ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שור או דב: המניה הכי חמה של 2013 נופלת - מה הסיבה ולאן מכאן?

אחרי טיסה של 353% בשנת 2013, המניה הזו סובלת מגל המימושים שתוקף את הנאסד"ק לאחרונה וצוללת מעל 12% בחודש האחרון
ירידות, צילום: Getty images Israel
המניה של יצרנית הרכבים החשמליים האמריקנית, טסלה (סימול: TSLA), הייתה אחת המניות החמות ביותר בראלי של 2013. עד כמה חמה? מאז הונפקה המניה ביולי 2010 זינקה המניה כ-844% ובשנת 2013 היא קפצה קרוב ל-353%. גם 2014 נפתחה לא רע עבורה, כאשר מתחילת השנה ועד אתמול בלילה הוסיפה המניה כ-34%, אולם בחודש האחרון איבדה 6.5%ונסחפה בגל המימושים ששוטף את המשקיעים בסקטור הטכנולוגיה.

אתמול פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון הראשון שהכו את התחזיות גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה ולמרות זאת, צללה המניה מעל 6% במסחר המאוחר וקרוב ל-11% בטרום המסחר היום. בסופו של יום המסחר הנוכחי (ה') צנחה המניה 11.3%.

תוצאות החברה ל-Q1 - מכות את התחזיות

ברבעון האחרון דיווחה החברה על הפסד לא מתואם של 50 מיליון דולר, או 40 סנט למניה. הרווח המתואם (בניכוי השפעות חד פעמיות ותשלומים מבוססי מניות) עמד על 17 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, פי שניים מצפי האנליסטים, אשר עמד על 6 סנט למניה.

ההכנסות המתואמות של החברה הסתכמו לסך של 713 מיליון דולר, עלייה של 27% מהרווחים ברבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו ב-621 מיליון דולר. החברה גם דיווחה על חיובי לרבעון שהסתכם ב-61 מיליון דולר.

החברה ייצרה סך של כ-7,535 רכבים ממודל ה-S המוצלח שלה ועקפה את תחזיותיה שלה אשר עמדו על ייצור של 7,400 רכבים. ברבעון השני צופה החברה שתצליח לייצר סך של כ-8,500 עד 9,000 רכבים ותמכור 7,500 מתוכם. ברמה השנתית, היקף המכירות צפוי להגיע לסך של 35 אלף רכבים.

מנכ"ל החברה, אילון מאסק, מסר אתמול: "אנחנו מתכננים להתרחב בשוק הסיני במהירות האפשרית. אנו מאמינים שהוא עשוי להיות אחד מהשווקים הגדולים ביותר שלנו". מאסק הוסיף שתחנת ההטענה הראשונה צפויה לקום בקרוב בשנחאי.

התוצאות מצוינות, אז למה המניה נופלת?

הסיבה היא כנראה תחזיות חלשות לרבעון השני. הנהלת החברה הודיעה כי היא מצפה ל"עלייה מינורית מאוד" ברווח הגולמי שלה לרבעון השני (Non-Gaap). עד כמה נמוך? התחזית הממוצעת של האנליסטים של בלומברג עומדת על של 2 סנט בלבד.

מה הצפי לגבי המניה בטווח הארוך? תלוי בכיוון של השוק

במאמר שמתפרסם היום במרקטווטץ', מנתח הפרשן ניג'ם ארורה את כיוונה של המניה לטווח הארוך. ארורה מתקשה לקבוע האם הוא שורי או דובי לגבי המניה, אך כן מצליח להצביע על שהוא צופה לה בכל אחד מהתסריטים.

בתסריט השורי, אומר ארורה, רווחי החברה עשויים להגיע ל-18 דולר למניה עד 2019 ולהיסחר במכפיל רווח של 28. המשמעות היא שמניית החברה שנסחרת היום סביב מחיר של 189 דולר, תגיע למחיר של 504 דולר - כלומר פי 2.67 ממחירה היום.

בתסריט הדובי הוא אומר, שטסלה עשויה להציג רווח של 3 דולר למניה ולהיסחר במכפיל רווח של 16. המשמעות היא שמחיר המניה יעמוד על 48 דולר במצב כזה.

כאמור, לדידו של ארורה, קשה לקבוע לאיזה משני התסריטים יש סיכוי גבוה יותר להתרחש, אולם הוא טוען שהפער ביניהם אף פעם לא כל כך גבוה. הפער העצום בין שני התסריטים הללו מצביע על כך שמדובר במניה בעלת יחס סיכון-סיכוי גבוה מאוד.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלון שיתפוצץ (ל"ת)
    צלול 09/05/2014 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור