ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

עוד סימן מדאיג: תחזיקו חזק, בקרוב נראה את "הצטלבות המוות" באג"ח

לפי ניתוח טכני של תשואת האג"ח הממשלתי של ארה"ב ל-10 שנים, בקרוב נראה עוד ראלי משמעותי, לצד תיקון אגרסיבי בשוק המניות
ניתוח, צילום: Getty images Israel
אם אתם מייחסים חשיבות לסימנים טכניים מדאיגים (כמו הגרף שמדאיג את המשקיעים בוול סטריט בזמן האחרון ), כדאי שתשימו לב לגרף הבא, שצופה שבקרוב נראה את "הצטלבות המוות". למעשה, למרות השם המפוצץ, התופעה הטכנית הזו מצביעה על ראלי אפשרי בשוק האג"ח.

במבט קצר על הגרף המצורף בהמשך תוכלו לראות מהי אותה הצטלבות. לפי ניתוח שעשתה אביגייל דוליטל, אנליסטית טכנית מ-Peak Theories Research, כאשר ממוצע 50 הימים האחרונים של תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים נפגש עם ממוצע 200 הימים לאותה , זהו סימן לתחילתה של ירידה משמעותית בתשואה, ולכן כדאי כבר עכשיו לקנות אג"ח ממשלתי.

הראלי המסתמן באג"חים, אם יקרה (לפי אנליסטים פונדמנטליים הכיוון הכללי של תשואת האג"ח הממשלתי הוא למעלה בתקופה הקרובה), יכול לסמן מגמה הפוכה בשוק המניות, שנוטה לאבד כאשר שוק האג"ח מתחזק. ואל תמהרו לשלול את הטענה הזו כל כך מהר – באוגוסט 2011 נרשמה הצטלבות דומה במדד ה-S&P 500, שצלל יותר מ-15% בתקופה לאחר מכן.

"אם "הצטלבות המוות" אכן תקרה בתשואה ל-10 שנים, כשממוצע 50 הימים יעבור את ממוצע 200 הימים, זה כנראה יסמן ירידה מואצת בתשואה וראלי באג"ח הממשלתיות", מסבירה דוליטל. "במילים אחרות, במידה שתתרחש הצטלבות כזו, כנראה שהמגמה החיובית באג"ח הממשלתית מתחילת השנה תמשך ואולי אף תתחזק".

את יום המסחר האחרון סיימה אגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים בתשואה של 2.72%, לעומת כ-3% בה נסחרה בתחילת השנה.

