חורף לא סימפטי לפניינו...שבוע מבורך.
18 זאס 12/10/2014 10:19 עדיין לא נפתח קורס לניתוח טכני באוניברסיטאות המוכרות.
בקיצור, קשקוש לא מדעי
99 13/10/2014 08:39 ניתוח טכני = נומרולוגיה = אסטרולוגיה = קריאה בקפה (ל"ת)
17 אדי 12/10/2014 10:14 לא גאון גדול.
משנה את דעתו 5 פעמים בשבוע בהתאם ל שינויים במדד. ככה לא ניתן להרוויח בחיים. אבל להפסיד המון, דווקה כן. ראו הוזהרתם.
16 בא 12/10/2014 09:47 ניתוח טכני זה משענת קנה רצוץ . (ל"ת)
15 רן 12/10/2014 09:39 לך לך הביתה , תפטרו אותו כבר
מזכיר לי את ויקו חדד מהפועל באר שבע
14 בא 12/10/2014 09:35 רק אוטיסט גאון יכול לחזות את השוק ,אנשים כמו אינשטיין
או מיכאלאנגלו או טסלה או ניוטון ,כולם היו כאלה כנראה ,לפי קורות חייהם , ראו ערוץ ההיסטוריה , גורביץ הוא לא כזה ,הוא עוד אחד שאוכל מחרבן ויושן ומקבל משכורת .אני מצטער בשביל מי שמקשיב לו . גם שחקני מעוף רובם אוטיסטים .
13 בא 12/10/2014 09:27 הבעיה בניתוח טכני כשהשוק משנה כוון כמו עכשיו . (ל"ת)
12 נרות מדליקים או שמים 12/10/2014 09:17 ניתוח טכני זה בולשיט מתי תבינו?
בטוסיק.מה שקובע זה התבטאויות אנשי מפתח בתקשורת ופרסומי החברות
טורנטו 12/10/2014 11:41 ניתוח טכני מתחיל מידע כלכלי וידע עמוק לניתוח סטטיסטי
ונמשך לידע אסטרולוגי ופסיכולוגיה...ועוד ועוד. מה שיש בארץ זו שטחיות ובולשיט בהחלט. מנתח טכני צריך לעבור תקופה ארוכה של ניתוח עצמי פסיכולוגי, שקודם ילך להבין את עצמו , האיש הפרטי הקטן, ואח"כ להתחיל את הדבר הקולקטיבי ביותר בעולם הזה= שוק המניות.
11 מושון 12/10/2014 08:47 קשקשן הגדול ביותר (ל"ת)
10 דוד 12/10/2014 08:45 זה צחוק מעבודה
לפני שבוע פיצוצים. ירד קצת. שינוי ? הזוי
9 מכירת חיסול 12/10/2014 08:10 נו כבר תמכרו מכל הבא ליד מה שצריך ומה שלא צריך
ככה רואים שאין ערך לכל האנליסטים אם הם אומרים שמניה מסויימת צריכה לעלות למשל 600% כמו פלוריסטם אז תמכרו ותורידו אותה 400% . כנ"ל לגבי כל המניות חסלו הכל . דבילים
8 אלון 12/10/2014 06:52 או כחול או סגול
ציון אפס...מהמר כפייתי
7 ניתוח טכני 12/10/2014 06:12 הניתוח הצליח החולה מת. (ל"ת)
בא 12/10/2014 09:49 בדיוק ,אם החולה מת לא מחזירים כסף . (ל"ת)
6 אוריאל 12/10/2014 04:55 שושות
לפחות חלקם הם פרשנים לשבוע שחלף (לאן שנושבת הרוח) . רק לפני שבוע קיבלנו תחזית צפונית והנה הרוח שינתה פניה ואתה גם הפרשנות אז בישביל מה אנחנו צריכים או
5 אוריאל 12/10/2014 04:55 שושות
לפחות חלקם הם פרשנים לשבוע שחלף (לאן שנושבת הרוח) . רק לפני שבוע קיבלנו תחזית צפונית והנה הרוח שינתה פניה ואתה גם הפרשנות אז בשביל מה אנחנו צריכים אותה בכלל .
מכירת חיסול 12/10/2014 08:15 צודק כל האנליסטים שווים לתחת אבל צריך אותם כנראה הם
נותנים המלצות לפי הכסף שמשלמים להם.
4 במקרה 12/10/2014 01:20 מה זאת השטחיות הזו
זו הרמה של "המנתח" הטכני המוביל בארץ? מנתחים את השוק ע"פ תבנית יפנית בת מאוד שנים?! ועל פי זה קובעים שינוי מגמה ונותנים לסיכוי של היפוך מגמה בשוק כתבה של רבע עמוד?!!! עם כל הכבוד ....זו שטחיות ברמה מבזה...כנראה במטרה להגיד בהמשך " אני אמרתי"!!!! זה חסר אמינות ולא מקצועי, בלשון המעטה.
99 13/10/2014 08:40 מה זה משנה באיזה תבנית אתה מנתח .........
הכול אותו בולשיט
במקרה או לא 12/10/2014 08:16 זה המצב הוא לפחות מקדים את המצב . הוא בעניינים בטח כל
המוסדיים אמרו לו שהם מוכרים מה אכפת להם זה לא הכסף שלהם
3 ירון 12/10/2014 00:07 גורביץ כמו נביא שמתאים את עצמו למה שכבר קרה
לפני מספר ימים כתב שהשוק יעלה ראה מה התרחש בשווקים ועכשיו כותב הפוך. זה חכם מסכן מי שלוקח אחד כזה ברצינות.
עוקב צמוד 12/10/2014 08:19 שוק דובי
יש כמה אתרים שנתנו איתות שלילי מובהק כבר בתחילת-אמצע ספטמבר. כל היתר מפגרים אחרי השוק.
2 ג'וני 11/10/2014 23:49 גורביץ אתה אלוף!!
של ניתוחים בדיעבד!!
1 ניתוח טכני 11/10/2014 23:26 מסתבר שהשוק הוא שטעה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש