מניית טבע - מה הלאה?

אייל גורביץ מנתח את מניית טבע- כל ירידה בטבע תהיה נקודתית וזמנית. השאלה זו העיתוי ומציאת המחירים המייצגים מחירי קנייה
 |  (17)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
כל הניתוחים האחרונים שלי לגבי טבע הובילו למסקנה שסביב רמות המחירים הנוכחיות רב הסיכוי על הסיכון כאשר התמיכה המשמעותית המצויה בין 71.5 - 58.8 שקל למניה תהווה בסיס לקבלת החלטות וכעת עומד מחירה סביב 62 שקל. ומה הלאה?
בגרף השנתי
פרמטר בודד בגרף השנתי והוא הירידה הברורה מתחת לרצועת בולינגר. נסיגה זו מעלה את הסבירות שמרמות המחירים שנמצאות מתחת לרצועה התחתונה רב יותר הסיכוי לעליות מאשר להמשך הירידות. 
בגרף הרבעוני
  1. בגרף הרבעוני אפשר את הירידה מתחת לרצועה התחתונה. 
  2. בסיום 2017 החלה טבע לייצר רצף עולה 
  3. הרצף העולה נשבר והחל רצף יורד. 
  4. השאלה המרכזית בממד זמן זה אינה "מדוע טבע יורדת" אלא "האם היא תיבלם גבוה יותר מנקודת השפל האחרונה. וסביר להניח שהתשובה לכך חיובית. 
  5. אפשר לראות את הבלימה על רצועת בולינגר התחתונה.
בגרף החודשי
  1. בגרף החודשי אפשר לראות את הבלימה על רמת התמיכה הקודמת.
  2. הרצף הנוכחי יורד. 
  3. מחירי הקנייה של טבע המגלמים סיכוי גבוה מול סיכון נמוך מצויים בין 68 – 60 שקל למניה. 
  4. ככל שהקנייה תתבצע סמוך יותר לרף התחתון כך יהיה הסיכון שברכישתה נמוך יותר. 
מסדרים את הפרמטרים 
  1. היציאה מחוץ לרצועת בולינגר התחתונה בגרף השנתי מעלה את הסבירות לכך שהתחתית האחרונה כבר כאן 
  2. כלומר כל ירידה בטבע תהיה נקודתית וזמנית. השאלה זו העיתוי ומציאת המחירים המייצגים מחירי קנייה. 
  3. אפשר לומר שכל מחיר מתחת ל-68 שקל למניה מתחיל להיות מעניין, אבל העיתוי כאן יהיה מכריע.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    בבקשה- תגיד שהבורסה תמשיך לעלות..... התרסקות בטוח (ל"ת)
    יוסי 05/03/2019 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    אותה כתבה בשינוי מספרים
    אא 05/03/2019 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גורביץ נע עם המניה כלפי מטה, תוכלו למצוא אותה כתבה בדיוק רק המספרים משתנים בהתאם לבורסה.... לא רציני ??
    סגור
  • 13.
    גורביץ היחסותך
    שמואל 05/03/2019 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קורא את אשר אתה כותב וכמו במסחר לפעמים קונה ולפעמים מוכר, אבל אתה לא חושב שבסוף יהייה הסכם עם הסינים והבורסה תעלה, האם לא כדאי לאסוף מניות. מקווה שתתיחס לשאלתי ותענה.
    סגור
  • בסוף יהיה הסכם עם הסינים והבורסה תרד בגלל SELL THE NEWS (ל"ת)
    Sassi6 07/03/2019 05:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    עוד בענין פחד הצבור
    אליהו 05/03/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טבע צריכה להוציא מנית אופציה לכל בעל מניה במחיר נמוך ובעלי המניות יוכלו להציל את המניות שלהם על ידי הקטנת החוב העצום שרובץ על החברה ומוריד אותה לסף פשיטת רגל
    סגור
  • 11.
    הפחד
    אליהו 05/03/2019 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא ענין של גרפים, הציבור חושש שהחברה תפשוט את הרגל ולכן נמלטים ממנה. אם נראה את באפט קונה עכשו מניות טבע זה יכול לחזק את הבטחון במניה הזו
    סגור
  • 10.
    תאוריה מחד ומציאות לחוד
    שלמה 05/03/2019 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לכול המגיבים-חפשו כתבה של גורביץ אשר בקולו אמר שווה קניה לפני שבועיים ומאז ירדה- והיום ממשיכה לרדת האמת הוא תותח אנחנו עגלים בעלי זכרון קצר
    סגור
  • 9.
    רצועות בולינגר
    אחד שמבין 05/03/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל ..אתה בטוח שאתה מבין מה זה רצועות בולינגר. הרצועות עוקבות אחרי השינויים במחירים ולא קובעות את המחירים! חזור על. חומר...
    סגור
  • 8.
    הפעם גורביץ צודק
    יגאל 05/03/2019 09:46
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שער המניה עכשיו מאוד מעניין. השקעה לטווח ארוך.
    סגור
  • 7.
    מה עם הדולר
    אילן 05/03/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הבטחת מעל 3.8 ומאז אתה שותק
    סגור
  • 6.
    נותן שני אפשריות שתמיד יוכל להגיד אמרתי,
    אמיר 05/03/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שורה תחתונה לקנות או לא????
    סגור
  • מה זה שני אפשרויות . לאיזה שניים אתה מתכוון? (ל"ת)
    לאמיר 05/03/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חביבי כל דבר בחיים זה זמני (ל"ת)
    צחי 05/03/2019 08:28
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 4.
    בולינגר חולה- טבע שווה קניה ב5000 -לא יותר (ל"ת)
    משה 05/03/2019 07:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 3.
    אין מנוס מדילול המניה ע"י הנפקה. כל קניה זה לצורך הפסד (ל"ת)
    טבע 05/03/2019 07:43
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    איך אפשר לנתח התנהגות מניה בארץ, כשמחירה ניקבע בחו"ל?
    שי 05/03/2019 07:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל היום המיסחר הוא תאורטי. השעה האחרונה היא הקובעת.
    סגור
  • 1.
    נשמע לא הגיוני
    דוד 05/03/2019 07:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    טבע במגמת ירידה ברורה לפי הנתונים הכספיים
    סגור