האם מדד הדאקס בדרך לתיקון?

ההתאוששות האחרונה של השווקים, חדה ככל שתהיה, אינה אלא תיקון בשוק שהפך לדובי

 |  (34)
אייל גורביץ', צילום: Istock, Bizportal
מבין המדדים המובילים דומני שמדד דקס הוא הברור מכולם. מרבית ממדי הזמן מצביעים לכיוון זהה והעליות האחרונות אינן יכולות להיות מתויגות אלא כתיקון טכני. ללא שינוי ברור בסידור של נקודות השיא והשפל, ללא שינוי ברצפים וללא מקבץ ראיות חיוביות ההנחה תישאר שלילית.
DAX 30 -0.89% DAX 30 11,500.68 -0.89% DAX 30 סגירה:11,603.89 פתיחה:11,566.87 גבוה:11,582.54 נמוך:11,467.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
אליוט בגרף הרבעוני
במקרה של הדאקס אי אפשר בלי גלי אליוט שהיו כל כך ברורים במהלך השנים וסייעו לי לאתר מבעוד מועד את סיומה של מגמת העלייה.
  1. תחילתה של הספירה בשפל של 2009. 
  2. הגל הראשון נשא את הדאקס משפל של 3,588 עד לשיא של 7,600.
  3. הגל השני תיקון אותו עד לשפל של 4,965 נקודות.
  4. הגל השלישי היה ארוך יותר מהראשון ונשא את הדאקס לשיא של 12,391. 
  5. הגל הרביעי תיקן את גל מספר שלוש עד לשפל של 8,699 נקודות. 
  6. הגל החמישי נשא את הדאקס לשיא של 13,596 נקודות. 
  7. לכן, במהלך הנוכחי הוא זה שמתקן את כל מהלך העליות שהחל ב-2009. אפשר להשליך זאת על כל השווקים כמעט.
היעד
ישנן מספר דרכים להעריך את יעד הירידות שבדרך ולא אחת כתבתי על כך. דומני שהצלבה של כל הנתונים מספקת את התחום שבין 9,000 – 10,000 הנקודות.
מזווית אחרת
  1. בגרף החודשי אפשר לראות מגמת ירידה ברורה כאשר נקודות השיא והשפל  מסודרות במבנה יורד. 
  2. הממוצעים הנעים מצביעים על מומנטום שלילי כאשר הם מסודרים בסדר יורד. ולא רק זאת אלא שהמרחק ביניהם הולך וגדל. 
  3. רמת 12,000 הנקודות שנשברה מטה הפכה לשמש כרמת התנגדות. 
  4. כל ניסיונות העלייה האחרונים נבלמו מתחת לרמת זו. 
  5. לאחר תקופת דשדוש נשברה מטה גם רמת 11,000 הנקודות והכיוון ברור. 
  6. כל עלייה תהיה רק כדי לצאת אם עוד נשאר משהו וכמובן לפתוח פוזיציית שורט.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
 
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אוי ואבוי
    טליק 16/03/2019 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהקשיב וקנה שורטים הפסיד המון כסף גורביץ בלחץ רואים את זה עליו חזק בראיונות נראה מה יגיד אחרי שישי החולף הוול סטריט לדעתי מחר הוא משנה כיוון לא שזה משנה משהוווווו שבוע טוב
    סגור
  • 18.
    שלום אייל גורביץ
    א.ש 16/03/2019 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארה״ב שינו מגמה ונראה שיאים חדשים. גם אני מנתח טכני וסודות הפיבונאצ׳י לא ידועים לכולם. אתה מנתח טכני שפועל לפי כללים מסויימים הפוגעים ב 50 אחוז. יש כללים נוספים שרוב הסוחרים הוכניים לא יודעים אותם , כמובן שלא אחשוף אותם. אומר לך דבר אחד בטוח, בקרוב נראה שיאים חדשים בארה״ב. את זה אמרתי כבר לפניי חודש.
    סגור
  • 17.
    הגאון גורביץ
    חיים 13/03/2019 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לך יתותחהדולר מעל 3.8וs
    סגור
  • 16.
    למה, לא היו ירידות של 20% לערך עד סוף דצמבר? אמר ואמר!! (ל"ת)
    יובל 07/03/2019 00:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • תגיד גם אתה זה אותו דבר יש עוד כמה גלמים פה שחושבים
    ליובל 07/03/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שהוא יודע טוב מהם
    סגור
  • יודע
    מיקו 13/03/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא יודע לבלבל ת'מוחשילך ללמוד הוא פשוט על הפנים
    סגור
  • 15.
    לכל מוציאי שם רע למינהם - אני דוקא כן מורווח מהעצות שלו (ל"ת)
    יובל 06/03/2019 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • עוד פעם לא לקחת תרופות אם אתה טוען שאתה מרוויח
    ליובל המבולבל 07/03/2019 15:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה אתה או עיור שלא רואה את המסך או עז שלא מבין דבר
    סגור
  • 14.
    מדובר בליצר החצר שמחלק המלצות ועצות גרועות
    ליצן החצר 06/03/2019 15:21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הקשבתי לכמה המלצות שלו בחודשים האחרונים, ופספסתי הזדמנות להרוויח 20%!!!!!!!!!!
    סגור
  • אפס
    מיקו 13/03/2019 18:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש אפס
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    אייל, מה עם בולינגר?
    שי 06/03/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין על הניתוחים שלך!!! אני עושה את כל מה שאתה ממליץ ומרוויח מלא כסף! פשוט עושה הפוך מהמלצותיך...
    סגור
  • 12.
    מחכים לשינוי מגמה
    אילן 06/03/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 3
    גם בדאקס שירד וגם בדולר שיעלה ל 3.8 אם שני תחזיות אלו שלך התקימו אני הופך למעריץ שלך כי בשנהם שמעתי ומופסד
    סגור
  • מתישהו כן
    אדי 17/03/2019 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הבעיה שאתה לא יכול להרוויח מזה. זה כמו שאני אגיד לך: "המטוס יתרסק". מה אתה יכול לעשות עם זה? כלום. איפה? מתי? בעוד שנה? שנתיים? שלוש?
    סגור
  • 11.
    אייל תפרוש אתה פוגע באנשים . (ל"ת)
    זלמן 06/03/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 10.
    ואם כן אתה תדע? (ל"ת)
    יעקב 06/03/2019 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הסטטיסטיקה בסוף מנצחת
    דודי דו 06/03/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בסוף הוא יהיה צודק, גם אם זה יקרה עוד כמה חודשים, שנים.
    סגור
  • 8.
    אתה לא קצת חוזר על עצמך? אם לא נוספו פרמטרים חדשים למה (ל"ת)
    המרדים 06/03/2019 10:11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 7.
    ממחזר את עצמו
    דני 06/03/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    13 1
    נדמה לי שהיה זה בן גוריון שאמר"רק חמור לא משנה את דעתו". להמשיך להגיד כל הזמן שיבואו עוד ירידות זה קצת דבילי. גם בדולר אני מחכה ל 3.8 נראה לי המשיח יגיע לפני...
    סגור
  • 6.
    DAX
    קורא בקפה 06/03/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הירידה תהיה כואבת מאוד 7780 זה הכיוון למי שי לו סבלנות ומינוף קטן כדי שגילגול לא ינגוס ברווח . בהצלחה
    סגור
  • מסכים אם כי במיידי אולי לא כל כך מהר-גם 9000 אני חוגג!! (ל"ת)
    יובל 06/03/2019 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מתכוון במקרה
    דורון 11/03/2019 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לת.סל דאקס שורט פי 3?
    סגור
  • 5.
    גורביץ אתה מבולבל
    גורג 06/03/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אתה קשקשן תפסיק לבלהל לנו את המוח......מי שמקשיב לך רק מפסיד
    סגור
  • 4.
    הגיעו (ל"ת)
    עקשן הבנאדם 06/03/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    אייל זה רב שרלטן "תיקון בשוק שהפך לדובי"
    1 06/03/2019 08:31
    הגב לתגובה זו
    17 1
    גורביץ נכשל בניחושים שלו במקום מרק הצפרדעים מנסה למכור לכמה אידיוטים פה שמאמינים בו עוד את המשפט הטיפשי הזה שלא היה מבייש כל רב שרלטן אחר ,אייל החליט שהוא דובי עוד לא נתקלתי בשוק שעלה 20 אחוז שהוא שנקרא שוק דובי זה כמו לקרוא לצבע לבן צבע שחור ,או לשור דוב .
    סגור
  • תיקון בשוק דובי - תלמד
    ותיק 06/03/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זה שעוד לא נתקלת בתיקון מעל 20 אחוז בשוק דובי זה ממש לא אומר שלא היה. לדוגמא ואתה מוזמן לבדוק את הנתונים, במהלך השוק הדובי של הנאסדק משנת 2000 עד 2002, אחד התיקונים היה עליה של 45% במהלכה הנאסדק עלה מ 1423 (סגירה) ב 17 בספטמבר 2001 עד ל 2059 ב 31 בדמבר 2001. אני לא מאמין גדול אבל קוהלת אמר לפני כמה ימים: מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.
    סגור
  • אבדנו
    מיקו 13/03/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מנתח כזה ואבדנו
    סגור
  • אתה מערב מין שאינו במינו, כי הדוגמה שנתת...
    Sassi6 07/03/2019 05:09
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הדוגמה שנתת מכניסה לחבילה אחת את פיצוץ בועת הדוט.קום ואת פיצוץ מגדל התאומים, "תיקון גדול בשוק שהפך לדובי" היה ביוני-יולי-אוגוסט 2000, ובמרץ-אפריל-מאי 2008.
