האם מדד הדאקס בדרך לתיקון?

ההתאוששות האחרונה של השווקים, חדה ככל שתהיה, אינה אלא תיקון בשוק שהפך לדובי

 |  (32)
אייל גורביץ', צילום: Istock, Bizportal
בעוד שפברואר החל ומרבית השווקים מצויים עדיין בתהליך התאוששות, נותרת שאלת השאלות על השולחן : האם מדובר בתיקון בר חלוף או שמא בחזרתם של השוורים לדהירה.  את דעתי הבסיסית אתם מכירים ובניתוח הנוכחי אביא את הפרמטרים המרכזיים
DAX 30 +2.03% DAX 30 12,331.75 +2.03% DAX 30 סגירה:12,085.82 פתיחה:12,069.37 גבוה:12,358 נמוך:11,987.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
ושוב אליוט בגרף הרבעוני
במקרה של הדאקס אי אפשר בלי גלי אליוט שהיו כל כך ברורים במהלך השנים וסייעו לי לאתר מבעוד מועד את סיומה של מגמת העלייה.
  1. תחילתה של הספירה בשפל של 2009. 
  2. הגל הראשון נשא את הדאקס משפל של 3,588 עד לשיא של 7,600.
  3. הגל השני תיקון אותו עד לשפל של 4,965 נקודות.
  4. הגל השלישי היה ארוך יותר מהראשון ונשא את הדאקס לשיא של 12,391. 
  5. הגל הרביעי תיקן את גל מספר שלוש עד לשפל של 8,699 נקודות. 
  6. הגל החמישי נשא את הדאקס לשיא של 13,596 נקודות. 
  7. לכן, במהלך הנוכחי הוא זה שמתקן את כל מהלך העליות שהחל ב-2009. אפשר להשליך זאת על כל השווקים כמעט.
היעד
ישנן מספר דרכים להעריך את יעד הירידות שבדרך ולא אחת כתבתי על כך. דומני שהצלבה של כל הנתונים מספקת את התחום שבין 9,000 – 10,000 הנקודות.
מזווית אחרת
  1. בגרף החודשי אפשר לראות מגמת ירידה ברורה כאשר נקודות השיא והשפל  מסודרות במבנה יורד. 
  2. הממוצעים הנעים מצביעים על מומנטום שלילי כאשר הם מסודרים בסדר יורד. ולא רק זאת אלא שהמרחק ביניהם הולך וגדל. 
  3. רמת 12,000 הנקודות שנשברה מטה הפכה לשמש כרמת התנגדות. 
  4. כל ניסיונות העלייה האחרונים נבלמו מתחת לרמת זו. 
  5. לאחר תקופת דשדוש נשברה מטה גם רמת 11,000 הנקודות והכיוון ברור. 
  6. כל עלייה תהיה רק כדי לצאת אם עוד נשאר משהו וכמובן לפתוח פוזיציית שורט.
קצת על העליות האחרונות
  1. גל הירידות האחרון של הדקס דרדר אותו מרמת 12,458 ועד לשפל של 10,279 הנקודות. 
  2. רצועת ההתנגדות המשמעותית מתחילה ברמת 11,400 והשתרעת עד 12,000 הנקודות. 
  3. עוד אפשר לראות שמדד cci חצה מעלה את רמת 100 כעדות למצב של קניות יתר.
לסיכום
משברים הם עניין אכזרי. אם אין לך כלים לצאת בזמן (להזכירכם בסוף אוקטובר ניתן הסימן לצאת) הרי שהעסק הופך להיות מורכב ומסובך. תיקונים במהלך משבר יכולים להיות מתעתעים ולשבת על בלוטת התקווה שהנה זה נגמר. הסיכוי שהמשבר הסתיים כאן קטן. תיקון וחוזרים לרדת.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
 
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מזל שיש את מוטי כהן בבורסה גרף
    יהודה 06/02/2019 01:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מנוי לשירות של מוטי כהן וכל מניה שהוא שלח עשתה מהלך אדיר, מזל שהאיש נותן קונטרה לגורביץ שמוכר חלומות עם האליוט שלו
    סגור
  • 15.
    שוב טעה
    בן 05/02/2019 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה לגבי הדולר? 3.6..
    סגור
  • יגיע אולי ליעד עוד שנה שנתיים (ל"ת)
    לבן 05/02/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אחי, אתה טועה, זה הגיע ליעד, זה היה 3.78 תעגל ותקבל 3.8
    Sassi6 06/02/2019 02:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אממה קורה למניות? אז חברים, אם אתם לונג אז שימו סטופלוס, למה ומדוע? כי קליטת היצעים שייכת לגופים פיננסיים המציפים ערך לתיקי מניות כבדים, וגם לחברות עם תזרים מזומנים טוב המציפות ערך למניה ע"י buyback אז עד מתי זה ימשוך? ...עד סוף עונת הדו"חות, למה ומדוע? כי אנחנו קרובים לקו התנגדות שם יש המון מוכרים המחכים וממתינים לזבובים הנכנסים לרשת קורי העכבישים, אז שימו סטופלוס כדרדעים ולא כדרדסים, תודה
    סגור
  • 14.
    כשהריבית 2.5 אחוז אין מצב לשוק דובי (ל"ת)
    שימי 05/02/2019 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אין מצב אמרת? שטויות קטנצ'יק... (ל"ת)
    לשימי 05/02/2019 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 13.
    אמיתי
    חמימי 05/02/2019 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה בטוח שאתה יודע מה אתה מדבר
    סגור
  • 12.
    אוי אוי אוי גורביץ.....
    אילן 05/02/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החל מדצמבר הקשבתי לך והלכתי על פוט דאקס פי שלושתעשה לבד את החשבון כמה זה ירד... צריך לעשות הפוך ממה שאתה אומר
    סגור
  • 11.
    השוק האמריקאי בדרך לשיאים חדשים
    שימי 05/02/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרבה חברות צמיחה עם מכפילים גבוהים כבר קבעו שיאים חדשים כמו now wday veev data team וגם חברות גדולות כמו boeing crm כך לא מתנהג שוק דובי
    סגור
  • וכך לא כותבים את השמות באנגלית (ל"ת)
    לשימי 05/02/2019 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחי, אם אתה על הסוס אז שים סטופלוס כי זה סוס לטווח הקצר (ל"ת)
    Sassi6 05/02/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • יש לך עדיין הזדמנות להשקיע
    שימי 05/02/2019 16:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל תקשיב למנתחי הגרפים הם לא מבינים כלום בשוק האמריקאי הם לא מכירים את החברות ואת הצמיחה שלהן. אתה יכול להשקיע ב etf שכולל מניות צמיחה igv וגם ב etf מיכשור רפואי שגם צומח ihi . אין אפשרות לשוק דובי כאשר הריבית כל כך נמוכה 2.5 אחוז.
    סגור
  • דאלית אל כרמל
    עמיד 05/02/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הזמן הוא מנתיח שהשוק יורד ובמצאות ההפך
    סגור
  • 10.
    שוק דובי .
    אביעד 05/02/2019 11:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תשואות מאז ערב חג המולד: סנופי 500 - 10.48% שווקים מפותחים (ללא ארה"ב) - 7.28% שווקים מתעוררים - 6.51%
    סגור
  • 9.
    דאקס עולה 1% בתגובה להמלצה השלילית שלך
    טל 05/02/2019 11:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעיד על הרמה של הניתוח שלך
    סגור
  • 8.
    אני עדיין מחכה לדולר 3.8 לפחות שחזית ואת קריסת המדדים (ל"ת)
    המפציץ 05/02/2019 10:26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • טען עוד
  • אחי, נרדמת בשמירה? הוא היה 3.78 תעגל את זה וקבלת 3.8 (ל"ת)
    Sassi6 05/02/2019 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • עוד לא קם טובקיססט דביל יותר מ Sassi6 (ל"ת)
    ל Sassi6 05/02/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תחכה
    חמימי 05/02/2019 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיכיתי כל הליה שם בתחנה חחחחח
    סגור
  • טוב שאתה מצחיק את עצמך (ל"ת)
    לחמימי 07/02/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מידע שקרי
    טל 05/02/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זורע פחד במשקיעים תמימים. מה השקשיב לו בסוף דצמבר הפסיד 15%!!!!!!!
    סגור
  • 6.
    גורביץ אתה גבר!
    שולמן 05/02/2019 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא יודע אם טועה או צודק אבל זה שאתה מתמיד בדיעותך מאוד מרשים אותי עכשיו נשאר לראות אם אתה באמת כזה גאון או שיצאת ממש חומוס!
    סגור
  • יש לו בררה אחרי הניחוש הכושל שלו
    לשלומן 05/02/2019 17:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי באמת בסוף השוק יריד בנייתם כל התחזיות שלו כושלות באופן צורם
    סגור
  • 5.
    אמרת שהדולר יעלה ל 3.80 וטעית בענק ! (ל"ת)
    מופסד בדולר 05/02/2019 09:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    תודה מלך - הרואה למרחוק .....
    דן 05/02/2019 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    חברים אתם יודעים מה ההבדל בן פוליטיקאי למדינאי ? אז גורביץ הוא מדינאי ולא פוליטיקאי , וכאן בדיוק הטעות שלכם . אין לי ספק שרבים ממבקריו יוכלו את הכובע ובגדול .
    סגור
  • 3.
    ינואר נתן 17%למה לברוח??? (ל"ת)
    המערכת 05/02/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • לא לקחת (ל"ת)
    נתן אבל 05/02/2019 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מטבע זר
    טובה 05/02/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בוקר טוב אייל מה דעתך על שער השקל ביחס למטבעות הזרים. האם אכן הוא כה חזק בשווקי העולם ?? ניתחת מספר פעמים את יחס השקל - דולר ואמרת שהיעד הוא 3.80 ש"ח לדולר ואפילו יותר. האם שינוי כיוון עומד לקרות ??
    סגור
  • אייל לא יודע את התשובה
    לרון 05/02/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם לא יטרח לענות חד וחלק,במקומו ארשה לעצמי להגיב ואומר שמט"ח לא ניתן למעשה לניתוח מכל סוג שהוא. ניבוי ניתן כידוע ......ל....אך ניתן לאמור כללית שחוזקו של מטבע הוא ביחס ישר לחוזק הכלכלה ראי כלכלת טורקיה. כלכלת ישראל חזקה מידי להגיע לגבהים .
    סגור
  • 1.
    אתה פשוט בן אדם פתטי (ל"ת)
    1 05/02/2019 08:03
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • למה פתטי? בן אדם עשוי לשגות, מה לזה ולפתטיות? (ל"ת)
    אחד מהעם 05/02/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • בדיוק בשביל זה הוא פתטי שגית תגיד