סנטימנט שלילי: ירידה של 5.8 נקודות במדד האמון הצרכני בארה"ב

"הסנטימנט השלילי נובע בעיקרו מאוזלת ידם של קובעי המדיניות בארה"ב בכל הקשור במניעת הקיצוצים האוטומטיים בתקציב"
דוחות, צילום: Getty images Israe
הבטחון של צרכני ארה"ב ירד מעל המצופה בשבועיים הראשונים של חודש מרץ, כך נובע מפרסום מדד הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישיגן היום (ו'). המדד אשר עמד על רמה של 79 נקודות במהלך השבועיים האחרונים של פברואר צנח לרמה של 71.6 בתחילת חודש מרץ.

הכלכלנים בוול סטריט היו מופתעים מאוד מהקריאה לאחר שחזו כי הנתון יתייצב ברמה של 77.5 נקודות. הקריאה המדוברת היא הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2011 ומיוחסת לחוסר שביעות הרצון של אזרחי ארה"ב מהמדיניות שמנהיג הממשל, כמו כן, הנ"ל ציפו לראות התאוששות ניכרת יותר בשוק העבודה.

על פי כלכלנים, ניתן לייחס את הפגיעה באמון הצרכנים לאוזלת ידם של קובעי המדיניות בוושינגטון שלא הצליחו להגיע להסכם אשר ימנע את הקיצוצים בתקציב בגובה של 85 מיליארד דולר. הקיצוצים הנ"ל ניכנסו לתוקפם בחודש מרץ האחרון והוסיפו לסנטימנט השלילי.

"הסנטימנט השלילי אשר הצרכנים בארה"ב מציגים נובע בעיקרו מהתחושה הלא נעימה אשר השאירו המדינאים בארה"ב עם התייחסותם המתנצחת לקיצוצים האוטומטיים בתקציב ארה"ב." כך לפי דבריו של הדירקטור, ריצארד קורטין.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה