מתרחקים מהפיסגה: הסנטימנט הצרכני בארה"ב ירד ב-1.8 נקודות

הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש מאי ב-1.8 נקודות, נסיגה מהשיא שנשבר באפריל, 84.5 נקודות
 | 
מכירות קמעונאיות, צילום: Getty images Israel
בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסם בארה"ב הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישיגן וטומפסון רויטרס. הנתון אשר פורסם הצביע על ירידה של 1.8 נקודות מהחודש שעבר אז התייצב הנתון על 84.5 נקודות.

הכלכלנים מוול סטריט היו אופטימיים יותר לגבי הנתון שפורסם היום עם צפי לקריאה זהה לחודש אפריל, כאמור 84.5 נקודות. הירידה המדוברת מרחיקה את הסנטימנט הצרכני מהשיא אליו הגיע עם הקריאה הקודמת.

"שוק העבודה מציג התאוששות מסויימת מתחילת 2013" אמר קווין קוימנס, כלכלן ב-UBS. הכלכלן הוסיף "מחירי הנדל"ן עולים והבורסה במגמה חיובית, אלה משפיעים בצורה ישירה על המדד".

כאמור, הסנטימנט הצרכני בארה"ב הינו מדד חשוב במיוחד בארה"ב זאת נוכח העובדה שהכלכלה הראשונה בעולם נסמכת בעיקר על צריכה. כך, הסוקרים של המדד שואלים 500 משקי אב בארה"ב על מצבם הכלכלי ודעתם לגבי המצב הכלכלי בארה"ב בכלל.

נציין, כי למרות הנתון הפחות טוב שפורסם היום, אשר מרחיק את הסנטימנט מהשיא אליו הגיע, עדיין קריאה של 82.7 נקודות היא גבוה מאוד כאשר מאמצע 2008 רק 3 פעמים הסנטימנט סבב סביב ה-82 נקודות.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה