הזוכים הגדולים של גביע העולם: הרשתות החברתיות וענקי המדיה

ציוצים בטוויטר, אזכורים אינסופיים בפייסבוק והכנסות גדלות מפרסומות. לא רק הצופים בבית נהנים מהמונדיאל
 | 
גביע המונדיאל, צילום: Getty images Israel
גרמניה וארגנטינה, אלו 2 העולות הגדולות לגמר גביע העולם בכדורגל שיערך ביום ראשון בברזיל. אחת מהן תהיה המנצחת הגדולה, לפחות בכל מה שקשור בכדורגל. כשמדברים על דולרים וסנטים הזוכות הגדולות של המונדיאל הזה הן הרשתות החברתיות וחברות התקשורת והמדיה המסורתיות.

כאשר בארה"ב, המונדיאל שבר כל שיאי רייטינג אפשריים עבור רשת הספורט ESPN שהגדילה משמעותית את ההכנסות מפרסום שלה בעקבות שידורי המונדיאל. הנהנית העיקרית מההצלחה העצומה והפופלריות של המונדיאל בארה"ב היא חברת דיסני (סימול: DIS) השולטת ברשת הספורט ESPN. דיסני שילמה כ-100 מיליון דולר עבור זכויות השידור של המונדיאל, מה שהתברר בדיעבד כהצלחה מסחררת.

השאלה המתבקשת כרגע היא האם רשת FOX שרכשה את זכויות השידור עבור גביעי העולם שיערכו ב-2018 ו-2022 תמורת סכום עתק של 425 מיליון דולר תצליח גם היא לגרוף רווחים נאים מאירוע הכדורגל הגדול בעולם. רבים מאמינים שההצלחה והמשחקים המרגשים בהם נבחרת ארה"ב השתתפה יצרו קהל אוהדים מסור חדש ברחבי ארה"ב. אך אליה וקוץ בה, הטורנירים הבאים ייערכו בקטאר וברוסיה, מה שיגרום לשעות צפייה מאוד לא נוחות עבור האמריקנים.

כשמדובר במדיה החברתית, גביע העולם היה האירוע הגדול ביותר אחריו עקבו פייסבוק (סימול: FB) וטוויטר (סימול: TWTR). בפייסבוק חשפו כי ליותר מ-300 מיליון משתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם הייתה חשיפה ליותר מ-2 מיליארד אזכורים שונים לגבי משחקי המונדיאל. המשחק בין ברזיל לגרמניה גרר אחריו כ-200 מיליון איזכורים מ-66 מיליון משתמשים, שיא עבור משחק בודד במונדיאל.

בטוויטר דיווחו כי המשחק בין ברזיל לגרמניה הביא ל-35.6 מיליון ציוצים והיה לאירוע הספורט המדובר ביותר בפלטפורמה בכל הזמנים. בכל דקה היו כ-580 אלף ציוצים בנוגע למשחק. יהיה מעניין לראות האם אירוע הכדורגל הגדול בעולם סייע לפייסבוק ולטוויטר להגדיל את בסיס המשתמשים שלהם.


תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה