האם מדד S&P500 לקראת שינוי מגמה?

המנתח הטכני של ביזפורטל: "הערכת המינימום לירידה ראשונית לרמות שבין 2,400 – 2,500 הנקודות"

 |  (25)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
S&P500 – מרק צפרדעים
כל ירידה כזאת לא מביאה איתה הזדמנות. היא סודקת את חומת הביטחון העצמי של המשקיעים ומעלה לתודעה את האפשרות שהנה העליות תמו. כל ירידה כזאת מערערת את מבנה המחירים היציב של השנים האחרונות ומכניסה עוד סימני חולשה. ירידה מביאות איתן הזדמנות כשני המקרים הבאים:
 
  1. או שהן מתקיימות במסגרת מגמת עלייה קיימת, יציבה וארוכת טווח.
  2. או לאחר מגמת ירידה ארוכה וכואבת דוגמת 2000 ו-2008. 
כל השאר זה קשקוש לסיבובים קצרי טווח שהרוב רק מספרים לחברים שלהם איך הרוויחו.
 
לשינויי מגמה (ובכוונה אני נמנע מהמונח מפולת משום שהוא מונח סובייקטיבי) יש דינאמיקה מתעתעת אבל קבועה למדי. זה מתחיל עם ירידה חדה ומפתיעה, דוגמת זו של תחילת השנה. לאחריה גל עליות שנוטע את התחושה ש"זה סתם היה תיקון". ושוב ירידות חדות כגון אלו שחווינו בתקופה האחרונה. גלי העליות, כפי שכתבתי לא אחת בעת האחרונה היא הזדמנות לצאת. והיכולת לשנות דיעה במהירות היא יכולת נדרשת בעבור השרדות ארוכת טווח בשווקים. אז אל תתביישו לזגזג ולשנות דעה.
 
סביר להניח שעוד נכונו לנו ימים של עליות ואף חדות. אבל שיאים חדשים לא יראו כאן והכל יהפוך להיות אלים ועצבני וקשה מאוד לבניית תוכנית מסחר. מי שחושב שאפשר להרוויח מהתנודות האלה מעלה ומטה כדאי שיחשוב שוב.
 
הפעם צירפתי שני גרפים : הראשון הוא שבועי המראה את הדינאמיקה בממד הזמן הבינוני והשני יומי הכוללל ממוצעים נעים 100 ו-200.
 
אני עדיין ממשיך עם הערכת המינימום לירידה ראשונית לרמות שבין 2,400 – 2,500 הנקודות.
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    רק מוציא כתבה על ירידות בורסות טסות (ל"ת)
    סהטלנה 21/11/2018 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    הואהפה פקה יעלב חד אבל גם יירד חד (ל"ת)
    סהטלנה 21/11/2018 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    תירשמו עד סוף השנה אס אנד פי מעל 2700
    רוני כהן 21/11/2018 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יגיע ל 2400 וגם לא 2500. בולשיט
    סגור
  • 17.
    אני רק מפסיד בגללו. הכל הפוך (ל"ת)
    רוני כהן 21/11/2018 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    תמיד משכנע
    רוני 21/11/2018 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא תמיד כזה משכנע למרות שהרבה פעמים הפסדתי כסף בגלל ההמלצות שלו
    סגור
  • 15.
    גורביץ
    טל מנו 21/11/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקראו טוב טוב את הפרשנות של גורביץ אבל אם אתם רומים להרויח תבצעו את ההפך.
    סגור
  • 14.
    ד"ר יעקב שיינין אמר בריאיון :
    יחזקאל 21/11/2018 07:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שיתכן תיקון של 10 עד 15 אחוזים אבל לא מפולת כי אין תנאים שמצדיקים מפולת ב32 שנה שאני עוקב אחרי דבריו הוא דיי מדייק ולכן אני נוטה לסמוך על הניתוחים שלו ולא על כל מיני מגידי עתידות
    סגור
  • עם כל הכבוד לו
    אש 21/11/2018 10:55
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גם כאשר היו מפולות של 60 אחוז זה לא אומר ששווי החברות באמת היה צריך לרדת ב60 אחוז. המפולות קורות בגלל משחקי כוחות בין קונים ומוכרים, גדולים וקטנים והרבה פסיכולוגיה
    סגור
  • במפולת 93 הוא היה יורוועדת ההשקעות של הבינלאומי והזהיר
    לא נכון 21/11/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפני זה ששויי המדד המשתנים גבוה מדי בכ 30 אחוזים ואחרי חודשיים נפלה הבורסה אני שמעתי לו ומאז אני מחזיק ממנו כגורו אמיתי
    סגור
  • 13.
    למרות הירידות החדות זה רק תיקון (ל"ת)
    אריאל 20/11/2018 23:48
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    אייל צודק מבחינת הניתוח הטכני
    זם זם 20/11/2018 18:14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אייל צדק ועדיין צודק השוק האמריקאי בירידה. ואולם יש השפעות גם של הכלכלה כגון דוחות והפתעות: בחירות ומפגעים כלכליים...
    סגור
  • 11.
    מגיד עתידות (ל"ת)
    דוד 20/11/2018 17:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    איזה ירידות. גורביץ צדק. הוא רק צריך להיתגלח. (ל"ת)
    בני 20/11/2018 12:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 9.
    Run
    Run 20/11/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    Run run run...
    סגור
  • 8.
    האמת? אתה צודק במיליון אחוז
    מאיר 20/11/2018 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כאשר אתה מתייחס למאקרו. זו עובדה ואנחנו עדים לירידות חריפות כבר שלושה שבועות ברצף. אם תעודת סל במיגזר מסויים(שם התבצרתי למען הזהירות) ירדה לי עד עכשו ב 28% זה אומר דרשיני.מניסיון בחיים למדתי-כפי שהצעת- לצמצם אחזקות ביום של עליות. תיזכורת: לאחר המפולת בשנת 2000-בועת הדוט קום- הנסדק חזר לשער ממנו צנח רק לאחר 10 שנים.
    סגור
  • 7.
    כל השאר זה קשקוש....צודק
    יוסי 20/11/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אתה הקשקשן הראשי שכל חודש אומר העליות נגמרו והשוק צוחק לך בפנים פעם אחר פעם....אבל אי בסוף בסוף תפגע
    סגור
  • היה נס אם הוא לא יפגע בניחוש לפחות פעם אחת (ל"ת)
    ליוסי 20/11/2018 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    מישהו יכול להסביר לי למה הוא מתכוון פה (ל"ת)
    עמית 20/11/2018 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברח
    חיים 20/11/2018 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מתכוון שתברח כל עוד רוחך בך.
    סגור
  • 5.
    הערכים המוגזמים
    מה שעלה חזק 20/11/2018 08:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    והבועות הפיננססיות שנוצרו במהלך העשור האחרון כתוצאה מהדפסת הכסף הגדולה בהיסטוריה כל הבנקים המרכזיים הפד. האירופאי הסיני היפני הם הרסניים לכלכלה הראלית השווקים יצטרכו לספוג ירידות משמעותיות בשנים הבאות .
    סגור
  • 4.
    ירד חזק
    מה שעלה חזק 20/11/2018 08:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה העניין לא ברור ??
    סגור
  • 3.
    חזק ירד
    מה שעלה 20/11/2018 08:46
    הגב לתגובה זו
    6 3
    חזק מה לא מבינים? לזה צריך ניתוח טכני?שוב מה שעלה חזק ירד חזק תכינסו טוב טוב לראש כל אחד והחלטות שלו
    סגור
  • 2.
    גורביץ זאב זאב מי שהלך איתך לאורך זמן אין לו בסף למכולת (ל"ת)
    מני 20/11/2018 08:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אין לי כסף למכולת שהלכתי איתו אז התעצבנתי וקניתי ......
    למני 20/11/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את חברת שופרסל.
    סגור
  • 1.
    מלך האגחים אמר
    גפריי גונדלך 20/11/2018 08:40
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כאשר הביטקוין קורס השווקים אותו דבר זה בועה זה בועה שיצרו הבנקים המרכזיים. כאשר בועות מתנדפות כאשר העושר הדימיוני שיצרו הבנקים המרכזיים השקריים . אין מה לעשות עכשיו בשווקים השקר על העושר השקרי שיצרו הוא הרסני לכלכלה הראלית . יקח זמן עד שהכל יגיע למצב האמיתי פשוט השקר מתגלה כעת. השווקים בסכנה נפילה מצוק
    סגור