נכנסת לארנק הסיני: וריפון בשת"פ עם צ'יינה מובייל ובנק אוף צ'יינה

וריפון יחד עם החברות המובילות בתחום הסלולר והבנקאות בסין יפרסו פלטפורמת שיווק סלולרית חדשה שתושק בכנס בברצלונה. וריפון גם רכשה שתי חברות בניו זילנד ב-60 מיליון דולר
לייזי ינאי
סין מהווה יעד אטרקטיבי לחברות בינלאומיות רבות כבר שנים רבות והתפתחות המואצת של שוק הסלולר בסין, שכבר כולל מעל למיליארד מנויים, מוביל חברות רבות להשקיע מאמצים אדירים בחדירה לשוק מורכב זה. כעת נראה כי וריפון הצליחה לחדור את החומה הסינית.

מהלך שכזה עשוי למשוך את המשקיעים ולעזור למניית וריפון להתאושש לאחר שנפלה בכ-50% תוך זמן קצר. באפריל עוד נסחרה החברה קרוב לרמת שיא של כ-55.9 דולר אך תוך חודשיים צנחה לשפל של כ-28 דולר ביוני ומאז היא נסחרת סביב רמה זו שמשקפת לה שווי של 3.2 מיליארד דולר.

חברת וריפון (סימול: PAY) שנחשבת לחברה הטכנולוגית המובילה בעולם בתחום מערכות התשלומים האלקטרוניות המאובטחות, גם בסלולר, הודיעה היום כי תשתף פעולה עם חברת הסלולר הגדולה ביותר בסין ובעולם כולו, צ"יינה מובייל ועם הבנק הסיני הגדול במדינה, בנק אוף צ"יינה בשת"פ שיוביל לפריסת פלטפורמת שיווק סלולרית בטכנולוגיית ה-NFC, טכנולוגיה שהופכת את הסלולר לארנק אלקטרוני. את הטכנולוגיה תפרוס החברה בקרב עשרות אלפי קמעונאים בעיר שן יאנג בצפון מזרח סין. ההתחלה תהיה צנועה בהיקף של 4 מיליון דולר, אך החברה מתכוונת להרחיב במהרה את שירותיה ברחבי מדינת הענק

הפלטפורמה מחברת בין ארנקים ואפליקציות מובייל לבין קמעונאים, באופן כזה שמאפשר לקמעונאים כלים אינטגרטיביים להפצת מבצעים וקמפיינים מפולחים לצרכנים, בהתאם ליכולות הארנקים. הפתרון, שהיקפו נאמד בכ-4 מיליון דולר, מתבסס על התשתית הקיימת של הקמעונאים ללא צורך במהפכה בתשתית עמדות המכירה. הפלטפורמה תיחשף בתערוכת המובייל העולמית בברצלונה בפברואר הקרוב.

נציין כי בארה"ב כבר מותקנים מעל למיליון מסופי תשלום תומכי NFC של החברה והיא מחזיקה בנתח ל כ-70% מפעילות זו בקרב 200 הרשתות הגדולות ביותר בארה"ב. בכך הופכת וריפון לשותף טבעי בהפצת הטכנולוגיה הזו ללקוחות.

וריפון שנסחרה בעבר הלא רחוק בבורסה של ת"א אך עזבה אותה, עדיין מחזיקה בישראל את אחד ממרכזי הפיתוח הגדולים שלה. לווריפון 3,500 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 400 מועסקים בווריפון ישראל, המהווה מרכז תמיכה בחברה העולמית בתחומי ייצור, פיתוח, IT, כספים, שירות, ושרשרת אספקה בינלאומית.

במגעים עם עוד חברות מובילות

לדברי לייזי ינאי, נשיא וריפון ישראל וסגן נשיא בכיר בווריפון העולמית, "היישום מדגים את חזונה של וריפון לאפשר מגוון רחב של שירותים מתקדמים לקמעונאים תוך שילוב וניהול ארנקים ויישומים ניידים אחרים. בנינו תשתית מערכות תשלום מהמובילות בעולם, ואנו נמשיך לחדש ולהשקיע בטכנולגיית ה- NFC ובטכנולוגיית התשלומים שלנו, במטרה לכונן את העתיד של המסחר הנייד המאובטח".

דן סופר, סגן נשיא לפיתוח עסקי, מיזוגים ורכישות בווריפון העולמית הוסיף,
"צ"יינה מובייל והבנק המרכזי של סין צפויים להנפיק 50,000 כרטיסי SIM ראשוניים במהלך השנה הנוכחית, שישווקו למנויים באמצעות סניפי הבנק ומרכזי תמיכת לקוחות של צ"יינה מובייל. וריפון תרחיב את השירות בערים ובמחוזות נוספים ברחבי סין ובעולם, בשיתוף עם ספקי ארנק, מפעילים גדולים ואינטגרטורים. אנחנו במגעים עם כמה ממפעילות הסלולר המובילות בעולם להשקת שירותי שיווק סלולרי במספר מדינות באירופה ובאסיה בזמן הקרוב".

רוכשת שתי חברות בניו זילנד

הודעת החברה על החדירה לשוק הסיני מצטרפת להודעה שפורסמה מוקדם יותר היום ושתי ההודעות מעידות על כך שוריפון מסמנת את שוקי מזרח אסיה כמקום הלוהט הבא.

החברה הודיעה הבוקר על רכישתן של שתי חברות בניו- זילנד. חברת ENZ שנרכשה מבנק ANZ, ולה 40,000 קמעונאים בניהול ישיר בשירות מנוהל, ואת חברת סקטור, שמשמשת כמפיץ הבלעדי של וריפון בניו-זילנד.

שתי הרכישות הופכות את השוק הניו-זילנדי לשוק ישיר בעבור וריפון ומאפשרות לה להחדיר שירותים ומוצרים מתקדמים ישירות לקמעונאים, תוך מינוף של פלטפורמת הסליקה של חברת פוינט שנרכשה בשנה שעברה במיליארד דולר.

.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה