בזק – לקנות או לא לקנות?

השאלה המרכזית היא האם המחיר הנוכחי מלווה בסימנים לתחתית או שמא המניה תחווה תיקונים בלבד ותמשיך לאבד מערכה
 |  (25)
אייל גורביץ', צילום: Istock, Bizportal
מאז מחיר השיא שנרשם ב-2016 איבדה בזק יותר מ-50% מערכה. ירידות בשיעור כזה מעלות מיד את המשפט האלמותי "ירידה מספיק" בכל הוורסיות הארורות שלו. אבל ירידה אף פעם לא הייתה סיבה מספיק טובה לקנות. למי שלא יודע, מניה יכולה לרדת בכל יום 99%. השאלה המרכזית היא האם המחיר הנוכחי מלווה בסימנים לתחתית או שמא המניה תחווה תיקונים בלבד ותמשיך לאבד מערכה.
בזק -0.84% בזק 318 -0.84% בזק בסיס:320.7 פתיחה:318.1 גבוה:321.5 נמוך:316.5 תמורה:28,663,529 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
בגרף הרבעוני
  1. כאן אפשר לראות בבירור רצף יורד. 
  2. הצבע השולט הוא אדום. 
  3. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד והמרווח הגדל ביניהם מעיד על צבירת מומנטום שלילי. 
בגרף החודשי
  1. בגרף החודשי אפשר לראות בבירור מגמת ירידה. 
  2. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד. 
  3. הרצף יורד. 
  4. כל רמת התנגדות שנשברת כלפי מטה הופכת לשמש כרמת תמיכה. 
  5. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד.

בגרף השבועי
  1. כאן אפשר לראות שהמצב אינו מזהיר.
  2. אמנם אין מגמת ירידה אבל הרצף יורד.
  3. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד וגם כאן מתרחב המרחק ביניהן כעדות נוספת לצבירה של מומנטום שלילי.

ומה כעת?
  1. המילה עלייה לא עלתה בשום הקשר של המגמה. גם אם היינו יורדים לרזולוציה היומית הרי שהיא לא היתה מופיעה.
  2. למרות ירידה של יותר מ-52% מערכה רמת הסיכון גבוהה.
  3. תיקונים טכניים יכולים להתפתח במפתיע אך ללא שינוי ברור במבנה המחירים לא תתפתח כאן מגמת עלייה.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מניפולציה לא הוגנת
    רועי 17/01/2019 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מהבחינה הטכנית, הטעית את המשקיעים. רןכשים ענקיים מגיעים בסוף כל יום מסחר, ואוספים כמויות אדירות מבזק. השאלה אם אתה משתף פעולה עם בתי ההשקעו ת האלו שאוספים כל יום סחורה של בזק בירידות חדות, ומסיימים את הרכישות בעליות בסוף היום. זה אגב סימן טכני לקניה חזקה !
    סגור
  • 16.
    אם הוא דובי על בזק,כנראה זמן לקנות (לקחתי היום חבילות)
    נועם 15/01/2019 21:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    :)
    סגור
  • 15.
    ממוצעים
    Dan 15/01/2019 06:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מוזכר בכתבות שימוש בממוצעים נעים. עם איזה מספרים יש להשתמש לגרף היומי/שבועי/חודשי/רבעוני ?
    סגור
  • 14.
    מדוע אייל אינו עונה לקוראיו
    מאירי 14/01/2019 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הי אייל מספר פעמים ניתחת את שער הדולר ואמרת שהכיוון הוא לשער של 3.80 ש"ח לדולר. מדוע אינך עונה כעת לשאלות קוראיך בנושא ?? מזכיר את שנת 2018. מתחילת השנה אמרת שתהיינה ירידות בשווקי ההון. באוקטובר אמרת כך : הנה הירידות שדברתי עליהן. אמנם טעיתי בתזמון אבל לא במגמה. מי ששמע לך הפסיד כתשעה חודשים של עליות. וכעת מה יקרה ? כשהדולר יעלה שוב תאמר ...הנה העליות עליהן אני מדבר ???
    סגור
  • מכיוון שכך יותר קל לתחמן אותם (ל"ת)
    למאירי 17/01/2019 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    ביזפורטל אם גורביץ לא יגיב לדולר הפכתם לאתר חומוס
    גרשון 14/01/2019 12:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אזרחים ואני בתוכם לא מכרנו את בדולר ב3.78 ואפילו קנינו בגלל הסקירות בטרום שנה על המגמה של הדולר והנה בדיוק כאשר המגמה השתנתה נעלמו הסקירות. זה לא מראה על מקצועיות בלשון המעטה
    סגור
  • אתה לא רציני
    רודף צדק 17/01/2019 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי סוחר על פי דיווחי אנליסטים ואתרי כלכלה?עכשיו תחשוב מי לא בסדר
    סגור
  • 12.
    טאואר אייל כול הזמן אמרתה טאואר בתחתית וגם בדוח טאור ל
    דוד 14/01/2019 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טאואר לו הפסידה למה הי נופלת מאז אני מפסד 50 אחוז או בורסה משקרת או שאתה לו מבין או כול הציבור לו מבין יותר טוב אייל תיתפטר כי אתה לו מבין מבורסה טוחן לציבור את המוח
    סגור
  • 11.
    חברים, אתם לא מפסיקים לשאול על הדולר, אז המשיכו לקרוא
    Sassi6 14/01/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אז לידיעתכם, הדולר בפוזיציה הפוכה לדולר, כאשר יחזרו הירידות, יחזור הדולר לעלות, תודה
    סגור
  • 10.
    גאונים בתגובות לא הבינו אף מילה
    אלי 14/01/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שיש למי למכור :)
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    מה עם השקל דולר?
    גרשון 14/01/2019 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    3.67 והסקירות נעלמו?
    סגור
  • 8.
    מר גורוביץ אמרת שהדולר יעבור את 3.80-קרה בדיוק ההפך. ?? (ל"ת)
    ישראל 14/01/2019 10:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • רק לעבוד הפוך מגורביץ (ל"ת)
    כוכי 15/01/2019 00:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    מתי תפסיק להמר בטכני ותתחיל לנתח חברה מתי?...........
    אלין 14/01/2019 09:43
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ברור שבזק לא קניה אבל תנתח אותה כלכלית, תכתוב למשל בזק יכולה לרדת לשווי שוק 7 מיליארד תוך שנה משהו כזה, הרווחים יקטנו בגלל התחרות, משהו נורמאלי ובמקום זה אתה מתעסק בהימורים.
    סגור
  • ל7 הוא לא בעל מסוגלות לנתח כלכלית אז הוא מהמר ומחרטט . (ל"ת)
    משקיע 14/01/2019 14:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • זה לא המדור הנכון
    אש 14/01/2019 13:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    את כבר אמורה לדעת שגורביץ אינו מנתח כלכלי, אבל קוראת באדיקות את כתבותיו. למה את מתעללת בעצמך?
    סגור
  • לא קוראת, רק את הכותרת, אני מצילה אנשים (ל"ת)
    אלין 14/01/2019 14:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    לא מבין מה השתיקה שלך בנוגע לדולר שקל
    גרשון 14/01/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיוק ברגעים שהחלה התנודתיות נעלמת?
    סגור
  • 5.
    תיקון פראי ואלים מעלה לפניך!!!
    שטויות 14/01/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנה בכל מחיר עם פתיחת המסחרררררר
    סגור
  • 4.
    לפני כחודשיים טענת שהיא תהיה חזקה מהשוק
    ז'ק 14/01/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבל מי זוכר אחייייי
    סגור
  • 3.
    אייל- תתיחס למה שפספסת לדולר- היתר בולשיט (ל"ת)
    רפאל 14/01/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    בזק
    חיים 14/01/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אתה כל הזמן המלצותיך שליליות גם על בזק שירדה המון היא תגיע עוד רחוק יש המלצה שתגיע בקרוב ל 550 אל תטעה את הציבור מדובר בחברה חזקה מאד
    סגור
  • חברה חזקה .אבל לצערי בפשיטת רגל
    רפי 19/01/2019 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכן אף גורם לא מעונין לקנות את בזק
    סגור
  • חזקה מאוד אבל מנכ"ל משרד התיקשורת - נלחם בה קשות (ל"ת)
    ==================== 16/01/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לקנות או לא ?