טאואר – לקנות או לא לקנות?

גורביץ' מנתח את מניית טאואר ומה הם דרכי הפעולה המספיקים כדי להורות על סיום התיקון
 |  (44)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
ביולי 2018 הערכתי שטאואר מצויה במחיר מעניין והיו לכך כמה סיבות. היא הייתה בתיקון ארוך, ליד רמת תמיכה ומתחת לרצועת בולינגר התחתונה. כתבתי אז שאלה הם תנאים בסיסיים אך לא מספיקים כדי להורות על סיום התיקון בשלב זה. הצעתי אז שלוש דרכי פעולה : 
  • להמתין שבירת רצף יורד בגרף החודשי כאשר תוכנת בורסהגרף יכולה לסייע בכך. 
  • לרכוש במחירים הנוכחיים אם כי מדובר בסיכון גבוה על רקע העובדה ולפיה אין עדיין סימנים מספקים אפילו להתייצבות. 
  • להמתין לקיומה של מגמת עלייה בגרף היומי ולפעול לטווחים קצרים.חצי שנה מאוחר יותר
טאואר נמוכה הרבה יותר ועל רקע הירידות האחרונות אבחן את המניה שוב.
בגרף הרבעוני
  1. הירידות האחרונות דרדרו את טאואר עמוק מתחת לרצועת בולינגר התחתונה. 
  2. נסיגה מתחת לרצועה התחתונה בעיקר בממד זמן כזה מעידה על שוק מתוח כלפי מטה ומעלה את הסיכוי למפנה חיובי.


בגרף החודשי
  1. בגרף החודשי אפשר לראות בבירור שסידור נקודות השפל עבר שינוי. 
  2. הרצף יורד 
  3. המניה נסוגה מתחת לרצועת בולינגר התחתונה כעדות לקירבה לתחתית, גם אם זמנית.

בגרף היומי
  1. כאן אפשר לראות תחילתה של התייצבות שהחלה לאחר הצלילה של אוקטובר 
  2. התנודות מעלה ומטה חריפות אבל המניה מחזיקה בינתיים את התמיכה סביב מחיר של 51.5 ₪ למניה 
  3. הכיוון אינו ברור אבל המיקום מתחת לרצועות בולינגר בשני ממדי זמן ארוכים יותר מעלה את הסבירות שהמהלך הבא יהיה צפונה.

ומה כעת?
  1. טאואר מצויה במהלך ירידות ארוך ואין עדיין סימנים מוחלטים לסיומו. 
  2. כך שהנחת העבודה חייבת להתייחס בחשדנות לכל מהלך עליות.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    טאוור היא מהחברות המנוהלות הייטב . השוק הגיב קשה מדי
    דודי 10/01/2019 00:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניראה שקיימת ספקולציה שגורמת להורדת המניה , זה לא הדוחות ולא סמסונג. במחירים האלה שווה בזהירות לאסוף סחורה . סמסונג כמו אפל בדוחות לא טובים כי השוק לא מוכן לקנות מכשירים מעל 1000$ . סמסונג עומדת בתחזיות היצור למכשירים במחרי ביניים ויקרים ( פחות 1k$ ) וטאןור לא אמורה להיפגע מהמצב בסמסונג
    סגור
  • 35.
    חברים, אל תסתכלו מתחת לאף, תרחיקו מבט לטווח הרחוק, תודה (ל"ת)
    Sassi6 09/01/2019 05:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מזכיר לכם: ר לעשות הפוך והצלחתם (ל"ת)
    רוני 08/01/2019 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    מתגעגע למנדי ???? (ל"ת)
    אשר קרן 08/01/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    הוא המנתח הגרוע בעולם. להזהר כשלן (ל"ת)
    מוטי 08/01/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    לא מכירך ולא ראיתיך מעולם..אך אל תירתע......תן בראש
    א לאייל 08/01/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איני מבין או עוסק בשיטתך אך נראה לנו וכבר כתבנו בעבר שאתה מעל הממוצע של הטכנאים בארץ ובעולם..זה שכל מיני זבי חוטם מתלהמים..שיבושם להם. בהצלחה בודי.
    סגור
  • 30.
    זהירות שם - דוחות רבעוניים יפורסמו בסוף החודש
    טאואר 08/01/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה עדיין לא הודיעה על תאריך פירסום הדוחות - צפי לשבוע האחרון של ינואר.
    סגור
  • למה זהירות???
    מיכל שטרן 08/01/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם אתה יודע משהו שלילי דבר אם לא יודע כלום למה אתה מכניס את המילה זהירות?
    סגור
  • כן בהחלט יודע - די לחיות בהכחשה
    תתקדם 08/01/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תתקדם זה לא עניין של כבוד. פתח גרף ותראה שאחרי פרסום כול אחד מ 3 הדוחות האחרונים המניה קרסה. לא פורסם שום הסכם משמעותי מאז הדוח הקודם. החוזה עם פנסוניק אמור להתחדש עד מרץ השנה - התנאים יהיו גרועים יותר. לדעתי המצב איום ונורא (התחזית שיתנו להמשך השנה) - מרחם על אלו שנדבקים למניה כאשר המניות של כול שאר החברות בתחום בנפילה חופשית בחודשים האחרונים.
    סגור
  • 29.
    גורביץ האנליסט המדופלם המליץ לפי הגרפים אז תקנו........
    אלין 08/01/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נו באמת, זה ניתוח של חברה?, מנתח קווים חחחחח
    סגור
  • טען עוד
  • הרגיעי נא יקירתנו...רצינות מאד תעזור לך. (ל"ת)
    א לאלין 08/01/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    כל הנסדק גמור (ל"ת)
    אחרי אפל וסמסונג 08/01/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 27.
    לכו על קמטק
    ... 08/01/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נסחרת במחיר נמוך בגלל הירידות אמורה להציג ב 2018 רווחים שגדולים בעשרות אחוזים מ 2017, מה גם שהמנייה לא תפגע כמעט מההאטה באפל
    סגור
  • 26.
    גורביץ אישית אני מאוכזב ממך כנס
    משה מאוכזב 08/01/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תקשיב גורביץ.. אני החזקתי ממך עד לפני חודש שאמרת זהו לא נראה עליות יותר במדדים והכיוון של נאסדק וסנופי למטה חזק. בנתיים מאז שדיברת רק עולה ועולה חזק עם מחזורים גדולים. לא מחזורים דלים כמו שציינת.תהיה גבר ותגיד טעיתי. מותר לטעות ולציין שזה היה רק תיקון ולא שינוי כיוון. צא בניתוח אמיתי ותגיד בוידאו טעיתי השווקים למעלה חזק השנה.
    סגור
  • תגובה להודעה 26
    תקשיב 08/01/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אדון תקשיב, אני מבין שהעברית שלך לא מי יודע כמה,נכון תקשיב???? מה לא היה לך ברור??? בשווקים לא ירדו בממוצע כ - 20 אחוז מהשיא אליו הגיעו בספטמבר האחרון???! הא?? תקשיב, מה אתה אומר????? עכשיו כן קולט? תקשיב......
    סגור
  • אני לא גורביץ'. אבל...השווקים בשאיפה ובחתירה למגע עם
    למאוכזב מאת איצ 08/01/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שער 1. אני יודע שהיגזמתי אבל צפה פגיעה והגעה לשערים סופר נמוכים.
    סגור
  • 25.
    לא לגעת
    אבנר 08/01/2019 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בתור אחד שאכל לא מעט קש עם טאואר, יש לי הצעה אחת בשבילכם - מניות המוליכים למחצה הגדולות בעולם חטפו כל כך הרבה ירידות בתקופה האחרונה (WDC, LRCX, AVGO) ככה שאין שום סיבה שבעולם לקנות את טאואר כשיש חברות הרבה יותר גדולות ממנה עם אפסייד כמו שיש לטאואר ואפילו יותר, והדובדבן שבקצפת - הן מחלקות דיבידנדים (עם תשואות יפות מאוד לאחר הירידות האחרונות), מה שטאואר לא עושה. לסיכום - רוצים סמינקונדקטורים? יש אלטרנטיבות הרבה יותר טובות מטאואר, עם דאונסייד מוגן יחסית בשל הדיבידנדים.
    סגור
  • 24.
    לא לקנות
    חכם 08/01/2019 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 4
    טאואר עולה עכשיו אבל תיפול לטווח הרחוק יותר מידי חברות מתחרות בעיקר סיניות שיהיה קשה להתחרות בהן
    סגור
  • 23.
    טאואר
    אנונימי 08/01/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מתגובתך לא ניתן לצערי להבין כלום תכתוב באופן ברור ולא מגמגם להכנס למנייה או לא
    סגור
  • 22.
    טאואר
    יטס 08/01/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הניתוח הטכני לוקה בחסר, אין כל התייחסות לשווי הנכון של המניה. ביצועי החברה טובים, במיוחד בסביבה של שוק קשה לשבבים (דבר מחזורי, היום למטה מחר למעלה). לכן אין סיבה אמיתית לירידת ערך המנייה. ובסוף הכלכלה מנצחת ובטווח הארוך המנייה תחזור לרמות מחיר גבוהות.
    סגור
  • 21.
    תכלס??????
    מיכל שטרן 08/01/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המון מלל וניתוחים ולא הבנתי את שורת הסיום.......לקנות או לא לקנות?מישהו ידוע טבע את הסיסמא המיתולוגית "כל ירידה לצורך עלייה"...גורו????? מה נהיה????????
    סגור
  • ...כל ירידה לצורך עליה זה אך ורק במסע כומתה בלבד (ל"ת)
    Sassi6 09/01/2019 04:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    שוב נפלתם בפח
    ומה עם הקריסה הגדולה 08/01/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מי שמקשיב לחרטה הזאת מפסיד המוןןןןן כסף,או כמו שאומרים המצליחנים.שוק ההון זה לא קוביה הונגרית .נתונים כלכלים+ריבית נמוכה=עליות. ניתוח טכני זה להסתכל על הקוביות אחרי שהן כבר נזרקו.
    סגור
  • ...ואתה מנחש את הקוביות לפני שהן נזרקו (ל"ת)
    Sassi6 09/01/2019 04:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    שימו לב-שהוא מפרגן לעצמו על ההצלחות הספורות (ל"ת)
    הכשלונות קבורים עמוק 08/01/2019 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    להקשיב כן .לעשות לא.או פשוט לעשות ההפך . (ל"ת)
    גורביץ? להקשיב או לא 08/01/2019 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    גורביץ
    שלמה 08/01/2019 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזוב אותך מהמניות מה עם המדדים
    סגור
  • 16.
    חברים, אחרי אפל באה סמסונג, מי הבאה בתור לאזהרת הרווח?? (ל"ת)
    Sassi6 08/01/2019 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    נפלת עם הדולר והנפט.וגם הבורסות בעליה.מה יהיה? (ל"ת)
    mjh 08/01/2019 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    האורקל מדלהי
    שושו 08/01/2019 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה אמרת? לא אמרת כלום כשאין מה לומר לא אומרים כלום כפי שנאמר יפה שתיקה לחכמים....
    סגור
  • 13.
    מה שגורביץ אומר זה תמיד קצת קיצוני
    ברוך 08/01/2019 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הירידות של 15 אחוז אתה בטח נמצא בפוטים אבל לו נראה שאתה מבין חוץ מלבלבל לאנשים את הכיוון הנכון השוק ימשיך לעלות השנה בגדול
    סגור
  • 12.
    בדירה גרים=קורת גג,לעומת מגורים ברחוב (ל"ת)
    בדירה גרים=קורת גג 08/01/2019 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    הכיוון ברור
    עמי 08/01/2019 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תקראו את הכתבה על אזהרת רווח של סמסונג שהיא לקוח רציני של טאואר ואז תבינו מה הכיוון של טאואר
    סגור
  • Sh
    ניתוח טכני 08/01/2019 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט
    סגור
  • 10.
    לא הבנתי... אז מה ההמלצה? (ל"ת)
    שאלה 08/01/2019 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    תפסיק להמליץ עם הטכני שלך (ל"ת)
    גיא 08/01/2019 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    האורקל מדלהי
    שושו 08/01/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם אומר כלום תחת מילים "מקצועיות" אם אין לך מה לומר , ואין לך עדיף שלא תאמר. בבחינת יפה שתיקה לחכמים ק"ו ...
    סגור
  • 7.
    ירדה יותר מידי (ל"ת)
    טאואר 08/01/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    טאואר
    ירון 08/01/2019 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותרת היא לקנות או לא לקנות ולא הבנתי אם לקנות או לא לקנות. בדולר אמרת לקנות קניתי והיה צריך לא לקנות אז מה עושים?
    סגור
  • 5.
    המון המלצות על טאואר אפס תוצאות
    גורי 08/01/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא חושב שיש מניה שקיבלה כל כך הרבה סיקור אבל הכוחות של השוק חזקים יותר מכם . וטאואר לא מתרוממת כי לא קראו את מהלכי השוק נכון אין כאן מקום לפרשנות חיובית על טאואר . טאואר לא יכולה לשחק במגרש של הגדולים קשה לה .
    סגור
  • 4.
    רוצים רווח בטוח?
    אבי 08/01/2019 08:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשו הפוך ממה שגורביץ אומר. לפני שבועיים אמר 'השוק יתרסק בעוד 15 אחוז חמאס עלה ב6 אחוז. לפני שנתיים אמיר שהזהב יגיע ל1500 ומאז ירד ל1200
    סגור
  • 3.
    בקיצור לא אמר כלום . אפשר להגיד את זה על כל מניה בעולם (ל"ת)
    יעקב 08/01/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    טאואר אחת המניות הגרועות של 2018
    צמח 08/01/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ממליץ עדין להתרחק ממנה מניה לאמצים , לא שווה את הסיכון .
    סגור
  • 1.
    כן, אבל לא, אולי ואם... קשקשן. (ל"ת)
    יש ר אלי 08/01/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור