אחרי הירידות החדות - האם מניית פועלים בדרך לשיא חדש?

גורביץ' בוחן את סימני החולשה שפקדו את פועלים לאחרונה ומסמן מחיר קניה

 |  (27)
אייל גורביץ', צילום: Istock, Bizportal
ירידות חדות כגון אלו שפקדו את פועלים +1.55% פועלים 2,485 +1.55% פועלים בסיס:2,447 פתיחה:2,430 גבוה:2,488 נמוך:2,430 תמורה:98,901,108 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בעיקר במניות מרכזיות כמוה, מושכות את העין ושולחות אותנו לבדוק עבורכם הכצעקתה. ירידות מסוג זה לא מפציעות בין לילה ובדרך כלל קודמת להן עבודת הכנה. ואלה הסימנים.
בגרף החודשי
1. המגמה בגרף החודשי היא מגמת עלייה ועל כך אין עוררין.
2. אבל, ישנם מספר סימני חולשה שמצטברים בחודשים האחרונים והרי הם:
  • הנר של מאי הוא נר של מוכרים שהתאפיין בעלייה קלה במחזורי המסחר.
  • הנר של ספטמבר הוא נר של קונים שממודם בנקודת שיא. הווה אומר קונים אחרונים.
  • הנר של נובמבר מסתמן גם הוא כנר של מוכרים.
  • הרצף העולה נשבר באוקטובר והחל רצף יורד. 
3. כל אלו מעלים את רמת הסיכון.



בגרף היומי
1. כאן אפשר לראות את הירידה החדה של אתמול. 
2. ירידה זו לוותה בשני סימני חולשה. 
  • מחזור גבוה.
  • פער מחירים יורד שמהווה כעת אזור התנגדות.



מה כל זה אומר?
  • רמת הסיכון עולה 
  • שיאים חדשים לא יהיו בתקופה הנראית לעין. 
  • המחירים הנוכחיים אינם מחירי קנייה עדיין. 
  • אז מתי כן? סביב 24 שקל למניה ואולי גם נמוך זה תלוי במצב השווקים.

*כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

**אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אני אומר בנק הפועלים יתן בין 7 ל 10 % בשנה
    רונן 27/11/2018 05:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיקנה בנקים דוקא יהנה אם הבנקים ירדו למחירים שכתבת - אז אקנה המון באמת.
    סגור
  • 11.
    המנייה פותחת מגמה יורדת
    מסתכל מלמעלה 22/11/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית הפועלים בדרכה לכיוון 22.5 - לא נכון לקנות לפני, וגם שתגיע לשם צריך לבדוק שוב האם היא מוכנה לעלייה. כל השאר זה סיפורי אשליות == "מלכודת"
    סגור
  • 10.
    תשובה לחכמים הגדולים
    נעמה סלע 22/11/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חחחח כמה מגוחכים אתם נשמעים...., תמשיכו לקנות אולי תהפכו למיליונרים, הכל בגדר המלצות שמתבססות על נתונים אתם לא מוכרחים להסכים אבל מפה להגיד לא מבין כלום....??????
    סגור
  • 9.
    אתה לא מבין כלום בשוק בירידות קניתי
    אמיר 22/11/2018 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וכבר יש רווח. והיום ימשיך הרווח גם בלונג דאקס פי 3 .גם בנסדק פי 3 לונג. אתה גרוע שלא מודה בטעויות
    סגור
  • אחי, זאת בדיחה? (ל"ת)
    Sassi6 22/11/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • יש כאלה שעוד חושבים שהוא יודע טוב מהם ....
    לאמיר 22/11/2018 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואתה וצודק תגדיל את הפוזיציה לתוך הירידות גם אם התחתית עוד לא הסתיימה מי שחושב שהוא יכול לתזמן את השוק חיי באשליה גדולה שאייל מנסה למכור להם
    סגור
  • קנייה לתוך ירידות היא טעות גדולה
    אש 22/11/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולא צריך להמר על השיא או התחתית כי זה בלתי אפשרי. צריך לקנות עם כיוון המגמה. אם המגמה לא ברורה צריך לשבת בצד. אם המגמה ברורה צריך לקנות לונג או שורט בהתאם לכיוון.
    סגור
  • אש שאתה עוד הייתה בעריסה אני סחרתי בבורסה
    לאש 22/11/2018 17:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש לך בעיה רצינית של הבנה בסיסית של שוק ההון ואתה חיי באשליות שאתה חושב שאפשר לתזמן את הבורסה בעזרת ניתוח טכני ששווה לראייה בתנועת הכוכבים ומי שמהמר זה אתה ניתוח טכני הוא לא יתר מהטלת מטבע . אני כבר עברתי את מפולת של 2007-2008 ומאז חוותי עוד כמה מיני מפולות כגון המשבר באירופה ב 2015 שנוצר במשבר החוב של יוון לזה הצטרף משבר יפן בעקבות הצונאמי ומכוון שלא ניתן לעולם בשום דרך לזהות מגמה ולתחום תחתית השיטה היחידה היא לקנות במנות קטנות לתוך הירידות מחקרים מצאו שזה הדרך בעלת ההסתברות הגבוה ביותר להרוויח לטווח הארוך הרעיון שעומד מאחורי השיטה הוא שהמגמה תשתנה נפח התיק שלך היה גדול יותר (או במלים אחרות הוספתה את הכסף המופסד ) לכן הרווח המוחלט שלך (בכסף ) היה גבוה יותר .אולי שיטה זו לא מתאימה למהמרים שמשתמשים בניתוח טכני כדאי להיכנס ולצאת ושהוזים שהם יכולים לזהות מגמות לפני זמנם בעזרת גרפים אסטרולוגים .
    סגור
  • כמה בעיות בדבריך
    אש 22/11/2018 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. איני יודע את גילך ולהיפך. לפי השנים שציינת אתה כנראה טועה בהערכותיך.2. גם אני טענתי שאי אפשר לקלוע לתחתית, כנראה לא קראת.3. בהחלט שניתן להבין מהגרף מהי המגמה הראשית על ידי מבנה נקודות השיא והשפל בגרף חודשנ. זה נכון שבדרך זו זיהוי שינוי המגמה נעשה באיחור אבל כאן ניתן להכניס לתמונה גרף שבועי וכן אינדיקטורים נוספים שכנראה אינך מכיר שנותנים סימנים מוקדמים (גם מעבר לכאלה שגורביץ מזכיר בכתבותיו). בתקופות שאין מגמה ברורה כמו בחודש וחצי האחרונים עדיף להיות בחוץ. בדרך זו אני לא מהמר כמו שאתה טוען. 4. זה נכון שאם תקנה כל הזמן במנות קטנות גם במשך הירידה יהיה לך יותר כסף מושקע בגל העליות שאחריו שיוכל ליצבור רווחים, אבל אם את הכסף שאתה משקיע לאורך הירידות תשים בצד עד לאחר שהמגמה תשתנה שוב לעליה תעשה הרבה יותר.5. לאורך העשור האחרון של המאה הקודמת גם אני דגלתי בשיטתך ולאחר ששיניתי את האסטרטגיה ראיתי שינוי משמעותי בתוצאות.
    סגור
  • דשדוש בתחתית
    Sassi6 22/11/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחי, אל תהמר, חרם על הכסף, זה כמו לתפוס סכין נופלת, אל תגדיל את הפוזיציה לתוך הירידות גם אם אתה חושש לפספס את התחתית, שלב האיסוף בתחתית הוא ארוך מאד כך שיהיו לך הרבה ימי מסחר של דשדוש בתחתית, תודה
    סגור
  • טען עוד
  • הסכין הנופלת היחידה זה ההצעות האחיטופל של אייל (ל"ת)
    ל Sassi6 23/11/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק למהמרים אין סבלנות
    ל Sassi6 22/11/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניתוח הטכני הם ולא מסוגלים לראות הפסדים הם פשוט מחפשים כסף מהיר אני לא מתרגש מירידות עד היום בכל המפולות שהיו הרווחים שלי היו גבוהים מאוד אפילו שזה יכול לקחת זמן .אני משקיע לטווח הארוך ולא מהמר וגם לא מתרגש אם אני רואה בתיק שלי הפסדים מכוון שכל בר דעת יודע שכל כמה שנים בבורסה יש מפולות למעשה זה ההזדמנות טובה להרוויח וגם לצור אירועי מס כדאי לקבל החזרי מס .
    סגור
  • 8.
    שלשום קניתי מניות ולונגעם על הדקס ונסדק (ל"ת)
    שרון לבל 22/11/2018 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אני קניתי לונגים והם יעלו.הוא טועה (ל"ת)
    יצדוק מלכה 22/11/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    אין לו מושג מזגזג יעלה אבל גם ירד
    יניב 22/11/2018 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה הרעש גם אני אגיד יערד ויעלה .
    סגור
  • 5.
    הוא צדק
    Sassi6 22/11/2018 04:45
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חברים, במשבר הסב-פריים היה מדד הנסדק "המדד הנגרר" למגמת ירידה ארוכה וכואבת, בבועת הדוט.קום, ובועת 2018, מדד הנסדק הוא המדד הדומיננטי הגורר את המדדים האחרים למגמת ירידה, אממה היה לנו אתמול בפרלמנט השכונתי? אז ככה, נתכנסנו בערב אחרי יום עבודה, פתחי פתח את הלפטופ על מדד הנסדק, הוא הסתכל, דיבר בכאב ואמר: "אתמול סיפקתי ביקושים בשורט, היום הכל ירוק", "תן לי לראות", אמר הפרופסור, "תציג את הממוצע הנע התוך יומי", פקד הפרופסור, הוא התבונן, פסק ואמר: "פתחי, אל תדאג, היצעים יחזרו בגדול", אורו פניו של פתחי, הוא קם מכסאו והתחיל לרקוד, אך לפתע נעצר ושאל: "למה ומדוע"? כאן קיבלנו הרצאה ארוכה על מחזורי סיפוקי הביקושים, לא הבנו דבר, אממה ועל מה הוא דיבר במילים גבוהות ונמלצות של שַבָּת? על הנגזרת השנייה של הממוצע הנע, "היא שלילית, המומנטום יעצר, יהיה היפוך לקו המגמה של הממוצע הנע התוך יומי", הוא צדק, תודה
    סגור
  • 4.
    לא. (ל"ת)
    בא 21/11/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • הפעם אני חולק עליך פועלים ב 2500 נק' קניה חזקה
    המומחה 21/11/2018 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הזדמנות מעולה לכניסה למי שרצה אותה ב 2660 נק'
    סגור
  • מומחה למה ? (ל"ת)
    "למומחה" 22/11/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    מניות נבחרות
    זיני את ביבי. 21/11/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מר גורביץ אמר לפני חודש למכור מניות . הוא צדק. צחקתם עליו תאכלו אותה. שיטת הגרפים הוכיחה את עצמה
    סגור
  • גם שיטת הכוכבים מוכיחה את עצמה לפעמים (ל"ת)
    משה 21/11/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • האם באמת אתה חושב כך תקרא את המשך
    לעיוור זיני 21/11/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כבר בתחילת השנה גורביץ היה בדעה לברוח מהשוק ,שהשוק הראה חוזקה שינה דעתו גורביץ בדעה שכל ירידה היא לצורך עליה שראה גורביץ (או זיקוביץ אם רוצים לדייק) שהשוק יורד נכנס אייל בחזרה למנטרה האפוקליפטית שלו של ירידות ירידות לברוח מהר .אז בו נראה מה היה לנו בינתיים משקיע מושכל שהיה נכנס לתעודת על סל נאסד"ק 100 בינתיים הוא ברווח של מעל 13 אחוז מתחילת השנה וכל בר דעת יודע מה היה קורה אם היה שמוע למנחש הכושל אייל וזה ללא קשר אם השוק ימשיך עוד למטה או ישנה את המגמה לעליות . הדרך היחידה להרוויח בשוק ההון היא השקעה לטווח הארוך מאוד ומי שמנסה לתזמן את השוק סופו להפסיד כמו כל מהמר (יש לציין שגם מהמר כושל מרוויח לפעמים) .ומכוון שאין שום דרך לתזמן את השוק האסטרטגיה שהוכיחה את עצמה לאורך שנים היא להגדיל את החשיפה למניות אל תוך הירידות במנות קטנות שבעתיד יניבו לך רווחים יפים . הסבלנות טעמה מר אבל פרותיה מתוקים
    סגור
  • קרא שם את תשובתי
    Sassi6 22/11/2018 02:42
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אחי, אתה ממחזר, אתה כתבת את זה ב-"האם הנפט הגיע לתחתית"? אני לא ממחזר, חזור לשם, קרא שם את תשובתי, תודה
    סגור
  • אתה הוא זה שממחזר מה צודק ?
    ל Sassi6 22/11/2018 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יודע בדיוק כמוך אייל הולך לפח המגמה כרגע באמת המצב לא נראה טוב אבל בשביל זה לא צריך אסטרולוג הוא פשוט מנחש אתה כל פעם כותב הוא צודק הוא צודק אני שואל אותך מה אתה ראה שאתה לא ריאתה ומה הערך המוסף שהוא טען רק לפני הירידות שכל עליה לצורך ירידה
    סגור
  • 2.
    איזה שטויות - בעלת השליטה מכרה מניות בשער 2500 (ל"ת)
    למה ציפית? 21/11/2018 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    מי קונה מניות על סמך הגרפים (ל"ת)
    אלי 21/11/2018 09:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • המהמרים זה בדיוק כמו לקנות מניות