גבוה מהצפי: מדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב חושף נתונים מעודדים

אחרי הנפילות אתמול בוול סטריט, חיכו המשקיעים למדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב וחיכו לבשורות טובות. האם המומנטום החיובי ישוב?
הוצאה משפחתית, צילום: Getty images Israel
ימים ספורים לאחר פרסום נתון התעסוקה המאכזב כ"כ, המשקיעים בארה"ב מקבלים היום נתון חיובי לגבי מצבו של הצרכן האמריקני - שהינו לב ליבה של הכלכלה.

נתון המכירות הקמעונאיות שפורסם היום ב-15:30 שעון ישראל רשם עלייה של 0.2%, כאשר הכלכלנים ציפו לגידול של 0%. מעבר לכך, בניטרול סקטור הרכבים, המכירות רשמו עלייה דרמטית של 0.7% ונזכיר כי תעשיית הרכב רשמה בחודש שעבר שיא מכירות של שנים. הצפי בניטרול תעשיית הרכב עמד על 0.4%.

החוזים בוול סטריט שנסחרו הבוקר בירידות, נסחרים כעת בעליות של עד 0.25%.

מדד המכירות הקמעונאיות בניכוי עסקאות רכב וגז רשם גידול של 0.6% בהשוואה לאוקטובר. צפי הכלכלנים לחודש דצמבר עמד על גידול נוסף של 0.3%. בפועל רשם המדד גידול של 0.6%.

בסיכום שנתי, המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 4.2% בשנת 2013, האטה של ממש לעומת גידול של 5.4% ב-2012.

למדד המכירות הקמעונאיות יש חשיבות עצומה משום שהצריכה בארה"ב מהווה כשני שלישים מהתמ"ג האמריקני. הנתון עוקב אחר כמות העסקאות שהתבצעו בחנויות הקמעונאות מול הצרכן הסופי וכולל עסקאות של מוצרים ושירותים. המדד מתחלק לשלוש קבוצות: מכירות קמעונאיות, מכירות קמעונאיות בניכוי עסקאות רכב ומכירות קמעונאיות בניכוי עסקאות רכז וגז.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה