עדכון מיוחד – לאן הולך השוק האמריקאי?

הירידות האחרונות לא מפתיעות. אפשר לתלות את קולר האשם בסיבות שונות כפי שאנו עושים מדי ירידה. אלא שבמשך פרק זמן ארוך היה שוק המניות האמריקאי על שלושת מדדיו המובילים, מתוח בצורה קיצונית
 |  (23)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
הירידות האחרונות לא מפתיעות. אפשר לתלות את קולר האשם בסיבות שונות כפי שאנו עושים מדי ירידה. אלא שבמשך פרק זמן ארוך היה שוק המניות האמריקאי על שלושת מדדיו המובילים, מתוח בצורה קיצונית. בפינת הוידאו שלי שרואה אור מדי שישי בבוקר הערכתי שזה הזמן למכור לפחות חלק. 
העליות האחרונות שהיו ארוכות מכפי שהערכתי הותירו את המשוואה השלילית על כנה. ההתנהגות השוק היה ברור שמגמת העלייה רבת השנים תמה. מבנה המחירים כפי שהוא משתקף בסידור של נקודות השיא והשפל עבר שינוי משמעותי. הדבר היחידי שעלה היה הרצף ולמרות שאנו רק באמצע החודש הרי שקיימת סכנת שבירה.
השאלה המרכזית היא האם הכיוון למטה סלול. דעתי אודות כיוון השווקים נותרה בעינה ואת זה יודעים קוראי לא מהיום. למרות הירידות אני סבור שקשה לקבוע דעה נחרת האם החלה מגמת ירידה ארוכת טווח או שמא יעשה ניסיון עליות נוסף.
יחד עם זאת, המסר שהשווקים מעבירים הוא צלול וברור. רמת הסיכון לכל מי שחושב לרכוש מניות על רקע הירידות האחרונות, גבוהה מאוד, גבוהה משמעותית מכפי שהיתה בעשור האחרון. זה לא רק לא הירידות, השינוי במבנה המחירים, הפרמטרים השליליים אלא גם התנודתיות הגבוהה שמחסלת במהירות כל הישג תשואתי. 
אז המסחר כרגע הוא שהכיוון הוא כלפי מטה וזאת בהתבסס על העובדה ולפיה הרצף בגרף השבועי מצוי בירידה. וההערכה תישאר ככזו כל עוד יוותרו הפרמטרים על כנם.

 
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    ביזפורטל - למה אתם מצנזרים אותי?????
    המצונזר 17/05/2019 01:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משנה מה אני כותב - אתם מצנזרים אותי, כשיש תגובות הרבה יותר חריפות משלי שאתם מפרסמים!! חלאס!!
    סגור
  • 21.
    לימוד שוק ההול
    דלימלימוג שוק הודפון 15/05/2019 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מעוניין ללמוד איך עובד שוק ההון
    סגור
  • סבבה אני אסביר
    אורי 16/05/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בהונאה שמאפשרת לחברות להלוות כסף בלי סיכון.
    סגור
  • 20.
    חרטטן
    Moni 14/05/2019 23:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנתח טכני כמוהו,נחרטטוץן לאומי, מתאים לטפשים. בהצלחה
    סגור
  • 19.
    שאלוהים ישמור אותנו מהמהמר הזה. (ל"ת)
    אלין 14/05/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    בחייאת ראבק - מה אתה אומר?!
    מביט מהצד 14/05/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אייל היקר, צעקת ירידות הרבה זמן ובסוף (אולי) הם הגיעו. אתה בחור טוב שמשתדל אבל הכלים שאתה משתמש בהם מוגבלים וכלליים מדי. לא ניתן לבסס על זה תוכנית השקעות. זה טוב יותר בשביל שקיעות. יש משהו בניתוח הטכני, אך הוא לא חזות הכל. הפינה שלך כאן פשטה את הרגל. כדאי לפרנסי האתר לחשוב על מתכונות שונה. אלא אם כן (מה שכנראה נכון) הכל בחזקת פרסומת ותחת ההנחה שאין פרסומת שלילית וגם למשוך אש מוכר את האתר.
    סגור
  • 17.
    איך אפשר לקנות מניות על בסיס גרפים? (ל"ת)
    אלין 14/05/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מגמת ירידות ?
    משה 14/05/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזה 4 חודשים המנתח צופה רק ירידות. רצה מזלו ומלחמת הסחר השתלבה במגמה בה הוא ממשיך לדבוק. לא מקבל את הניתוח אשר צופה את המשך הירידות.
    סגור
  • 15.
