אדלסון בטור לוול סטריט ג'ורנל: "יש תנועה אנטי ישראלית בתוך הקרביים של המפלגה הדמוקרטית - לכן עזבתי"

750 תגובות יש לטור שתופס מקום ברשימת 'הכי נקראות' באתר העיתון הכלכלי. "חשבתי על הוריי, בבוסטון של שנות ה-30' ו-40'"
 |  (25)
שלדון אדלסון, צילום: Getty images Israel
שלדון אדלסון, התורם הגדול ביותר של מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, פירסם טור בוול סטריט ג'ורנל שכותרתו "אני לא עזבתי את המפלגה הדמוקרטית, היא עזבה אותי" וטען כי המפלגה הפכה לאנטי ישראלית. הטור שפורסם ב-4 בנובמבר, רק יומיים לפני הבחירות הצמודות שיתקיימו הלילה בארה"ב, היה אחד הנקראים ביותר בעיתון היוקרתי וצבר עד כה 750 תגובות.

וכך כותב אדלסון, "כאשר חברים במפלגה הדמוקרטית גינו את הכללתם של אלוהים ושל ירושלים במצע המפלגה שלהם השנה, חשבתי על הוריי ועל איך שהם היו המומים מכך. משפחת המהגרים בה גדלתי היתה מבחינה פוליטית דמוקרטית, דומה רוב היהודים בבוסטון של שנות ה-30' וה-40'. מבין שתי המפלגות הגדולות, המפלגה הדמוקרטית היתה באותם ימים תומכת יותר בעניין היהודי".

"ואכן, רק פוליטיקאים ליברלים ערכו קמפיין בשכונה הענייה שלנו. הרפובליקנים של בוסטון היו עליתה עשירה ומרוחקת, שחלקה גם הלכה לקאנטרי קלאבים שלא קיבלו יהודים. לכן כמובן שהיינו בעד הדמוקרטים. כמו יהודים רבים במדינה, להשתייך למפלגה הדמוקרטית היה חלק מהזהות היהודית, במידה רבה כמו התפיסה הקולקטיבית שלנו ביחס לדתנו".

"אז למה עזבתי את המפלגה הדמוקרטית? המבקרים שלי כיום אוהבים לטעון כי זה קרה בגלל שהפכתי לעשיר או בגלל שלא רציתי לשלם מסים או בגלל תכונות שמרניות אחרות שלי. לא, האמת היא שהמפלגה הדמוקרטית השתנתה באופנים שכבר אינם מתאימים למישהו שגדל כמוני".

"דוגמא ברורה אחת היא הגישה החדשה של המפלגה ביחס לישראל. בסקר בלתי תלוי של גאלופ מחודש מארס האחרון נשאלו הנסקרים: 'האם אתה מזדהה יותר עם הישראלים או עם הפלסטינאים?'. בקושי 53% מהדמוקרטים בחרו בישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור. לעומת זאת שיעור מדהים של 78% מהרפובליקנים ענו כי הסימפטיה שלהם היא לישראל".

"אף פעם לא היתה עדות כל כך בולטת לשינוי בסימפטיה של הדמוקרטים כלפי ישראל כמו התגובה המקפיאה שניתנה במהלך הוועידה הדמוקרטית בספטמבר, כאשר השאלה בעניין בירתה של ישראל עלתה להצבעה. כל מי שראה את הצירים בוועידה צועקים בזעם ומנופפים באגרופיהם, יכול היה לראות כי משהו גדול בהרבה עובר על המפלגה הדמוקרטית, מעבר לכך שהיא מתנגדת להכרה בירושלים כעיר הבירה של ישראל במצע המפלגה. יש עכשיו תנועה אנטי ישראלית בקרביים של מי שמגדיר את עצמו ואת חייו כדמוקרטי. זו התפתחות מטרידה שדור ההורים שלי לא היה מתעלם ממנה",

אדלסון מפרט בטורו נושאים נוספים שהרחיקו אותו מהמפלגה, ומתייחס לענייני כלכלה וחברה שונים במסגרתם הוא תוקף גם את הנשיא המכהן, אובמה: "כל פעם שהנשיא אובמה מגנה את העשירים (כשאת הבנקאים הוא מכנה חתולים שמנים, ומגנה את המיליונרים והמיליארדרים - 'בשלב מסויים עשיתם כבר מספיק כסף', זה אומר לי שהוא לא למד את הלקח הכלכלי ממה שגרם לאילינוי (אחת המדינות הנכשלות בארה"ב), וכי הוא עדיין לא מבין את התפקיד החיוני שמשחקת היזמות ביצירת מקומות עבודה בחברה שלנו".

בסוף הטור הדגיש אדלסון, "למרת שאני לא מסכים עם כל העמדות של הרפובליקנים - אני ליברל במספר נושאים סוציאליים - יש לי בסיס משותף מספיק עם המפלגה על מנת לדעת שעשיתי את הבחירה הנכונה. זו הבחירה שאני מאמין שהשכנים הותיקים שלנו שהיגרו לארה"ב היו עושים. הם לא היו נותנים למחלוקות מעטות עם הרפובליקנים להתעלם מהחשיבות שבתמיכה במפלגה פוליטית שתומכת יותר בדמוקרטיה ליברלית כמו ישראל, מפלגה שמעריכה יותר את רוח הצדקה, ומפלגה עם מדיניות כלכלית שתהיה בוודאי טובה יותר בעבור אותם אמריקנים שמחפשים כעת עבודה".