    סגור
  • Sassi6 הוא המגיב הדיוט ביותר שראית
    ל Sassi6 07/03/2019 15:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    "וראיתי איש חכם בעיניו ותקווה לכסיל ממנו "זורק משפטים "חכמים" לסוגיות שאין להם שם קשר עליהם ונאמר על אנשים כמוך "גם חמור בלבוש זהב עדיין חמור הוא" .קודם תקרא את הנאמר -שוק שהפך לדובי זה עדין לא עליות בשוק דובי אין מושג כזה של עליות של 20 אחוז בשוק דובי יש ירודות של שוק שנהפך לדובי . למה הדבר דומה בדיוק כמו שתקרא לשוק דובי ירידות בשוק שורי .אני מבין שאתה בן אדם מוגבל בתפיסתו משתתף בצערך נסתי רק להסביר לך כיכולתי עד כמה שאפשר .אם אתה באמת לא מבין שהמשפטים שאייל זורק מהלקסיקון השרלטולוגי שלו כמו מרקי צפרדעים ועליות בשוק דובי כדי להימנע מהאמירה הפשוטה "טעיתי בתחזית שלי בחודשים האחרונים אבל אני חושב שהשוק עוד מסוכן ועלול להתהפך בחדות "משפט כזה הוא יותר מכובד מאשר זיבולי השכל ומשפטי אליס בארץ הפלאות שלו שמבישות כל בעל אינטליגנציה בסיסית .
    סגור
  • Sassi6 כבר יודעים שאתה עיוור שלא מבין דבר
    לSassi6 07/03/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לכן גם התגובה שלך היא ללא קשר לנאמר -אתה מגיב רק בשביל להגיב אם אתה לא מבין את הנאמר שב בשקט
    סגור
  • ותלמד את הטעות מהטיעון השני שלך
    למר ותיק 06/03/2019 18:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שלקוח מספר קוהלת קל וחומר אם אתה לא מאמין גדול במקרא .זה שכתוב "מה שהיה הוא שהיה" יכול להיות לזה פרושים רבים שבדרך כלל הפרוש הולך אחרי המפרש ולא המפרש אחרי הפרוש . עוד בתקופה הקדומה היה ויכוח פילוסופי בין הרקליטוס שטען "דבר אינו קבוע מלבד ההשתנות" אינך יכול להיכנס לאותו הנהר פעמיים."לבין פרמנידיס " המציאות היא אחת, נצחית, בלתי נעה ובלתי משתנה" ומכאן המסקנה המתבקשת: מה שישנו חייב להיות נצחי. הטיעון הזה פחות מקובל היום מסיבות רבות אולי מה שהיה הוא שהיה אבל תמיד הוא היה בוויברציות שונות וזמנים שונים בלתי זהים זה שהיה מלחמה אתמול זה לא אינדיקציה שהיה מלחמה מחר או עוד שנה וזה לא אינדיקציה שהיא תתפתח בגלל אותו סיבה או היה לה תוצאה זהה .ולסיום הטיעון של אייל עליות בשוק דובי נוגד את עיקרון הלוגיקה של השלישי הבלתי נמנע לדוגמה, או שיורד גשם או שלא יורד גשם.במערכות לוגיות, בהן ישנם מושגים מונגדים, הכלל אינו תקף :או שיש עכשיו שוק דובי או שיש עכשיו שוק שורי וכרגע השוק כבר 3 חודשים צמח ב 20 אחוז הולך כמו ברווז מגעגע כמו ברווז זה ברווז אייל פשוט חזאי של השעון המקולקל בדיוק כמו כל שרלטן אחר .
    סגור
  • תלמד אתה מר ותיק –
    למר ותיק 06/03/2019 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני לא אומר שלא יכול להיות ירידות בעתיד ואני גם נותן תחזית שבטוח שהם יבואו מתי שהוא . אייל החמיץ את התחזית שלו בצורה צורמת שאמר שהיו עוד ירודות של 15 אחוז בזמן שהשוק בפועל עלה 20 אחוז זה שוק דובי ?וכל עיוור ששמע לו הפסיד כסף רב בפוזיציות השורט שלהם ? כל שרלטן יטען במקרה זה שהעליות הם עליות בשוק דובי למה דומה הדבר : נניח שאני נותן תחזית שהשוק הולך לעליות 20 אחוז פתאום השוק ירד 30 אחוז כל שרלטן כמו אייל יטען במקרה זה מה פתאום לא טעיתי זה ירודות בשוק שורי .הדוגמה שאתה נותן לי פה תלושה מהמציאות זה לא אינדיקציה שזה היה בשוק דובי פשוט התרחש מה שכל הזמן קורה בשוק ההון לאחר עליות חדות בדרך כלל מתי שהוא היה ירידות זה דרכו של שוק ההון פעם ירידות מתונות פעם חדות יותר פעם עליות חדות כגון לאחר משבר הסאבפריים ב 2007 ופעם עליות מתונות יותר .ואולי תלך לבדוק במילון מה זה שוק דובי ומה זה שוק שורי מר ותיק .אם השוק יכנס לירידות חדות זה יחשב מבחינה לוגית שוק דובי אבל כרגע הוא בעליות זה נקרה שוק שורי אין מוסג כזה עליות בשוק דובי בדיוק כמו שאין לוגית כזה דבר עלה שהוא יורד זה המצאה של רב השרלטן אייל .
    סגור
  • 2.
    זה כבר מגוחך ! תפסיק עם השטויות שלך !! (ל"ת)
    אביעד 06/03/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • ממש