האם מדד ה-S&P500 בדרך לשיא חדש?

הנתונים של שוק המניות האמריקאי השתנו תכלית השינוי מאז גל הירידות האחרון. גורביץ' בוחן כמה אוויר עוד נותר בריאות: "התיקון שחווה השוק לא ירחיק לכת"

 |  (63)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
הנתונים של שוק המניות האמריקאי השתנו תכלית השינוי מאז גל הירידות האחרון. לא מדובר בשוק שנמצא במגמת עלייה ורק מתקן כדי לכבוש מאוחר יותר שיאים חדשים כפי שהיה בעשור האחרון. מי שזוכר את ההערכות שלי באותן שנים הרי שכל ירידה הוגדרה לצורך עלייה. עד לתחילת 2018 שם הפציע איתות חולשה משמעותי ראשון. הנתונים הללו רק הלכו והצטברו עד שהפכו לגמרי את המשוואה החיובית.
S&P 500 +0.22% S&P 500 2,638.7 +0.22% S&P 500 סגירה:2,632.9 פתיחה:2,643.48 גבוה:2,653.19 נמוך:2,612.86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
העליות האחרונות, למרות שיש בהן עוד אוויר, אמורות לקבל התייחסות של עליות בשוק יורד. והשאלה היא באמת עד כמה אוויר נותר בריאות משום ששיאים חדשים לא יהיו כאן.
בגרף השבועי
  1. מגמת ירידה מובהקת. 
  2. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד. 
  3. הממוצעים הנעים הולכים ומתרחקים ומעידים על צבירה של מומנטום שלילי. 
  4. מחזורי המסחר מתרחבים לתוך הירידות ומתכווצים בכל ניסיון עלייה. 
  5. שימו לב למחזורי המסחר של השבועיים האחרונים. עליות חדות אבל מחזורים נמוכים. 
  6. רמת 2,600 הנקודות שנפרצה מטה עדיין לא אותגרה.
כמה עוד הוא יכול לעלות?
למדד מחכים אתגרים לא פשוטים בעתיד הקרוב:
  • ראשית רמת ההתנגדות שבין 2,600 – 2,700 הנקודות. 
  • העובדה שהממוצעים הנעים הארוכים (100,200) הופכים כיוון ושיפוע.

  • העובדה שבגרף היומי הוא מצוי מעל לרצועת בולינגר העליונה.
לסיכום, כל אלו ועוד מובילים למסקנה שהתיקון שחווה השוק לא ירחיק לכת מהרמות הנוכחיות. 

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(63):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    אייל גורביץ
    blond101209 17/01/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראית מה לארי פינק טוען?
    סגור
  • 22.
    המדד ירד לבדוק קו תעלה עולה ומכאן כנראה יעלה לקצה עליון
    נתן 13/01/2019 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד סוף 2020 . לא מבין על מה כל המהומה וכל שיח השורט . נו מילא
    סגור
  • 21.
    התשובה בגוף השאלה (בכותרת) (ל"ת)
    טל 13/01/2019 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מ2600 זה כבר 2600-2700? בקיצור 2800-3000 עד סוף השנה
    ניר 13/01/2019 22:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עמוס בטבע קמטק טוויטר פריגו ולאומי (הכל נקנה לפני שבועיים) . עם סבלנות מאמין שנראה שיאים חדשים (לא מסתכל על טכני..מבחינתי זה כדור בדולח עם חרב פיפיות..על כל ניתוח שורי יש ניתוח דובי אז פיפטי פיפטי אני גם יכול להטיל עץ או פלי)
    סגור
  • 19.
    תותח על!
    ישראל 13/01/2019 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על השיתוף
    סגור
  • תותח על שמחמיץ ברוב המקרים את המטרה
    לישראל 16/01/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה תותח על גרוע
    סגור
  • 18.
    רק אתמול שלשום אמר השוק בכיוון למטה
    חחח 13/01/2019 19:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ליצן
    סגור
  • והוא עדיין טוען כך (ל"ת)
    עוז 14/01/2019 07:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • העליות האחרונות אמורות לקבל התייחסות של עליות בשוק יורד (ל"ת)
    Sassi6 14/01/2019 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • או שלא קראת את הכתבה או שלא הבנת אותה (ל"ת)
    אש 13/01/2019 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    זהירות אם התחזית חיובית יש לנהוג משנה זהירות
    מוסא 13/01/2019 17:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מה שלמדתי
    סגור
  • איפה קראת בכתבה על תחזית חיובית?
    אש 14/01/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כנראה קראת רק את הכותרת שיש בה סימן שאלה...
    סגור
  • 16.
    ונגד כולכם
    נגד גורביץ 13/01/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק יעלה לשיא חדש על אפכם ועל חמתכם .
    סגור
  • השוק נפל, נופל, ויפול על כלתך ועל חמתך (ל"ת)
    Sassi6 15/01/2019 03:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • זה יקרה בעוד חודשים ארוכים (ל"ת)
    אש 14/01/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    גורביץ' צודק וכל המגיבים גם צודקים והמצב יכול להשתנות ב
    המעניש 13/01/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באופן מפתיע עם הזמנה לארוחת ערב שיצטרכו לשלם עליו גם את המע"מ בחשבון . לכל תשלום יש את הקבלה .
    סגור
  • 14.
    אקספנדד פלאט
    נגד גורביץ 13/01/2019 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן יכול לעלות לשיא חדש ועוד תבניות תיקון על פי תאוריית גלי אליוט . למה הוא לא מציין זאת ? למה לפחות לא להזהיר אנשים ?
    סגור
  • 13.
    ניתוח טכני נכון
    א 13/01/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אך לטכני יש להוסיף עוד כמה מרכיבים, - הירידה במדד us500 נוצרה משילוב של כלכלה עולמית חלשה, ומחיר נפט מעל 70$ לחבית - טראמפ הוריד את מחיר הנפט, והדבר ייתן רוח גבית לשיפור המאזן הרווחי של החברות. - הפדרל , קיבל פיק בירכיים וימתן את הצמצום הכמותי, דהיינו יעלה את הנזילות במשק ע"פ הנתונים האל,ה והניתוח הטכני, הערכה היא שמדד יעבור למגמת עליה (תיקון) עד לקיץ 2019. אבל, נצטרך להמשיך לעקוב אחר שינויים במחירי הסחורות, מתיחות צבאית, מצב השוק הסיני האירופאי וכו' - ניתוח טכני מנסה לצפות את העתיד על סמך העבר. אבל, עם הווה משתנה מסיבה לא צפויה, העתיד משתנה בהתאם. - יש לקחת בחשבון גורמים כגון; בנקים, תאגידים גדולים, שיודעים לקרוא ניתוח טכני ולצפות את מהלכי המשקיעים! ויש ביכולתם להשפיע על מגמת המחיר באופן הפוך לגמרי, וליצור בהלת מכירה. ועדיין, ניתוח טכני מונע מאתנו להיות באפלה מוחלטת
    סגור
  • כל מה שכתבת כאן כבר מגולם בגרף, חוץ מזה, המשך לקרוא
    Sassi6 14/01/2019 00:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טוען כי "הערכתך היא שהמדד יעבור למגמת עליה (תיקון) עד לקיץ 2019", אממה שבסרט הזה היינו ב-2018, ולא מקרינים את אותו הסרט פעמיים, תודה
    סגור
  • גם הטיפשות שלך מגולמת בגרף (ל"ת)
    ל Sassi6 16/01/2019 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הזדמנות
    שימקה 13/01/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    זו הזדמנות לאסוף מניות בזול במיוחד הטכנולוגיות.
    סגור
  • ...המתן לסוף החורף, שם נקבל אותן במחירי סוף עונה, תודה (ל"ת)
    Sassi6 14/01/2019 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ממוצע 200 בגרף שבועי עדיין לא נפרץ משנת 2009 אז תרגיע .
    Rsi -69.10 13/01/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    15 3
    ממוצע ל 200 שבועות עדיין לא נפרץ משנת 2009 ותמיד שהמחיר הגיע לנקודה הזאת זאת הייתה הזדמנות מעולה להיכנס אז בוא תרגיע עם שוק דובי
    סגור
  • ומה אם העליות שחווה השוק לא ירחיקן לכת מהרמות הנוכחיות? (ל"ת)
    Sassi6 13/01/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ולא להתבייש עם תיקון בשוק עולה. חרטא. (ל"ת)
    אז בו תזעק מפולת 13/01/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • חברים, לא להידחף, לכל אחד ואחת יש חליפה המתאימה רק לו
    Sassi6 14/01/2019 00:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזריז ממתין ומחכה לשבירת ממוצע 200 ימים, העצל ממתין ומחכה לשבירת ממוצע 200 שבועות, הישן שינה עמוקה ממתין ומחכה לשבירת ממוצע 200 חודשים, תודה
    סגור
  • לא רלוונטי
    אש 13/01/2019 11:42
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אם תחכה לשבירת ממוצע נע 200 חודשים לא תגיע רחוק... שוק דובי מחייב שבירת ממוצע נע 200 יום אבל לא 200 שבועות. כרגע השוק מתחת לממוצע 200 יום וממוצע 50 יום מתחת ל -200 יום, מבנה המחירים יורד בגרף שבועי --> שוק דובי
    סגור
  • עוד לא ראיתי עוד עיוור
    לאש 13/01/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמו אש הוא מדבר השיטה הטכנית ששווה לראייה בכוכבים כאילו זה איזה מדע מדויק ניתוח טכני היא שיטה שאין בא שום ערך מוסף יותר מהטלת מטבע
    סגור
  • אחי, על מבחן התוצאה שמעת? אחי, מה קרה למדדים מספטמבר18?
    Sassi6 14/01/2019 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחי, השכחת ולא מכרת? השכחת ולא שלחת? ...טוטו שורט
    סגור
  • משעמם לך? אם לא אז למה אתה עוקב אחר המדור הטכני? (ל"ת)
    אש 13/01/2019 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה חסיד עיוור אני עוד מרתיע את היותר כחמים ממך
    לאש 16/01/2019 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משיטה כושלת שאין בא דבק חוץ מאשליות אשליות אשליות
    סגור
  • 10.
    אנו בדרך לתהום קשה שטרם הייתה מעולם.
    איצ100 13/01/2019 10:10
    הגב לתגובה זו
    23 5
    צרוף של עשרות אלפי פרמטרים מצביעים על זאת ללא כל ספקות ותהיות.
    סגור
  • אתה התהום. או כבר בתהום (ל"ת)
    רוני 13/01/2019 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא כבר מזמן בתהום הרי הוא היה בשורט לפי המלצתו של
    לרוני 16/01/2019 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגורו הכושל שלו
    סגור
  • תהום?
    שימקה 13/01/2019 14:12
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מה אתה מקשקש ומפחיד את המשקעים? השוק בארה"ב חזק חברות מרוויחות הון והבנקים משגשגים אז על איזה תהום אתה מדבר?
    סגור
  • על תהום עמוקה הרבה יותר ממה שהבנת ממני למעלה. הרבה יותר
    לשימקה 13/01/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המשקיעים מפוחדים? לא טוב. זה כייוון שאתה מורח אותם בהסברים דלילים ודלוחים על מצב שהוא בדיוק הפוך למה שתארת. כשתיגדל תבין.
    סגור
  • אתה יכול לפרט איזה פרמטרים? (ל"ת)
    אורי 13/01/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • הוא כנראה לא יכול אבל הכיוון למטה
    אש 13/01/2019 20:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כל כך הרבה פרמטרים, אבל כולם מצביעים למטה
    סגור
  • בטח יכול...זה ייקח הרצאה של שעות אבל..השאר סל' ! (ל"ת)
    איצ לאורי 13/01/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הוא משרטט בלתי נלאה של תהומות (ל"ת)
    קשקשן 13/01/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עשרות אלפי פרמטרים זה לא בשעות, זה בשבועות (ל"ת)
    Sassi6 13/01/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    שאלה על רצועות בולינגר
    נדב 13/01/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מהגךף נראה שרוב הזמן המדד נמצא מחוץ לטווח שבין רצועות בולינגר. גם כאשר המדד יוצא מהטווח שבין הרצועות, נראה שבולינגר מנסה לרדוף אחרי המדד יותר ממה שמהמדד רודף אחרי בולינגר. אם מישהו השקיע בתחילת דצמבר, בהנחה שצפויות עליות אחרי שהמדד ירד מתחת לרצועה התחתונה, ראה את הרצועה רודפת אחריו בדרך למטה. אז איך אפשר להעריך מה צפוי לטווח קצר או ארוך לפי רצועות בולינגר? תודה!
    סגור
  • רצועות בולינגר אך ורק לטווח הקצר, oversold, overbought, (ל"ת)
    Sassi6 13/01/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה באמת שואל? (ל"ת)
    אלין 13/01/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הוא בצחוק שואל. לא באמת ולא בחובה. (ל"ת)
    לאלין 13/01/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    הדולר. אני מאוד מקווה שהדולר שוב יתחזק. ואז לא
    בני 13/01/2019 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איכפת לי שירד.
    סגור
  • אחי, הסר דאגה מלבך, הדולר והמדדים הולכים בהפוך על הפוך. (ל"ת)
    Sassi6 14/01/2019 00:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    בוב המכריע הוא טועה ואף פעם הוא לא אמר טעיתי. (ל"ת)
    חיים 13/01/2019 09:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    מה עם השקל דולר
    גרשון 13/01/2019 09:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מדוע ההתעלמות הפתאומית מלסקור את המגמה
    סגור
  • היתה התייחסות בכתבת וידיאו ביום שישי (ל"ת)
    לגרשון 13/01/2019 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ההתיחסות היתה לדולר יורו (ל"ת)
    גיורא 15/01/2019 03:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לגורביץ אין בעיה שכולכם תישארו בלי שקל העיקר לא להודות (ל"ת)
    יעקב 13/01/2019 09:15
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • שאתה טוקמאק (ל"ת)
    הוא מודה 13/01/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    מצד שני הסטוקסטיקס וה rsi בגרף השבועי נמוכים משמעותית
    אורן 13/01/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הגרף החודשים מספר את הסיפור יותר טוב, אנחנו באמצע הירידות
    סגור
  • 3.
    אתה טועה ומטעה
    חיים 13/01/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    13 10
    חבל שאתה ממשיך להצדיק את הטיעונים שלך.המצב לא דומה למשבר הקודם.במצב שלך סיג לחוכמה שתיקהיום טוב
    סגור
  • תקנה השוק בתיקון
    אחד 13/01/2019 08:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רק אל תבכה שהמגמה נגדך. קשה להודות אבל אין לך שום טעון ראוי שיפריך את גורביץ. לכן לך תקשקש במקום אחר.
    סגור
  • איזה טיעון יש לך ? הקריאה בקפה של אייל גורביץ (ל"ת)
    לאחד 13/01/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    היה 2600 עכשיו 2600-2700. מה יהיה שבוע הבא? (ל"ת)
    מאיר 13/01/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 2700-2800 (ל"ת)
    רפאל 13/01/2019 09:07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • ?
    מוזר 13/01/2019 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יהיה 2700-2800
    סגור
  • 1.
    כל ירידה אוספים סחורה חעליות!!! (ל"ת)
    שטויות 13/01/2019 07:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • למה ת"א יורדת היום? כי אוטוטו המאזנים עם Sell the news, (ל"ת)
    Sassi6 13/01/2019 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלא יחסר, רק חלילה (ל"ת)
    ת"א סוף במבי תאסוף 13/01/2019 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור