מריל לינץ' חמים על WIX: תחילת סיקור בהמלצת "קניה", מה האפסייד?

"בשוק המפוצל של העריכה האינטרנטית ישנן מתחרות מעטות שיש להן את המגוון ואת הרמה הטכנולוגית שיכולות להתחרות עם וויקס"
מריל לינץ', צילום: Getty images Israel
חברת וויקס (סימול: WIX), המצטרפת הישראלית האחרונה לוול סטריט שגייסה כ-127 מיליון דולר לפי שווי של 765 מיליון דולר (הונפקה ב-16.5 דולר), זוכה היום לתחילת סיקור אוהדת ממריל לינץ' עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 23 דולר המשקף למניה אפסייד של 12% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום ו' האחרון בנאסד"ק, אז עלתה המניה ב-5% ל-20.5 דולר.

האנליסט נאט שינדלר ממריל לינץ' מעריך כי וויקס ממוצבת היטב על מנת שתוכל להוביל את השוק המפוצל של העריכה האינטרנטית וטוען שישנן מתחרות מעטות שיש להן את המגוון ואת הרמה הטכנולוגית שיכולות להתחרות עם וויקס.

במריל לינץ' מסבירים כי וויקס היא חברת טכנולוגיה שמספקת לעסקים ולאנשים פרטיים תהליך פשוט, ואלטרנטיבה זולה למה שבאופן מסורתי נחשב כתהליך יקר, מורכב וגוזל זמן. החברה השקיעה הרבה ביצירת כלים לעריכת אתרי אינטרנט ובנתה פורמטים מוכנים מראש הכוללים גרפיקה ופונטים שמאפשרים לכל אחד עם כישורי מחשב בסיסיים להקים אתר אינטרנט.

וויקס לא מעסיקה צוות של אנשי מכירות באופן ישיר, אלא פועלת בשיווק מקוון ושאינו מקוון על מנת להגיע לקהל היעד שלה שכולל בעיקר Prosumers (מפרסמים כגון מארגני חתונות, מובילי כלבים, מסעדות קטנות, מוסכניקים וכו') מה שמאפשר לה להגיע למאסה בענף הכולל כ-40 מיליון משתמשים.

במריל לינץ מתחילים לסקר את וויקס עם המלצת קנייה תוך שהאנליסט מזהה את הצמיחה החזקה ואת המינוף בשיטת השיווק כגורם שיניע את המניה של החברה שממוצבת היטב על מנת להוביל את שוק העריכה האינטרנטית.

במריל לינץ מציינים כי "למרות שיש הרבה חברות שמציעות כלי עריכה לאתרי אינטרנט, לדעתנו, אף אחת מהן אפילו לא מתקרבת להיקף או ליכולות שהושקעו במו"פ כפי שנעשה בוויקס. מתוך 110 מיליון האתרים שנוצרים או נבנים מחדש מדי שנה, ההוצאות על בניית אתרים שיכולות לנבוע מכ-50 מיליון האתרים שוויקס יכולה לפנות אליהם מסתכמות בכ-6 מיליארד דולר, בהנחה שכל אחד מהלקוחות יוציא כ-120 דולר בשנה. לוויקס יש מקום לצמיחה משמעותית לאחר שגבתה כ-44 מיליון דולר ב-2012, המשקפים פחות מ-1% מההזדמנויות הקיימות בשוק זה.

קצב צמיחה גבוה למרות הערכות שמרניות

קצב הגידול בהכנסות של וויקס עלה מ-78% ב-2012 ל-86% ברבעון השלישי של 2013 ושם זרקור על הביקוש הקיים לפתרונות הזולים אך העוצמתיים של החברה. למרות ההאצה, אנו מעריכים בשמרנות שקצב צמיחת ההכנסות יאט במהירות ל-55% ב-2014 ול-34% ב-2015, ויתכן אפסייד נוסף.

התמחור שגוזרים במריל לינץ למניה מתבסס עם של 6 כשתחזית המכירות ל-2015 שעומדת על 166 מיליון דולר, בתוספת 107 מיליון דולר במזומן.

וויקס פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לכל אדם לבנות אתר אינטרנט, גם ללא ידע בתכנות או בעיצוב באמצעות תוכנה שנחשבת לאינטואיטיבית וקלה לשימוש. בסוף ספטמבר היו לוויקס כ-40 מיליון משתמשים ב-190 מדינות - 706 אלף משתמשים משלמים. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-55.5 מיליון דולר, אולם החברה שמעסיקה כ-450 עובדים, רובם בישראל, עדיין מפסידה.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפוך גוטה הפוך
    שורטיסט 02/12/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    באמת..... 750 מליון דולר שווי לחברה שמוכרת בפחות מ 50 מליון דולר ומפסידה....תזכרו את השם של האנליסט: נאט שינדלר. הוא יפוטר ראשון מבנק ההשקעות אחרי פרסום דוח רבעון ראשון של 2014....בדיחה.....תעשו שורט על המניה הזו.....אין כל הגיון בתמחור של $20-$17 או $10 למניה
    סגור