    טעית בכל הניתוחים שלך, מדדים,טבע,בזק, טוואר, פוקס ועוד.
    אלין 14/05/2019 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אתה עוד מנתח עם הגרפים האלה כי זה סתם הימורים.
    סגור
  • 14.
    התיקון זמני
    דודי דו 14/05/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין באמת אלטרנטיבה לבורסה, ריבית בנקים וריבית אג"ח נמוכות, נדלן מסוכן מידי גם מחירים גבוהים גם ניסיונות להוריד מחירים וגם בעתיד הריבית כן תעלה.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    חחחחח
    אורי 14/05/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך הוא ממהר לכתוב אמרתי לכם אמרתי לכם כשיש תיקון. הוא אף פעם לא כותב ביום שלישי אבל כשהשוק סוף סוף טיפה הולך איתו זה יום חג. גדול הלוזר הזה
    סגור
  • 12.
    אמרת ירידות וקיבלו שיא חדש, אמרת לקנות טבע ומה קיבלנו..
    אלין 14/05/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צלילה של 25 אחוזים בטבע מההמלצה שלך, אמרת לא לקנות פוקס ומה קיבלנו?, עליה לשיא חדש וכרגע בתיקון. אמרת לקנות טוואר ומה קיבלנו?, אמרת לקנות בזק ומה קיבלנו?, שאני אמשיך חחחחחחחחחחחחחחחח אז יש ירידות כל אחד שיגיד שהשוק ירד יהיה צודק והשאלה אם זה רלוונטי כי השוק עולה ועולה ואז מתקן וזה לא אומר שצדקת עם הגרפים הדבילים שלך.
    סגור
  • 11.
    תקשיב טוב למה שיש לי לומר לך
    ההוא 14/05/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.אתה רואה בגרף את הרצף העולה?אנשים עשו מזה מיליונים. 2.מה שאתה כרגע בגרף,לא מספיק לקניות במכולת.אז אל תראה כמו תרנגול נפוח.
    סגור
  • 10.
    יום אחד ירידות וכבר התעוררת? (ל"ת)
    מני 14/05/2019 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יום אחד של ירידות חזקות ואתה נותן עידכון מיוחד?
    חחח 14/05/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה הכי מצחיק בארץ
    סגור
  • 8.
    די
    יאיר 14/05/2019 08:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    די. מספיק לחזור על הקריאה זאב זאב. ברור שירידות יגיעו פעם אבל בינתיים נכשלת כבר מספר חודשים בקריאת הגרפים. מי שהאמין לך ספג הפסדים או לפחות הפסיד רווחים. חסרת ואמרת שלא חהיה שיא חדש והמציאות היתה אחרת. במקום להבביר את הסיבות לטעויות שלך אתה ממשיך בפיזמון הידוע בתקווה שבמשך הזמן יצליח לך בפוקס.
    סגור
  • 7.
    מי שמכר בדצמבר הקשה , הפסיד.
    לא נראה לי 14/05/2019 08:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנפילות באו בגלל שאין עדיין הסכם בין ארה"ב וסין. ברגע שזה ייחתם, וזה יקרה במוקדם או במאוחר, אז ניווכח לדעת מי צודק. בשלב זה, מי ששמע לך ומכר בדצמבר 2018 הפסיד בגדול. הוא היה יכול להחזיר את כל ההפסדים ב-4 החודשים האחרונים. השבועות הקרובים יהיו קריטיים.
    סגור
  • 6.
    מי שמקשיב לך מזמן פשט את הרגל הכל הפוך!
    אני 14/05/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יום טוב לכולם. ובהצלחה לליברמן. היחיד שיכל להציל אותנו ממשלת סמוטריץ.
    סגור
  • 5.
    מה זה יגאל שילון פתח פינת פיספוסים? (ל"ת)
    חחח 14/05/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    כמה ימים מימוש טבעי אחרי ארבע חודשי עליות (ל"ת)
    גורביץ תירגע.. 14/05/2019 08:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    אתה פשוט אדם לא ישר!!! שלא לומר שקרן
    קשקשן 14/05/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה הערכת?? כל מה שאמרת קרה הפוך!!!
    סגור
  • 2.
    אייל מה הבעיה להודות שאתה טועה
    פיני 14/05/2019 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בגלל העצות שלך על קריסת צפויה של השוק לפני מספר חודשים הפסדתי הרבה כסף
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לגורביץ-אחרי 8 חודשים של עליות
    אלון 14/05/2019 07:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סוף כל סוף....צדק בניתוח שלו.
    סגור