אז בכמה עשויה התשואה לצנוח? דוליטל משערת שנראה ירידה של 50 עד 100 נקודות בסיס בתשואה, ובמקביל "סיכוי די טוב לתיקון של 20% בשוק המניות", לדברי האנליסטית.
נתונים: יאהו פייננס
נתונים: יאהו פייננס
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    זה יגמר בבכי , רדו מהעצים (ל"ת)
    רן 08/04/2014 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    חרטא ברטה
    סמי 07/04/2014 20:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אף אחד לא יודע כלום, תפסיקו לאכול ת'ראש על פארש. יש לי תיק כבד ומניסיון למדתי שהדרך הנכונה ביותר להרוויח ממנו היא לא להתייחס לכותרות ריקות שמתפרסמות פה חדשות לבקרים שבד"כ גם גורות דבר והיפכו. תמשיכו בדרך שלכם לפרקי זמן ארוכים מאוד, עולה יורד יורד עולה זה טבע השוק. עצבים מברזל ולא להסתכל כל יום על התיק.
    סגור
  • 10.
    אלה לא יותר מהרהורי לב אפלים מחשכת העבר.
    שושקו 06/04/2014 08:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מדובר בהצטלבות קאניבאלית של אנשים שכל מטרתם להפיץ רוח רעה בשווקים וליצור אימה ופחד בקרב משקיעים חלשים וקצרי ראות, אין כאן לא הצטלבות מוות ולא הצטלבות דרכים... יש כאן נסיון להשפיע על המסחר בבורסה בפרט ועל שוק ההון בכלל....
    סגור
  • 9.
    יש לכם בוקר טוב מביספורטל
    ברוך 06/04/2014 08:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ששלח לכם מעדן אם 20 אחוז למטה ולא 30 אחוז עשו לציבור הנחה שלא יהיה לכם כל כך שחור בעיניים מי אמר שהאנליסטים בביספורטל לא יודעים לבשר לכם שחורות דפקה הם מומחים בזה
    סגור
  • 8.
    דוקטור דוליטל (ל"ת)
    בדבכט 06/04/2014 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    התמוטטות
    כשתהיה 06/04/2014 00:48
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אף אחד לא יידע איך זה יקרה ומה תהיה הסיבה לכך......דברים כאלה לא ניתן לצפות מראש.....
    סגור
  • 6.
    בידור בחינם
    הגאון מווילנה 05/04/2014 20:21
    הגב לתגובה זו
    11 7
    אתם באמת גורמים לי לצחוק...אני ממש יושב כאן וצוחק בקולי קולות אשתי חשבה שהשתגעתי. תשימו, תשימו עוד תמונות של אש ודובים ואנשים קופצים מבניינים בכיף שיהיה לכם. "הצטלבות המוות", קץ כל הימים, חורבן האנושות ולמה? כי אמריקה ירדה אחוז שתיים. זה הטבע של שוק ההון חברה - עולים ויורדים וירידה של כמה אחוזים במדדים זה אפילו לא אפצ'י וכל מי שנמצא בעסק הזה יותר מיומיים יודע את זה. המגמה הכללית בעולם היא למעלה ואין כרגע אף גורם שמסכן זאת. כל אחד את ההחלטות שלו יעשה אבל לדעתי האישית אין שום סיבה להיכנס לפאניקה של מכירות גם אם המעוף יורד מחר 5%. "הצטלבות המוות"...זה טוב פשוט טוב.
    סגור
  • זה הצחוק האחרון לפני הבכי הראשון (ל"ת)
    הגיבן מנוטרדאם 06/04/2014 01:02
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • לפוצי
    מגנום 05/04/2014 22:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ספר לגברת שממש לא השתגעת. פשוט היית פריייר וטומטום שגרם למשפחתו הפסדי הון וירידה ברמת החיים. חיית בעולם וירטואלי שהכל טוב ולא שמת לב שהאדמה צונחת...שטויות, מה זה פחות 75 אחוז על מה שהיה לך...העיקר זה הבריאות והאהבה בבית שאני מקווה שהגברת לא תיברח עקב השטויות שעשית מה עוד שידעת והוזהרת אך היית אטום כמו כולם.....עוד מליון או פחות 100 מליון...קטן עלינו הא בונבון?
    סגור
  • לשני החברה הנחמדים פה
    הגאון מווילנה 06/04/2014 07:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני בעסק הזה שנים רבות מאוד מאוד...עברתי את 87 את 2000 ואת 2008 עברתי מפולות ועליות ובדרך מכל דבר למדתי, גם מהטוב וגם מהרע. אני יחלוק איתכם קצת מהידע הזה - באף מפולת שהייתה לא הפסדתי יותר מ-10% מהתיק. 10% זה הרבה נכון? זה זניח ביחס לתשואות של מאות אחוזים בשנות הראלי. מה הסוד? לדעת במה להשקיע - מי שמושקע במניית הביוטק והטכנולוגיה עם מכפילים של עשרות מאות ואלפים יחטוף אותה, אבל הבורסה ממש לא נגמרת שם. אני את שלי אמרתי וכמובן של אחד יחליט את ההחלטות שלו. אין לראות בכתוב המלצה או מידע מקצועי בר סמכה הדברים הם להערכתי בלבד.
    סגור
  • 5.
    גם בדצמבר העולם היה צריך להיסגר לפי בני המיה באמריקה (ל"ת)
    איציק 05/04/2014 19:21
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 4.
    אההה והאגח ל30 שנה tyxהממוצעים לפני שבועיים
    אכיב 05/04/2014 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז ....הכל תלוי בילין ....תמשיך לקצץ בQ3 יותר דיבורים על הקדמת עליית הריבית ...לחציה של הממוצעים תיהיה משמעות .....
    סגור
  • 3.
    נו באמת !!!עכשיו נזכרים ,,,כבר חצה למטה לפני
    אביב 05/04/2014 19:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מספר ימים ...כל עוד האגח ל10 שנים לא יורד מתחת לממוצע 50 בשבועי אז הכל רק בגדר רמזור ירוק שעדין רחוק מהאדום ...בשבועי התכנסות מחירים [משולש] רק פריצה לאחד הכיוונים יעיד על המגמה הבאה בתור ...שבירת רמת 26 או פריצה של 30 יתנו את הכיוון .....עד אז הכל חרטא ברטא ....
    סגור
  • 2.
    בקרוב העולם יקרוס - תאמינו לי, יש לי גרף (ל"ת)
    נביא החורבן 05/04/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 1.
    אלה מן הסתם סימני דאגה שלעיתים עשויים להגשים את עצמם
    דניאלי 05/04/2014 17:54
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מדובר בנביאי שקר והם לרוב צצים מאזור הדמדומים של רואי השחורות שמקדישים את רוב זמנם להרהר מול צג המחשב ולצייר לעצמם את הגרוע מכל, מתוך תקווה שאולי בכ"ז יצליחו לעורר מהומה וליצור אנדרלמוסיה או רתיעה בקרב חלשי אופי ובעלי לב חלש ויש רבים כאלה דווקא בזירת שוק ההון.
    סגור