המשפט האחרון של אדלסון הוא "המפלגה הדמוקרטית כבר לא מה שהיתה".
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    איזה מזל יש לנו שאדלסון ידיד ישראל! (ל"ת)
    קו ישר 07/11/2012 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד! אנשים ישרים מעטים הם. (ל"ת)
    עמית 06/11/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    סתם רודף בצע שתומך מאינטרס אישי ברפובליקנים שרוצים להקט (ל"ת)
    אזרח ישראלי 06/11/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 11.
    כך עובד הון שילטון
    זאב ג. 06/11/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יהודי עשיר מנסה לקנות הצבעות בכסף . שותף עם ביבי בהנהגת המדינה בזכות כספו . שחיתות שאין כדוגמתה . דימוקרטיה עאלק .
    סגור
  • כן. אולמרט יותר טוב ? הון שלטון זה רק מה שנוגד את עמדתך
    אנונימי 06/11/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השמאלנית הרדיקלית. אתם יודעים לאתרג כל נבלה. רק אים הנבלה תואמת את עמדתכם השמאלנית הקיצונית.
    סגור
  • 10.
    הוא מצביע לרפובליקנים כי אין אלטרנטיבה אחרת
    סטודנט 06/11/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ביגלל שהם האופציה הראשונה
    סגור
  • הוא מצביע רפובליקנים כי הוא קיבל הבטחה מרומני לקיצוץ מס
    אא 06/11/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אז הוא משלם כסף לרומני. סידור עתיק יומין
    סגור
  • 9.
    כל מי שמגיב נגדו כאן הוא ככל הנראה עוכר ישראל, אחרת אין
    רודף הצדק 06/11/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הסבר לתגובות השטנה כנגדו! אלה שמגיבים נגדו הם עלובי נפש. הרי האיש לא פגע בהם ולא פגש בהם מעולם, וכל שנאתם כלפיו נובעת מכיוון שהאיש בחר להיות תומך ישראל נלהב... הרי אם היה תומך באובמה או נניח בזהבה גלאון, הם לא היו מזכירים וכותבים על רווחיו מהקזינו!
    סגור
  • אחותך עוכרת ישראל? (ל"ת)
    אא 06/11/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • יום יבוא ויתלו אנשים כמוך בכיכר מלכי ישראל, אתה לא זבל!
    יוני 09/11/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום יבוא ויתלו אנשים כמוך בכיכר מלכי ישראל, אתה לא זבל! אתה המיץ של הזבל!!! כלומניק שלא תורם כלום ורק עושה נזק, מרחם על יצורים כמוך(מצטער מבחינתי פשוט אתה לא בין אדם). אמא שלך בטח הייתה זונה של ערבים.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אדלסון אחת הנשמות הטובות בכל העם היהודי ולמזלו הוא עשיר (ל"ת)
    בנטוב 06/11/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 7.
    הפסיקו להיות צרי אופקים, מה שטוב לנו שאובמה לא יבחר.
    פפו 06/11/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אז כל מי שפועל בכיוון הזה יבורך ולא חשוב מי הוא.
    סגור
  • 6.
    אלוהים ישמור תגובות 1-4 ממש אנטי ישראליות
    עמי 62 06/11/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    14 1
    מדובר ביהודי חם שעשה את הונו מהימורים (זה עסק חוקי) אלוהים ישמור איזו שנאה.
    סגור
  • כל מי שחשוב שאדלסון מושחת ושאתה טיפש-אנטי ישראל
    אא 06/11/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 6
    בטח לא מעט מכרים שלך חושבים שאתה טיפש
    סגור
  • 5.
    הוא גם משווק זונות במלונות הקזינו שלו במזרח (ל"ת)
    רר 06/11/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 4.
    הוא לא חבר של ביבי? (ל"ת)
    אנונימי 06/11/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 3.
    אדלסון
    גיל 06/11/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 18
    לך קיבינימט, מהמר מושחת.
    סגור
  • תיהיה כפרה עליו שונא יהודים שכמוך (ל"ת)
    אורי 06/11/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • שהמשפחה שלך תהיה כפרה עליך (ל"ת)
    אא 06/11/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    אחד היצורים הנאלחים בדורנו-אנשים כמוהו הם הסיבה ששונאים (ל"ת)
    יהודים 06/11/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    4 15
    סגור
  • הוא יהודי יקר וחשוב, בטח יותר מעלוב נפש כמוך...
    רודף הצדק 06/11/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אתה וחבריך לשמאל הישראלי אוכלים ת'לב שהבנאדם תורם לימין האמריקאי שאוהב את ישראל, וכן תורם לישראל ולימין בישראל בלי לדפוק חשבון. מדובר ביהודי ציוני שתומך בישראל בכל דרך אפשרית. התגובה העלובה שלך כנגדו רק מראה לנו מי אתה וכמה עלוב וצבוע אתה.
    סגור
  • 1.
    מאחל לך שתפסיד את כל כספך
    עמוס ג. 06/11/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 22
    מנסה להשפיע על מערכות הבחירות בארה"ב ובארץ באמצעות כספי ההימורים . אתה עומד לאכול אותה משני הכיוונים .
    סגור
  • כואב לך שהוא בעד הימין? שהוא עשיר? אתה קנאי קטן ועלוב.. (ל"ת)
    לא אוהב צבועים 06/11/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • כואב לי שהוא קונה שילטון בכסף .
    עמוס ג. 06/11/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הוא מהווה את הדוגמא המכוערת של הון שילטון .
    סגור
  • וכשהקרן החדשה ושלום עכשיו
    מי תרם כאן קודם? 06/11/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    משפיעים על דעת הקהל בישראל עם כסף של האירופים.. זה מפריע לך... אם תגיד לי כן. אשריך.. אם תתפתל ותסביר לי למה יש הבדל.. אז חבל על ההסבר
    סגור