לאחר השקה מוצלחת באירופה: אכזבה בהשקת הבלק ברי Z10 בארה"ב

יצרנית הבלק ברי השיקה השבוע את הבלק ברי Z10 בארה"ב עם תקוות גדולות, סיטי גרופ והבנק גולדמן זאקס ניפצו את בועת התקוות כאשר הכריזו "ההשקה כשלון"
בלקברי (קרדיט: Getty Images Israel), צילום: Getty images Israel
מניית יצרנית הבלק-ברי, RIM אשר שינתה את שמה ל'בלק-ברי' צוללת ביום המסחר הנוכחי ב-4% לאחר ששתי חברות ברוקרים מרכזיות בארה"ב הביעו אכזבה מהשקת המוצר החדש, הבלק ברי Z10.

ענקית הפיננסים, סיטיגרופ, טענה כי השקת ה-Z10 לא עמדה בציפיות וקראה להשקת המוצר בארה"ב "אכזבה גדולה". גם בנק ההשקעות העולמי, גודלמן זקס, לא היו מרוצים והורידו את דירוג המניה מהמלצת קנייה ל'ניטראלי'.

ג'ים סובה, אנליסט ב-סיטי גרופ ציין "השקת המוצר החדש לא תאמה את הציפיות". האנליסט השווה את ההשקה בארה"ב להשקות המוצלחות באירופה ובקנדה. הסוקרים של סיטי אומנם הכתירו את ההשקה באירופה וקדנה כמוצלחות אך הודיעו כי 30 ימים לאחר ההשקה ניתן היה להבחין כי היקף המכירות נחתך בצורה דרמטית.

על מנת לבסס את עמדתה, סיטי גרופ מבצעת סקירה מקיפה של החנויות להן שווק הסמארטפון המדובר. שני ממצאים אשר תמכו בטענה השלילית לגבי ההשקה עסקו בפרסום המינימאלי בחנויות "ברוב החנויות שנבדקו נראה פרסום מסיבי יותר של המתחרות, אפל וסמסונג." כמו כן, הסוקרים של סיטי גרופ מצאו כי AT&T שהיא אחת מחברות הטלפוניה הגדולות בארה"ב לא תמכה בהשקת ה-Z10 בצורה מספקת וכתוצאה מכך ניתן להסיק כי רף המכירות לא היה מקסימאלי.

בסיטי מציינים בנוסף, כי בשל הביקוש הנמוך ולמרות שחלק מהחנויות אשר מוכרות את המוצר קיבלו בין אלף לאלפיים יחידות מוצר בלבד, רק ב-5% מהחנויות הודיעו על מכירת כל הסמארטפונים.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה