ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הנפקה ש'תעשה גלים': תכירו את החברה שכולם מדברים עליה בוול סטריט

אחת ההנפקות המדוברות של השנה מתקרבת - גופרו, יצרנית מצלמות האקסטרים רוצה לגייס 100 מיליון דולר
גולש קייט מצולם עם gopro, צילום: Getty images Israel
קדחת ההנפקות הראשוניות בוול סטריט אמנם נרגעה מעט בחודשיים האחרונים, אבל מספר הנפקות חמות מתוכננות לצאת לפועל בקרוב למרות שינוי המומנטום בשוק. אחת ההנפקות המעניינות שיצאו בזמן הקרוב היא זו של יצרנית מצלמות האקסטרים גופרו (GoPro) שרוצה לגייס 100 מיליון דולר.

המספרים שפרסמה החברה ל-SEC מרשימים מאוד - החברה מסאן מטאו, קליפורניה, רשמה הכנסות של 985.7 מיליון דולר ב-2013, לעומת 526 מיליון דולר ב-2012 ו-234 מיליון דולר ב-2011, כלומר הכפלה מדי שנה.

בניגוד לחברות טכנולוגיה רבות שניגשות לגייס כסף בשוק, גופרו היא כבר חברה רווחית מאוד. בשנה האחרונה הרוויחה החברה 60.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ב-2012. עובדה זו מייחדת את החברה לעומת חברות טכנולוגיה רבות שעדיין לא הגיעו לרווחיות.

השקעה באקסטרים - "חלק מהלקוחות שלנו עלולים להיהרג או להיפצע במהלך השימוש במוצר"

סביר להניח ששיעורי צמיחה כאלו לא יתכנו לאורך זמן, ואכן נתון אחד שעלול להדאיג את המשקיעים, בעיקר אלה שמחפשים חברה עם שיעורי צמיחה גבוהים, הוא נתוני הרבעון הראשון של 2014. ברבעון האחרון רשמה החברה הכנסות של 235.7 מיליון דולר, לעומת 255 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לצד נתונים אלו ציינה החברה בתשקיף כי הם "לא מצפים לשמור או להגדיל את שיעור הצמיחה בהכנסות", כך שככל הנראה לא נראה ממנה עוד שנים של 100% זינוק בהכנסות.

עוד גורמים שאולי יפגעו באטרקטיביות ההנפקה - החברה דיווחה כי 10 הלקוחות הגדולים שלה, כולל קמעונאים ומפיצים, מרכיבים כ-50% מההכנסות.

בנוסף, גורם סיכון מעניין שלא מופיע ברוב התשקיפים שמגיעים לשוק המניות הוא האזהרה מפני "שימוש במוצר בזמן פעילות ספורט אתגרי". קהל היעד של החברה הוא גולשי גלים, רוכבי אופנועים ואופניים, ועוד שלל ספורטאי אקסטרים שמעוניינים לצלם את הישגיהם באיכות גבוהה.

כדי להבין באמת את המשיכה של ספורטאי האקסטרים למצלמה של GoPro, מספיק לראות את מה שאפשר לעשות איתה - בצניחה חופשית, גלישת גלים או דהירה במהירויות מטורפות באופנוע ספורט.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה