מדד ה-S&P500 בדרך לירידות משמעותיות, זמן לצאת?

גורביץ' בוחן את מגמת הירידה במדד האמריקאי ומספק הערכה ראשונית לתחתית חדשה

 |  (62)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
רמת 12,000 הנקודות החזיקה את מדד הדאקס תקופה ארוכה אך נשברה לא מזמן כלפי מטה. את האס.אנד.פי מחזיקה רמת 2,600 הנקודות לערך וזו שאלה של זמן עד שהיא תישבר. עד כמה יעמוד כוחם של הקונים מול גלי היצעים שבכל פעם תוקפים את רמת התמיכה מקרוב יותר.
S&P 500 -0.09% S&P 500 2,648.75 -0.09% S&P 500 סגירה:2,651.07 פתיחה:2,658.7 גבוה:2,670.19 נמוך:2,641.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  
בגרף החודשי
כאן אפשר לראות את שבירת הרצף העולה. שבירת רצף עולה בגרף החודשי היא סימן ליציאה מהשוק. לעניות דעתי כל ניסיון עליות יהווה הזדמנות לכך. 
 
בנוסף אפשר לראות את ספירת חמשת הגלים שהחלו בתחילת 2016. חמישה גלים אלו אמורים לסכם את הגל החמישי והאחרון בסדרה שראשיתה ב-2009 ועליה כתבתי לא מעט. המשמעות הפשוטה היא שירידות משמעותיות בדרך. 
האס.אנד.פי מתקן לפחות את גל העליות שהחל בתחילת 2016. לפחות אותו וזו לא תהיה הפתעה עם מהלך הירידות שהחל יתייחס לכל הגל שהחל ב-2009. 
ההערכה הראשונית של מדברת על ירידה לרמות שבין 2,400 – 2,500 הנקודות. בתחתית הגרף אפשר לראות את מדדי העוצמה הבסיסיים. הללו מצויים במגמת ירידה והמשמעות היא שזו שאלה של זמן עד שמדד אס.אנד.פי יגיע או אף יחצה מטה את רמת 2,600 הנקודות.
הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(62):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    ההה
    חני 27/11/2018 20:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר גורביץ אמר לפני כ2ץ5 חודשים שהנפט בקו עליה ואין סימנים שיש שבירה כלפי מטה וראו מה קרה הברנט ירד מ 82.5 לחבית ל60 לחבית
    סגור
  • 30.
    עושה צחוק מאיתנו כל הזמן ללא תגובת האתר (ל"ת)
    מוטי 26/11/2018 23:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    גורביץ דרוע להלן ניתוח בטוח יעלה ובטוח ירד (ל"ת)
    מוטי 26/11/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    מי שמשתמש בניתוח טכני הוא מהמר חד משמעית!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    שוקי 26/11/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    השוק האמריקאי חזק ויירק לך בפרצוף (ל"ת)
    אייל שרום 26/11/2018 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 26.
    מי שמנסה לתזמן שוק כמו המהמר גורביץ יאכל אותה..........
    שוקי 26/11/2018 10:23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפי הפסיכולוגיה אדם שהוא סוחר ולא משקיע לטווח ארוך הוא מהמר ולכן הוא צריך צריך ללכת לטיפול בהתמכרויות להימורים (גורביץ חייב ללכת), יש את דוקטור אילן טל אחלה פסיכיאטר וירפא את המחלה הזאת שנקראת הימורים בניתוח טכני. יאאלה שיהיה לכולם בהצלחה.
    סגור
  • 25.
    רק פותח את הפה אני עושה הפוך ומקוויח דקס לונג (ל"ת)
    שרון 26/11/2018 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    שיש זיקית שיודעת לדבר ועוד מתעניינת בשוק ההון (ל"ת)
    זה מדהים 25/11/2018 23:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 23.
    אם תתחלנה עליות מתי להערכתך תהפכי לירוקה בהתאם ? (ל"ת)
    שלום לזיקית גורביץ 25/11/2018 23:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 22.
    דווקא אצלי הבדולח מראה שאנחנו בעליות....
    סמרט 25/11/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שיט, החזקתי אותו הפוך :(
    סגור
  • טען עוד
  • וטוקמק (ל"ת)
    אתה גולם 25/11/2018 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    אתה כזה נודניק .קרציה (ל"ת)
    שושנת יריחו לאיצ 100 25/11/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 20.
    ניתוח מגמה
    משקיע 25/11/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה ההבדל בין שבירת מגמה בתחילת 2018 לאחריה היו מספר חודשי עליות לבין שבירת המגמה כעת שלדעתך בעקבותיה לא יהיו חודשים של עליות
    סגור
  • אין אבדל זה בעיני המתבונן כל אחד רואה דבר אחר
    למשקיע 26/11/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה מש שיפה בניתוח הטכני
    סגור
  • הבדל גדול
    למשקיע 25/11/2018 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמנם השוק פרץ את השיא של ינואר לאחר הירידות של פברואר אבל עוצמת המגמה בירידה במקביל לעליות, פחות כסף זורם לשוק ופחות מניות עולות מאשר יורדות. זה מראה על חולשה אמיתית בשוק שעולה בעיקר כתוצאה של חברות הקונות את מניותיהן מבעליהן.זה העתק הדבק של דצמבר 2007.
    סגור
  • 19.
    טראמפ
    לזכור 25/11/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחרבן כסף לתת העלייה של טראמפ לא מציאותית הנאסדק יחריב הכל טס מ4800 ל8000 תקופת טראמפ
    סגור
  • 18.
    המדדים טסו בעיקר הנאסדק
    עוד הרבה זמן 25/11/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחירתו של טראמפ נאסדק מ4800 ל8000 חשבתם טראמפ מחרבן כסף לתת?
    סגור
  • 17.
    עד שהשחר יפציע על
    עוד הרבה זמן 25/11/2018 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בורסות עולם הרבה זמן נכנס לחודש 12.18 ל1.19 2.19 רק סוף מרץ 19 נראה שהאורות יפציעו הדכאון יתחיל לחלוף יתחילו זמירות חדשות על עליות עד אז זחילה ירידה במידרון
    סגור
  • 16.
    או את האופק
    ניצוצות של סוף 25/11/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לקראת פורים כך היה ב2007 עד אז כאוס . מתי פורים? לספור
    סגור
  • התכוונתי לפורים 2020 (ל"ת)
    אש 26/11/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לא כל כך מהר
    אש 26/11/2018 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם אתה עושה הקבלה ל 2007 אז הירידות הסתימו לאחר שנה ורבע. נכון לקראת פורים אבל של 2009 ואם אתה עושה את ההקבלה של עכשיו מדובר על פורים של 2019. לדעתי זה מיותר ובלתי אפשרי לצפות את העליות הבאות, כרגע צריך לחכות ולראות שמגמת הירידה מתבססת או מתפוגגת מהר.
    סגור
  • 15.
    נגמרו חגיגות
    שכחו 25/11/2018 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגמר הנשק ביד הבנקים המרכזיים עת יגיע יום הדין הקשה והנורא זוכרים 2000 זוכרים 2007
    סגור
  • 14.
    אייל גורביץ כנס בבקשה לתגובה שלי......................
    עמית 25/11/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שאתה עושה זה מסחר והימורים ותזמן שוק, בגדול צריך למה שאתה עושה טיפול בהתמכרויות. לך לדוקטור אילן טל הוא פסיכיאטר והוא כבר ילמד אותך (אני מקווה) שלא סוחרים ומנסים לתזמן אלא משקיעים לטווח ארוך. שיהיה בהצלחה
    סגור
  • אם הוא לא יכתוב כתבות על הימורים, איך הוא ירוויח
    אבי 28/11/2018 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה גרושים?
    סגור
  • 13.
    מה עם הנדלן
    שכחו 25/11/2018 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארהב הוא במחירי שיא ראה קייס שילר מה איתו עם משכנתאות ענק שנלקחו הריבית היתה 3.5 כעת כ5.12 עוד הוצ. ריבית זה ממש העלאה עלות הנדלן הוצ. ריבית גבוהות יותר הסביבה הכלכלית השתנתה זהו
    סגור
  • 12.
    כדג
    א 25/11/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אטואט
    סגור
  • 11.
    מי שכל הזמן מנסה לתזמן צריך טיפול בהתמכרויות...........
    שוקי 25/11/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גורביץ זה לא בושה לך לדוקטור אילן טל הוא מטפל בהתמכרויות בבורסה במסחר(לא בהשקעות) מה שאתה עושה עם הטכני שלך. לא בושה לך אליו הוא פסיכיאטר טוב.
    סגור
  • 10.
    למר גורביץ'.
    ד"ר ניר(איצ100) 25/11/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    120 5
    הערכותיך מעולות וניצלת בגדול את הידע האולטימטיבי שיש לך בשיטתך..אנו משוכנעים שנקטת יתר זהירות גם בהבנתך והתארים שברשותך בכלכלה או/ו ראיית חשבון. הערה/הארה כן נוסיף...הפעם ..זה ממש לא תיקון והוא לא מוגבל לאחוזים קטנים. אנו ממשיכים לתהום שטרם חווה העולם הכלכלי מאז ומעולם.
    סגור
  • גם הערוכותיך מעולות ושוות לתחת כבר שנים (ל"ת)
    לדוקטור המכובד 25/11/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • קריסת נאסדק ב2000
    יתכן אתה צודק 25/11/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    80% למרות שלא היו סיבות כלכליות המצב הכלכלי ב2000 היה יחסית טוב ללא חובות ענק ארהב היום חובות לסין ויתר מדינות הגרעון בתקציב תקרב לטריליון דולר לא זכור גרעון כזה ב2000 תנאי המקרו אז טובים מהיום ולמרות זאת בועה זאת בועה הנאסדק קרס ב80% ומשך כל השווקים לכן תתכן יתכן משהו גדול בגלל בועות בגלל אשראי פרוע אימתני בכל בארהב
    סגור
  • 9.
    חחח תמכור את הבית קנה פוטים חרטטן
    חחחח 25/11/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה אתה מבזבז את הזמן לכתוב בעיתון
    סגור
  • אקבל נגיד 35 מליון שקל גג. זה סכום קטן לקניית פותים.
    למה לי אם למכור? 25/11/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לכתוב בעיתון זה הובי ואני מבסוט שאנשים יקרים מרוויחים ים בזכותי
    סגור
  • לא צריך למכור האחוזה..יש בצד הרבה כסף למה שהיצעת. (ל"ת)
    חחחחח 25/11/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 8.
    גורביץ' אתה מהמר
    גיורא 25/11/2018 13:31
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מבנה המחירים במדדי ארה"ב עדיין חיובי למרות החולשה. מבחינה טכנית אין בסיס לקבוע שהמגמה השתנתה. באירופה הסיפור אחר אבל המדדים האמריקאים הם החשובים.
    סגור
  • 7.
    מגדל בבל
    זה כמו דור 25/11/2018 13:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רצו מגדל המגיע השמימה (נאסדק) קיבלו הרס חורבן קריסת המגדל משוגעים תמיד יש בנו מגדל עאלק יהרס עליהם יחרב עליהם כל פעם מגדל אחר מגדל 2000 מגדל 2007 מגדל 2018 ...... ........
    סגור
  • שכחת, מגדל התאומים (ל"ת)
    Sassi6 26/11/2018 06:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    אתה שוב מקשקש עצמך לדעת.תיקון מתחיל מחר (ל"ת)
    למר גורביץ הזיקית 25/11/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • הללויה
    Sassi6 26/11/2018 05:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם בתיקון כבר לא היה צורך, היינו שרים אז הללויה, עם בוא התיקון הייתם רואים, איך כל השורטיסטים שרים הללויה, אם משמירת סטופלוס נחדל, נשמע התיקון בהללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה
    סגור
  • להיות טמטום זאת בעיה או שאתה זורם? (ל"ת)
    למגיבים 6 25/11/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    נגיד ואתה צודק, אלו הפעולות שצריך לעשות................
    עמית 25/11/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    8 3
    להשאיר את המניות ולא לנסות לתזמן ואם ירד אפשר לקנות עוד כמות. הרי ברור שיחזרו העליות עוד שנה שנתיים ואז נהנה, בבורסה לא מנסים לתזמן ולהמר כמוך, אפשר גם לקנות תעודות סל על מדדי ארצות הברית. יאאאלה שיהיה בהצלחה לכולם ולא להקשיב לו הוא חושב שהוא מבין אבל הוא מהמר.
    סגור
  • פתח מצנח רזרבי
    Sassi6 26/11/2018 04:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחי, יש לך מומחיות, אתה מומחה לתפוס סכין נופלת, פתח מצנח רזרבי, מחכים לך בקרקע, בהצלחה
    סגור
  • הפד ניפח בועה ,ועכשיו מפוצץ אותה , לא ברור כלום ,אם
    בא 25/11/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחזרו העליות ומתי , אם הפד יתחיל שוב להזרים כסף אז אולי .
    סגור
  • צודק 100 אחוז אתה מבין את השוק (ל"ת)
    לעמית 25/11/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • שיהיה בהצלחה
    לעמית 25/11/2018 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה הולך כנראה להפסיד בחודשים הקרובים ממיטב כספך. כאשר בעוד שנתיים השוק יחזור לרמתו היום ותחזיר את כספך, למי שיצא עכשיו יהיה כפול כסף מאשר לך, וזאת עוד לפני הרווחים משורטים אותם נקנה כאשר התחתית האחרונה נשבר. ובאשר להימורים, זה עדיף לפעול כך גם אם בקרוב יתברר שהשוק חוזר לעלות, אז יהיה הפסד של אחוזים בודדים לעומת הפסדים של עשרות אחוזים עליהם אתה מהמר.
    סגור
  • מה שמצחיק הוא שאתה עוד קורא לי
    למהמר הגדול 26/11/2018 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהמר זה דורש טיפול דחוף בבעיית ההימורים שלך באופציות וההזיות שאתה גם יכול לתזמן את השוק ולהרוויח כסף בזמן שהסטטיסטיקה היא שמעל 97 אחוז מהמהמרים כמוך מפסידים את כספם לטווח הארוך רק . בגלל המחלה של הימורים שלך אתה גם לא מסוגל להבין דברים בסיסיים בשוק ההון מציע טיפול דחוף לפני שתהיה הומלס
    סגור
  • גלידה פיסטוק ניחומים
    Sassi6 26/11/2018 05:52
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אחי, אם בתיקון הוא מפסיד כ-33%, ואם בתחתית הוא נשבר ומנסה להחזיר את ההפסד בשורט, ואם בשורט הוא מפסיד כ-50%, אז כמה נשאר לו? כ-33%, זה מספיק לו לגלידה פיסטוק ניחומים, אממה קורה בהפוך על הפוך? אם בשורט הרווחת כ-33%, ואם בתחתית חזרת ללונג, ואם בלונג הרווחת כ-50%, אז כמה הרווחת? כ-100%
    סגור
  • זה הרכבת
    נאסדק 25/11/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרים אין תחתית אין שיא לא נדע מה שיא מה תחתית הימורים בלבד הם מטיסים הם מחריבים יחרב ביתם מחריבים כעת
    סגור
  • If you can't beat 'em, join 'em
    Sassi6 26/11/2018 04:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Don't let them get you down, Don't run and hide, Even if it hurts you inside, Even if they keep their fingers on your money, I'll tell you what I'll do about that, If you can't beat 'em, join 'em, You'd better do it, 'Cause it makes you feel good, So I said, If you can't beat 'em, join 'em, You're gonna help yourself, Keep your chin up when you're feeling good, You're feeling good.
    סגור
  • 4.
    טס מסוף 16 עד סוף 17
    נאסדק 25/11/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה מה קרה ?
    סגור
  • חהחה (ל"ת)
    בגלל טראמפ 25/11/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • למה הפסיק לצייץ?
    Sassi6 26/11/2018 04:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אממה טראמפ, לפני בחירות האמצע הוא צייץ, למה הפסיק לצייץ? האם טראמפ רוצה "תיקון עכשיו" במקום "תיקון אח"כ לפני הבחירות לנשיאות?
    סגור
  • 3.
    מה יש לנתח?
    במבה 25/11/2018 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל טיפש יכול לדעת שאנחנו יורדים
    סגור
  • טוב שאתה מודה בטיפשותך (ל"ת)
    נתי 25/11/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • אולי תלמד לקרוא
    לנתי 25/11/2018 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דביל הוא לא מודה בטיפשותו הוא מודה שאייל יודע בדיוק כמוך
    סגור
  • אם אייל יודע בדיוק כמוך, אז למה לא חזית את התיקון? (ל"ת)
    Sassi6 26/11/2018 03:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ממתי אייל חזה את התיקון ?
    לקק Sassi6 26/11/2018 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק אידיוט כמוך חושב שהוא חזה את התיקון יש לך זיכרון קצר ובדיוק כאלה אנשים אייל צריך כדאי למכור להם אשליות של קורה בקפה רק לפני הירידות אייל שינה את דעתו ואמר כל ירידה לצורך עליה אולי תחזור ותקרא את התחזיות הכושלות שלו או אתה מעדיף להיות בתי היענה לקבור את הראש באדמה כדאי לא לראות שאתה פטי גדול
    סגור
  • 2.
    גורביץ
    אבנר 25/11/2018 11:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מנתח נכון ולעניות דעתי עקב כוונתו לזהירות הוא ממעיט בגודל הירידות
    סגור
  • 1.
    מה עם ממא עוף?
    גור בצוב 25/11/2018 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מה עם מדד המעוף לאן מועדות פניו?מה אומרים הרוחות?
    סגור
  • אייל ראה היום בכדור הבדולח
    אייל גורביץ 25/11/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שהרוחות נעות לשקע הברומטרי מצד הימני של כדור הבדולח ולרמה הברומטרית בצד השמאלי של כדור הבדולח
    סגור
  • זה ייתכן, זה אפשרי, כל עוד אנחנו מרויחים.
    Sassi6 26/11/2018 03:46
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כדור בדולח? לא בדולח? מהזה חשוב כל עוד אנחנו מרויחים? הכל פתוח, עוד לא מאוחר, אם לא איחרת, תצטרף מחר, זה יתכן, זה אפשרי, כל עוד אנחנו מרויחים, גלשתי במניות, נפלתי על האף, נפגשתי עם המון, משקיעים אישים ואייל, הייתי במניות, הייתי בתעודות סל, ובשמורת השורט, מצאתי לי מקלט, בשורטים טיילתי, חופשי מדאגה, לאן שהסתכלתי, הייתה לי חגיגה, ראיתי ת'מדד, זוהר באדום, וגל אדום כהה, הריע והתיז, ראיתי את הסכר, פתוח לרווחה, וכל שפעת ההיצעים, נוהרת בשמחה, הכל פתוח, עוד לא מאוחר, אם לא איחרת, תצטרף מחר, זה ייתכן, זה אפשרי, כל עוד אנחנו מרויחים.
    סגור
  • טוב שיש פו עוד כאלה
    1 26/11/2018 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מטומטמים שחושבים שאייל יודע טוב מהם
    סגור
  • כדור מנופח