ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

פתחה ברגל ימין: גו-פרו טסה 30% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט

יצרנית מצלמות הוידאו המיועדות לפעילויות אקסטרים רושמת סיפתח מוצלח מאוד בוול סטריט. "מותג דומיננטי בשוק האלקטרוניקה"
טיל בליסטי, צילום: Getty images Israel
המניה של יצרנית מצלמות הוידאו המיוחדות, גו-פרו (סימול: GPRO ) פתחה את יומה הראשון בנאסד"ק בסערה. עם פתיחת המסחר בה (19:50 שעון ישראל) המריאה המניה קרוב ל-33% אולם נעלה את יום המסחר בזינוק של 30.6%. מצלמות החברה מתוכננות לשמש בעיקר את חובבי הגלישה, הצניחה החופשית ומכורי אקסטרים אחרים. גו-פרו היא האמריקנית הראשונה בשוק צרכנות האלקטרוניקה שיוצאת בהנפקה לציבור מאז הונפקה יצרנית האוזניות Skullcandy ב-2011.

החברה הצליחה לגייס סכום של 427 מיליון דולר ממכירת 17.8 מיליון מניות במחיר של 24 דולר למניה. בפתיחת המסחר מחיר המניה עמד על 28.65 דולר וכעת היא נסחרת סביב מחיר של 31.5 דולר. שווי השוק של החברה מוערך בכ-4 מיליארד דולר. החברה מוכרת את המצלמות שלה במחירים הנעים בין 200 ל-400 דולר, עסק שמייצר לה רווחים כבר היום. בשנה שעברה מכרה החברה כ-3.8 מיליון יחידות. הכנסותיה ב-2013 הסתכמו בכ-986 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-61 מיליון דולר.

המצלמות המיוחדות שהחברה מציעה מאפשרות לצופה לראות את העולם מנקודת מבטו של קופץ הבנג'י, הגולש או הצונח. מדובר במוצר ייחודי בעיקר בגלל גודלן הקטן של המצלמות, קשיחותן ועמידותן למים. סרטי הוידאו שהופקו במצלמות הללו יצרו הד גדול מאוד ברשת. הסרטים של החברה גרפו יותר ממיליארד צפיות ביוטיוב ברבעון הראשון של השנה. בחשבון היוטיוב של החברה יש היום קרוב ל-2 מיליון משתמשים רשומים.

החברה הוקמה ב-2004 על ידי ניק וודמן אשר הגה את הרעיון בזמן שהיה בטיול גלישה באוסטרליה. וודמן גייס את ההון הראשוני שסייע לו לפתח את המצלמה ממכירת שרשראות צדפים לאורך רצועת החוף של קליפורניה. וודמן משמש היום גם כמנכ"ל החברה ומחזיק בנתח של 48% מהון המניות שלה.

"כנראה שלא היה מותג דומיננטי כל כך בשוק צרכנות האלקטרוניקה מאז הימים המוקדמים של השקת האייפוד או האייפד" אמר צ'ארלי אנדרסון, ב-Dougherty & Co. אנדרסון מעריך שהחברה מחזיקה בנתח שוק של יותר מ-90% משוק המצלמות.

לצפייה בסרטון שהפיקה החברה לקראת ההנפקה - לחץ כאן
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה